X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad lytter I til... netop nu?


Svar
The BruceThe BruceSkrevet 30/09-03 02:16 
Jeg påbegyndte den selv et par gange på det gamle konsolforum, og hvis min hukommelse ikke svigter mig helt her i starten af i mit otium, så var det sgu en dundrende succes!!!

Outkast's nye, kække hyldest til 50'erne blæser ud af fjernsynets højtalere til min udsøgte fornøjelse!

Hvad med jer?
Hvad lytter I til (om noget)... netop nu?!!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
2'290 emne(r).

Svar
dchangdchangSkrevet 03/03-05 13:45 
Wehner>
Den nye single fra Brand New Heavies 'Boogie' er max svedig.

Hele albummet er super-funky! Prøv hør det ved lejlighed. Og hvis du har tid og penge (230 kr) tilovers d. 18/3 så spiller de på Train i Århus. Jeg regner selv med at tage derned, hvis det passer med planerne. Det bliver god. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
WehnerWehnerSkrevet 03/03-05 13:51 
Det kunne jeg faktisk godt finde på at tage ned til!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 03/03-05 14:14 
jaes>
Man kan høre, du ikke følger emnet, for de fleste, der jævnligt skriver, hvad de lytter til, har mindst én gang givet udtryk for, at de ville tjekke "et eller andet" ud, eller har spurgt om forslag til musikkøb :)

Du vil altså påstå at alle 19 sider er værd at læse, da emnet er konstruktivt hele vejen igennem? Jeg ser det stadig som et spam-emne, som jeg endda selv har deltaget i.
Home is where the hardware is..
salsalSkrevet 03/03-05 14:55 
Sumez>
Man er ikke intelligent, hvis man ikke tjekker hver eneste band, Sal nævner.

Præcis! Så kan man lige så godt proppe sig med familie-guf; løbet er kørt!

NP: The Streets - Original Pirate Material

Altid geeza, siger jeg jer.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
jaesjaesSkrevet 03/03-05 16:48, rettet 03/03-05 16:50 
Søgaard>
Du vil altså påstå at alle 19 sider er værd at læse, da emnet er konstruktivt hele vejen igennem?.

Selvfølgelig ikke, og det har jeg heller ikke påstået. Jeg har kun sagt, at de fleste aktive brugere af emnet indimellem benytter det til tips/forslag.

Men jeg kan ikke se, hvorfor du er så negativ og kalder det spam, du kan jo bare holde dig væk fra emnet - at det er så langt som det er, skyldes jo at en del er glade for at det eksisterer. Jeg kan nævne de første ti emner, som jeg vil mene er mere ligegyldige og spam-agtige, men sådan er der jo så meget.

Du skulle da hellere glæde dig over, at vi her står med et emne, som er fri for skænderier og tilmed har givet folk gode musikalske oplevelser :)
MarcusMarcusSkrevet 05/03-05 22:19, rettet 05/03-05 22:38 
Søgaard>
Det her er vel nok tidens største spam-emne. Hvem kan med god samvittighed sige, at de læser hvad andre hører og derefter tjekker materialet ud?

Jeg har, jeg har læst alle eller næsten alle indlæg og jeg har fulgt nogen af forslagene, på denne måde fandt jeg netop frem til dem der hører musik jeg selv kan lide og bliver nu ved med at lytte specielt til deres forslag.

Playright er en af mine to hovedinspirationskilder for ny musik udover dem jeg selv finder frem til at nye bands etc.


Jeg hørte lige: http://www.eaphilippa.dk/ nummeret på forsiden synes jeg er ret godt, meget afslappet og verdens musik inspireret. Men numrene inde i lyd på siden lyder temmelig skøre og er 100 gange mindre interessante.

Søgaard>
Du vil altså påstå at alle 19 sider er værd at læse, da emnet er konstruktivt hele vejen igennem?

Nævn andre emner medet relativt højt antal indlæg hvor alle indlæg er konstruktive og værd at læse igennem.
ValkyrieValkyrieSkrevet 06/03-05 01:20 
Fra Man on Fire soundtracket; "The end" - Harry Gregson-Williams.

Mærk mine ord. Vi vil høre mere fra ham her i fremtiden. Jeg tror han kan blive rigtig stor i film composer verdenen!:-)
Well crucify the insincere tonight...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 06/03-05 02:27 
Marcus F.M>
Nævn andre emner medet relativt højt antal indlæg hvor alle indlæg er konstruktive og værd at læse igennem.

Der bliver i det mindste debatteret. (Debat)forum! ;)
Home is where the hardware is..
ValkyrieValkyrieSkrevet 06/03-05 02:35 
ohh mand den her styre... har jeg også hørt så meget! Nej nej hvor er det repetitive, men genialt på samme tid!

Jeg er så glad idag... Jeg har fået mit link...
Well crucify the insincere tonight...
D.B.M.D.B.M.Skrevet 10/03-05 16:59 
Har for kort tid siden købt Trance Nation Electric i Axel Music for kun 30 kr. og den er sku fed nok til den pris. Det er en Ministry Of Sound opsamling mixet af Judge Jules m. bl.a. Blank & Jones, Gouryella, Riva, Airscape, Cosmic Gate og remix af Ferry Corsten.

Trance Nation Electric
JuggernautJuggernautSkrevet 11/03-05 01:02 
Lige nu hører jeg den tunge tråd inspireret af Six Feet Under med nummeret Feasting On The Blood Of The Insane... Herliigt :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
JmogJmogSkrevet 11/03-05 01:14 
Streamingsoundtracks.com

Lytter pt. til et nummer fra "Merry Christmas Mr. Lawrence". Fantastisk musik af Ryuichi Sakamoto. Nå, nu sluttede den og gik over til Poltergeis-soundtracket.

Elsker den radiokanal.
MarcusMarcusSkrevet 01/04-05 22:38 
Jeg lytter til Amon Tobin - Lighthouse fra albummet Chaos theory, som er albummet som er et soundtrack til det nye Splinter cell - Chaos theory. Nummeret kan hentes GRATIS på Http://www.ninjatune.net under downloads.

Nyd det, lige så længe det varer.
dchangdchangSkrevet 01/04-05 23:45 
Han holder da godt nok en uhyggelig standard. Har ikke svært ved at forstå hvorfor de valgte ham til at stå for lydsiden. Muuums... :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SumezSumezSkrevet 02/04-05 13:19 
Han må gerne slappe lidt af med trommerne, men ellers lyder det meget godt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 02/04-05 14:36 
Rent Mel - Ingen Streff

'nuff said ;)
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 12/04-05 20:00 
Modest Mouse - Float On

Kan man andet end elske den sang?
(...)
dchangdchangSkrevet 12/04-05 20:08 
Nej. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
KeenKeenSkrevet 12/04-05 20:35, rettet 12/04-05 20:37 
lige nu bliver der spillet flere forskellige albums..

Slipknot - Vol. 3(The Subliminal Verses)
Linkin Park - Hybrid Theory
3 Doors Down - Away From The Sun

Men i dette øjeblik er det KoRn - Hating (Untouchables)
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 12/04-05 21:27 
dchang>
Nej. :-)

Præcis ;)

Er der forresten ikke nogle af jer musik connoisseurs her på forummet, der har hørt Mr. Bungle cd'en California? Hvis man er til skæv og ret excentrisk musik, der spænder over utallige genrer (gerne i samme sang) og samtidig formår at være catchy, så er det sagen. Og så skader det bestem heller ikke at gudesangeren Mike Patton (Faith No More) styrer løjerne.

Fra allmusic's anmeldelse:

There is a stronger lounge-music orientation to the group's trademark rapid-fire genre-hopping; we hear more pop, swing, rockabilly, country & western, bossa nova, Hawaiian and Middle Eastern music, jazz, Zappa-esque doo wop, arty funk, post-rock, space-age pop, spaghetti-Western music, warped circus melodies, and even dramatic pseudo-new age, plus just a smidgen of heavy metal.
(...)
dchangdchangSkrevet 12/04-05 22:04, rettet 12/04-05 22:07 
Jeg har hørt noget af deres tidligere. Men det er meget lang tid siden. Det var dengang på efterskole hvor man hørte NOFX, Rancid, Ramones osv.

Det kunne godt være at man skulle tjekke det ud, det lyder spas.

EDIT: Jeg hører A Reminiscent Drive - Ambrosia for tiden. Et meget spændende album.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
Zzap!Zzap!Skrevet 12/04-05 22:32 
Scritti Politti, Cupid & Psyche 85, Smalltalk.

Muligvis det bedste pop-album nogensinde.
Men det kommer jo så selvfølgelig an på hvad man mener med pop.
Born to kill space
WehnerWehnerSkrevet 16/04-05 11:56 
Er jeg den eneste, der dyrker "Oh My God" med Kaiser Chiefs?

Efter min ydmyge mening burde Blur have lydt sådan i dag, i stedet for det bras, de har udgivet de sidste par gange.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
MarcusMarcusSkrevet 16/04-05 14:19 
Jeg har personligt ikke hørt noget Bras fra Blur, hvad snakker du om? :)

Jeg mangler dog at høre Think tank hvilket egentligt er for dårligt men 13 er et rigtig godt album der klart udkonkurrerer det tidligere.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 16/04-05 14:42 
Wehner>
Er jeg den eneste, der dyrker "Oh My God" med Kaiser Chiefs?

Nej! Hør også "I Predict A Riot" og "Na na na na naa",- de er endnu bedre!
Desuden kan jeg kun anbefale følgende albums, der netop nu kører på båndoptageren:

Hot Hot Heat - Elevator
The Bravery - The Bravery
Bloc Party - Silent Alarm
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
MarcusMarcusSkrevet 17/04-05 15:04 
Der er gratis Ulrich Schnauss numre her for jer der indtil nu har misset dette talent:

http://www.ulrich-schnauss.net/downloads.html
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 17/04-05 15:40, rettet 17/04-05 15:45 
Det lyder slet ikke tosset...

Efter Sal's anbefaling lytter jeg også til lidt Red House Painters. Nummeret "San Geronimo" er virkelig et lækkert stykke folk-rock (eller hvordan man nu skal klassificere det).

Har desuden også lånt Converge's "Jane Doe" af en kammerat og det er egentlig ganske godt hvis man har brug for lidt katarsis ;)
(...)
RitesRitesSkrevet 17/04-05 15:52 
My Chemical Romance - I'm Not Okay (I Promise)
» a winner is you «
WehnerWehnerSkrevet 17/04-05 15:54 
Marcus F.M>
Jeg har personligt ikke hørt noget Bras fra Blur, hvad snakker du om? :)

Smag og behag - efter den gule synes jeg bare, at det generelt set gik tilbage for dem, selvom Coffee and TV er forrygende.

Faktisk kan jeg bedre lide Graham Coxon's arbejde efter han forlod Blur, for det vender tilbage til det, jeg holdt af: Britpop.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dchangdchangSkrevet 17/04-05 16:03 
Hvis det kunne have interesse, så spiller Kaiser Chiefs på Loppen d. 4/5. Jeg er næsten lige blevet opereret på det tidspunkt, så jeg skal desværre ikke selv afsted. :-(

Jeg lytter til Interpol - Turn on the bright lights for tiden, og så til lidt blandet chill.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
dchangdchangSkrevet 18/04-05 20:02 
Jeg lytter lige nu til min ny-indkøbte Murs 3:16: The 9th Edition og omg hvor er det fedt. Sådan skal hebhåb lyde. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
ViolatorViolatorSkrevet 18/04-05 20:53 
2 bands roterer lige i øjeblikket..

Moi Caprice og Carpark North :)
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 18/04-05 21:42, rettet 18/04-05 21:42 
Jeg hører Skeewiff's Cruise Control... Superfunky 60-70'er inspireret breakbeat når det er bedst
dchangdchangSkrevet 18/04-05 22:14 
Marcus F.M>
Der er gratis Ulrich Schnauss numre her for jer der indtil nu har misset dette talent:

http://www.ulrich-schnauss.net/downloads.html

Nice. Jeg havde ikke set at der var kommet nye. A million miles away er superlækkert, næsten lige så godt som originalen.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
salsalSkrevet 18/04-05 22:42, rettet 18/04-05 22:43 
Fox McCloud>
Det lyder slet ikke tosset...

Efter Sal's anbefaling lytter jeg også til lidt Red House Painters. Nummeret "San Geronimo" er virkelig et lækkert stykke folk-rock (eller hvordan man nu skal klassificere det).

Præcis. San Geronimo er fra pladen Ocean Beach, som er ret rock'et. Fra og med Ocean Beach bliver Red House Painters et markant dårligere band. De første plader er alle af høj kvalitet, mens de senere (Især Old Ramon og Songs For A Blue Guitar) skranter på kvaliteten til fordel for et mere rock-agtigt udtryk. Jeg har lavet min egen Red House Painters-mix MD. Den ser således ud:

01: Have You Forgotten? (Special-udgave af sangen fra Vanilla Sky LP-soundtracket, oprindeligt fra Songs FABG)
02: Grace Cathedral Park (Rollercoaster / RHP 1)
03: Summer Dress (Ocean Beach)
04: Japanese to English (Down Colorful Hill)
05: Mistress (Piano Version, fra Rollercoaster)
06: Medicine Bottle (Down Colorful Hill)
07: Rollercoaster (Rollercoaster)
08: Katy Song (Rollercoaster)
09: San Geronimo (Ocean Beach)
10: Wop-A-Din-Din (Old Ramon)
11: Smokey (Old Ramon)

Om 10 er god på mixet, ved jeg ikke. Det er længe siden, jeg har hørt den. Øhm. Ja, jeg holder kæft med min RHP-hype nu.

NP: Squares On Both Sides - Croquet
NT: Jeg fatter vist ikke den dér Ulrich Schnauss-forgabelse. Det er jo bare en avanceret form for elevatormuzak?
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
dchangdchangSkrevet 19/04-05 19:45 
sal>
NT: Jeg fatter vist ikke den dér Ulrich Schnauss-forgabelse. Det er jo bare en avanceret form for elevatormuzak?

Hver sin smag, heldigvis. :-) Det han gør for mig er at bygge en fantastisk stemning op ud af næsten ingenting. Det er sjældent at elektroniske kunstere formår at gøre det for mig.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
ViolatorViolatorSkrevet 21/04-05 19:23 
Ja, der er gået Depeche Mode feber i den for mig :) Hører og ser på video-hilsnen fra studiet, vedr. det kommende album, og af en eller anden mystisk grund har jeg forelsket mig i det bas-loop man kan høre i baggrunden :)

http://www.depechemode.com/news/exclusives.html
ValkyrieValkyrieSkrevet 22/04-05 00:06 
The Killers - mr. Brightside
N.E.R.D - Lapdance
Well crucify the insincere tonight...
MarcusMarcusSkrevet 22/04-05 22:08 
En masse Http://www.mymusic.dk musik. Lige nu: http://annemarie.mymusic.dk/ - Sunshine is flashing faces.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 23/04-05 11:12 
Valkyrie>
N.E.R.D - Lapdance

Herlig sang fra et klasse album! Andre favoritter som "Things Are Getting Better" og "Run To The Sun" bør bestemt også nævnes!
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
MarcusMarcusSkrevet 23/04-05 12:26, rettet 23/04-05 12:28 
http://bandane.mymusic.dk/ ret eksperimenterene elektronisk musik. Drum 'n' bass.......minder lidt om en Warp kunstner i stilarten synes jeg. Mest Squarepusher.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 23/04-05 13:10 
Drum 'n' bass var det magiske ord, det måtte jeg se nærmere på...

Jeg er dog ikke synderligt begejstret for det, må jeg indrømme. Det er en smule for atmosfærisk til mig, og jeg har svært at finde nogen egentlig struktur i numrene, som tiltaler mig.

Dog kunne jeg ret godt lide Wood Delivery
MarcusMarcusSkrevet 23/04-05 14:26, rettet 23/04-05 14:32 
Det tiltaler heller ikke mig så meget, men det gælder også Squarepusher og til dels også Autechre, så det kunne jo være at nogen der kunne lide dem ville kunne lide Band Ane.

Lidt mere interessant elektronisk musik synes jeg der er at finde i f.eks.:
http://nand.mymusic.dk/
http://herrgriner.mymusic.dk/
http://www.mymusic.dk/konto/?id=84279 (Diverse af hans projekter)

Numre eksempler:
http://electropolitan.mymusic.dk/diskografi/sang.asp?id=34192
jaesjaesSkrevet 23/04-05 14:54 
Det er pudsigt, for jeg skulle netop til at anbefale dig at lytte til Band Ane i går, men hende Annemarie du linkede til laver betydelig roligere musik, og det samme gør du, så jeg tænkte, at du nok ikke ville bryde dig om det alligevel :)

Jeg synes Band Ane er fedt. Måske fordi jeg ser det mere som "lydkunst" end musik. Men nu er jeg også vandt til forholdsvis eksperimenterende og småunderlig elektronisk musik, da min tante gør sig meget i den slags. Et af hendes værker er fx et sample af en 70 årig kvinde, som griner. Det har hun så lavet et flere minutter langt "musikstykke" ud af, med det samplede grin som det eneste "instrument", hvor hun har fået den omtalte kvinde til at lyde som hun er alt fra ond, glad, ked af det, til at være i gang med det helt store sex-show. Ja, sådan kan man også lave musik :)
dchangdchangSkrevet 25/04-05 08:26 
Jeg hører The Bravery - Unconditional. Lige til at vågne op på. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
salsalSkrevet 25/04-05 22:47 
NP: Bardo Pond - Dilate

Wow. Okotta er blevet smidt ud. Mere politi-stat, tak!
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
MurphyMurphySkrevet 28/04-05 02:05, rettet 28/04-05 02:14 
Morrisey, Bryan Ferry, Pet Shop Boys, Frank Zappa, INXS, Madness, Mike Oldfield, Michael Jackson, Paul Simon, Peter Gabriel, Prince, Queen, Talk Talk, David Bowie, Depeche Mode, Duran Duran - og mange andre.

Fordi det meste musik i dag er røv dårligt.
Excuse me, I have to go. Somewhere there is a crime happening
dchangdchangSkrevet 28/04-05 21:08 
Jeg kan ikke lade være (og jeg undskylder, Sal), men jeg er gået totalt i brit-indie-selsving. Det eneste jeg hører for tiden er The Bravery, Bloc Party, The Futureheads, Kaiser Chiefs + lidt over atlanten islæt fra Arcade Fire og Hot Hot Heat.

Keep rocking! And dancing... :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 29/04-05 11:36 
dchang>
Jeg hører The Bravery - Unconditional. Lige til at vågne op på. :-)

Klasse :) Har du hørt "Public Service Announcement"? Hør hele albummet, det er ganske udemærket!
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
MarcusMarcusSkrevet 29/04-05 23:19, rettet 14/05-06 22:45 
Jaes>> Ja det må man sige. Har du selv musik lagt ud på nettet?

Det lyder da temmelig eksperimenterende.(beskrivelsen af din tantes musik)
Hvis du vil høre noget mere i den kategori (ikke noget i nærheden deraf, men lidt mere eksperimenterende)af hvad jeg har lavet så prøv at høre de to nye numre under -

Jeg ved ikke hvor eksperimenterende elektronisk musik jeg hører....men ellers sonic youth og stars of the lid som også er meget kunstneriske synes jeg.

Af mere eksperimenterende mymusic musik er der, som jeg henviser til på min profil, også: http://davidneuer.mymusic.dk/

Det skal jeg bestemt også høre lidt mere, jeg har hørt hele albummet igennem, men kun en gang.
2'290 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig