X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dark Cloud 2... PS2'ens Zelda?


Svar
OmenOmenSkrevet 13/03-03 00:50 
Efter at have læst de utrolige reviews af den amerikanse version af dette spil , skyndte jeg mig at bestille det, og jeg kan simpelthen ikke anbefale det nok!...

Er man til action-rpg's som Zelda eller Secrets of Mana bør dette spil bestilles med det samme. Aldrig før har jeg oplevet så mange muligheder i ét spil.
Alt kan tilpadses, opgraderes, modelleres mm. og jeg tør slet ikke tænke på hvor mange timers spil der befinder sig i denne titel, hvis man skal prøve alt spillet har at byde på.

Alt sammen er det pakket ind i noget af det lækreste grafik jeg endnu har set på PS2'en, og tilsat en af de bedste oversættelser hvor alle stemmerne og alt dialogen synes at passe perfekt.

Jeg har gennemført spil som Ocarina of Time og Secrets of Mana, og alligevel er jeg ikke bleg for at sige at det er i denne liga Dark Cloud 2 befinder sig.

Hvis dette er kvaliteten man kan forvente sig fra Level 5's spil i fremtiden, tør jeg slet ikke tænke på hvor godt et spil som True Fantasy Online bliver.

Kort sagt kan jeg kun sige KØB til alle der har manglet et spil i denne genre, efter at have gennemført nogle af førnævnte titler. Unikt, specielt, fantastisk er kun nogle af de ord der passer på denne titel.
Vote Ficus!
RJKRJKSkrevet 13/03-03 01:00 
Kan man få en sammenligning med det første Dark Cloud?

Det synes jeg jo var spændende og sjovt - de første par timer. Derefter viste det sig hvor lidt spillet reelt havde at byde på og det var bare det samme om og om igen. Random dungeons er kun interessant så længe...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Star SoldierStar SoldierSkrevet 13/03-03 01:01 
Jeg har også haft fingerne i DC2, men det var desværre en bad pressing (den blev ved med at loade i mellem dungeon 2 og 3), så den er sendt tilbage igen, men ja, et godt spil, sig til hvis du har nogle problemer med spillet.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
OmenOmenSkrevet 13/03-03 01:45, rettet 13/03-03 01:50 
RJK >
Kan man få en sammenligning med det første Dark Cloud?

Tag alle de gode ting fra det første spil, gang dem med 5 og tilsæt lige under en million ekstra ting som bonusspil, hemmelige dungeons, et udviddet Georama system og meget, MEGET mere (som sagt er det virkeligt et af de mest omfattende spil jeg nogensinde har spillet).

Starsoldier:
Heh, ellers tak makker =)
Jeg er selv lige kommet til den 3 verden, og synes jeg har rimeligt styr på de fleste ting indtil videre, bortset fra det kamera/opfinder system, jeg synes godt nok det er lige tricky nok at regne nogle af de sammensætninger ud.

At kunne forvandle sig til diverse monstre, og levle dem op tror jeg dog aldrig jeg bliver træt af, den himmelia (er det det den hedder?!) plante ser simpelthen SÅ sjov ud når den løber, med dens "arme" flagrende bagefter sig... oh the joys of a wonderful game...
Vote Ficus!
RJKRJKSkrevet 13/03-03 02:32 
BTW er det jo også Level 5 der skal lave det næste Dragon Quest (VIII).

Det lover jo så godt, kan jeg forstå.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 13/03-03 10:46 
Kan man spille Dark Cloud 2 uden at have spillet 1'eren? Jeg har ikke lyst/tid til at bruge tid på 1'eren, men har hørt meget godt om 2'eren.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OmenOmenSkrevet 13/03-03 11:01, rettet 13/03-03 11:03 
RJK >
BTW er det jo også Level 5 der skal lave det næste Dragon Quest (VIII).

Det lover jo så godt, kan jeg forstå.

Det er level 5 der skal stå for den tekniske side af det kommende Dragon Quest, mens det stadig er Yuji Horii der står for gamedesignet, Akira Toriyama der står for figurdesignet og Koichi Sugiyama der står for musikken.

Men at Enix "udlicenserer" den tekniske del af Dragon Quest serien, er jo ikke noget nyt.


Sumez:
Ja sagtens, alt hvad du skal lære er med som film-tutorials så du kan se dem ligeså mange gange du har lyst.
Vote Ficus!
RJKRJKSkrevet 13/03-03 11:05 
Omen >
Det er level 5 der skal stå for den tekniske side af det kommende Dragon Quest

Det var selvfølgelig det jeg mente ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 13/03-03 11:57 
Omen >
Sumez:
Ja sagtens, alt hvad du skal lære er med som film-tutorials så du kan se dem ligeså mange gange du har lyst.

...det vil jeg på sin vis tyde som et NEJ, da den slags film tutorials kun kan betyder spoilers. Jeg vil trods alt ikke gå igang med et spil fast besluttet på IKKE at spille forløberen.

Omen >
Det er level 5 der skal stå for den tekniske side af det kommende Dragon Quest, mens det stadig er Yuji Horii der står for gamedesignet, Akira Toriyama der står for figurdesignet og Koichi Sugiyama der står for musikken.

Står Akira Toriyama også for figurdesignet i denne omgang? Synes jeg har hørt noget andet... Men jeg har ikke holdt så meget øje med den titel.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OmenOmenSkrevet 13/03-03 12:20 
Sumez >
...det vil jeg på sin vis tyde som et NEJ, da den slags film tutorials kun kan betyder spoilers.

Hva'!!, det må du vist hellere lige forklare...


Står Akira Toriyama også for figurdesignet i denne omgang?

Jeps, det gør han =)
Vote Ficus!
SumezSumezSkrevet 13/03-03 12:32 
Hvis det er nødvendigt at se film trailers fra 1'eren vil det jo også sige at hvis de trailers IKKE var der, ville det være nødvendigt at spille 1'eren. Nu er de der jo, men jeg kan ikke lide idéen om at se nogle filmklip i stedet for at spille 1'eren. Det må jo alligevel være væsentlige historieelementer, de forklarer, og derfor også spoilere for det spil.

Jeg kan også kun anbefale at folk spiller Blood Omen 1 før de spiller Soul Reaver 2 alene af den grund at det gør historien så meget federe, at man selv har oplevet den i det første spil i serien.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ValkyrieValkyrieSkrevet 13/03-03 13:29 
Akira Toriyama-Var han ikke med til at lave Metal Gear Solid eller Final Fantasy 9.....

Eller er det fordi Akira bare er et normalt navn i Japan(tænker ikke på filmen)??

Men det lyder fedt! Har aldrig prøvet Dark Cloud 1 eller 2, men Level 5 lavede da også Rouge Squadron til Gamecube ikke?
Well crucify the insincere tonight...
NaieraNaieraSkrevet 13/03-03 13:31 
Han var med til Chrono Trigger, ellers plejer han da vel at holde sig til Enix, eller er det kun fordi at Square og Enix er "et" at han er tilbage med DQ serien?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 13/03-03 13:45 
Gedens Farfar >
Eller er det fordi Akira bare er et normalt navn i Japan(tænker ikke på filmen)??

Det er et meget normalt navn, men du har uden tvivl hørt hans navn i forbindelse med Dragon Ball, som han jo har skabt, og sikkert også CT.

Men det lyder fedt! Har aldrig prøvet Dark Cloud 1 eller 2, men Level 5 lavede da også Rouge Squadron til Gamecube ikke?

Nej nej, det var Factor 5, som er et tysk firma, der også er kendt for klassiske titler som f.eks. Turrican (og ikke mindst deres musiker, Chris Hülsbeck)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OmenOmenSkrevet 13/03-03 14:35, rettet 13/03-03 14:36 
Sumez >
Hvis det er nødvendigt at se film trailers fra 1'eren vil det jo også sige at hvis de trailers IKKE var der, ville det være nødvendigt at spille 1'eren. Nu er de der jo, men jeg kan ikke lide idéen om at se nogle filmklip i stedet for at spille 1'eren. Det må jo alligevel være væsentlige historieelementer, de forklarer, og derfor også spoilere for det spil.

Jeg tror der er en af os der har misforstået noget i denne sammenhæng:
De film-tutorials der er med i 2'eren har intet med det første spil, eller dettes historie at gøre, men fortæller blot hvordan de forskellige egenskaber i det nye spil fungerer (deraf "tutorials").

Historien har intet at gøre med den fra det første spil, og kræver derfor heller ikke at man kender noget til det første spi.
Vote Ficus!
SumezSumezSkrevet 13/03-03 14:38 
Ok. Så har jeg misforstået dig. Jeg troede, det var noget a la Shenmue 2.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 13/03-03 18:48 
Hmm, ærgerligt at det er cell-shaded, tror det vil ødelægge oplevelsen lidt for mig.
RonaldoRonaldoSkrevet 07/04-03 00:29, rettet 07/04-03 00:29 
Det er det heller ikke...
jaesjaesSkrevet 07/04-03 15:57, rettet 06/07-03 21:30 
Heller ikke figurene? - det ser nemlig lidt sådan ud på screenshots, og i film...

I mellemtiden er jeg dog blevet lidt omvendt, og glæder mig nu vildt, til både DC 2 og Zelda: WW :)
RonaldoRonaldoSkrevet 07/04-03 16:17 
Det er normale textures med outlining (sort kant). Det har dog et "cartoon look", men det er stadig ikke cel-shading som så mange tror. Det kan også være ligegyldigt, spillet ser godt ud alligevel.
OmenOmenSkrevet 07/04-03 16:56 
Spillet ER og SER fantastisk ud, glæd jer =)
Vote Ficus!
SumezSumezSkrevet 08/04-03 09:37 
Glæd jer?
Noget nyt om en europæisk udgivelse?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 08/04-03 22:59, rettet 08/04-03 23:47 
Jeg tror det kan anbefales at kaste sig ud i Dark Cloud inden fortsættelsen bare lige for at lære våbensystemet at kende, som er ret omfattende. Det var nok det, jeg brugte mest tid på, inden jeg nogensinde gennemførte bane 1, hvilket resulterede i en monster-våbenopgradering. Lineært spil men på andre områder vil jeg mene det var gennemført...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
jaesjaesSkrevet 09/04-03 01:08 
Sumez >
Glæd jer?
Noget nyt om en europæisk udgivelse?

Der skulle komme til juni
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 06/05-03 23:29 
Dark Chronicle - Release date: 09-07-2003 (nordiskfilm-interactive.com)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 06/05-03 23:44 
Jeg jubler
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 06/07-03 20:55 
Æv, det står nu til d. 12/9 2003 på Tothegame.com og d. 3/9 2003 på Nordisk Film Interactive :/
BaggyBaggySkrevet 06/07-03 21:55 
hmm Spændende spændende .. men ehh hvad med Suikoden 3 ? noget i spiller ?
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig