X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Luksusforsikring??


Svar
KakarotKakarotSkrevet 29/09-03 19:13 
Hej.

Jeg har overvejet at købe ny pcér hos Merlin med luksusforsikring..
Inde hos merlin siger de at denne forsikring dækker ALT, men gør den nu også det??

Hva hvis man nu F.eks kom til at tabe den?
eller noget andet ville ske med den?
dækker den så?

Er der nogen der kender til sådan forsikring?
Og ved noget mere om de vilkår?


Bare til man ik en dag står der, og så at man ik kan bruge denne forsikring til en skid...
"It´s not the power of the first that wins the fight. It´s the power of the will behind it"
dchangdchangSkrevet 29/09-03 19:15 
Dækker ens indbos-forsikring i forvejen ikke de fleste uheld. Plus at garantien osse dækker evt. skader.

Jeg tror at de bare vil tjene nogle ekstra penge på dig.

Hvorfor køber du osse computer hos Merlin? No offense.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
WehnerWehnerSkrevet 29/09-03 19:16 
Min mor købte Pc hos Merlin. Både den og deres support var elendig. Big time.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
bootsbootsSkrevet 29/09-03 19:18, rettet 29/09-03 19:18 
Du skal bare be' om at få lov til at se forsikrings-papirerne. Det hele skal stå i dem..... Mange af de ting som disse luksusforsikringer dækker, behøver man slet ikke hvis man har en indboforsikring.... Undersøg også hvad dén dækker, før du køber en dyr forsikring hos Merlin, som du måske slet ikke har brug for.... Be' om en kopi hos Merlin og ring til dit forsikringsselskab. Spørg hvad de dækker i forhold til luksusforsikringen.
JmogJmogSkrevet 29/09-03 19:19 
Enig med dchang. Du kan finde adskillige andre steder der er billigere.
millenniummillenniumSkrevet 29/09-03 19:21 
De fleste radio/tv forretninger tilbyder den 'luksusforsikring', 4 års totalgaranti og alt det dér... Drop den!
2 års reklamationsret for fejl på varen er til forbrugerens fordel. Ekstra-forsikring er for det meste kun profit-maksimering for forretningen, og har smuthuller i betingelserne.

Var der ikke tidligere en anden hérinde i Forum der havde en god historie om fusk med Fona's totalgaranti på TV....?!
The medium is the message.
KakarotKakarotSkrevet 29/09-03 19:34 
hmm..Jeg køber kun pcén hos merlin pga. jeg jeg tar et lån der..
Har også læst vilkårene for sådan en forsikring men den siger mig nu ik så meget.
"It´s not the power of the first that wins the fight. It´s the power of the will behind it"
enfenenfenSkrevet 29/09-03 19:43 
Lad være med at tegne en totalforsikring. Den får du højst sandsynligt ikke brug for.

Det en totalforsikring dækker, som måske er godt, er hvis du eksempel taber pc'en på gulvet. Du skal dog være opmærksom på, at hvis du har en indboforsikring, som dækker "pludselig skade", så vil det være nok.

En anden ting er, at en Totalforsikring kun dækker, hvis der ikke er dækning fra anden side - eksempelvis en indboforsikring.

Jeg købte selv et Sony tv for et par år siden og tegnede på det tidspunkt også en totalforsikring - hos Fredgaard. Havde jeg sat mig lidt ind i reglerne, havde jeg aldrig tegnet en totalforsikring. Den er simpelthen spild af penge og den gavner kun sælgeren, da personen får provision af forsikringen.

Det er billigere at få tilføjet "pludselig skade" hos sit forsikringsselskab - tror den koster omkring 1000,- ekstra om året, alt afhængig af indboværdi - og så dækker den også alle de andre ejendele.
What is the Matrix?
nullernullerSkrevet 29/09-03 19:46 
Lyt til de andre i denne tråd, hold dig også væk fra merlin
(og den slags butikker)kan du ikke låne et andet sted ?
Banken er det biligste, men der er også andre muligheder
Husk at din indbo forsikring dækker højst sandsynligt
hvis uheldet er ude, (der kan dog være en selvrisiko)
men hold dig fra xtra forsikring....
Held og lykke
Nu med Xbox 360
KakarotKakarotSkrevet 29/09-03 19:50, rettet 29/09-03 19:56 
Jo tak..
Ja, jeg ved det skam godt.. Men det er mere hvis det nu sku ske, så står man der og ska betale og hvis indboforsikring ik tar det.. Så ville det jo være meget godt med sådan en totalforsikring..
"It´s not the power of the first that wins the fight. It´s the power of the will behind it"
dchangdchangSkrevet 29/09-03 19:52 
Jeg tror altså ikke at du får noget ud af den forsikring. Og der er altså noget om at sælgerne får provision. Så det kan tit være derfor at den pågældende forsikring er ih-åh så god.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
RitesRitesSkrevet 29/09-03 20:46 
Mærlin... Wtf.
» a winner is you «
KakarotKakarotSkrevet 29/09-03 20:52, rettet 30/09-03 11:38 
kan godt se at folk ik holder alt for meget af merlin.
Er der ik nogen der har haft en go handel med dem?

hmmm... men det ender nok med at jeg dropper den idé så..
"It´s not the power of the first that wins the fight. It´s the power of the will behind it"
dchangdchangSkrevet 29/09-03 20:59 
Merlin er vel gode nok, bare ikke til pc'ere.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/09-03 21:02 
Ej heller til konsol-spil priser...
Men belive it or not! jeg købte Pirates of the Caribbean da det udkom til 400,- dernede. Det var da også det billigste jeg har set de har på hylden.
DoA3 koster da stadig 500,- : /
Spiller nu: Phantasy Star IV
nullernullerSkrevet 29/09-03 21:21 
købte min første pc. hos merlin 486/100mhz 4 mb ram 800 mb
Harddisk, til den nette pris af 14.000.00
det var prisen dengang, MEN harddisken gik i stykker efter 14 dage, jeg snakkede med hotline og vi blev sikre på at det var disken, men det var merlin ligeglade med de skulle have hele pcén til rep. og der ville gå 3 til 4 uger. DAMM !!! ud til merlin med det skrummel. næ næ
det gik ikke, jeg havde jo lige fået den. så den kunne jeg ikke undvære, så jeg smad disken ud og købte en 2,4gb til 2400.- i stedet, og det var sidste gang jeg købte store ting i merlin.
Nu med Xbox 360
BomberBomberSkrevet 29/09-03 23:11 
Lad være med at købe noget i merlin. Det er for dyrt. Køb heller hos elgiganten. Det kan tilbyde dig rente-frit lån hvis du er studerene.

Men ellers lån pengene i banken og samle din pc selv så er der endnu mere at spare.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
KTCKTCSkrevet 30/09-03 21:39 
Jeg har også et par uheldige historier om Merlin, som jeg før har haft oppe at vende herinde.
Dog købte jeg også min første PC i Merlin, og det var ved et køtilbud, hvor jeg fik en 486DX2 til 3000, hvor den ellers stod til 9000-10000. Ikke dårligt, men det var så koldt om natten, at min cola frøs helt til is, så jeg ikke kunne drikke af den :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JAAJAASkrevet 30/09-03 22:32, rettet 30/09-03 22:38 
Jeg købte engang en Peacock pc hos Merlin. Den var ret billig og kører fuldstændig stabilt på 7. år. Jeg har aldrig haft en mere stabil og uproblematisk pc.

Merlin laver jo ikke selv pc'erne, så køber man f. eks. en Amitech hos dem, er den vel fuldstændig identisk med en Amitech købt et andet sted.

Selv ville jeg alligevel købe en pc hos en decideret pc forretning, ganske enkelt fordi det er billigere.

Nå ja, tak nej til luksusforsikring med mindre du er typen, der godt kan lide at kaste med din pc.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig