X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad kom ind ad døren i dag?


Svar
enfenenfenSkrevet 29/09-03 17:26, rettet 29/09-03 17:42 
Inspireret af en lignende tråd på dahf.dk - Dansk Hjemmebio Forum - vælger jeg at starte denne tråd.

Det gælder bare om, at fortælle hvad du købte idag. Spil, HIFI, film eller andet hardware/software. Mad, drikkervarer osv., er vi ikke interesseret i :)

Jeg synes det kunne være sjovt.

Tråden skal kun handle om ovenstående.

Da det er mig, som har... Se hele indlægget
What is the Matrix?
Svar
millenniummillenniumSkrevet 19/11-19 12:45, rettet 19/11-19 12:46 
MyArcade Galaxian tabletop konsol.

Den ser godt ud på hylden sammen med Pac-Man og Galaga :P

Tak til Komplett for en god pris. (y)

Link...
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 27/11-19 17:37, rettet 27/11-19 17:39 
Den nye Retro-Bit 2.4G wireless controller til bla. Mega Drive (original og Mini), Switch, PC, osv.

Nydelig pakke med plastik beskyttelses case og to dongles så den kan bruges til flere platforme. Der findes også en lign. Sega Saturn udgave og deres 2.4G dongles er kompatible, så man kan bruge Saturn controller på MD, samt omvendt.

Build kvaliteten og d-pad/knap-følelse er umiddelbar den samme (dvs. rigtig god) som de wired MD controllers de lancerede tidligere på året.

Hvad kom ind ad døren i dag? Hvad kom ind ad døren i dag?
Hvad kom ind ad døren i dag? Hvad kom ind ad døren i dag?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/11-19 18:24, rettet 27/11-19 18:24 
Uh! Jeg anede ikke at der fulgte både MD og USB dongles med :O

Jeg er helt pjattet med farven på den controller. Den er sindssygt flot i virkeligheden :)

Jeg har også hørt at de skulle have opgraderet skulderknapperne på de wireless Saturn-controllers. De var ret dårlige på deres wired controllers. Men har ikke selv testet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 27/11-19 18:32 
Ja farven er fed, ser cool ud i kassen også :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/11-19 18:39 
Jeg har købt seks af deres controllere indtil videre. Men bliver nok nødt til at købe nogle af disse her også :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 27/11-19 18:57, rettet 27/11-19 18:59 
Ja mon ikke :) Jeg er nu rigtig glad for 8Bitdo M30 2.4g controlleren men måtte naturligvis have denne også, og den kan anvendes på så meget fordi der er USB dongle med :D
Håber de laver een til SNES også...
slk486slk486Skrevet 28/11-19 10:07 
Den står til 199,- hos cdon - bare fyi :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 28/11-19 11:35, rettet 28/11-19 11:36 
Nice - også Saturn udgaven (2 farver) er at finde til den fine pris :)
BeanoBeanoSkrevet 13/12-19 10:52, rettet 13/12-19 10:52 
Hvad kom ind ad døren i dag?
Hvad kom ind ad døren i dag? Hvad kom ind ad døren i dag?
GreaseballGreaseballSkrevet 13/12-19 20:02 
Timespinner til Switch. Limited Run udgivelse fra US.
Var rart at det kom frem uden at blive nappet i tolden. Måske fordi det blev fragtet med GLS da det kom frem til EU. De har jo ikke nogen told behandling.
Sjovt at det rent tilfældigt blev leveret til den butik jeg arbejder i, som også har GLS udlevering.
slk486slk486Skrevet 16/12-19 09:34 
LRG spil bliver aldrig ramt af told, da det er håndteret af dem og inkluderet i prisen/forsendelsen.
j/k
GreaseballGreaseballSkrevet 18/12-19 09:19 
AH! På den måde. Mange tak for info slk486. Det er godt at vide :)
BeanoBeanoSkrevet 20/12-19 16:01, rettet 20/12-19 16:01 
Mere Mega Drive guf..

Hvad kom ind ad døren i dag?
Hvad kom ind ad døren i dag?

Rigtig god areana shooter, findes også til PS4, NSW, XB1 og PC, og snart DC og Neo Geo.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/12-19 16:18 
Det ser så godt ud det spil. Det blev også spillet til Hanky's træf, jeg ville bare ikke prøve det da det skulle være bedst med 6 knapper og det var der desværre ikke. Glæder mig til det kommer til Switch :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
BeanoBeanoSkrevet 20/12-19 16:20 
Det er ude til Switch digitalt, fysisk udgivelse senere via SLG svjv :)
SumezSumezSkrevet 20/12-19 20:56 
Nej, 3-knap setuppet er godt nok besværligt, gør allerede første boss nærmest umulig :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 21/12-19 16:34 
Jeg har prøvet med 3-knap setup... ja det gør ikke spillet nemmere :P
millenniummillenniumSkrevet 21/12-19 17:36, rettet 21/12-19 17:36 
Control.

Det glæder jeg mig sgu’ til at komme i gang med.
The medium is the message.
GreaseballGreaseballSkrevet 04/01-20 21:08 
Christmas Nights, til Saturn. Fik endeligt spillet hjem. Har kun taget lidt over 20 år ;)

Tak til Nintendopusheren for at ville sælge det.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 09/01-20 20:03, rettet 09/01-20 20:04 
ESP Ra.De. Psi [Limited Edition] og ROCKMAN & ROCKMAN X 5-IN-1 [SPECIAL BOX LIMITED EDITION]
Hvad kom ind ad døren i dag?
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 14/01-20 17:55 
Hvad kom ind ad døren i dag?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KamekKamekSkrevet 14/01-20 18:43 
Very nice! :D
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
KroeboCopKroeboCopSkrevet 16/01-20 17:43 
Gunvolt Chronicles: Luminous Avenger iX Collector's Edition
Hvad kom ind ad døren i dag?
Hoid to colony C05 where the computer is...
scavengerscavengerSkrevet 26/01-20 20:08 
Nogen gange som samler, har tingene det altså med at finde en, fremfor at man finder tingene.
En tidligere kollega, som jeg ikke har talt med længe, var ved at tømme sin lejlighed for at flytte, og spurgte om hun bare skulle smide noget spilgrej ud. NEJ for pokker sagde jeg, og tog over for at se hvad der var.

Det resulterede i en PS3 slim med tre controllere, en PS4 med defekt køleblæser uden tilbehør, en Wii med balanceboard og diverse controllere. Derudover fire bæreposer med blandede spil til PS3, Wii og PC, samt diverse DVD film og et par VHS bånd :-)
Hvad kom ind ad døren i dag?
Nemo me impune lacessit
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/01-20 20:52 
Jeg tror jeg har blæser liggende til PS4 hvis du er interesseret, skal bare koste porto. Du kan sende mig en PM :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 04/02-20 10:03 
Alle tre spil (indtil videre) i Candelabra serien fra Kickstarter'en til det tredje spil:

Hvad kom ind ad døren i dag?

Roth er en af de mest aktive NES homebrewere, med adskillige spil under bæltet, og selv i Candelabra-serien er hvert eneste spil sin egen genre, med Estocerro som en første persons dungeon crawler. Glæder mig til at bruge tid på alle tre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 10/02-20 21:46 
Wii U

...i flot brugt ikke-gullig hvid tilstand...særsyn :D
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
millenniummillenniumSkrevet 15/02-20 08:42 
I denne uge...

The Iron Gigant - blu-ray signature edition. Endelig!

Horizon Chase Turbo til Switch
The medium is the message.
PixilshooterPixilshooterSkrevet 15/02-20 11:00 
Wild Guns og Dead Cells til Switch
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 15/02-20 22:11, rettet 15/02-20 22:14 
Backlog:

Diverse spil til Wi U her i februar. Flere i folie (takket være en "horder" på DBA).

In short: Alle mere eller mindre relevante titler til maskinen (der vel kan tælles på to hænder :D).

PS: Har ikke ejet en Wii U før i år...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
millenniummillenniumSkrevet 29/02-20 11:23 
Dreams til PS4

Og en Game & Watch Parachute til samlingen.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 29/02-20 20:38 
Nyt TV.

LG OLED C9 65”
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/02-20 20:46 
Fedt, tillykke med det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 29/02-20 21:06 
Tak, tak. Det var faktisk gratis. Det gamle gik i stykker (E6) og forsikringen udbetalte 18.000. C9 er på tilbud til 13.000 i denne weekend i Power, så wupti, nyt tv til mig. Resten af pengene går snarligst til en soundbar.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/02-20 22:05 
Fedt :D

Det er alligevel noget af en upgrade. Der er sket meget siden.

Jeg overvejer faktisk om mit C8 ikke skal udskiftes med et CX(10) når vi når Black Friday i år. Kan ikke forestille mig andet end at dét også ryger på bud til 8k eller under som de andre har gjort :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 29/02-20 23:12, rettet 29/02-20 23:23 
Jmog>
Nyt TV.

LG OLED C9 65”

LG's OLED TV'er er også gode. Er selv meget glad for mit.

----------
Fandt et MegaCD spil i dag ude i retro butikken i Ballerup. En titel jeg længe har ville have. Soulstar, i flot stand. :)
Plus hos Nintendopusheren faldt jeg over Slain: Back from Hell, signature Edition, til PS4. Flot forseglet udgave.
JmogJmogSkrevet 29/02-20 23:59 
Konsolkongen>
Fedt :D

Det er alligevel noget af en upgrade. Der er sket meget siden.

Jeg overvejer faktisk om mit C8 ikke skal udskiftes med et CX(10) når vi når Black Friday i år. Kan ikke forestille mig andet end at dét også ryger på bud til 8k eller under som de andre har gjort :)

Den nye model så billigt i sit første salgsår? Det tror jeg ikke. Jeg tror snarere du ser C9 til den pris, fordi de skal tømme lagret/gøre plads til CX.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/03-20 00:23, rettet 01/03-20 00:24 
Men det gjorde C9'eren jo sidste år. Det kommer med stor sandsynlighed også til at ske for de nye modeller, det har været sådan de sidste tre år, hvor eneste forskel har været at de kun blev billigere for hver gang.

Det er 55" modellen jeg tænkte på, det gør selvfølgelig en betydelig forskel :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 05/03-20 01:04 
Samsung HW-Q76R soundbar med trådløs subwoofer. Pissegod opgradering i forhold til fjernsynshøjtalere.
GreaseballGreaseballSkrevet 07/03-20 16:29, rettet 07/03-20 16:29 
Fandt 'Ni No Kuni II. Revenant Kingdom' til PS4 og 'Agents of Mayhem' til XboxOne, samlet pris 85kr i elmutanten
millenniummillenniumSkrevet 05/04-20 08:36 
RoboCop 4K Collectors’s Edition.

Naijs!
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 05/04-20 14:32 
Jeg er ikke misundelig. Slet ikke. Ikke bare en smule.

(Jeg må have den)
millenniummillenniumSkrevet 05/04-20 14:49 
Den blev solgt som værende en 4K udgave, men det er faktisk “kun” blu-ray, så jeg er en lille smule irriteret. Men ved et gensyn tror jeg næsten ikke filmen kan tåle en højere opløsning, før Verhoevens lidt rustikke effekter tager skade :-P Stadig en anbefaling, og jeg glæder mig til at dykke ned i ekstramaterialet. Verhoeven er berygtet for at være kommentarsporenes mester.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 06/04-20 09:04 
Jeg var også lige ved at købe den - lidt fusket at kalde det 4K remaster når det ikke er en 4k udgivelse :/
DunwichDunwichSkrevet 06/04-20 11:00 
millennium>
Den blev solgt som værende en 4K udgave, men det er faktisk “kun” blu-ray, så jeg er en lille smule irriteret. Men ved et gensyn tror jeg næsten ikke filmen kan tåle en højere opløsning, før Verhoevens lidt rustikke effekter tager skade :-P Stadig en anbefaling, og jeg glæder mig til at dykke ned i ekstramaterialet. Verhoeven er berygtet for at være kommentarsporenes mester.

Det er jo en 4K udgave; Restaureret i 4K fra kamera negativet. Men den har aldrig været solgt som en UHD, og Arrow har, SVJV, ikke udgivet en UHD endnu.

Hvem har solgt den til dig, som værende en UHD?

Det er en fed udgivelse, og den står faktisk bedre, end MGM's gamle udgave, som var basis for Arrow's videre restaurering i 4K.

Screenshots sammenligning her:

https://caps-a-holic.com/c_list.php?c=5320

En rigtig UHD udgivelse, vil givetvis give filmen endnu et boost i kvalitet, men omvendt var den optaget i fattig 80'erne, så det må tiden vise.

Men Arrow's udgivelse, er uden tvivl det bedste RoboCop nogensinde har taget sig ud.
JmogJmogSkrevet 06/04-20 11:24 
Beano>
Jeg var også lige ved at købe den - lidt fusket at kalde det 4K remaster når det ikke er en 4k udgivelse :/

Det er da helt normalt? Helt tilbage fra DVD-tiden, før Blu-ray blev opfundet, var der 4K remasters. Efter vi gik over til digital filmning var langt de fleste DVD-titler jo også "HD masters".

Som Dunwich er inde på, så er det blot et spørgsmål om hvilken opløsning negativet scannes i. Og det er bestemt ikke ligegyldigt. Jeg har da også et par Blu-rays som er mastered i 6k og 8k.

Det eneste der er fusket er når der udgives en UHD skive, hvor filmen er skudt digitalt i 2K. Den film vil aldrig kunne have en ægte 4K version - kun en opskalering. De skulle hellere kalde det en "HDR/Atmos" version, hvilket ville være ærligt.
BeanoBeanoSkrevet 06/04-20 14:56, rettet 06/04-20 14:57 
Udgiverne (Arrow) kalder den faktisk ikke en 4K remaster - det er coolshop som fejlagtigt lister den som en "4K Blu-ray". Ved ikke om det er der mille også så eller købte den?
DunwichDunwichSkrevet 06/04-20 15:41 
Det er Coolshop som er gal på den, og har sat den blandt deres 4K titler.

https://www.coolshop.dk/produkt/robocop/AG92BC/

Arrow skriver: 4K restoration of the film from the original camera negative by MGM, transferred in 2013 and approved by director Paul Verhoeven.

Teknisk set HAR Arrow faktisk remastered den (yderligere), da de selv har været indeover MGM's oprindelige arbejde på den, og forbedret den.
DunwichDunwichSkrevet 06/04-20 15:56 
Jmog>
Beano>
Jeg var også lige ved at købe den - lidt fusket at kalde det 4K remaster når det ikke er en 4k udgivelse :/

Det er da helt normalt? Helt tilbage fra DVD-tiden, før Blu-ray blev opfundet, var der 4K remasters. Efter vi gik over til digital filmning var langt de fleste DVD-titler jo også "HD masters".

Som Dunwich er inde på, så er det blot et spørgsmål om hvilken opløsning negativet scannes i. Og det er bestemt ikke ligegyldigt. Jeg har da også et par Blu-rays som er mastered i 6k og 8k.

Det eneste der er fusket er når der udgives en UHD skive, hvor filmen er skudt digitalt i 2K. Den film vil aldrig kunne have en ægte 4K version - kun en opskalering. De skulle hellere kalde det en "HDR/Atmos" version, hvilket ville være ærligt.

Back in the day, lavede de nemlig også 4K scans, men de kaldte det bare ikke 4K på coverne, da ingen anede hvad det var alligevel. Så de nøjedes med at kalde det noget a la newly remastered from the bla bla bla osv.

Og ja, den der med opskalerede 2K interpositives osv, ville jeg gerne have at de ikke kaldte 4K på coveret i fremtiden, men det sælger nok ikke så godt, at skrive 2K, for så tror folk jo bare, at det kun er dobbelt så godt som BD, og ikke hele FIRE gange så godt som BD, og så køber ingen dem til sidst...eller noget.

Heldigvis er mange selskaber gode til at skrive, bagpå coverne, nøjagtigt hvad der er tale om, inde i kassen. Om der feks er tale om interpositive eller det originale kamera negativ osv. Det hjælper nemlig ikke så meget at trække et 4K scan af et slidt interpositive, og så tro at det kommer til at se totalt fantastisk ud. Så bare lad det være ved et 2K scan af et interpositive, og så skriv det på coveret, hvilket mange selskaber også gør.
Le RoofLe RoofSkrevet 06/04-20 16:26 
Det bliver en god påskeferie :)

Hvad kom ind ad døren i dag?
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig