X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad kom ind ad døren i dag?


Svar
enfenenfenSkrevet 29/09-03 17:26, rettet 29/09-03 17:42 
Inspireret af en lignende tråd på dahf.dk - Dansk Hjemmebio Forum - vælger jeg at starte denne tråd.

Det gælder bare om, at fortælle hvad du købte idag. Spil, HIFI, film eller andet hardware/software. Mad, drikkervarer osv., er vi ikke interesseret i :)

Jeg synes det kunne være sjovt.

Tråden skal kun handle om ovenstående.

Da det er mig, som har... Se hele indlægget
What is the Matrix?
Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 23/05-18 12:19 
Ja, var der jeg fandt det. Og hvis de har en brugt udgave er den 20kr billigere. Flået cover og fingeraftryk på disken koster ikke ekstra :p
slk486slk486Skrevet 23/05-18 12:23 
Det er sjovere når de brugte koster mere end en ny, men den ged har vi vist kogt før :D
j/k
SumezSumezSkrevet 23/05-18 13:18 
Eller når der er fingeraftryk på discen på et "nyt" eksemplar ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/05-18 13:28 
Det er vel fair nok at skiven lægges væk fra et cover der skal stå på hylden i en butik? :p

Ikke at fingeraftryk derfor bør forekomme, men det gør det da ikke mindre nyt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 23/05-18 20:09 
Det er ikke "nyt", hvis det ikke er forseglet :p
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/05-18 20:18 
Så kan fysiske butikker jo ikke eksistere :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 23/05-18 20:51 
De kan have en dummy case på hylden og udlevere et forsejlet eksemplar ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/05-18 21:05, rettet 23/05-18 21:12 
Det giver bare en masse ekstra bøvl for butikken. Jeg har aldrig oplevet nogen problemer med det. Hverken skiver eller covers er nogensinde blevet smadret fordi jeg ikke selv har pillet folien af.

Men det er måske bare en sydfyns-ting :)

EDIT: I den lokale GamesTop er de nu gode til at stange forseglede eksemplarer over desken hvis de har flere omme bagved. Det er naturligvis også det nemmeste for butikken selv, da de så ikke konstant skal tømme nye covers og sætte på hylderne :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 24/05-18 01:04 
Fysiske butikker er pressede. Dummy covers er jo ikke gratis, så kan da godt forstå de åbner et enkelt eksemplar.
NaieraNaieraSkrevet 24/05-18 01:38, rettet 24/05-18 13:50 
Mit problem er oftest at de titler jeg køber er af den type de kun har et enkelt eksemplar af i butikken, altså smalle RPG’er og deslige. Så er der ikke noget forseglet eksemplar at hente ude på lageret.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
GreaseballGreaseballSkrevet 24/05-18 11:02 
Eller at de har spillet på lager. Men nogen er gået med coveret. Så kan få den flotte speciel udgave med hvidt cover og titel skrevet med sort pen. Er set et par gange i GameStop. Jeg tænker, ville det ikke være nemmer at sælge at lige printe et ny cover på alm papir og smide i et tomt cover. Bare lige sæt et mærke på hvor der står "Ikke originalt cover". Eller det må de måske ikke?
slk486slk486Skrevet 24/05-18 12:25, rettet 24/05-18 14:23 
Jo, det tror jeg ikke der er spor i vejen for - udover den ressource det koster i tid og penge :)

Forstår da også godt de gør det sådan, men i tilfældet af mindre titler er den åbnede titel man køber jo ofte den medarbjederne har haft hjemme på omløb...

Jeg har heller ikke som sådan oplevet problemer med det, men potentielt er det ikke nyt, hvis det ikke er forseglet. Nobody knows ;)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/05-18 13:05 
Haft hjemme?
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 24/05-18 14:24, rettet 24/05-18 14:27 
Tidligere var der fri test derhjemme, men jeg ved self. ikke om det stadig er sådan :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/05-18 14:26 
Sådan har det ikke været i 6-7 år :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 24/05-18 14:27, rettet 24/05-18 14:28 
Ah :)

Under alle omstændigheder virker det mig enormt mærkeligt at pakke nye titler ud før man sælger dem som nye, men de fleste der handler i GS er sikkert ligeglade og det ser da bedst ud med faktiske covers på hylderne. Det er egentlig heller ikke noget jeg går på i med de få titler jeg køber i GS.
j/k
NaieraNaieraSkrevet 24/05-18 16:20 
For at komme tilbage til emnet, så kan jeg meddele at de havde et forseglet eksemplar af Guilty Giver whatever til PS4 i Nordcenter Stor ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ElgenElgenSkrevet 26/05-18 08:12 
I supermarkeder, ElGigante osv bruger de de her tyverisikre plastikydercovre (ved ikke hvad navnet på dem er), der kun kan åbnes med et aggregat ved kassen. På den måde har de forseglede DVDer, BlueRays, spil osv på hylderne. Hvorfor gør fx GamesTop ikke bare det også?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
JmogJmogSkrevet 26/05-18 08:25 
Gamestop har flere spil på hylderne, så det ville være dyrere. Det gør æskerne tykkere, så de ville kunne have færre på hylderne. Det er også langt nemmere at tage noget fra hylden og bare gå med det i en Gamestop end en Føtex, da der ikke er kasser man skal igennem. De har ingen vagter, som kan gøre noget hvis en alarm ved udgangen går. Dvs. de har en langt lavere “barrier to theft” end et supermarked.

Det kan slet og ret ikke betale sig.
--Skrevet 11/07-18 20:33 
Så krydsede jeg 2/3 grænsen ift. min Wii U samling og har nu 68,1% af et komplet PAL sæt. Nu mangler jeg blot de resterende 51 titler :D
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 11/07-18 23:48 
Snakker man stadig PAL om en maskine der kun har HDMI-udgang? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
QQSkrevet 11/07-18 23:51 
Wii U har skam også analoge udgange.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/07-18 23:53 
Wii U har skam samme AV-port som en Wii også har. Formoder at den understøtter component, composite og RGB som Wii, men har faktisk aldrig undersøgt det :p

Composite ville i så fald være PAL i europa, men jeg forstår godt din pointe ;)

I den nuværende generation giver “PAL” teknisk ingen mening, men det er bare så fastgroet en betegnelse for regionen at man øjeblikkeligt forstår betydningen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 12/07-18 01:05 
Står der ikke også stadig PAL på æskerne?
j/k
JmogJmogSkrevet 12/07-18 01:47, rettet 12/07-18 01:48 
Hvad kom ind ad døren i dag?
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 12/07-18 06:15 
slk486>
Står der ikke også stadig PAL på æskerne?

Nej, mener kun det var wii som den sidste.
Men jeg kalder nu alt osse pal i EU.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
--Skrevet 12/07-18 08:28 
Der står PAL på de fleste af de WU spil jeg har. Som regel nederst på fronten.
Spiller nu: Animal Soccer World
slk486slk486Skrevet 12/07-18 09:02 
^ Synes jeg nok jeg huskede :)
j/k
SumezSumezSkrevet 12/07-18 10:01 
Okay, interessant detalje :) Det besvarede faktisk mit spørgsmål bedre end jeg havde håbet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 12/07-18 12:30 
m1chelsen>
Så krydsede jeg 2/3 grænsen ift. min Wii U samling og har nu 68,1% af et komplet PAL sæt. Nu mangler jeg blot de resterende 51 titler :D

Flot! Har du en liste over dem du mangler?
--Skrevet 12/07-18 12:39 
Jeg har denne som jeg går efter. Jeg mangler de titler uden flueben :)

Liste
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 12/07-18 12:42 
Zumba Fitness: World Party [~ 275 DKK]

275? Seriøst?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 12/07-18 16:22 
Skulle pilde alle wii u spil ud for at finde 1 med pal på. Havde kun 4 i alt med pal på front. :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
GreaseballGreaseballSkrevet 13/07-18 15:42 
Fandt i dag 2 titler jeg længe har ville havde fat, hos Ruben og Bobby.

Metal gear solid. The twin snakes(GameCube).
Story of Thor 2(Saturn).
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/07-18 16:10 
Story of Thor 2 er fremragende :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 14/07-18 13:46 
Glæder mig også til at spille det. Har længe ledt efter det. Bare altid været så dyrt. De har stadig et eksemplar af spillet der inde, det er så i en bedre stand og koster kr 600,-
Fik fortalt at de har fået en stor stak spil ind fra en samler. De har også Shenmue 1 og 2 til Dreamcast, i PAL. Hvis nogen stadig søger efter dem.
ManbearpigManbearpigSkrevet 01/08-18 18:10, rettet 01/08-18 18:11 
Fik lige den her den anden dag i gamestop for 40 kr, helt nyt og forseglet om nogen har nok lavet en fejl :D

Hvad kom ind ad døren i dag?
dRxLdRxLSkrevet 02/08-18 01:47 
Ps4 pro + psvr v2 med kamera, er helt væk i det VR.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
la0sla0sSkrevet 02/08-18 14:05 
Er det så godt?
Hvad sker der?
dRxLdRxLSkrevet 02/08-18 14:50 
For mig, ja.

Har spillet alt for meget Wipeout men blev også noget fanget af Moss demoen (er på "PlayStation®VR Demo Disc 2") men også et simple platformspil fra den medfølgende "THE PLAYROOM VR" og den vilde men korte "The Last Guardian VR" gav mig en følelse af indlevelse som jeg ikke har mærket siden jeg startede med at spille computerspil som 8 årig eller deromkring.

Kan godt forstå hvis folk er utilfredse med opløsningen, og screen-door effekten er da ganske tydelig hvis man kigger efter den, men i spil hvor paletten undgår alt for vilde kontraster og det hele bevæger sig som det skal, glemmer jeg alt om det og lader mig rive med. Har heldigvis ikke mærket noget til "bevægelsessyge", og jeg kørte immervæk på i en del timer i går nat.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
GreaseballGreaseballSkrevet 02/08-18 18:37 
Mega Drive model 1. Med kuffert. Plus 3 spil.
Sonic 2
Mega Games 1
FIFA internationale soccer.
la0sla0sSkrevet 02/08-18 18:54 
dRxL>
For mig, ja.

Har spillet alt for meget Wipeout men blev også noget fanget af Moss demoen (er på "PlayStation®VR Demo Disc 2") men også et simple platformspil fra den medfølgende "THE PLAYROOM VR" og den vilde men korte "The Last Guardian VR" gav mig en følelse af indlevelse som jeg ikke har mærket siden jeg startede med at spille computerspil som 8 årig eller deromkring.

Kan godt forstå hvis folk er utilfredse med opløsningen, og screen-door effekten er da ganske tydelig hvis man kigger efter den, men i spil hvor paletten undgår alt for vilde kontraster og det hele bevæger sig som det skal, glemmer jeg alt om det og lader mig rive med. Har heldigvis ikke mærket noget til "bevægelsessyge", og jeg kørte immervæk på i en del timer i går nat.

Skal nok lade være med for meget off-topic, MEN: er der en TLG VR? Whaaat? Interessant. Og Wipeout lader til virkelig at være tæt på den killer app, der måske har manglet? Jeg synes det er fedt du er på, for jeg havde faktisk lidt fået den anelse, at VR på Playstation var ved at glide lidt ud som prioritet.
Hvad sker der?
NinjaCoolNinjaCoolSkrevet 10/08-18 13:17, rettet 10/08-18 14:06 
Nyt Amiga CD32 blad :)
Hvad kom ind ad døren i dag?
Back: https://tinyurl.com/ycavsnle / Mag: https://tinyurl.com/ydezm3ar

Her er et nyt frisk Amiga blad i A5 format fra England på 40 sider sammen med en CD.
Planen er at udgive et nyt blad hver anden måned, og indtil videre har Vol.1 solgt godt :)

Man kan stadig nå at bestille Vol.1 i lidt over en uges tid endnu.
Website: https://cd32-scene-magazine.onlineweb.shop
KTCKTCSkrevet 10/08-18 19:36 
Hvor meget måtte du slippe, inkl. forsendelse, og hvor længe gik der fra bestilling til modtagelse?
Er der noget spædende på CD'en?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
NinjaCoolNinjaCoolSkrevet 10/08-18 22:45, rettet 10/08-18 22:57 
Jeg havde forudbestilt men efter de havde sendt den afsted, tog det 4 dage til den var i postkassen.
Det blev til 80kr i alt :) Bladet er i A5 format, så den er mindre end de gamle Amiga blade.

Anden og sidste runde af bestillinger bliver først send ud omkring den 27 August.

Der var et problem med at kopiere deres CD master, så denne gang er CD'en en standard CD-R.

Den har den fulde version af Lumperjack Revisited med CD audio. 2 eksklusive demoer, Heroes of Gorluth og Zerosphere, 2 PD Spil, Bomb Jack Beer Edition CD32 Enhanced og Alco-Copter, samt en CDXL video intro af Ashley, tidligere editor af Amiga CD! Magazine.
KTCKTCSkrevet 10/08-18 23:10 
Jeg er fristet :)
Hvis du siger, at indholdet i bladet er en god blanding af nostalgi og nutidige nyheder, så tror jeg næsten jeg er nødt til at bestille et eksemplar...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
NinjaCoolNinjaCoolSkrevet 10/08-18 23:47, rettet 10/08-18 23:48 
Jeg synes det er et fint lille blad til Amiga folket, og så er det jo 22 år siden vi sidst fik et Amiga CD32 blad! Jeg vil dog ønske der var lidt flere sider at bladre igennem, men måske kommer der mere hvis bladet sælger godt :)
--Skrevet 18/08-18 08:48 
Fik lige en stak ælde hardware hjem i går :D

Hvad kom ind ad døren i dag?

Hvad kom ind ad døren i dag?
Spiller nu: Animal Soccer World
GreaseballGreaseballSkrevet 18/08-18 13:29 
En "stak"... er det ikke nærmere en væg du har fået der.
Heh, syns jeg kan genkende designet på en af dem.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 18/08-18 17:52 
Jeg bemærker en udsøgt mangel på Compaq Presario rumskibskabinettet! :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig