X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad kom ind ad døren i dag?


Svar
enfenenfenSkrevet 29/09-03 17:26, rettet 29/09-03 17:42 
Inspireret af en lignende tråd på dahf.dk - Dansk Hjemmebio Forum - vælger jeg at starte denne tråd.

Det gælder bare om, at fortælle hvad du købte idag. Spil, HIFI, film eller andet hardware/software. Mad, drikkervarer osv., er vi ikke interesseret i :)

Jeg synes det kunne være sjovt.

Tråden skal kun handle om ovenstående.

Da det er mig, som har... Se hele indlægget
What is the Matrix?
Svar
millenniummillenniumSkrevet 21/12-15 10:18 
Det sagt, så kan en rigtig god brødrister virkelig gøre en forskel. De billige Melissa og lign er for langsomme i opvarmningen og tørrer brøddet inden det når at blive ristet færdigt, men en god (og dyr) rister varmer hurtigt og intenst så brødskiven stadig er blød indeni.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 21/12-15 11:10 
Skal ikke kunne sige om den rister brødet bedre end een til 1/10 af prisen men den er fjollet - den tændes via en skub-ned-mekaniske på siden som en alm brødrister men der er ingen pop-op mekaniske som en alm. brødrister, brødet isættes og fjernes via seperate holdere ned fra i toppen. Underligt koncept.
NinjaCoolNinjaCoolSkrevet 23/12-15 17:01, rettet 23/06-18 15:25 
Super Hang-On LE Vinyl
Hvad kom ind ad døren i dag?
http://s25.postimg.cc/rbjguh6zj/SHO.jpg / http://tinyurl.com/zwk7tz9
Så kom posten forbi lige inden julen :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/12-15 17:08 
Svedigt! Det dér cut-out med coveret er en lækker detalje. Glæder mig til at få min :)
millenniummillenniumSkrevet 28/12-15 16:13 
Juleposten kom forbi med en uundværlig titel til Commodore-samlingen...

Hvad kom ind ad døren i dag?
The medium is the message.
OdinOdinSkrevet 28/12-15 16:16 
Sateme' flot stand. Hvad måtte du slippe?
Soren47Soren47Skrevet 28/12-15 16:23 
Fedt! Et spil jeg kun kender gennem Games Done Quick! :D
The DaneThe DaneSkrevet 28/12-15 16:29 
Fik endeligt computeren igen ... og tingene virker rent faktisk denne gang - lige bortset fra lidt med strømmen fra tid til anden, men det virker ikke som noget fast.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
millenniummillenniumSkrevet 28/12-15 19:42, rettet 28/12-15 23:19 
Odin>
Sateme' flot stand. Hvad måtte du slippe?

Virkelig flot big box med manual og bånd (dog). Sendt fra Ungarn af den nette sum 238kr + lidt porto. Sælgeren var virkelig hurtig og pakkede den yderst godt ind.

Alt i alt en sælger jeg godt tør satse på fremover. :)

I øvrigt lidt making-of i dette link:

Link...
The medium is the message.
dchangdchangSkrevet 08/01-16 12:03 
Jeg fik endelig mit Xiaomi Yi actioncam ind af døren, så mangler jeg bare tilbehøret og så er jeg ved at være klar til at snorkle med hvalhajer og diverse på Filippinerne til Februar. :-)

1080P 60fps til under en plov...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
WehnerWehnerSkrevet 08/01-16 12:06 
Nice. Jeg har overvejet at købe noget lignende til at sætte på hovedet af min bas, så det kan filme ned ad gribebrættet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 08/01-16 12:22, rettet 08/01-16 12:25 
dchang>
Jeg fik endelig mit Xiaomi Yi actioncam ind af døren, så mangler jeg bare tilbehøret og så er jeg ved at være klar til at snorkle med hvalhajer og diverse på Filippinerne til Februar. :-)

Fedt :)

Jeg har selv tidligere haft kamera med på mine dykketure men smadrede huset for et par år siden, så kigger lidt efter noget nyt til næste tur. Har set nogle dykke med GoPro Hero kameraer men de er ikke helt billige.
dchangdchangSkrevet 08/01-16 12:40 
Jeg er for nærig til Go Pro og jeg vil ikke risikere at ødelægge et jeg evt kan låne, derfra opstod behovet. Yi-kameraet er selvfølgelig ikke helt deroppe af kvalitetsmæssigt men det er med Sony-sensor og tilbehør koster nada, tror det står mig i knap 700 kr inkl. flydende hand grip, undervandshus, ekstra batteri, lader, taske, lens cap, uv lens. :-)

I kan evt tjekke reviews ud og der findes også en del videoer derude. Til prisen virker det meget meget fornuftigt.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
BeanoBeanoSkrevet 08/01-16 12:44, rettet 08/01-16 12:57 
Det er ikke galt : ) Hvad er max. dybde på undervandshuset?

Edit: 40M for $25 modellen, det er i orden :D

Edit: Bestilte du fra US eller Kina?
dchangdchangSkrevet 08/01-16 15:07 
Ja jeg skal bare snorkle så jeg tog det billige af dem. :-)

Jeg bestilte egentlig fra Kina men fik det leveret fra Holland. Har nu ikke været ude for at få taget noget i tolden alligevel derovre fra og har efterhånden bestilt en hel del.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
BeanoBeanoSkrevet 08/01-16 15:42 
Ok, tak for info :)

Skal ikke afsted før august, så det haster ikke men klart en produkt jeg vil overveje - prisen fejler i hvert fald intet :D
dchangdchangSkrevet 08/01-16 15:52 
Var så lidt. Kan smide nogle samples op når jeg kommer retur fra ferie så kan du selv vurdere. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
BeanoBeanoSkrevet 08/01-16 17:21 
Gerne :)
JmogJmogSkrevet 08/01-16 18:44 
Jaybird X2 Wireless IEM'er. (In Ear høretelefoner)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/01-16 20:20 
Den hidtil største brandfare jeg endnu har ejet (jeg ryger ikke):

Hvad kom ind ad døren i dag?

En Aoyue Int 852A+ Pro hot air station. Hurray! :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WonderboyWonderboySkrevet 09/01-16 20:29 
Den er Super :-) Tilykke med den
I love monster land
OdinOdinSkrevet 09/01-16 20:34 
Måske du kunne minimere brandfaren bare en lille smule ved at flytte isopropylalkoholen et andet sted hen. ^_^
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/01-16 20:35 
Haha ja :D Men det er nu ikke meningen at den skal stå hvor den står nu. Men godt spottet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dchangdchangSkrevet 11/01-16 12:14, rettet 11/01-16 12:18 
Fik mine DIY Google cardboard VR-briller ind af døren idag, fin bette gadget til de 7-8 kr jeg nu gav. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
millenniummillenniumSkrevet 11/01-16 17:39 
Selv på en sørgelig dag, kan der komme en goodie bag ind med posten.

Hvad kom ind ad døren i dag?
The medium is the message.
NinjaCoolNinjaCoolSkrevet 16/01-16 14:52, rettet 23/06-18 16:04 
Metal Man Remixed + Dreamwalker Alter Ego 2 SE til ZX Spectrum
Hvad kom ind ad døren i dag?
Box: http://tinyurl.com/gofumyp / Bånd: http://tinyurl.com/o6l7rwg / Soundtrack: http://tinyurl.com/jyh9x7g
Video (Reloaded) https://www.youtube.com/watch?v=R0zgxSeKUZg
Dreamwalker: http://tinyurl.com/hthqaxz / Video: http://tinyurl.com/z92jmno

Remixed er en opgraderet version af Metal Man Reloaded fra 2013, som er en efterfølger til Metal Man fra 1997.
Boxen findes i 100 stk. og kommer med en Soundtrack CD og A3 plakat.

Dreamwalker SE udgaven er lavet i 50 kassettebånd med sticker sheet og en rullet A4 plakat.
Det er det første ZX Spektrum spil med full screen ingame multicolor, en teknik der ellers kun bruges til billeder.

En Amiga version af det første spil er lige kommet ud til fri download.
http://www.ppa.pl/gry/alter-ego.html / DL: http://tinyurl.com/jn6t34y

@millennium: F/A-18 Interceptor var med i den populær Amiga 500 Batman Pack, så jeg kender spillet godt :)
Theme: https://www.youtube.com/watch?v=XJbMhXWEqFw
JmogJmogSkrevet 16/01-16 14:54 
Apple TV 4 32GB
millenniummillenniumSkrevet 18/01-16 23:01 
Rey og BB8 kom ind af døren i dag....
Hvad kom ind ad døren i dag?
The medium is the message.
OdinOdinSkrevet 19/01-16 07:56, rettet 19/01-16 08:10 
Simmar, var der ikke en hel masse ballade om, at der ikke fandtes Rey-actionfigurer?

[UPDATE] Ah, der ser ud til at det specifikt handlede om Hasbros 6-figure sets. Igen.
http://www.themarysue.com/hasbro-wheres-rey-figures/
Hvornår helvede lærer I det, Hasbro? Black Widow manglede også fra jeres Avengers-sæt. Det er simpelthen jammerligt. I fylder pladsen ud med to nondescript figurer uden navne, mens filmens hovedperson er ikke med.
Mes1983Mes1983Skrevet 19/01-16 08:16 
Lidt Star Wars læsning

Hvad kom ind ad døren i dag?
millenniummillenniumSkrevet 19/01-16 09:04 
Odin>
Simmar, var der ikke en hel masse ballade om, at der ikke fandtes Rey-actionfigurer?

[UPDATE] Ah, der ser ud til at det specifikt handlede om Hasbros 6-figure sets. Igen.
http://www.themarysue.com/hasbro-wheres-rey-figures/
Hvornår helvede lærer I det, Hasbro? Black Widow manglede også fra jeres Avengers-sæt. Det er simpelthen jammerligt. I fylder pladsen ud med to nondescript figurer uden navne, mens filmens hovedperson er ikke med.

Hasbro har en dårlig track record med ikke at lave kvindelige actionfigurer. Det er simpelthen så 1916 agtigt.
Ja, der var ingen Black Widow i deres Avengers set. Der var ingen Gamora i deres Guardians of the Galaxy set. Og de har ikke lavet nogen Rey i deres Force Awakens set. De har IKKE ENGANG Phasma (hende den kvindelige stormtrop). Og hun gemmer sig bag en freaking maske hele filmen igennem.

Hasbro ER absolut på the dark side. (Næææh, selv mørkets side har ingen kvindeundertrykkelse. Hasbro er værre)
The medium is the message.
dchangdchangSkrevet 19/01-16 09:09 
dchang>
Var så lidt. Kan smide nogle samples op når jeg kommer retur fra ferie så kan du selv vurdere. :-)

Beano>
Gerne :)

Beano, så er der et sample fra action-kameraet, videoens indhold er dog ikke så "action" igen men jeg lige skulle lige tjekke kvaliteten før vi tog afsted. Jeg er positivt overrasket men nu må vi se hvordan det opfører sig i vand osv.

Mille - action dog
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
BeanoBeanoSkrevet 19/01-16 09:29 
Tak :)

En vild hund, du har dér - vanvittig energisk :D
dchangdchangSkrevet 19/01-16 09:34 
Var så lidt. På det tidspunkt havde hun nu været ude og strække ben med en 40-50km i timen så hun var undskyldt. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
millenniummillenniumSkrevet 05/02-16 09:06 
Golden Eye Reloaded.

Troede egentlig jeg var færdig med at købe PS3 spil, men har altid haft en svaghed for Wii-versionen ... blot ikke Wii'ens haltende grafik.

Synes virkelig det er en god og simpel shooter som viser at FPS ikke behøver være klæbet ind i blod og vold.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 05/02-16 20:03 
This...

Hvad kom ind ad døren i dag?
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 09/02-16 20:41 
Capcom Vs. SNK: Millennium Fight 2000 (Naomi)
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 09/02-16 23:55 
Hvor meget måtte du lægge for det Neros?
Det er IMO en super lækker hemmelig perle.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/02-16 00:02 
millennium>
This...

Det er egentlig en super pæn maskine. Synes dog controlleren er hammergrim :D

Maskinen er ikke besudlet af et EA-logo vel?
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 10/02-16 00:29, rettet 10/02-16 09:16 
Ja, billedet af Vader er cool nok, men enig i at controlleren.... Desværre er det jo den man sidder med i hånden hele tiden :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 10/02-16 08:58, rettet 10/02-16 08:59 
Ikke noget EA logo på maskinen. Man kan ikke se det på billedet, men dele af den sorte overflade har en diskret lak-skrift hvor der står starwars starwars starwars starwars starwars starwars starwars starwars starwars starwars.... you get the point.

Controlleren er absolut lidt særlig. Det er nok de røde knapper og asynkrone blå skulder-knapper som gør det, men overfladen er lækker (meget Darth Vader helmet ...ish) og det lille touchpad har også diskret starwars skrift.

Ærgerligt de ikke udskiftede den lille tænd-bib-lyd med et Darth Vader breath. :)
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 10/02-16 17:02 
Månedens C64 høst.

Der er blevet lidt længere mellem snapsene, men har efterhånden ikke så mange titler tilbage på must-buy listen.

Hvad kom ind ad døren i dag?
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/02-16 17:06 
Du må da også have en pæn samling efterhånden :)

Virker alle spillene stadig?
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 10/02-16 17:31 
Jeg bruger jo egentlig SD til C64, så æskerne er egentlig mest for nostalgien.

Har ikke testet dem alle, men data på bånd har normalt en lang levetid, hvis de er opbevaret tørt.
The medium is the message.
Mes1983Mes1983Skrevet 10/02-16 20:07 
Lidt godter der er kommet ind her på det sidste:
Især PS4 samlingen blev pludselig en del større:-)

Hvad kom ind ad døren i dag?

Hvad kom ind ad døren i dag?

Og så fandt jeg lige de her i den lokale genbrug:-)
Hvad kom ind ad døren i dag?

Troede først de var helt døde, men det viste sig bare at være nogle sløve kontakter, der skulle "støves af" og rettes op. Den lille Bandai har jeg ikke set før.
Mes1983Mes1983Skrevet 10/02-16 20:10 
Hov, der er forresten også kommet lidt læsestof ind ad døren.

Hvad kom ind ad døren i dag?
WehnerWehnerSkrevet 10/02-16 20:10 
Det er begge nogen af dem, der var i mit hood, men ikke ikke noget, jeg selv havde. Towering Rescue husker jeg som ret godt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Mes1983Mes1983Skrevet 10/02-16 20:18, rettet 10/02-16 20:19 
Towering Rescue er et af dem, der faktisk ikke er super svært men stadig udfordrende når man når højere op. Sjove detaljer med brændende bygninger der kollapser, hvis man ikke når at redde personen på toppen.

Dr.Dental er lidt mere spøjs, og bestemt ikke en vi havde i vores omgangskreds. Den er nok også, i hvert fald for mig, lidt mere udfordrende, selvom jeg nu stadig vil give de knap så responsive taster skylden;-) ... De skal nok renses. Men det er nu meget sjovt, selvom jeg nu ikke nåede at spille så meget inden sønnen på tre kaprede begge maskiner.
WehnerWehnerSkrevet 10/02-16 20:25 
Det er god opdragelse :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 11/02-16 09:42, rettet 11/02-16 09:42 
Gad godt finde old-school spil i den lokale genbrug, men tror chancen er ret lille i københavnstrup. :)
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig