X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad kom ind ad døren i dag?


Svar
enfenenfenSkrevet 29/09-03 17:26, rettet 29/09-03 17:42 
Inspireret af en lignende tråd på dahf.dk - Dansk Hjemmebio Forum - vælger jeg at starte denne tråd.

Det gælder bare om, at fortælle hvad du købte idag. Spil, HIFI, film eller andet hardware/software. Mad, drikkervarer osv., er vi ikke interesseret i :)

Jeg synes det kunne være sjovt.

Tråden skal kun handle om ovenstående.

Da det er mig, som har... Se hele indlægget
What is the Matrix?
Svar
NaieraNaieraSkrevet 13/10-15 15:27 
Selvom det her er en rigtig spændende diskussion, så bliver vi vist nødt til at vende tilbage til emnet nu.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 13/10-15 15:35 
Ok ok, jeg havde ellers lige én pointe, og: Det var absolut ikke for at fornærme heavy metal :-D

Ikke mere fra mig.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 14/10-15 16:45, rettet 14/10-15 16:46 
Ugens C64 fund: Renegade - fed disc udgave. Kunne ikke stå for det cover.
Hvad kom ind ad døren i dag?
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 14/10-15 17:45 
Hvad kom ind ad døren i dag?

Så fik jeg endelig tid til at tage ind forbi Føtex
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
XiwanaXiwanaSkrevet 14/10-15 17:57 
Har de Ninja Gaiden til NES i føtex? Jeg må fluks af sted!
[inspirational quote here]
SumezSumezSkrevet 14/10-15 18:00 
Lige netop Ninja Gaiden fandt jeg faktisk i en lokal kiosk på vejen derned :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 16/10-15 14:43 
Great Scott!!

Hvad kom ind ad døren i dag?
NaieraNaieraSkrevet 16/10-15 14:51 
De ligner godt dem fra den der YouTube-video hvor Marty kommer til nu/fremtiden og bliver fælt skuffet ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 16/10-15 15:07, rettet 16/10-15 15:08 
Det var først efter jeg havde pakket dem ud at de begynde at se skuffede ud, hvorfor ved jeg ikke ;)

De er fra denne serie
3of193of19Skrevet 16/10-15 19:28 
RGB kabel til Mega Drive 1 med stereo forbindelse.
Var godtnok lidt længe om endelig at få fat i sådan en fætter. Har ikke noget CRT til at få det allerbedste ud af kablet. farverne er flotte og egentlig er billedet ret skarpt, men "flirrer" noget.
Og så kan det ikke lide min RGB Switch :/
Men det er da en stor forbedring over det gamle mono composhit kabel har har brugt siden 1993 :)
millenniummillenniumSkrevet 19/10-15 19:14 
Lidt af min seneste retro loot...
Hvad kom ind ad døren i dag?
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 19/10-15 20:48 
Var Donkey Kong II det bedste Game & Watch? Jeg var ret vild med det, men kunne nok endnu bedre lide Donkey Kong Jr.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 19/10-15 21:55 
DK II har en lidt speciel udfordring, fordi man skal backtracke hver gang man skal tilbage for at hente næste nøgle, modsat de fleste andre spil hvor man bare kører i loop.
Man skal lige vænne sig til det :)
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 19/10-15 22:55 
Ja, man kunne ikke lave de samme vanvittige scores, som man kunne i Jr.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 19/10-15 23:05 
Har 499 som rekord i Jr. Cirka 100 i 2'eren. :)

Overvejer at oprette en dansk FB gruppe for G&W rekorder, men skal lige afsætte tiden til det. Det er stadig sjovt at jagte high scores i G&W spil. Syns jeg.
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 19/10-15 23:08 
I Jr. kunne jeg som barn runde de 999 og starte forfra en 6-8 gange på Game A og et par gange på Game B. Jeg var mere autistisk som lille... Gad vide, om noget af det sidder i fingrene endnu.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 19/10-15 23:20 
Jeg havde Oil Panic autisme som barn. :)
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 19/10-15 23:33, rettet 19/10-15 23:34 
Ved ikke om det er det bedste, men DK2 er min egen personlige favorit, det er virkelig addicting, og bevis på at bipbipspil kan være rigtig gode.
Oil Panic har jeg også gode minder om, men har ikke selv en
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 20/10-15 09:00 
Tror snart jeg opretter en G&W tråd... :)
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 20/10-15 12:11 
Gerne :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NinjaCoolNinjaCoolSkrevet 22/10-15 16:10, rettet 22/10-15 16:12 
Laserball 2015 til Atari ST :)
Hvad kom ind ad døren i dag?
Spillet udkom i 1991 og blev i 2014 opdateret at den originale spilleudvikler som senere udgav en boxed edition i ca. 50 stk.
Soren47Soren47Skrevet 22/10-15 21:39 
Et nyt tv!
Så kan jeg også prøve det dér 'Full HD' folk snakker om :o
OdinOdinSkrevet 23/10-15 00:25 
Et nyt tv!
Så kan jeg også prøve det dér 'Full HD' folk snakker om :o

Har du checket at dine øjne er kompatible? Hvis du er født i halvfjerdserne ligesom jeg, kan det være, at du lige skal have opgraderet kiggeboblerne for at få fuldt udbytte af det.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/10-15 15:20 
En Wacom Intuos Pro Medium tablet.

Den er noget mere spændende en min ret gamle Bamboo :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 23/10-15 15:39 
W00t

Tegner du?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FancyPantsFancyPantsSkrevet 23/10-15 15:51 
Gimme!
Jeg har en eller anden gammel elendig Medion tablet fra Aldi.
Man ved at det er kvalitet, når batteriklappen på den medfølgende mus ikke kan sidde på så snart der er et batteri i. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/10-15 16:20, rettet 23/10-15 16:21 
Sumez>
W00t

Tegner du?

Det er ved at være en 4-5 år siden jeg gjorde en smule. Det kan dog være at jeg kommer igang med det igen nu :)

En tablet er bare meget rarere at lege med når det gælder grafisk arbejde i Gimp, Illustrator osv. Og da Wacom stadig ikke har fået opdateret Bamboo driveren til at virke med El Capitan, så måtte det jo blive en ny :p

Sandt at sige så havde jeg en slat penge til gode fra mit gamle arbejde og jeg anede ikke hvad jeg skulle bruge dem på. Hvis jeg ikke kommer til at tegne ofte, så vil denne tablet være fuldstændig overkill, men når jeg ikke mærker at jeg har givet noget for den så er det okay :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 26/10-15 15:52 
2040,- efter DHLs dummebøde.

Hvad kom ind ad døren i dag?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OdinOdinSkrevet 26/10-15 19:41 
Ouch! Er serien god?

(Simpelthen verdensklasse, Anders. Manden har lige betalt to lange for et blu-ray boxset og så spørger du ham om serien er god. Bravo.)
NaieraNaieraSkrevet 26/10-15 20:54 
Den er mega go' :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 26/10-15 22:56 
Jeg synes den falder noget til jorden i navlepillende mysticisme, men præmisset (jeg vil ikke spoile) er enormt interessant og den formår virkelig at spinde guld på langsomt at lade seeren finde ud af hvad det hele handler om i den første tredjedel.

I øvrigt dejligt når en animeserie formår at være uforudsigelig. Det er der ikke mange der formår med godt resultat. Rahxephon gør det lidt på samme måde som Evangelion.

Har man samme hang til hvor-satan-bærer-det-hen plots, som mig, så kan Gilgamesh og Ergo Proxy også anbefales.
OdinOdinSkrevet 27/10-15 08:15 
Hmmm. Gilgamesh. Den havde jeg helt glemt eksisterede. Sidst jeg checkede den virkede det mest som teenage angst-katalyseret fight-of-the-week serie. En emo-udgave af Bleach. Tog jeg fejl?
millenniummillenniumSkrevet 28/10-15 18:24 
A lovely day...

Hvad kom ind ad døren i dag?
The medium is the message.
XiwanaXiwanaSkrevet 29/10-15 16:00 
Kom ud af døren i dag: En postdoc-ansøgning til Det Frie Forskningsråd.
Kom ind ad døren i dag: Knapt 2.500 siders Batman og fritid!
Hvad kom ind ad døren i dag?
[inspirational quote here]
JmogJmogSkrevet 29/10-15 18:03 
Odin>
Hmmm. Gilgamesh. Den havde jeg helt glemt eksisterede. Sidst jeg checkede den virkede det mest som teenage angst-katalyseret fight-of-the-week serie. En emo-udgave af Bleach. Tog jeg fejl?

En hel del. Fejl altså :-)

Det er en ganske fin serie, hvor plottet ikke er forudsigeligt, inklusiv en mystisk hændelse i fortiden, som man langsomt får mere og mere info om. Jeg er ret vild med hvor meget den leger med seeren mht hvem der er god og ond.
GreaseballGreaseballSkrevet 29/10-15 20:57 
Halo 5 Limited edition
Elsker steel cases og så de ekstra ting de smider i sammen med den slags udgaver.
BeanoBeanoSkrevet 30/10-15 20:21 
Talos Principle (PS4) fra kewlsjap.
EltanEltanSkrevet 30/10-15 21:09, rettet 30/10-15 21:17 
Siemens EQ6 fuldautomatisk espressomaskine

Link...
millenniummillenniumSkrevet 31/10-15 07:53 
For late night gaming? :)
The medium is the message.
EltanEltanSkrevet 31/10-15 08:05 
Yup, et par espresso double shots og jeg er klar til en hel nats gaming :)
AmbyAmbySkrevet 31/10-15 21:00 
Der er ikke ret meget koffein i espresso...
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
FancyPantsFancyPantsSkrevet 31/10-15 21:40 
Der er endnu mindre koffein i en kop alm. kaffe på størrelse med en espresso. :P
En alm. espresso på cirka 30ml indeholder 30-50mg koffein, hvor 30ml alm. 'drypkaffe' indeholder 8-15mg.

Jeg er ikke super vild med espresso, men jeg tror nu alligevel at en maskine som den Siemens, kan præstere en bedre kop end jeg fik ud af espresso kapslerne fra min prøvepakke med Dolce Gusto kapsler.

Coffeechemistry.com
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
AmbyAmbySkrevet 31/10-15 21:45 
netop min pointe. Folk tror ofte man bliver mere vågen af en espresso end af en alm kop kaffe.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
Mes1983Mes1983Skrevet 31/10-15 23:05 
MadWorld til Wii
Kun 9,- i GameStop. Og så fik jeg endda et factory sealed et af slagsen.
millenniummillenniumSkrevet 02/11-15 17:16 
To C64 spil, så obligatoriske at man tænker: Hvorfor har jeg først fået dem nu?! :)

Hvad kom ind ad døren i dag?
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 02/11-15 21:20 
Rambo II! Totalt ynglingsspil! :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 02/11-15 21:45 
Ned, space, op.

Eneste måde at klare helikopter-missionen. :)
The medium is the message.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 02/11-15 22:35 
Aw yiss... Kan huske at jeg spillede Rambo II da jeg var omkring 5-6 år, og med det fantastiske TERMINATOR joystick, som slet ikke var mindst lige så udueligt, som mine daværende evner. <3
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
BeanoBeanoSkrevet 03/11-15 17:02 
Chariots of Fire på blu-ray... og så læser jeg dette 2 min. efter den er sat i afspilleren:

http://news.sky.com/story/1581008/chariots-of-fire-writer-colin-welland-dies
millenniummillenniumSkrevet 05/11-15 17:29, rettet 05/11-15 17:30 
Det har været en liiiidt dyr men også usædvanlig god uge for C64 samleren.

På Facebook løb jeg ind i Cosmic Causeway og Donald's Playground - en omgang edutainment som jeg har særlig nostalgisk relation til.
På ebay måtte jeg endelig overgive mig til en hæderlig udgave af Spy vs Spy (æske-slitage er næsten umuligt at undgå).

Men (drumroll) præmiehingsten er helt klart denne usædvanligt pæne, velholdte og sjældent sete udgave af H.E.R.O.

Nok til at få en gammel mand til at flæbe.

Hvad kom ind ad døren i dag?
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig