X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad kom ind ad døren i dag?


Svar
enfenenfenSkrevet 29/09-03 17:26, rettet 29/09-03 17:42 
Inspireret af en lignende tråd på dahf.dk - Dansk Hjemmebio Forum - vælger jeg at starte denne tråd.

Det gælder bare om, at fortælle hvad du købte idag. Spil, HIFI, film eller andet hardware/software. Mad, drikkervarer osv., er vi ikke interesseret i :)

Jeg synes det kunne være sjovt.

Tråden skal kun handle om ovenstående.

Da det er mig, som har... Se hele indlægget
What is the Matrix?
Svar
Soren47Soren47Skrevet 29/08-15 23:13 
Yay!
Jeg er blevet rigtig glad for min Playstation 4 - Håber jeg også du gør :)
NinjaCoolNinjaCoolSkrevet 30/08-15 13:07, rettet 23/06-18 15:28 
Retro City Rampage PC DOS (2015)
Så kom der et spil ind fra USA :)
Hvad kom ind ad døren i dag?
http://tinyurl.com/qaqy8td - http://tinyurl.com/nmejeyk - http://tinyurl.com/noaftko
Gameplay: https://www.youtube.com/watch?v=xTyj5d_TbSc
Mes1983Mes1983Skrevet 30/08-15 19:16 
Soren47>
Yay!
Jeg er blevet rigtig glad for min Playstation 4 - Håber jeg også du gør :)

Glæder mig også til at komme til at lege med den:-)

Nogen gode anbefalinger?
Soren47Soren47Skrevet 30/08-15 20:00 
^
Det kommer an på hvad du kan lide selvfølgelig :b
Indtil nu har jeg kun spillet Dragon Age Inquisition. Jeg er meget, meget tilfreds med det - Og der er virkelig meget at tage sig til :b
NaieraNaieraSkrevet 03/09-15 20:07 
Hvad kom ind ad døren i dag?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 04/09-15 11:26, rettet 04/09-15 11:35 
NinjaCool>
Retro City Rampage PC DOS (2015)
Så kom der et spil ind fra USA :)


Hvad måtte du bøde for den (seje udgave) ? Inkl fragt og told.

EDIT: Iøvrigt lidt ærgerligt at de ikke udgav en retail NES udgave i stedet. Det er jo tydeligvis en NES spil mere end et MS-DOS spil.

Link...
The medium is the message.
OdinOdinSkrevet 04/09-15 11:52 
Selvom projektet startede som NES-homebrew for mere end et årti siden, har det sidenhen vokset sig alt, alt for stort til NES'en. Det ville slet ikke blive det samme spil og Brian ville grangiveligt have nemmere ved at starte forfra end at forsøge at porte det. Det voksede sig faktisk også for stort til MS-DOS (uden extenders), så MS-DOS-udgaven er også kraftigt beskåret. Der er en hel del sekvenser der mangler.
NinjaCoolNinjaCoolSkrevet 04/09-15 12:20, rettet 22/10-15 15:46 
millennium>
NinjaCool>
Retro City Rampage PC DOS (2015)
Så kom der et spil ind fra USA :)

Hvad måtte du bøde for den (seje udgave) ? Inkl fragt og told.
EDIT: Iøvrigt lidt ærgerligt at de ikke udgav en retail NES udgave i stedet. Det er jo tydeligvis en NES spil mere end et MS-DOS spil.

$30 for limited edition (var vist på $10 discount) + $15 Int shipping = 300kr.
Man kan også købe spillet med kun Floppy Disk + Steam kode.

Ærgerligt med NES udgaven men det kunne også være nice med en Amiga version :)
OdinOdinSkrevet 04/09-15 12:22, rettet 04/09-15 12:25 
Teknisk set er disse ikke trillet ind ad døren idag, men i løbet af en uges tid:

Hvad kom ind ad døren i dag?
Endelig. Castlevania IV er mit.

Efter det sidste billede du postede, kunne jeg dog næsten ikke vente til at jeg fik lov at vise dig dette, millennium:

Hvad kom ind ad døren i dag?
Bestilt få dage før du postede dit billede: Fractalus OG IK+. Ganske vist til andre platforme, but what are the odds?

Og så fik jeg også langt om længe lukket et par skammelige huller i min LucasArts-samling. Og anskaffet mig endnu et RPG i et af de lækre Electronic Arts EP-covers.
millenniummillenniumSkrevet 04/09-15 12:33, rettet 04/09-15 12:34 
Nice, Odin. WTF: IK+ til PSX???

Jeg er dog lidt pjevset med versionerne og holder mig til C64 eller Amiga.

Men bare vent til du ser min næste stak som er på vej. I got some mighty good shit coming in. Enough to get you high. :-D
The medium is the message.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 04/09-15 15:42 
Odin>
Hvad kom ind ad døren i dag?

Og så fik jeg også langt om længe lukket et par skammelige huller i min LucasArts-samling...

Jeg både elsker og hader dig en lille smule for dit The Secret of Monkey Island nu. :D
Gætter på at det og Indy er PC udgaverne, siden der står VGA? Amiga udgaven af MI var jo sin helt egen blanding af EGA, Amiga palette, og enkelte elementer fra VGA udgaven.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
OdinOdinSkrevet 04/09-15 16:47, rettet 04/09-15 19:25 
Hahahah. Åh, jeg bér. ^_^

Og jeps - det er PC-udgaverne. Jeg har længe haft som mål at få mig et komplet LucasArts adventure-sæt til PC.
Jeg har et par af dem til Amiga også og skal ikke udelukke, at jeg også begynder at gå efter dem på et senere tidspunkt. Det er trods alt en rimelig overkommelig opgave, da der jo kun var seks udgivelser i alt.

Nu mangler jeg til gengæld kun fire LucasArts adventures til PC, men det er desværre også de fire ældste, og der er der kun én udvej: eBay.
OdinOdinSkrevet 04/09-15 16:49 
millennium>
Men bare vent til du ser min næste stak som er på vej. I got some mighty good shit coming in. Enough to get you high. :-D

Oooh. Can't wait.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 04/09-15 17:05 
Odin>
Nu mangler jeg til gengæld kun fire LucasArts adventures til PC, men det er desværre også de fire ældste, og der er der kun én udvej: eBay.

Sådan er det desværre ofte.
Min faster havde både The Secret of Monkey Island og Indiana Jones And The Last Crusade, men jeg frygter at de nok bare er røget ud til højre for mange år siden. :\

Kopierne til blanke disketter, min far lavede dengang, er bare slet ikke det samme... Selvom det da også havde en form for charme, at starte Monkey Island når vi kun havde en papirkopi af udgangspositionen på kopibeskyttelsen :)

Jeg må nok bare leve med, at købe deres adventure pack på Steam en dag.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
millenniummillenniumSkrevet 04/09-15 17:27 
I 1990'erne købte jeg Day of the Tentacle og Full Throttle på Mac. Men ak og ve - på et tidspunkt måtte jeg økonomisere med pladsen på et 15kvm væresle, og så røg æskerne ud. Nu har jeg kun CD-romerne som et minde om en idiotisk beslutning. :-(

Har dog stadig Sam&Max komplet og mint.
The medium is the message.
The DaneThe DaneSkrevet 06/09-15 16:52 
Disney Infinitai v ... 2.0 WiiU

Overvejede 3.0, da den stod til 399 i elgiganten men begge kasser var beskadiget en anelse.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
millenniummillenniumSkrevet 08/09-15 17:08 
Posten har været gavmild (Odin) og skænket disse 8-bit milepæle.

Hvad kom ind ad døren i dag?

Undtagelsen er måske High Noon, men det var en personlig memory lane, og et spøjst eksempel på et film-spil.
The medium is the message.
OdinOdinSkrevet 08/09-15 18:22, rettet 08/09-15 20:07 
Næææh, hvor fint!
Jeg spillede dog også rigtig meget Highnoon. Sammen med Kane, West Bank og Express Raider udgjorde det mit fuldkomne cåwbøjder-firkløver.

Ghostbusters var egentlig ikke noget særligt godt spil, men det var mit allerførste til maskinen og fulgte med som ekstragave den jul jeg fik min brødkasse. Jeg tror stadig familiens Videopac 7000 har piskesmæld over hvor hurtigt den blev forvist til klædeskabet den vinter.

Raid nåede jeg aldrig at spille dengang - jeg så det kun hos en kammerat, men Blue Max fik jeg helt sikkert bandet meget over. Isometrik med højdeforskelle var lige lidt mere end min rumforståelse og koordinationsevne magtede som 8-årig. ^_^
millenniummillenniumSkrevet 08/09-15 19:43, rettet 08/09-15 19:44 
Gennemgang:

Blue Max: intet under at Synsoft fik licensen til C64 udgaven af Zaxxon, med deres egenskaber i isometrisk shooter.

Ghostbusters: ja, der er splittelse om det spil. AVGN var virkelig hård mod NES versionen, som er samme koncept, og der er noget usikkert i eksekveringen. Men! Det var oplagt var at udvikle et forudsigeligt platformspil med spøgelser, og så valgte de i stedet for en spøgelsesjæger-erhvervsimulator. Interessant ide.

High Noon: min far begyndte at fortælle mig om Sheriffen og Gary Cooper da han hørte musikken.

Raid: Dels et konceptuelt interssant shooter-spil med forskellige perspektiver. Og dels et tidstypisk symptom fra den kolde krig.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 09/09-15 17:48 
Ooooooog.....

Monty on the Run kom lidt forsinket ind af døren i dag.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/09-15 15:38 
I går fik jeg en 15" Macbook Pro. 2.5GHz i7, 16GB RAM, 512GB SSD og R9 M370 GPU. Den er rigtig fin synes jeg :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 11/09-15 16:38 
Ged!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 11/09-15 18:29, rettet 12/09-15 07:31 
Sønnen fik sin længe ventede Mario Maker amiibo edition.

Og jeg hentede månedens absolut (næsten) sidste ebay scoring...

God weekend!

Hvad kom ind ad døren i dag?
The medium is the message.
NinjaCoolNinjaCoolSkrevet 15/09-15 16:33, rettet 23/06-18 15:28 
Streets of Rage LE Vinyl
Hvad kom ind ad døren i dag?
Shenmue LE Vinyl
Hvad kom ind ad døren i dag?
En god unboxing video: http://tinyurl.com/p7w2j7l - "Hidden" text: http://tinyurl.com/o5j4yaz
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/09-15 16:52 
De er godt nok ekstremt flotte, og musikken er fantastisk især i Shenmue :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 15/09-15 17:37 
De to har jeg også bestilt :) Håber de kommer inden længe
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Per SPer SSkrevet 15/09-15 22:52 
Utroligt flotte udgivelser. :)
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
NinjaCoolNinjaCoolSkrevet 16/09-15 14:22 
Ja og det ser ud til at Data Discs har stor succes med at sælge dem :) Det er kommet ud at en af de næste 2 udgivelser bliver Shinobi III og at Streets of Rage 2 og 3 kommer ud på et senere tidspunkt :)
SumezSumezSkrevet 16/09-15 14:44 
Glæder mig godt nok til SoR2! :)

Men synes godt nok Data Discs er sløve til at få sendt deres bestillinger ud :( De har vist fået mange flere end de havde regnet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/09-15 14:57 
Er der CD-versioner tilgængeligt? Og hvordan er musikken rippet fra MegaDrive-spillene? Er der tale om emulerede versioner eller original hardware? Der er enormt stor forskel.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NinjaCoolNinjaCoolSkrevet 16/09-15 15:49 
@Sumez: De pakker stadig derover så mon ikke der kommer lidt extra hjælp i fremtiden :P

@Konsolkongen: Data Discs er en gruppe af vinyl entusiaster så de ved nok hvad der skal til for at lave en vinyl i høj kvalitet. Alle deres releases er i 180g vinyl og med Streets of Rage er "Audio sourced from the original NEC PC-88 files, recorded and supplied in 32bit/96kHz by Yuzo Koshiro, in combination with a 32bit/96kHz direct capture from a PAL Mega Drive (HD, VA4, non-TMSS) Yamaha YM2612 sound chip, running at 60Hz through a stereo output mod."

Der er ingen CDs eller digital download codes, men det er måske noget som kommer i fremtiden.
SumezSumezSkrevet 16/09-15 15:49 
Musikken er "genindspillet" ud fra de originale PC-88 kildefiler indhentet direkte fra Yuzo Koshiro, kombineret med optagelser fra en rigtig Yamaha YM2612 lydchip.

Det bliver desværre kun udgivet på vinyl, de har ikke licens til andet. Men synes det går godt i spænd med at der er tale om samler-kuriositeter. At det så er en bedre indspilning end noget andet der findes i forvejen er selvfølgelig en bonus! :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 16/09-15 17:03 
Hvad kom ind ad døren i dag?

Vundet på ebay. For 1 euro.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 23/09-15 18:29 
Jeg havde ikke lige 400-500kr til at kaste efter den store disk-version, så mindre måtte gøre det...

Hvad kom ind ad døren i dag?
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 23/09-15 20:45 
Det er for slapt, Mille!

(fin fangst, igen ;) )
SumezSumezSkrevet 27/09-15 13:07 
Så blev det endelig min tur til at modtage godterne!
Hvad kom ind ad døren i dag?

Shenmue soundtracket er egentlig ikke så spændende, men Streets of Rage er helt vildt!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NinjaCoolNinjaCoolSkrevet 27/09-15 16:52 
Det ser nice ud og for mig var det også primært Streets of Rage som interesserede mig.
Brug endeligt nogle sleeves så det hele bliver godt beskyttet :)
SumezSumezSkrevet 27/09-15 17:48 
Ja det er selvfølgelig gjort, Gary Numan og SPK kunne sagtens ofre deres sleeves for Yuzo Koshiro ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 27/09-15 18:11, rettet 29/09-15 22:07 
Uha, jeg ville passe på med at pisse Numan af. Jeg ville nødig udsættes for ... The New Anger.

*crickets, tumbleweed*

Tak for i aften. Jeg lukker bare mig selv ud.

Og fuldkommen enig: Streets Of Rage-soundtracket sparker kubikmetervis af røv. Mange sværger til toerens soundtrack, men etterens har altid været mit foretrukne.
SumezSumezSkrevet 29/09-15 22:02 
2'eren kommer efter sigende efter Hang-On og Shinobi 3.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 29/09-15 22:09 
Virkelig gode valg. Shinobi III-soundtracket hører jeg jævnligt i de tidlige morgentimer på arbejde.
SumezSumezSkrevet 29/09-15 22:12 
Der er to-tre rigtig fede numre i det (især muskken på surf-banen), men derudover synes jeg godt nok det er et lidt kedeligt valg. Havde hellere set "2'eren" med mere Yuzo Koshiro, men skal nok have den alligevel. Har også lært at jeg skal passe meget på med at ytre mig om 3'eren herinde. :P

https://www.youtube.com/watch?v=mvw9hPY_iZA
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
vyssenvyssenSkrevet 30/09-15 19:54 
Efter at have haft lyst i mere end 2 år købte jeg en Vita for et par dage siden. Den gl model. 8 gb kort og Rayman. Skærmen var ridset, men det viste sig at være en tyk plastfilm som kunne fjernes. 500 kr. Jeg er meget begejstret indtil videre
millenniummillenniumSkrevet 01/10-15 08:55, rettet 01/10-15 08:57 
- Elite (C64) Åben udgave som jeg kan savle i.

- Sin & Punishment: Star Successor (Wii). Noget siger mig at den er god at have i fremtiden.

- For et par dage siden: Myst 3 Exile. Komplet mint edition.
The medium is the message.
XiwanaXiwanaSkrevet 01/10-15 11:52 
Uhh... og så endda forseglet.
Hvad kom ind ad døren i dag?
[inspirational quote here]
DarkbeatDarkbeatSkrevet 01/10-15 14:56 
Der er sådan lidt Bomberman Act Zero over det artwork :D
BeanoBeanoSkrevet 02/10-15 16:08, rettet 02/10-15 16:08 
Endnu en retro gaming bog (hardback) via en Kickstarter kampagne...

Hvad kom ind ad døren i dag?

Hvad kom ind ad døren i dag? Hvad kom ind ad døren i dag?

Hvad kom ind ad døren i dag? Hvad kom ind ad døren i dag?
WonderboyWonderboySkrevet 02/10-15 17:06 
Hvad koster sådan en og hvor har du købt den?.
I love monster land
BeanoBeanoSkrevet 02/10-15 17:10 
Som sagt via Kickstarter men du kan købe bøgerne her:

http://www.fusionretrobooks.com/
SumezSumezSkrevet 02/10-15 17:12 
Lavede US Gold nogensinde andet end ports?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig