X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad kom ind ad døren i dag?


Svar
enfenenfenSkrevet 29/09-03 17:26, rettet 29/09-03 17:42 
Inspireret af en lignende tråd på dahf.dk - Dansk Hjemmebio Forum - vælger jeg at starte denne tråd.

Det gælder bare om, at fortælle hvad du købte idag. Spil, HIFI, film eller andet hardware/software. Mad, drikkervarer osv., er vi ikke interesseret i :)

Jeg synes det kunne være sjovt.

Tråden skal kun handle om ovenstående.

Da det er mig, som har... Se hele indlægget
What is the Matrix?
Svar
nerosnerosSkrevet 23/06-15 17:32, rettet 23/06-15 17:33 
Hey..!! Hvor får i lavet de kopper henne? De er satme flotte :D
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 23/06-15 17:59 
CEWE laver dem for Bilka hvor man kan bestille dem (bilka.dk). Har skrevet om det længere oppe :)
MuertoMuertoSkrevet 24/06-15 18:01 
RJK>
Select your Monkey!

Hvad kom ind ad døren i dag?

I spy Star Wars Pod Racer..
Cool feature med det joystick!
millenniummillenniumSkrevet 24/06-15 19:15 
Ha ha fedt!!

Jeg modtog også lidt 64'er kræs:

Yie ar Kung Fu
Mercenary
Little Computer People

Alle i god stand med clam cases og manualer
The medium is the message.
OdinOdinSkrevet 24/06-15 20:12, rettet 24/06-15 20:13 
millennium>
Little Computer People

Alle i god stand med clam cases og manualer

Ha! Mit er i LP-cover. One-upmanship, holmes!
Men fed høst uanset hvad. ^_^
GreaseballGreaseballSkrevet 24/06-15 22:11 
En læderlap...
ElgenElgenSkrevet 24/06-15 22:51 
Et (gratis) defekt originalt Psikyo Strikes PCB. Nu må vi håbe at det kan komme op at køre igen };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
millenniummillenniumSkrevet 25/06-15 19:45 
Mere til bib-bib samlingen:

Donkey Kong Jr. Game&Watch

Trojan Horse fra Gakken.
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 26/06-15 13:58 
Woolly World med Amiibo :)
Så nuttet!
Nåede kun at spille to baner inden arbejde. Solidt Yoshi indtil videre, men kunne godt have ønsket mig en mulighed at ændre knapper.
SonicSonicSkrevet 26/06-15 18:31 
Ja det kom også her :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
The DaneThe DaneSkrevet 27/06-15 19:40 
Yoshi´s Wooly World + amiibo.
Splatoon + amiibo.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
MuertoMuertoSkrevet 28/06-15 23:14 
Hvad kom ind ad døren i dag?
BeanoBeanoSkrevet 01/07-15 20:51 
Jeg er ikke den store Vinyl Pop fan, men kunne ikke stå for disse...

Hvad kom ind ad døren i dag?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/07-15 13:35 
Inspireret af Beano's kopper fik jeg lavet et par T-shirts :)

Hvad kom ind ad døren i dag?

Designet er baseret på den dér "Pulse Label" der er på de første par Famicom spil der udkom

Hvad kom ind ad døren i dag?
WehnerWehnerSkrevet 02/07-15 16:29 
De er seje :p
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NinjaCoolNinjaCoolSkrevet 03/07-15 15:28, rettet 23/06-18 15:30 
Retro City Rampage 12" blå Vinyl
Hvad kom ind ad døren i dag?
Back: http://tinyurl.com/qh6g7ts / Vinyl: http://tinyurl.com/qz24q7e
Så lykkedes det at finde en nice kopi af denne vinyl :)
Den findes i 500 eksemplarer i 100 grøn, 100 blå, 300 sort og kommer med digital download.
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 05/07-15 11:59 
Et lille udpluk af hvad jeg fandt på et loppemarked i går :c)

Hvad kom ind ad døren i dag?

Komplet Bamse og The Mask samt Stjernesheriffen og Rumekspressen 1+2 (1. udgivelse)


Hvad kom ind ad døren i dag?

Olympics, Asterix og Wonder Boy er komplette med manual og maskinen er født med Sonic


Og til sidst en Roadstar VCP-600 med en fortid som Moviebox (den skal renses og testes i løbet af ugen)

Hvad kom ind ad døren i dag?
Hvad kom ind ad døren i dag?
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
OdinOdinSkrevet 05/07-15 13:20 
Marvel-Man>
Rumekspressen 1+2 (1. udgivelse)

Ååååh. Leiji Matsumoto.
En eller anden clueless forælder havde lejet Rumekspressen og en moviebox til en børnefødselsdag i min klasse da jeg var 8-9 år gammel. Jeg kan stadig huske hvordan både jeg og flere af mine klassekammerater blev kørt stortudede hjem efter dén oplevelse. Kæft, hvor var den dog sørgelig.

Jeg har til dato stadig ikke turdet genbesøge den til trods for min hang til melankoli og Matsumotos særprægede, smukke stil.
NaieraNaieraSkrevet 05/07-15 13:24 
Galaxy Express 999 er ellers en højt elsket serie. Blev alle 113 afsnit virkelig udgivet på VHS i Danmark?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 05/07-15 13:32 
Er der nogensinde en dansk udgave af en tegnefilmsserie der er blevet udgivet i en tilnærmelsesvis komplet udgave på VHS? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 05/07-15 13:55 
Naiera>
Galaxy Express 999 er ellers en højt elsket serie. Blev alle 113 afsnit virkelig udgivet på VHS i Danmark?

Heck no. En håndfuld skamklippede episoder der fik en tur i blenderen og blev til et par "film".
Som med alt andet animation i firserne blev det jo bare betragtet som billig underholdning til børn, så der blev set stort på kontinuitet og forlæg. Levetiden blev selvfølgelig dikteret af salget, der igen (især fra midtfirserne og frem) blev dikteret af, om man kunne sælge tilhørende legetøj.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/07-15 15:54 
Gad vide om det er den samme børnefødselsdag jeg var til. Jeg kan ihvertfald huske at vi var til én hvor der var en eller anden anime som ikke gav nogen mening overhovedet, fordi det var et eller andet rodet "space opera" halløj, men det har muligvis været Gundam.
SumezSumezSkrevet 05/07-15 15:59 
Har Gundam nogensinde været udgivet eller vist i Danmark? Det tætteste jeg husker som barn må være Cyborg 009
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 05/07-15 16:06 
Hverken Galaxy Express eller Gundam er for børn. Måske SD Gundam, og så er Wing for tweens.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
The DaneThe DaneSkrevet 05/07-15 18:26 
Selvfølgelig er det da det. Jeg så det, og meget andet, som barn og har tydeligt ikke taget skade. :)
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
NaieraNaieraSkrevet 05/07-15 19:27 
Ikke på den måde. Jeg tror bare ikke, at børn vil få en skid ud af at se det :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OdinOdinSkrevet 05/07-15 19:50, rettet 05/07-15 19:56 
Du kan tro vi fik noget ud af det. Uhelbredelige ar på sjælen.
JmogJmogSkrevet 05/07-15 22:40 
Ar på sjælen bygger karakter!
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/07-15 23:21, rettet 05/07-15 23:25 
Noget af det første anime jeg så var Urotsukudoji: Legend of the Overfiend, så jeg tror jeg har fået de ar jeg skal have, tak :D

Jeg fik et vred Neo Geo Pocket Color spil ind af døren igår. Det er en lækker maskine!

*EDIT* Var der ikke også noget med at Silver Fang lignede lidt en børnefilm på coveret, men var sådan helt brutal?

Hvad kom ind ad døren i dag?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/07-15 23:29, rettet 05/07-15 23:33 
I Silver Fang bliver en bjørn skudt lige i centralnervesystemet. Så jo, der er fart på :)

Og det er faktisk hele serien opsummeret i én enkelt sætning, ingen pis. Jeg elskede det som barn.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 05/07-15 23:46 
@Darkbeat

Skønt stick på den maskine. Og batteritiden er åndssvagt god. 40 timer på et par AA.
BeanoBeanoSkrevet 06/07-15 08:50 
Commodore - A Company On The Edge (2nd edition)

Opfølger er ved at blive kickstartet her:
https://www.kickstarter.com/projects/1462758959/commodore-the-amiga-years-book
MuertoMuertoSkrevet 06/07-15 23:31 
Hvad kom ind ad døren i dag?
amnesiaamnesiaSkrevet 07/07-15 11:42 
Rigtig god læsning dér!

- interessant fra start til slut, hvorfor jeg også fik tygget mig igennem den på ganske kort tid for et par år siden.
Græsset ER grønnere på den anden side!
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 07/07-15 15:37 
Flueben [v] et svært spil mindre at finde :)
Hvad kom ind ad døren i dag?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KamekKamekSkrevet 07/07-15 16:27 
Købt på Facebook? ;-) Godt at se det nåede frem i god behold :-)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
The DaneThe DaneSkrevet 08/07-15 17:50, rettet 08/07-15 17:50 
Skylanders Trap Team (og en dark udgave nedsat til 250 i Toys R Us).
Luigi´s Mansion 2
Batman Arkham Knight med figur.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
enfenenfenSkrevet 08/07-15 20:50, rettet 08/07-15 20:51 
Batman: Arkham Knight (ps4)
Dragon Age: Inquisition (ps4)
Lego Marvel Super Heroes (ps4)
Lego The Hobbit (ps4)
What is the Matrix?
OdinOdinSkrevet 08/07-15 21:57 
enfen>
Batman: Arkham Knight (ps4)
Dragon Age: Inquisition (ps4)
Lego Marvel Super Heroes (ps4)
Lego The Hobbit (ps4)

Stereo Studio-udsalget?
enfenenfenSkrevet 08/07-15 22:23 
Yes. Men de har ikke været forsinket. Fik dem i sidste uge (mener det var tirsdag) :)
What is the Matrix?
RJKRJKSkrevet 09/07-15 23:03 
Monkey arcade part deux!

Hvad kom ind ad døren i dag?

Det eneste eksemplar jeg har set i Europa. Det tog tre et halvt år og lidt omveje gennem kontinentet, men den kom her til sidst ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/07-15 00:03 
Godt med burn-in tilsyneladende, er det en bagprojektions-skærm?
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 11/07-15 13:02, rettet 11/07-15 13:02 
Der er/var ikke noget alternativ til bagprojektion i 50" 4:3. Så den slags er altid bagprojektion. Og ja, de er normalt altid godt brændte, når de har kørt til arcadebrug i et årti.

Så når man har mange af dem, er det godt at man har mange ikke-brændte reservedele :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
XiwanaXiwanaSkrevet 11/07-15 14:59 
Endelig - og så endda på dansk!
Hvad kom ind ad døren i dag?
[inspirational quote here]
FancyPantsFancyPantsSkrevet 11/07-15 16:08, rettet 11/07-15 16:09 
@Xiwana
Det der er min barndom og preteen år i en æske!
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/07-15 20:32 
RJK>
Der er/var ikke noget alternativ til bagprojektion i 50" 4:3. Så den slags er altid bagprojektion. Og ja, de er normalt altid godt brændte, når de har kørt til arcadebrug i et årti.

Så når man har mange af dem, er det godt at man har mange ikke-brændte reservedele :)

Er skærmen tilsluttet med 31kHz VGA? I så fald kunne man måske udskifte skærmen med en LCD hvis de er til at finde i de størrelser i 4:3. At dømme ud fra kabinettet ser det ikke ud til at være en umulig opgave :) Det ville i hvert fald give et meget bedre billede, men det ville selvfølgelig ikke være originalt. Men rigtig fed maskine :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 11/07-15 21:36 
De fleste af slagsen er medres, men Naomi er VGA. Og de er ikke til at finde i de størrelser i 4:3, nej. Derfor bliver de fleste arcademaskiner med storskærme skrottet eller ødelagt med 16:9 fladskærme. Alle spillene med lyspistol kan heller ikke bruge en fladskærm. Og derfor indsamlede vi netop erstatningsrør til dem, mens tid var.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/07-15 21:53 
Du har nok ret i at LCD ikke findes så store uden de er 16:9. Jeg mener dog der findes et Pioneer plasma i 50" og 4:3. Bare til information, hvis i en dag er nødt til at kigge efter andre skærme til maskinen.
Og de er naturligvis også sårbare overfor burn, men er omvendt så også langt bedre skærme trods alt :)

Virker lyspistolspil på en bagprojektions-skærm, uden spejle, sensorer og hvad har vi?
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 11/07-15 22:05, rettet 11/07-15 22:10 
Bagprojektion er CRT + spejl. Lyspistolspil virker derfor, ja.

EDIT: Jeg kender ikke til Pioneer 50" 4:3 plasmaer - men det bliver nok svært at finde 40 af dem ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/07-15 22:14 
Prøv at checke den her video fra The Last Gamer. Han udskifter en projektionsskærm på en Star Wars Arcade med en Phillips LCD, som giver et ret godt resultat, men selvfølgelig må man man kompromis med størrelsen på billedet og det vil heller ikke virke med lyspisolspillene.
Anyway, jeg syntes som sagt det er et ganske hæderligt resultat til det spil

https://youtu.be/INLpKBbb5SI?t=3m8s
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig