X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad kom ind ad døren i dag?


Svar
enfenenfenSkrevet 29/09-03 17:26, rettet 29/09-03 17:42 
Inspireret af en lignende tråd på dahf.dk - Dansk Hjemmebio Forum - vælger jeg at starte denne tråd.

Det gælder bare om, at fortælle hvad du købte idag. Spil, HIFI, film eller andet hardware/software. Mad, drikkervarer osv., er vi ikke interesseret i :)

Jeg synes det kunne være sjovt.

Tråden skal kun handle om ovenstående.

Da det er mig, som har... Se hele indlægget
What is the Matrix?
Svar
BeanoBeanoSkrevet 15/05-15 21:27 
The Witcher 3 Collector's Edition (PS4)

Jeg er ikke den store CE køber men denne syntes jeg var for fristende, høj kvalitet hele vejen.
OdinOdinSkrevet 15/05-15 22:26 
Det var tidligt. Bliver det ikke først udgivet på tirsdag?
BeanoBeanoSkrevet 15/05-15 22:47 
Det tror jeg men Elgtanten sendte den tidligt - ingen klager herfra ;)
OdinOdinSkrevet 15/05-15 23:02 
Ej, du bør simpelthen fnysende gå ned i nærmeste filial, slå hårdt i borddisken og forlange både en tilbagetrækning og en uforbeholden undskyldning! Husk at bande højt og længe.

Mere seriøst: Jeg har opgivet at gennemskue hvilke editions er indeholder hvad, så hvad følger der med Collector's Edition? Og hvad kostårn'?
BeanoBeanoSkrevet 15/05-15 23:48 
Du kan se indholdet her:
http://www.game.co.uk/en/the-witcher-3-wild-hunt-collectors-edition-301198

Billedet sælger ikke artbook'en. Jeg gav 1095,- for skidtet.
OdinOdinSkrevet 16/05-15 01:39 
Ah, det er så den helt store udgave, kan jeg se. Takker.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/05-15 14:20 
Naiera>
Så er det vist på tide at komme tilbage til emnet.

Konsolkongen>
Må jeg ikke godt få at vide hvorfor du mener vi går off-topic? Vi diskuterer de ting Neros netop har modtaget, i en tråd der hedder "Hvad kom ind ad døren i dag?". For mig at se bliver det noget tørt hvis den kun skal bruges til at liste hvad vi rager til os, og vi ikke må kommentere på det :)

Jeg kunne se problematikken hvis vi diskuterede side op og side ned, at det ville være smartere med en dedikeret tråd, men her drejer det sig altså om ganske få indlæg. Det er heller ikke fordi, andre har postet og vi har druknet deres indlæg i vores snak :)

Sumez>
Enig i at det burde være muligt at kommentere på de ting folk har fået, især i en tråd der i forvejen ligger i off-topic forummet. :)
Men at begynde at diskutere hvordan dette så modereres er måske for langt off-topic til at det skal tages videre her, men jeg ville være rimelig åben for at tage debatten et mere passende sted.

Konsolkongen>
Sumez: Spørgsmålet er stillet. I kan bare svare i en anden tråd, hvor i mener det passer bedre :)

Konsolkongen>
Bump

Bump.
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 17/05-15 07:35 
Mere G&W kræs:

Octopus i rigtig flot stand.

Det er endda citeret i Smash Bros til Wii U hvor der er en G&W Octopus bane.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/05-15 20:00 
Konsolkongen>
Naiera>
Så er det vist på tide at komme tilbage til emnet.

Konsolkongen>
Må jeg ikke godt få at vide hvorfor du mener vi går off-topic? Vi diskuterer de ting Neros netop har modtaget, i en tråd der hedder "Hvad kom ind ad døren i dag?". For mig at se bliver det noget tørt hvis den kun skal bruges til at liste hvad vi rager til os, og vi ikke må kommentere på det :)

Jeg kunne se problematikken hvis vi diskuterede side op og side ned, at det ville være smartere med en dedikeret tråd, men her drejer det sig altså om ganske få indlæg. Det er heller ikke fordi, andre har postet og vi har druknet deres indlæg i vores snak :)

Sumez>
Enig i at det burde være muligt at kommentere på de ting folk har fået, især i en tråd der i forvejen ligger i off-topic forummet. :)
Men at begynde at diskutere hvordan dette så modereres er måske for langt off-topic til at det skal tages videre her, men jeg ville være rimelig åben for at tage debatten et mere passende sted.

Konsolkongen>
Sumez: Spørgsmålet er stillet. I kan bare svare i en anden tråd, hvor i mener det passer bedre :)

Konsolkongen>
Bump

Bump.

Fedt med opfordring til debat, der alligevel ikke bliver fulgt op på... :/

Jeg kan kun tolke det som en stor fed langemand, til os der tillader os at stille spørgsmålstegn ved modereringen herinde. Jeg stillede ikke spørgsmålet for at være flabet, men fordi jeg vitterlig ikke kunne få modereringen til at give mening, som beskrevet overfor. Men ja okay, point taken.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NinjaCoolNinjaCoolSkrevet 21/05-15 14:20, rettet 23/06-18 15:32 
Commodore Amiga: a visual Commpendium
Hvad kom ind ad døren i dag?
Galleri: http://postimg.cc/gallery/pktilmi4/
En smuk Amiga bog jeg støttede på Kickstarter som kan få de ældste Amiga minder frem!
Jeg snakkede med forfatteren og gav ham forslag til spil mens bogen var i udvikling, så det var fedt.

@Beano: Det er godt at se flere herfra med bogen ;)
NaieraNaieraSkrevet 21/05-15 14:41 
Konsolkongen>
Fedt med opfordring til debat, der alligevel ikke bliver fulgt op på... :/

Jeg var for hurtigt ude med den "tilbage til emnet". Jeg havde en fornemmelse af, at det havde været en længere diskussion end det egentlig havde været.

OK? Fred? :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/05-15 19:26 
Det var nu ikke så meget din moderering jeg blev knurremis over. Men mere opfordringen om at starte en debat, som så aldrig blev efterfulgt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 21/05-15 21:57 
The Witcher 3. Special edition(den med soundtrack disken, ikke den kæmpe store) XboxOne

Elgiganten har dem til 399,- En god pris syns jeg.
OdinOdinSkrevet 22/05-15 00:21 
Hmm. På Elmutantens website har de kun én udgave til henholdsvis Xbox One og PS4, men der står der intet om Special Edition og soundtracket er ikke nævnt med et ord.
Er det denne du har købt?:
http://www.elgiganten.dk/product/konsol-spil/xbox-one-spil/XONEWITCHER3/witcher-3-the-wild-hunt-xbox-one
WehnerWehnerSkrevet 22/05-15 00:59 
Det er lidt tungt, at man sparer 100 kroner ved at købe den fysiske i forhold til at downloade.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
XiwanaXiwanaSkrevet 22/05-15 17:17 
Fire fine trade paperbacks og yderligere to cd-i-spil. Go' fredag!
Hvad kom ind ad døren i dag?
[inspirational quote here]
GreaseballGreaseballSkrevet 22/05-15 18:41 
Odin>
Hmm. På Elmutantens website har de kun én udgave til henholdsvis Xbox One og PS4, men der står der intet om Special Edition og soundtracket er ikke nævnt med et ord.
Er det denne du har købt?:
http://www.elgiganten.dk/product/konsol-spil/xbox-one-spil/XONEWITCHER3/witcher-3-the-wild-hunt-xbox-one

Elgiganten i Gentofte har kun denu dgave med papcover uden om og så soundtrack CD'en plus nogen stickers, et lille leksikon og kort. Det er samme pris som den på deres hjemmeside. Jeg ved ikke om det er normal udgaven der har CD'en med. Hos GameStop var det ikke det cover med pap uden om så vidt jeg kunne se.
En anden webshop havde nemlig både den med CD'en og så en hvor kun spillet er med. Så fristes til at tro der findes 3 udgave. Normal, en med Soundtrack og lidt ekstra og så den store dyre.


Wehner>
Det er lidt tungt, at man sparer 100 kroner ved at købe den fysiske i forhold til at downloade.

Syns jeg ikke ^^ Men jeg er så fan af at havde titler fysisk.
WehnerWehnerSkrevet 22/05-15 19:05 
Jeg gider simpelthen ikke have flere spil til at fylde i min lejlighed, hvis jeg på nogen måde kan blive fri. Og det kan jeg jo med de nye spil, men det er vanvittigt, at jeg skal betale ekstra, mens de sparer en masse penge på min digitale version.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 22/05-15 19:18 
Mon ikke du løber tør for harddiskplads før du løber tør for plads i lejligheden, med alt det spil fylder nu om dage :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 22/05-15 19:21 
Så sandt, så sandt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
--Skrevet 22/05-15 21:10 
https://www.youtube.com/watch?v=MdVRDQ-R4cA&list=PLnSq7iQTYTjwAENU4D88qPkjMev2EqwlQ&index=34

Video med alt det skrammel, som jeg har købt siden sidst.
Spiller nu: Animal Soccer World
GreaseballGreaseballSkrevet 22/05-15 22:45 
Wehner>
Jeg gider simpelthen ikke have flere spil til at fylde i min lejlighed, hvis jeg på nogen måde kan blive fri. Og det kan jeg jo med de nye spil, men det er vanvittigt, at jeg skal betale ekstra, mens de sparer en masse penge på min digitale version.

Så også lige at Alien Isolation ligger til over 500kr som download og den er til 399kr i el giganto.
Men når der er tilbud på digitale titler , så syns jeg godt det kan betale sig nogen gange.
OdinOdinSkrevet 22/05-15 23:54 
Greaseball>
Odin>
Hmm. På Elmutantens website har de kun én udgave til henholdsvis Xbox One og PS4, men der står der intet om Special Edition og soundtracket er ikke nævnt med et ord.
Er det denne du har købt?:
http://www.elgiganten.dk/product/konsol-spil/xbox-one-spil/XONEWITCHER3/witcher-3-the-wild-hunt-xbox-one

Elgiganten i Gentofte har kun denu dgave med papcover uden om og så soundtrack CD'en plus nogen stickers, et lille leksikon og kort. Det er samme pris som den på deres hjemmeside. Jeg ved ikke om det er normal udgaven der har CD'en med. Hos GameStop var det ikke det cover med pap uden om så vidt jeg kunne se.
En anden webshop havde nemlig både den med CD'en og så en hvor kun spillet er med. Så fristes til at tro der findes 3 udgave. Normal, en med Soundtrack og lidt ekstra og så den store dyre.

Hmm. Det lader med andre ord til at bestilling via hjemmesiden er et skud i mørket. Hvis man vil vide hvilken udgave man får, skal man nok finde en fysisk forretning. Man tak for uddybning.
OdinOdinSkrevet 22/05-15 23:55, rettet 22/05-15 23:55 
Greaseball>
Så også lige at Alien Isolation ligger til over 500kr som download og den er til 399kr i el giganto.

249,- hos Coolshop. Download kan overhovedet ikke betale sig i dette tilfælde.
GreaseballGreaseballSkrevet 23/05-15 10:21 
Odin>

Hmm. Det lader med andre ord til at bestilling via hjemmesiden er et skud i mørket. Hvis man vil vide hvilken udgave man får, skal man nok finde en fysisk forretning. Man tak for uddybning.

Var så lidt og tak for tippet med Alien Isolation til 249,-
Mes1983Mes1983Skrevet 23/05-15 19:39, rettet 24/05-15 08:15 
Var til bagagerumsmarked i Kolding i dag. Ikke meget at komme efter, men fandt da lidt nostalgi. Kassetteafspilleren og walkmanen virker begge rigtig fint. Nu mangler jeg bare at finde båndene sælgeren desværre ikke havde kunnet finde.

Sig endelig til hvis nogen af jer ligger inde med nogen af dem. Har længe haft en ide om at få de gamle bånd rippet og bøgerne scannet ind, så eftertiden kan nyde godt af dem.

Hvad kom ind ad døren i dag?

Edit: så nu burde billedet virke.
OdinOdinSkrevet 23/05-15 20:16 
Mes1983>
Sig endelig til hvis nogen af jer ligger inde med nogen af dem.

Det ville hjælpe hvis du nævnte hvad det er du søger.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/05-15 21:02, rettet 23/05-15 21:04 
I går fik jeg fingrene i endnu en defekt Macbook Pro 15,4" fra arbejde. I denne her var batteriet vidst eksploderet og havde (ifølge værkstedet den var sendt ind til) også et ødelagt motherboard. Men skærm og keyboard virkede, så kombineret med min anden maskine, har jeg nu en komplet Macbook Pro fra late 2011 med i7 CPU (den bedste dét år), ganske gratis :)

Hvad kom ind ad døren i dag?

Jeg har lagt en del timer i projektet, mest fordi den gamle skulle renses for gløgg, og den lugter stadig en smule af det skidt. Men heldigvis ikke en grim lugt. Skærmen fra den nye her er virkelig i grim stand, med ridser på glasset foran. Så jeg skal nok ud i noget udskift af LCD-panelerne fra den ene skærm til den anden. Men det kræver værktøj jeg ikke har herhjemme. Fordi ifølge Apple er lim = win :D

Det funktionelle batteri jeg har, ser ud til at kunne holde omkring 4 timer, så det er ikke helt skidt heller :)

Jeg mangler egentlig bare en strømforsyning, men her køber jeg nok bare en ny.

Men lækker maskine. God skærm, og rigeligt hurtig, men jeg smider nok nogle flere RAM i (har 6gb i pt). Skal ha' SSD i og udskifter nok det elendige drev, der tilsyneladende er bygget til at ridse skiver når de indsættes, med en alm HDD.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 23/05-15 21:27 
Det der Apple computer noget er lækkert. Min primære computer er en 13" Pro (+ SSD) fra 2009 med skærm, mus og tastatur tilsluttet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/05-15 22:03 
Kewl :) Det er fedt nok med ny bearbar, for min anden er stadig en Asus Eee 1000H med Atom processor :D

Den har jeg nu ellers været glad nok for. Synes den var relativt hurtigt i et godt stykke tid, men så udviklede Linux sig i en retning hvor den bare ikke kunne være med mere.

Og efter jeg har sat mig bedre ind i PC hardware kan jeg ikke få mig selv til at give mindre end 5kg mønt for en bearbar hvis det også skal være noget ordentligt. Derudover synes jeg tit tastatur, touchpad og især skærmene er noget lort på rigtig mange bearbare-computere. Her synes jeg at Apple sætter niveauet relativt højt på deres maskiner, men så koster de også derefter.

Jeg har godt kunne tænke mig en ny bærbar længe, men har omvendt også været for nærrig til at punge så mange penge ud for en computer, når jeg allerede har en ganske fin stationær. Så gratis er lækkert :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Mes1983Mes1983Skrevet 23/05-15 22:58 
Odin>
Mes1983>
Sig endelig til hvis nogen af jer ligger inde med nogen af dem.

Det ville hjælpe hvis du nævnte hvad det er du søger.

Ja, dough... Kan se billedet ikke vil vedhæfte. Nå, men det et de der gamle eventyrbånd fra Disney mf. I ved "når du hører denne lyd *** skal du bladre.." :-)

Har nogle af bøgerne, men mangler en del af kassettebåndene. Kunne især godt tænke mig at få fat i Ducktales og Star wars båndene, Star wars har jeg også kun den første bog, de andre kunne jeg også godt dyrke.

Introducerede vores ældste søn på 3 for kassettebånd og afspiller i dag. Den han lavede båndsalat i, var heldigvis et elendigt bånd;-)
millenniummillenniumSkrevet 28/05-15 08:44 
Til SNES: Tetris Attack (selvom det ikke har så meget med Tetris at gøre).

Til C64: Suicide Express på bånd i near mint condition. Tak for den, Ebay.
The medium is the message.
ElgenElgenSkrevet 28/05-15 13:24, rettet 28/05-15 13:25 
Mes1983>
Sig endelig til hvis nogen af jer ligger inde med nogen af dem. Har længe haft en ide om at få de gamle bånd rippet og bøgerne scannet ind, så eftertiden kan nyde godt af dem.

Jeg har alle 3 StarWars-bånd, hvis jeg ellers kan finde dem (det ene har dog kraftig "ekko-syge" som jeg husker det) og måske alle 3 bøger (måske kun de 2?!), men det er ikke noget jeg vil sælge eller noget.
Jeg har ikke selv udstyr til at rippe dem på fornuftig vis, men har selv tænkt at det ville være fedt at have dem elektronisk.
Du har ikke skrevet i din profil hvor du bor, men hvis du har udstyret kunne vi måske finde ud af at du kunne låne dem i en kort periode, mod (naturligvis) at passe godt på dem?! };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
3of193of19Skrevet 28/05-15 17:43 
Sumez>
Mon ikke du løber tør for harddiskplads før du løber tør for plads i lejligheden, med alt det spil fylder nu om dage :P

Bare brug en 2TB+ USB 3 harddisk til ekstra plads. Så kan man også bare tage den med til gamertræf :)
millenniummillenniumSkrevet 28/05-15 18:16 
Nintendo bits fra Kina.

Yeeh!
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 29/05-15 12:55 
Playstation TV.

Ok dims til kr 458 og så kan jeg spille TxK på TV'et med DS4 nu hvor Atari har blokeret PS4 versionen.
millenniummillenniumSkrevet 29/05-15 18:13 
Castlevania IV til SNES (JAP).

Og South Park Stick of Truth PS3. Fundet i Fona for 149kr
The medium is the message.
Captain NCaptain NSkrevet 29/05-15 20:02 
Fik mig en Splatoon limited edition, de 2 tilhørende Amiiboer, plus en Amiibo med Jigglypuff, Meta Knight og Greninja.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
Soren47Soren47Skrevet 30/05-15 12:03 
Fandt sgu lige en pakke med 10 5 1/4 disketter stadig i folie :b
3of193of19Skrevet 30/05-15 12:41 
Min Splatoon pakke kom også idag. CE med Squid fra de britiske amazoner og Inkling boy/girl fra coolshop.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 30/05-15 13:51 
Samme hér med den Splatoon CE!
Mes1983Mes1983Skrevet 31/05-15 07:55 
Elgen>
Mes1983>
Sig endelig til hvis nogen af jer ligger inde med nogen af dem. Har længe haft en ide om at få de gamle bånd rippet og bøgerne scannet ind, så eftertiden kan nyde godt af dem.

Jeg har alle 3 StarWars-bånd, hvis jeg ellers kan finde dem (det ene har dog kraftig "ekko-syge" som jeg husker det) og måske alle 3 bøger (måske kun de 2?!), men det er ikke noget jeg vil sælge eller noget.
Jeg har ikke selv udstyr til at rippe dem på fornuftig vis, men har selv tænkt at det ville være fedt at have dem elektronisk.
Du har ikke skrevet i din profil hvor du bor, men hvis du har udstyret kunne vi måske finde ud af at du kunne låne dem i en kort periode, mod (naturligvis) at passe godt på dem?! };-P

Hej Elgen.

Det ville være rigtigt fedt. Jeg bor dog i 6600 Vejen, så vi skal finde ud af noget med noget fragt frem og tilbage. Men kunne se, at Bobby fra RubenogBobby, også har tilbudt at udlåne lidt historier. Så måske han også har dem liggende.

Jeg har fået rippet et par stykker og er ved at sammensætte en wordpress blog, så man kan følge fremgangen. Jeg har brugt den selvsamme Walkman, som der lige er kommet ind af døren. Kassetteafspilleren var kun mono, og det virker ok med walkmanden, selvom båndene nu er ved at være lidt slidte. Men det funker og noget af det kan reddes i Audacity.:-)
nerosnerosSkrevet 06/06-15 21:49, rettet 06/06-15 21:50 
Mille Miglia 2: Great 1000 Miles Rally (PCB)

Jeg kan ikke tilføje det til min samling. Der står at Mille Miglia 2 er det samme spil som 1'eren? Jeg har begge spil.

http://www.playright.dk/info/titel/great-1000-miles-rally
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 06/06-15 23:55 
Fikset.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 07/06-15 13:05, rettet 07/06-15 13:07 
Takker ;-)

Der skal lige tilføjes at man også kan spille det med stick.
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 08/06-15 17:50, rettet 08/06-15 17:52 
Kæft en god dag... :)

Hvad kom ind ad døren i dag?
The medium is the message.
KamekKamekSkrevet 08/06-15 18:02 
Goonies til Famicom :-)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
BeanoBeanoSkrevet 09/06-15 09:11 
@millennium: Lækker høst! Impossible Mission ser ud til at være i flot stand og den "rigtige" udgivelse :D
millenniummillenniumSkrevet 09/06-15 10:19, rettet 09/06-15 10:48 
Ja, Impossible Misson satte jeg hurtigt tænderne i til blot 150kr, så særdeles attraktiv pris. Standen fantastisk, for mange af 80'ernes papæsker har fået tæsk af ejerne, men ikke denne. Desværre uden manual, men den kan jo printes.

Det er en æske som et optimeret til både disc og tape. Loading-instruktioner beskriver begge dele.

Normalt er jeg ikke til C64 compilations, men denne Uridium/Paradroid blev egentlig udgivet samme år som Uridium (1986), og indholder optimerede versioner af begge spil. Sådan lavede Andrew Braybrook vel software opdateringer dengang. :)

Zaxxon har bare et gudefedt coverart. Ville gerne have det i plakat størrelse.
The medium is the message.
ElgenElgenSkrevet 09/06-15 11:02 
Another visitor? Stay a while.... Staaaaaaaay Foreveeeeeeer! };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig