X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad kom ind ad døren i dag?


Svar
enfenenfenSkrevet 29/09-03 17:26, rettet 29/09-03 17:42 
Inspireret af en lignende tråd på dahf.dk - Dansk Hjemmebio Forum - vælger jeg at starte denne tråd.

Det gælder bare om, at fortælle hvad du købte idag. Spil, HIFI, film eller andet hardware/software. Mad, drikkervarer osv., er vi ikke interesseret i :)

Jeg synes det kunne være sjovt.

Tråden skal kun handle om ovenstående.

Da det er mig, som har... Se hele indlægget
What is the Matrix?
Svar
millenniummillenniumSkrevet 03/05-15 17:33, rettet 03/05-15 17:33 
En Commodore 64 i org emballage og near-mint condition, inkl near-mint datasette og joystick. Fundet på kræmmermarked.

Desværre skal computeren lige til service. Selvom alt i boardet funkler, så er der vidst en forældet kondensator et sted.
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 04/05-15 11:53 
Component-kabel til Wii og en triwing-skruetrækker, til hvis man engang skulle få behov for at åbne den.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 06/05-15 17:53 
En klassiker endelig i "rigtigt" udgave... og en knap-så-klassisk til nationalfølelsen.

Hvad kom ind ad døren i dag?
millenniummillenniumSkrevet 06/05-15 20:04 
NICE! Hvor fik du Bruce fra..? :)
The medium is the message.
--Skrevet 06/05-15 20:04 
Prehistoric Isle in 1930

Arcadeglæde - Software og hardware i ét!
Spiller nu: Animal Soccer World
BeanoBeanoSkrevet 06/05-15 20:14, rettet 06/05-15 20:14 
millennium>
NICE! Hvor fik du Bruce fra..? :)

Faldt over den på eBay til en fornuftig pris... altså bortset fra forsendelsen :)
millenniummillenniumSkrevet 06/05-15 21:11 
Ja forsendelse er altid den store bitch ved ebay. Varen koster en femtedel af det samlede beløb.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 06/05-15 21:38 
Så slemt var det dog ikke... £6,81 + £4 i forsendelse ;)
millenniummillenniumSkrevet 07/05-15 08:32 
Jøsses! Lavede lige et sanity check på hvad en boxed Turrican til Amiga koster på ebay. De sniger sig op på 1.000kr.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 07/05-15 08:57 
Mega Turrican har også for nyligt bevæget sig op på ~900,- niveauet. For to år siden købte jeg en komplet boxed udgave til ca. 100kr. Er ikke helt med på hvad der er sket.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 07/05-15 09:12 
Måske på grund af Chris Hülsbecks Turrican Anthology kickstarter, som helt sikkert har fået meget nostalgi frem i folk :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 07/05-15 09:29 
Det er da helt gak med Turrican... :O
OdinOdinSkrevet 07/05-15 09:52, rettet 07/05-15 11:34 
Jeg købte en større bunke NES-titler hos JJ Games og to andre amerikanske forhandlere i 2012. Jeg sammenlignede for sjovs skyld lige priserne forleden med det jeg gav, og de er steget til det dobbelte - i nogle tilfælde er prisen tre gange så høj. Det er konsekvent over hele linjen.

Og big box PC-spil? Da jeg begyndte at samle på dem, kostede de sjældent over 200kr. selv for Sierra og LucasArts-titler. Det var bestemt heller ikke sjældent, at man faldt over en eller flere kasser af dem på et loppemarked (big box-titler i almindelighed, forstås - ikke specifikt Sierra og LucasArts-spil). Idag er loppemarkeder støvsuget for alt, hvad der ikke er simulator- og strategispil. Og retter man blikket væk fra loppemarkederne er 150kr. pludselig blevet minimumsprisen for selv de mest almindeligt forekommende og ligegyldige big box-titler. De populære er steget med 300-400%. Igen er det over hele linjen: Forhandlere, brugtbørser, auktionssites.

At spille/samle gamle spil er enten eksploderet som hobby eller også har hele verden fået en kollektiv hjerneblødning over nyhedshistorier over (typisk super-prisinflaterede) gamle sjældenheder, der er røget til salg på eBay. Den generelle retrobølge der florerer i øjeblikket, hvor TV-fladen er fyldt med auktions-, antik-, loppefunds- og boligindretningsprogrammer, der dyrker alt, hvad der er mere end tre årtier gammelt, er nok også ligeså meget en afspejling som en katalysator.
Jeg tror også YouTube har haft en del mere indflydelse end showproducenterne giver sig selv credit for. For fem-seks år siden var der James Rolfe. Idag er der et halvt hundrede populære kanaler, hvor der anmeldes og samles på gamle spil og en underskov på flere tusinde mindre populære af slagsen. Jeg nyder virkelig, at jeg kan få nyt input til min hobby gennem de kanaler og abonnerer på rigtig mange dem, men jeg er også overbevist om, at de har haft en ikke uanseelig påvirkning af den prisflugt vi ser.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 07/05-15 10:17 
Jeg sidder og kigger lidt efter Famicom spil for tiden og der er der også langt mellem de rigtig gode tilbud. Man kan sagtens finde generiske spil til priser fra 6 til 40 kr, men så snart det er sådan noget som Contra så er det 200 kr og opefter... Internettet og populariteten med hobbyen har virkelig gjort at alle er 100% klar over hvad tingene er værd efterhånden.
Soren47Soren47Skrevet 07/05-15 10:44 
Jeg tror også der desværre er gået en langt større sport i at finde sjældne og så dyre spil som muligt, end rent faktisk at finde sjove og gode spil xD
millenniummillenniumSkrevet 07/05-15 10:56, rettet 07/05-15 11:02 
Mit mål er nærmere at finde attraktive spil til billige penge som ikke sælges af en gold digger. Og her er nettet ikke min ven.

Nettet er jo et viralt monster, og hvis der spirer en tendens, f.eks. fra P:R, som gør at mange søgninger og auktionsbud lander på den samme spilserie, og vi sender links til hindanden med gode tilbud, så går der (undskyld de teoretiske termer) en diffusionsproces igang som sætter priserne ift efterspørgslen. Zeitgeist teorien kan også bruges. Vi er jo ikke individualister men en kollektiv organisme med samme tankegang. :)

Men det er spændende at overveje hvilke nye spil kan have eksplosiv auktionsværdi om 15-20 år, og hvilke der bare rasler ned i værdi. Hvad er guld og og hvad er dyrt kul.

Fornyligt overvejede jeg at byde ind på en auktion om Illusion of Time til SNES, som havde et meget fornuftigt prisniveau - men så kom jeg i tanke om: Jeg er jo ikke engang fan af spillet. Jeg var bare midlertidig påvirket af en kollektiv stemning omkring spillet. :)
The medium is the message.
OdinOdinSkrevet 07/05-15 10:58, rettet 07/05-15 10:59 
Vi er jo ikke individualister men en kollektiv organisme med samme tankegang. :)

I AM NOT A NUMBER!
millenniummillenniumSkrevet 07/05-15 11:12 
yes you are. :-D
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 07/05-15 12:59, rettet 07/05-15 13:00 
Fornyligt overvejede jeg at byde ind på en auktion om Illusion of Time til SNES, som havde et meget fornuftigt prisniveau - men så kom jeg i tanke om: Jeg er jo ikke engang fan af spillet. Jeg var bare midlertidig påvirket af en kollektiv stemning omkring spillet. :)

Det er et godt spil. Den amerikanske udgave (Illusion of Gaia) er ret billig, jeg har næsten lige købt det i CIB i utrolig flot stand til meget få penge.
Køb det :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 07/05-15 14:47 
Hører måske til under dumme spørgsmål tråden, men hvad er CIB?
The medium is the message.
WonderboyWonderboySkrevet 07/05-15 14:49 
At det er komplet med Cover/æske og manuel og spil.
I love monster land
DanerenDanerenSkrevet 07/05-15 14:49 
Cartridge Instructions Box tror jeg nok at det står for.
Spiller nu: Super Mario 3D Land, Kabuki: Quantum Fighter
millenniummillenniumSkrevet 07/05-15 14:58 
Danke.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 07/05-15 21:07 
Troede det betød complete in box...
nerosnerosSkrevet 07/05-15 21:42, rettet 07/05-15 21:42 
En SEGA Boardmaster Control Box Supergun Unit. Aka en Halv Blast City Maskine.

My life is complete!

Iøvrigt hvordan tilføjer jeg den til min samling?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 07/05-15 22:32 
Beano>
Troede det betød complete in box...

Essentielt er det typisk det samme :) alt efter hvor hårdt man vægter registreringskort osv...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/05-15 00:20, rettet 08/05-15 00:21 
neros>
En SEGA Boardmaster Control Box Supergun Unit. Aka en Halv Blast City Maskine.

My life is complete!

Iøvrigt hvordan tilføjer jeg den til min samling?

SEGA har vidst aldrig haft noget med de superguns at gøre. Panelet er et repro, for SEGA-logoet er fjernet :)

Men den er skide flot :) Er det Sanwa knapper og sticks?
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 08/05-15 07:31, rettet 08/05-15 07:35 
Konsolkongen jeg kan ligesom fornemme din misundelse..

Der står "LICENED BY SEGA" på min! Panelet er en tro kopi fra en BLAST CITY.

Der er Sanwa i ja ;-)

7 kg's Heavy Metal.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/05-15 10:38 
Hej Søren, jeg forstår ikke hvorfor du skriver sådan :(

Panelet er ikke en tro kopi, da der er Sega logo på de originale. De originale overlays er udgået for længe siden desværre, og 3rd party firmaer har siden lavet repros, hvor Sega logoet er fjernet.

Hvis det var originalt Sega ville de flashe logoet alle tænkelige steder :)

Jeg siger det ikke for at være nederen, eller fordi jeg er misundelig. Men ret skal vel være ret? Ja, den er pisse fed og hvad enten det er Sega eller ej, så er jeg sikker på at kvaliteten er i top :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
amnesiaamnesiaSkrevet 08/05-15 11:13 
Umiddelbart er der nok tale om et Sanwa-produceret panel. De producerede paneler på licens fra Sega afaik.

Jeg har selv et 1L6B-panel af denne type.
Græsset ER grønnere på den anden side!
SumezSumezSkrevet 08/05-15 11:53, rettet 08/05-15 11:54 
Det er da pisse ligegyldigt om det er originalt Sega. Det ser skidegodt ud, og det er Sanwa der tæller, når vi snakker arcade controls! :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/05-15 12:18 
Hold nu op. Jeg har heller ikke sagt andet vel? Jeg påpegede bare at det ikke var tale om et originalt Sega-produkt, som Neros troede. Jeg har netop hele tiden rost kvaliteten og udseendet. Hvis det er Sanwa så bliver det selvfølgelig ikke bedre kvalitet, og så er det sådan set lige meget om det sidder i et produkt af Sega, Madcatz eller noget helt tredje.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 08/05-15 12:38, rettet 08/05-15 12:51 
Måske glemte jeg en smiley Konsolkongen? Det var overhovedet ikke ment for at fornærme dig men et sjovt modsvar til det du skrev til mig om maskineriet.

Jeg kan se mit panel er identisk med det en Blast City har! Jeg har ikke på noget tidspunkt skrevet at det var et desideret SEGA produkt? Folk kalder det en SEGA BOARDMASTER fordi det er en tro kopi fra Blast City panelet. Samme grafik og alt, men nej der er ikke et logo men der står: "Licened By SEGA". Man kan også læse på Otaku wiki at det ikke er et officielt SEGA produkt, men SEGA har selvfølgelig givet licens til at de må bruge panelet fra deres Blast City cab ellers var designet slet ikke muligt. Så jeg kan sagtens kalde det for en SEGA Boardmaster velvidende om disse faktore. Den blev lavet i 1996.

På dette billede ses det panel som sidder i min Boardmaster:
http://img94.imageshack.us/img94/2917/img0903sg.jpg

Jeg har læst man kan udskifte det med et ægte Astro City eller Blast City panel hvis man får lyst :-)
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/05-15 12:58 
Konsolkongen forsøgte vist også bare at forklare, hvorfor det ikke kan oprettes i samlingen :)

Det er trods alt et tredjepartsprodukt. Hvis alt den slags skulle være en del af databasen, ville den være umulig at holde styr på.
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/05-15 13:31, rettet 08/05-15 13:32 
neros>
Måske glemte jeg en smiley Konsolkongen? Det var overhovedet ikke ment for at fornærme dig men et sjovt modsvar til det du skrev til mig om maskineriet.

Tak Søren, jeg regnede heller ikke med andet :)

Jeg troede netop at du mente den var original Sega fordi du skrev "Sega boardmaster" :)

Jeg har læst man kan udskifte det med et ægte Astro City eller Blast City panel hvis man får lyst :-)

Jep, det er samme størrelse, så de passer over.

Killer Bean 2:

Ja det var også sådan noget jeg tænkte på :)

Den skal nok bare oprettes i samlingen som alm. Supergun hvis der er noget der hedder det. Selvom den jo udskiller sig tydeligt fra de almindelige af slagsen. Evt kan man uploade et billede af den også.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 08/05-15 13:32 
Så er det vist på tide at komme tilbage til emnet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 08/05-15 14:14 
Konsolkongen>
Tak Søren, jeg regnede heller ikke med andet :)

Jeg troede netop at du mente den var original Sega fordi du skrev "Sega boardmaster" :)

Hehe det var bare en misforståelse fra begge sider.

Jeg opretter den som alm Supergun med billede så :-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/05-15 14:37 
Naiera>
Så er det vist på tide at komme tilbage til emnet.

Må jeg ikke godt få at vide hvorfor du mener vi går off-topic? Vi diskuterer de ting Neros netop har modtaget, i en tråd der hedder "Hvad kom ind ad døren i dag?". For mig at se bliver det noget tørt hvis den kun skal bruges til at liste hvad vi rager til os, og vi ikke må kommentere på det :)

Jeg kunne se problematikken hvis vi diskuterede side op og side ned, at det ville være smartere med en dedikeret tråd, men her drejer det sig altså om ganske få indlæg. Det er heller ikke fordi, andre har postet og vi har druknet deres indlæg i vores snak :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 08/05-15 14:52 
Enig i at det burde være muligt at kommentere på de ting folk har fået, især i en tråd der i forvejen ligger i off-topic forummet. :)
Men at begynde at diskutere hvordan dette så modereres er måske for langt off-topic til at det skal tages videre her, men jeg ville være rimelig åben for at tage debatten et mere passende sted.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 08/05-15 17:07 
Tilbage til emnet :)

Jeg har fået Fist 2 og Mutants C64 big box

Og et møgbeskidt Flashback SNES cartridge, som jeg bakser med at gøre ren.

Kunnr virkelig godt bruge en SNES skruetrækker nu.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/05-15 17:47 
Sumez: Spørgsmålet er stillet. I kan bare svare i en anden tråd, hvor i mener det passer bedre :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 09/05-15 05:32 
millennium>
Kunnr virkelig godt bruge en SNES skruetrækker nu.

Man kan købe billige bits fra Hong Kong der fungerer fint. Hvis du ikke kan vente, er du også velkommen til at låne.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 09/05-15 08:18 
I know, jeg burde bare købe en på ebay, taget min gradvis eskalerende SNES samling i betragtning.
The medium is the message.
NinjaCoolNinjaCoolSkrevet 10/05-15 16:57, rettet 23/06-18 15:32 
Hyperdimension Neptunia Victory Soundtrack CD
Hvad kom ind ad døren i dag?
Gallery: http://postimg.cc/gallery/73ny4mcc/
XiwanaXiwanaSkrevet 11/05-15 18:00 
To gode(?) cd-i-spil. Det er efterhånden sjældent, at man finder dem i det fri.
Hvad kom ind ad døren i dag?
[inspirational quote here]
JmogJmogSkrevet 12/05-15 18:26 
Bluray goodness:

Indiana Jones the Complete Adventures
Guardians of the Galaxy
Xmen: Days of Future Past
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/05-15 18:34 
Konsolkongen>
Sumez: Spørgsmålet er stillet. I kan bare svare i en anden tråd, hvor i mener det passer bedre :)

Bump
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 15/05-15 16:42 
ZELDA
A
LINK
TO
THE
PAST

Snes SCN. Endelig! It's mine...!!!
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/05-15 18:15 
Gik du specifikt efter SCN, eller var det bare et tilfælde? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 15/05-15 18:24 
Lidt et tilfælde. Det er lidt sjældent Zelda LTTP ses på auktion, men at det var SCN var bare en lille bonus.
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig