X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad kom ind ad døren i dag?


Svar
enfenenfenSkrevet 29/09-03 17:26, rettet 29/09-03 17:42 
Inspireret af en lignende tråd på dahf.dk - Dansk Hjemmebio Forum - vælger jeg at starte denne tråd.

Det gælder bare om, at fortælle hvad du købte idag. Spil, HIFI, film eller andet hardware/software. Mad, drikkervarer osv., er vi ikke interesseret i :)

Jeg synes det kunne være sjovt.

Tråden skal kun handle om ovenstående.

Da det er mig, som har... Se hele indlægget
What is the Matrix?
Svar
dRxLdRxLSkrevet 24/07-14 21:56, rettet 24/07-14 21:57 
Jeg fik det der Sony w605B med posten i dag.

Virkelig imponerende indtil videre. Største overraskelse er at mange af smart tv funktionerne virker rimeligt gennemførte og langt mindre gimmick agtige end jeg havde regnet med.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/07-14 22:24, rettet 24/07-14 22:29 
Virkelig? Ikke for at ødelægge din glæde, men jeg finder Sonys Smart TV jammerligt sammenlignet med resten. Jeg bruger dog YouTube appen flittigt, og Netflix skulle fungere godt også. Jeg bruger også DLNA streaming næsten hver dag. Det fungerer egentlig ret dårligt (sammenlignet med Samsungs) da der er mange formater den ikke gider streame, men hvis man bruger Plex som server så kører det hele ret perfekt da den transcoder. Har også prøvet med Universal- og PlayStation Media Server, men de fungerede rigtig dårligt med TV'et.

Skal du ikke bruge andet så tror jeg gerne at du bliver fint tilfreds :)

Ellers er mit indtryk at LG fører stort hvad Smart TV angår, dernæst kommer Samsung, så Panasonic og til sidst Sony.
Philips ved jeg ikke noget om, jeg er faktisk ikke ret glad ved dem. Men jeg ved at de laver noget android halløj på deres nye skærme, så de bliver sikkert meget interessante hvad Smart TV angår :)

EDIT: Jeg håber at du bliver rigtig glad for TVet :)

Husk at sætte det til Game Mode (Cinema for alm TV-kiggeri), Color temp: Warm 2, Sharpness: 50 og slå al form for billedforbedring fra :)
Du kan evt. slå Impulse til under Motionflow. Det gør billedet meget mørkere, så skru op for brightness. Det laver backlight strobing som gør bevægelserne meget skarpere under spil. Det er sikkert ikke alle der kan lide det, men prøv. Jeg bruger det altid til spil :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
PapandPapandSkrevet 24/07-14 23:41 
Beano>
Hvad kom ind ad døren i dag?

Hvordan er kvaliteten? Følger selv med derinde, men misser åbenbart hver gang der er så fede t-shirts som overstående.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
dRxLdRxLSkrevet 24/07-14 23:42 
Det siger nok mest om hvor lave mine forventninger til smart tv delen var ;)

Google sendte mig dog en mail om at de havde blokeret log ind forsøg fra en ip adresse i Californien da jeg forsøgte at tilgå mine Google+ billeder via Picassa app'en. At en App i fjernsynet tilsyneladende har sendt mine log ind oplysninger videre til en computer et andet sted i verden er grund nok til aldrig at logge ind med eksisterende btuger konti i nogen af de apps nogensinde igen.

Har du samme eller et lignende fjernsyn Martin?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/07-14 23:48 
Jeg har et 46" W905A mener jeg det hedder, fra sidste år :)

Jeg kan dog ikke forestille mig hvad jeg skulle bruge smart TV-delen til ud over de ting jeg nævner. Men de andre firmaer forsøger da i det mindste med nogle flere brugbare apps. 99% af alt i Sonys udvalg er ren bras :)

Jeg ville ønske at der var en Twitch app :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 26/07-14 15:28 
Gik i dag i Gamestop med en orn'lig stak gamle spil, og vendte hjem med..

PS Vita Action Megapack med Vita slim, 5 spil og 8GB memory card.

"Tsk, tsk" sagde fruen, men jeg er da ligeglad. :-D
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 26/07-14 15:33 
Papand>
Hvordan er kvaliteten? Følger selv med derinde, men misser åbenbart hver gang der er så fede t-shirts som overstående.

Ganske ok faktisk, ikke noget tyndt bras men har oplevet bedre kvalitet. Mærket siger Gildan Softstyle.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/07-14 16:46 
Hvor lang tid gik der fra du bestilte til du modtog T-shirten? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 26/07-14 17:30 
Husk også at tjekke 1CC shirts ud.
De laver en ny hver måned, og derefter bliver de ikke lavet igen. Der er en del fede, og desværre også nogle jeg selv er gået glip af.

http://1cc.storenvy.com/
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 26/07-14 17:44 
Konsolkongen>
Hvor lang tid gik der fra du bestilte til du modtog T-shirten? :)

2-3 dage til det blev afsendt og 4-5 dage at nå frem.
XiwanaXiwanaSkrevet 26/07-14 19:42, rettet 26/07-14 19:43 
teefury.com kan også anbefales. De gør det mest i mash-ups med en ny t-shirt hver dag. De sender fra US, men den samlede pris for t-shirt samt forsendelse er lige under bagatelgrænsen. Forsendelsen tager typisk et sted mellem tre til fire uger.

http://www.teefury.com/
[inspirational quote here]
--Skrevet 27/07-14 09:14 
Fik lige lavet en lille video med det skrammel jeg har fået ind de sidste 1½ mdr. Bl.a. en PS4 konsol, spil til PS2/3/4, 3DS spil, CG spil, Wii/WiiU spil, m.m.

Nyt #25
Spiller nu: Animal Soccer World
KroeboCopKroeboCopSkrevet 28/07-14 14:14 
Hvad kom ind ad døren i dag?

Så er det ud i naturen at gamé, nu når jeg ikke må være inde for varmen :=P
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/07-14 14:17 
Jeg forstår ikke hvad det er. Er det til mobiltelefoner?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 28/07-14 15:55 
Ja det er :=)

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
dRxLdRxLSkrevet 29/07-14 13:55 
Sony XPeria Z2

Fordi den er vandtæt ned til et par meter
Fordi de frit giver kunderne mulighed for at unlocke deres bootloader (ie. installere det styresystem man ønsker)
Fordi jeg prøvede den hos dem til Hackathon i Sverige (bonuspoint for at invitere).

Håber jeg kan have den i hvert fald 3 år, nu hvor faren ved vand, der dræbte min første Android og alvorligt svækkede min anden, er reduceret =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/07-14 13:59 
Den sad jeg og kiggede på i går. Overvejer enten at skifte mit iPhone-helvede ud med sådan en eller en Z1 compact.

Hvad synes du om størrelsen, er den for stor og klodset at rende rundt med?

Er det muligt at overføre filer frem og tilbage mellem telefon og computer, uden at man skal installere et retarderet program til det? Jeg er ude efter helt almindeligt drag and drop i folders.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 29/07-14 14:08 
Min kammerat har en Xperia Z1 Compact. Ud over at der er Android på, så virker det som en rigtig fornuftig telefon, som faktisk har størrelse som en telefon ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/07-14 14:38, rettet 29/07-14 17:35 
Efter iOS må Android være et uhyggeligt step up for mig :)

Jeg synes også Z1 compact virker rigtig fin. Bedre skærm end alm Z1, dog lavere opløsning, men alligevel præcis samme hardware og en rigtig god batterilevetid. Det der taler lidt imod den er den indbyggede screenprotector der bliver ridset meget let og tiltrække fingeraftryk som bare fanden.
Men skulle jeg alligevel skifte, tror jeg at jeg vil prøve at smide sådan noget panzerglass på den, som beskyttelse. Så retter det vel problemet automatisk :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
CamousCamousSkrevet 30/07-14 19:11, rettet 30/07-14 19:11 
Back from the promised land with treasures:

Hvad kom ind ad døren i dag?

Spillene kostede mig 25000¥.
ElgenElgenSkrevet 31/07-14 08:35 
Camous: Kan godt være at det lyder som et lidt mærkeligt spørgsmål, men har du evt. nogle 100¥-mønter med hjem som du ikke bruger. For så kunne jeg godt tænke mig at aftage nogle stykker (mod betaling, eller hvad vi nu finder ud af)...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
CamousCamousSkrevet 31/07-14 09:06 
Nej, kun 4 10¥, en enkelt 5¥ og 3 stykker 1¥ mønter. Ikke noget der er brugbart.

Hvis du vil bruge de 100¥ i en arkade var der mønte maskiner i dem jeg så.
ElgenElgenSkrevet 31/07-14 09:16 
Ville bruge dem i min egen arcademaskine };-P Synes det kunne være sjovt at stille den til 100¥ mønter (igen) og så have en 15-20 stykker liggende som man kunne fodre den med };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 31/07-14 09:43, rettet 31/07-14 09:45 
- En Sega Astro City... eller rettere en original Sega Astro City-skal fyldt op med uoriginale dele: billedrør, chassis (billigt kinøjser-halløj), PSU, knapper (billigt Zip), controllere (billige Zip og de er gud-hjælpe-mig svejset fast til kontrolpanelet), JAMMA-loom... kort sagt ALT indvendigt. Samtidig er JAMMA-loom og AC-nettet i den, i den sådan stand at der er fare for både stød og ildebrand...

Jeg takker <3 Thor (TLO) <3 for at have doneret den til mig efter selv at ha' opgivet at forsøge at bringe den tilbage til original stand. Jeg lover at den får et godt hjem her i Vanløse, og jeg har tænkt mig bid for bid at bringe den tilbage til et hæderligt liv... det bliver nok et projekt der kommer til at strække sig henover et par år, men så har man jo det at gå at nusse med };-P

PS: Det skal lige for en god ordens skyld siges, at det IKKE er den gode Hr. T.L.Olsen, der har skamferet den på så grov vis, men en større dansk reseller af arcade, som han blev snydt af da han i sin tid købte den.
Så her en advarsel; pas på, når er i annoncer står ting som:
* "nyt billedrør"
* "ny chassis"
* "nye controllere*
* "ny PSU"
osv.
Med stor sandsynlighed betyder det i virkeligheden: Erstattet med billigt kinøjser-crap.

Hvad kom ind ad døren i dag?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
BonziniBonziniSkrevet 31/07-14 10:05 
@elgen kan være jeg har nogen du kan få, kigger lige efter..
MuertoMuertoSkrevet 31/07-14 10:06, rettet 31/07-14 10:07 
Endelig! Lækkert Elgen, så kan du få tæsket på nogle knapper når du tester/spiller dine lækre SHUMPS!

Fik dette ind ad døren forleden, og installeret igår.
SIX-PAC, og som navnet siger er der Pac Man, Pac Man Fast, Ms. Pac Man, Ms. Pac Man Fast, Pac Man Plus og Pac Man Plus Fast. Det virker på et originalt PAC MAN pcb, hvor begge rommer er fjernet (og i det her tilfælde, hvor Z80 prosessoren fra daughter kortet er tilbage i sin sokkel på pac man pcbét)
Hvad kom ind ad døren i dag?

Hvad kom ind ad døren i dag?
ElgenElgenSkrevet 31/07-14 10:12, rettet 31/07-14 10:13 
@bonzini: Nogen hvad-for-nogen? Controllere? Knapper? Alle "bidrag" modtages med kyshånd };-P

@Muerto: Fedt at det virker... synd at ham der fremstiller de kits er sådan en spade, men f*** det, det virker };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
BonziniBonziniSkrevet 31/07-14 10:15 
100¥
ElgenElgenSkrevet 31/07-14 10:16, rettet 31/07-14 10:28 
Ah, det ville være awesome };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KroeboCopKroeboCopSkrevet 31/07-14 12:43 
Tillykke Elg!

Fik lige dette micro keyboard med indbygget mus i, godt til sengen.
Hvad kom ind ad døren i dag?
Hoid to colony C05 where the computer is...
dchangdchangSkrevet 31/07-14 13:46 
KroeboCop, har du et modelnummer? Virker det godt?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SonicSonicSkrevet 31/07-14 14:26 
Summer sale is good sale!

Hvad kom ind ad døren i dag?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/07-14 14:41, rettet 31/07-14 14:41 
Elgen>
- En Sega Astro City... eller rettere en original Sega Astro City-skal fyldt op med uoriginale dele: billedrør, chassis (billigt kinøjser-halløj), PSU, knapper (billigt Zip), controllere (billige Zip og de er gud-hjælpe-mig svejset fast til kontrolpanelet), JAMMA-loom... kort sagt ALT indvendigt. Samtidig er JAMMA-loom og AC-nettet i den, i den sådan stand at der er fare for både stød og ildebrand...

Jeg fik det psykisk skidt da jeg så maskinen hos T.L.O. Fandeme ikke i orden at sælge sådan en lort uden at gøre opmærksom på det. Sælger har godt nok kneppet den maskine fuldstændig i jorden.
Fedt at den får et hjem hvor den nu kan blive restaureret og få lidt værdighed igen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 31/07-14 15:26 
@KK: Takker for tilliden };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 31/07-14 15:37 
Elgen>
Jeg takker <3 Thor (TLO) <3 for at have doneret den til mig efter selv at ha' opgivet at forsøge at bringe den tilbage til original stand.

Jeg er glad for den maskine har fået et godt hjem hvor den forhåbentligt kan komme nogenlunde tilbage til dens originale form. Hold op hvor er den skamferet indeni :-(
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 31/07-14 16:47 
dchang>
KroeboCop, har du et modelnummer? Virker det godt?

Ja, det er et WLK 1500, ellers kig paa PC-lager.dk der er der nogle med Dansk layout. Jeg syntes bare det her design var lige mig og plus det ikke er touch screen, er glad for det.
Hoid to colony C05 where the computer is...
WonderboyWonderboySkrevet 31/07-14 17:00 
Sonic
Hvad gav du for de jeans?.
I love monster land
SonicSonicSkrevet 31/07-14 17:15 
€120 for 2. De kører også udsalg på deres hjemmeside.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/07-14 18:09, rettet 31/07-14 18:09 
En Sony Xperia Z2 :)

Hvilket vil sige at min iPhone 4S er til salg, hvis nogen er interesseret ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WonderboyWonderboySkrevet 31/07-14 18:23 
Pris?
I love monster land
--Skrevet 31/07-14 18:35 
Hvad kom ind ad døren i dag?
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/07-14 18:40 
Jet Set Radio er hamrende godt :)

Og røvsens billigt oven i købet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 31/07-14 18:43 
yep. Gav 30 for JSR og 20 for PWAA :)
Spiller nu: Animal Soccer World
CamousCamousSkrevet 31/07-14 19:02 
Elgen>
Ville bruge dem i min egen arcademaskine };-P Synes det kunne være sjovt at stille den til 100¥ mønter (igen) og så have en 15-20 stykker liggende som man kunne fodre den med };-P

Skulle have spurgt mens jeg var dernede, kunne sagtens have taget den mængde med tilbage til dig.
dRxLdRxLSkrevet 31/07-14 20:12 
Konsolkongen>
Hvad synes du om størrelsen, er den for stor og klodset at rende rundt med?

Nej den ligger godt hånden og er overhovedet ikke generet af størrelsen eller vægten. Den skulle også være designet efter princippet om balance, hvilket jeg synes man godt kan mærke.

Konsolkongen>
Er det muligt at overføre filer frem og tilbage mellem telefon og computer, uden at man skal installere et retarderet program til det? Jeg er ude efter helt almindeligt drag and drop i folders.

Det plejer man at kunne med Android, dog var der lidt problemer med OSX en overgang, men det mener jeg er blevet bragt i orden med i hvert fald OSX Mavericks.

Har ikke prøvet endnu, hvilket styresystem skal jeg prøve det på for dig?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ElgenElgenSkrevet 31/07-14 20:45 
@camous: Ved det, men kom først i tanke om det, da jeg så din, nu-er-jeg-tilbage-i-DK-med-lækre-sager-post... }:-S
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
amnesiaamnesiaSkrevet 31/07-14 21:27 
En ordentlig stak 100¥ havde ikke gjort noget, men jeg tager pt. til takke med gratis poletter jeg fik en ordentlig pose af engang og manuelt indstillede møntindkast på mine candy cabs, hvilket også er ganske brugbart :-)

https://drive.google.com/file/d/0Byp1Onynk50kTTBvRENmT0dxNWc

https://drive.google.com/file/d/0Byp1Onynk50kXzk3Yklud0VGdFk
Græsset ER grønnere på den anden side!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/07-14 22:08, rettet 31/07-14 22:10 
dRxL>
Konsolkongen>
Hvad synes du om størrelsen, er den for stor og klodset at rende rundt med?

Nej den ligger godt hånden og er overhovedet ikke generet af størrelsen eller vægten. Den skulle også være designet efter princippet om balance, hvilket jeg synes man godt kan mærke.

Konsolkongen>
Er det muligt at overføre filer frem og tilbage mellem telefon og computer, uden at man skal installere et retarderet program til det? Jeg er ude efter helt almindeligt drag and drop i folders.

Det plejer man at kunne med Android, dog var der lidt problemer med OSX en overgang, men det mener jeg er blevet bragt i orden med i hvert fald OSX Mavericks.

Har ikke prøvet endnu, hvilket styresystem skal jeg prøve det på for dig?

Hej, det er super pænt af dig at tilbyde, men jeg sidder faktisk allerede med en i hånden ;)

Jeg har ikke så meget negativt at sige, andet end at jeg troede at kameraet var defekt, da det var mega uskarpt og ikke ville tage billeder. En hurtig reboot løste dog problemet, så jeg håber ikke det sker igen :)

Jeg har prøvet på Ubuntu, og det virker helt perfekt med at overføre billeder og musik til den. Blev dog lidt nervøs da telefonen foreslog at den skulle installere noget på computeren, men det kunne man heldigvis trykke nej til, og også så den husker mit valg.

Noget jeg har det lidt vildt over er at apps tilsyneladende kan snakke sammen på telefonen? Min forstærker har en app der hedder "Yamaha AV Controller", den fungerer rigtig fint, og giver mig bla. mulighed for at streame musikken fra min telefonen igennem appen, til min forstærker. Ikke så meget hokus pokus dér, for det virkede på samme måde på min iPhone.

Jeg synes umiddelbart (for mit kendskab til appen er begrænset) at Sonys Walkman-app er lidt sjovere og bedre designet. Men dens "Throw"-funktion er ikke kompatibel med min forstærker. Men jeg opdagede at hvis jeg har Yamaha-appen tændt i baggrunden, så virker "Throw" i Walkman sgu fint nok. Det må jo betyde at de to apps snakker sammen, og det har jeg aldrig oplevet på en telefon før :)

Vil pt langt hellere bruge Walkman da den kan styres via knapperne i hovedmenuen, og generelt er lidt sjovere designet. Den var dog en voldsom tid om at få hentet information om kunstnere og albums, men det er ikke nogen dealbreaker :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 31/07-14 22:16, rettet 31/07-14 22:27 
Kan man slette alle mails i ens mailbox på een gang?

Ja? Solgt!

Edit: Er selv ved at få lange løg over Apple og deres nølen med iOS og rette gamle issues, så overvejer seriøst en Z2 som min næste telefon.
dRxLdRxLSkrevet 31/07-14 22:23 
Tillykke med den, så kan vi være telefon veninder ;-)

Jeg var egentlig gået lidt død i Android, da jeg havde følelsen af at det modsat iPhone var blevet alt for broget og usammenhængende. Men den her telefon spiller bare for mig i en grad så jeg måske aldrig kommer til at roote den (på trods af at Sony tillader det til gengæld for at man opgiver sin garanti). Tror det er et spørgsmål om at Android er ved at være moden og at hardwaren er blevet så kraftig.
Til sammenligning var min foregående kraftige tlf en Samsung Galaxy S2 og den var bestemt udmærket for sin tid, men den her Z2 er bare i en helt anden liga.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig