X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad kom ind ad døren i dag?


Svar
enfenenfenSkrevet 29/09-03 17:26, rettet 29/09-03 17:42 
Inspireret af en lignende tråd på dahf.dk - Dansk Hjemmebio Forum - vælger jeg at starte denne tråd.

Det gælder bare om, at fortælle hvad du købte idag. Spil, HIFI, film eller andet hardware/software. Mad, drikkervarer osv., er vi ikke interesseret i :)

Jeg synes det kunne være sjovt.

Tråden skal kun handle om ovenstående.

Da det er mig, som har... Se hele indlægget
What is the Matrix?
Svar
NaieraNaieraSkrevet 27/04-14 13:08 
millennium>
Men hvis man samler på VHS ... så er man satme far out!! :-D

Ja da :)

Siden jeg selv har været med til at køre tråden godt af sporet, så kan jeg selvsagt ikke lave et moderatorindlæg, men blot opfordre til, at vi vender tilbage til emnet herfra.

Mit oprindelige indlæg var udelukkende lavet i spøg; man skal selvfølgelig have lov til at finde glæde i præcis hvad man har lyst til, selvom Blu-ray er bedre ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
--Skrevet 27/04-14 14:07 
Om Blu Ray er bedre, kommer an på hvad du fokuserer på. Fokuserer du udelukkende på det tekniske så ja, men så er Mame også bedre end alt andet, hvis du udelukkende fokuserer på pris / hvad der optager plads :D
Spiller nu: Animal Soccer World
millenniummillenniumSkrevet 27/04-14 14:35 
Det er rigtigt. Celluloid i 2.0 stereo var jo MÅDEN at se film på, før der kom alskens digitale medier. Og selvom mediet var analogt, så var det også med støvgryn, ridser i filmen og markører til skift af spole. Hvis den oprindelige måde at se film på er den "rigtige", så er Blu-rays en deroute. :)

Har også altid synes det var lidt underligt at se Death Proof på Blu-ray, når nu Tarantino bevidst forringede billedkvaliteten.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 27/04-14 15:19 
Og så videre over i digital billedbehandling, hvor en del - især tidlige - Blu's har aaaalt for meget edge enhancement og denoise, und so weiter... Smag og behag...
j/k
NaieraNaieraSkrevet 27/04-14 15:23 
Så må vi jo prøve med et moderatorindlæg i stedet.

Venligst tilbage til emnet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NinjaCoolNinjaCoolSkrevet 28/04-14 15:55, rettet 23/06-18 15:56 
Man skulle tro at Naiera har haft Ban hammern ude med gevaldigt effekt, når nu ingen har replied endnu :P
Men som de startede med at sige i det 19. århundrede, The show must go on! ;)

Turrican Soundtrack Anthology af Chris Huelsbeck + T2 PC CD release fra 1995.
Hvad kom ind ad døren i dag?
Dette Soundtrack blev til takket være en Kickstarter af Chris i 2012.
Galleri: http://postimg.cc/gallery/2dw150wc/

"A comprehensive 4 volume collection of music from the Turrican series of games, faithfully recreated, arranged and updated with high end studio sounds."

Et par sange fra Anthology er udgivet på Youtube, så prøv at lytte, især hvis du kender Turrican spillene.

https://www.youtube.com/watch?v=bAKbHg_6o9s Thunder Plains
https://www.youtube.com/watch?v=0xARTYp2aO0 Platform Action
https://www.youtube.com/watch?v=9Y-pyxZDVHg Mountain Madness
https://www.youtube.com/watch?v=vDuLqLd5NBY The Final Challenge
En klog mand sagde engang, "Turrican kom tilbage til os"
KTCKTCSkrevet 28/04-14 19:47 
Tillykke og velkommen i klubben!
Jeg har også købt den, og selv om den kostede lidt knaster, er den alle pengene værd.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
slk486slk486Skrevet 28/04-14 20:09 
En klog mand sagde engang, "Turrican kom tilbage til os"

Gunlord er det tætteste på Turrican i nyere tid, men det er også damned close.
j/k
NinjaCoolNinjaCoolSkrevet 29/04-14 10:03 
KTC>
Tillykke og velkommen i klubben!
Jeg har også købt den, og selv om den kostede lidt knaster, er den alle pengene værd.

Woho! Jeg er i klubben nu ;)

slk486>
Gunlord er det tætteste på Turrican i nyere tid, men det er også damned close.

Gunlord ser nice ud! Men jeg har ikke en Wii U eller Nintendo 3DS. Jeg læser at udviklerne forsøgte med en IndieGogo, som inkluderede en PC port + Soundtrack CD. Desværre blev PC versionen ikke til noget.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/04-14 10:05 
Men så har du jo din Dreamcast... ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 29/04-14 10:15 
Fysisk Dreamcast release > alt andet :)
j/k
XiwanaXiwanaSkrevet 30/04-14 01:40 
-Atari Jaguar (CB) med AvP (1994) (CIB) og Tempest 2000 (C).
Tak til 6 Pac for handlen!
[inspirational quote here]
6 Pac6 PacSkrevet 30/04-14 06:14 
Tak i lige måde. Håber du får glæde af den.
slk486slk486Skrevet 30/04-14 10:12 
Ordentlig 6-button MD controller, til at erstatte min forfærdelige autofire udgave
PS Namco Museum Encore - Dragon Saber. Woot! :)
j/k
SumezSumezSkrevet 30/04-14 16:23 
I løbet af de sidste par dage lidt af hvert for hyggens skyld:

Wario: Master of Disguise (DS)
Neugier (SFC)
Rockman World 5 (GB)
Pocky & Rocky 2 (SNES)
Ranger X (SMD)
X-Kaliber 2097 (SNES)
Illusion of Gaia (SNES)

Sidste 3 ankom via eBays ompakningsservice der omgår toldvæsenet mod at man betaler afgifterne med det samme, som vi snakkede lidt om i Arrggh-tråden.
Mht. snakken om der har været problemer med det, kan jeg kun sige at alle tre pakker kom frem i rigtig god stand, faktisk er begge SNES spil næsten mint complete - Gaia-æsken er i så flot jeg overvejer om der er tale om en rigtig veludført reproduktion (af æsken altså, manualen er tydeligvis ægte). Men der følger en masse af de typiske amerikanske registreringskort og reklamer med, så det skulle være underligt hvis han havde smidt æsken væk - den ankom også i en plastikæske til at beskytte den, så der er højst sandsynligt også tale om en samler der har passet godt på sine ting.
Varerne kom også utroligt hurtigt til landet og blev sendt via GLS, hvilket er et lille problem, da de er rigtig dårlige til at levere til adressen (de kan ikke komme ind i opgangen, og kan af en eller anden grund ikke bare efterlade dem i en pakkeshop, ligesom PostDK gør med posthuset), men det er relativt nemt at ringe til dem og aftale en anden leveringsadresse til næste dag. Bare ærgerligt at man skal gøre det hver gang.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
XiwanaXiwanaSkrevet 30/04-14 16:33, rettet 30/04-14 16:33 
Har GLS ikke pakkeshops? Mener da at have set deres klistermærker i Bog & Idé og 7-eleven.

https://gls-group.eu/DK/da/depoter-gls-pakke-shops
[inspirational quote here]
SumezSumezSkrevet 30/04-14 16:35 
Jo det har de nemlig, men når du bestiller ad denne vej, vil de kun aflevere på en adresse, og selv når man ringe rfor at aftale anden leveringsadresse, er pakkeshoppen heller ikke en mulighed, hvilket er ret sært.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WonderboyWonderboySkrevet 30/04-14 16:36 
Jo GLS har pakkeshops.
I love monster land
XiwanaXiwanaSkrevet 30/04-14 16:43 
Ak-ak, det kan vist vist ikke ligefrem kalde service. Bare det så ikke er den gamle remse med "Vi kommer i morgen mellem kl. 9 og 16".
[inspirational quote here]
slk486slk486Skrevet 30/04-14 18:44, rettet 30/04-14 19:10 
Short Peace The Game - endelig

Sumez>
I løbet af de sidste par dage lidt af hvert for hyggens skyld:
Sidste 3 ankom via eBays ompakningsservice der omgår toldvæsenet mod at man betaler afgifterne med det

Det er stadig ikke lykkedes mig at finde en eneste annonce med deres internationale shipping, hvor det er har været en fornuftig pris, men fedt at det virker godt, når det virker.
j/k
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 30/04-14 23:02, rettet 30/04-14 23:09 
@Sumez

Pocky & Rocky 2 - me wantz too :O

De seneste dage:

Cybernator (US SNES) - komplet, OK stand
Secret Of Mana (US SNES) - komplet, nær mint
Chrono Trigger (US SNES) - komplet, nær mint

Spilæskebeskyttere (aka box protectors) til SNES+N64+GBA - burde nok for længst ha' anskaffet denne geniale opfindelse (bare se på R-Type III til GBA ;P), for Big N kiggede jo ikke ligefrem Sega over skulderen, når det kom til at udgive spil i holdbare æsker dengang :/

Hvad kom ind ad døren i dag?

Hvad kom ind ad døren i dag?

Hvad kom ind ad døren i dag?

Hvad kom ind ad døren i dag?

(Syrefri PET-plast, virker meget robuste, passer ned til mm - sendes fladtliggende og kræver lidt tålmodighed at folde ud, så æskerne kan lægges i :P)

SNES/N64 bruger naturligvis de samme. :) Det er vist kun mine N64-spil, der nærmest er i mint og ser flotte ud i de beskyttere. :/

DBA-annoncen er p.t. inaktiv, men åbnes måske igen, ellers kan de sikkert anskaffes andre steder (?)

EDIT: SNES-titler tilføjet.
EDIT2: Sidste billede rettet til det rigtige

Beskyttelsesæsker / box protectors til NES+GB(A)+SNES+N64
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/04-14 23:06 
Det var dog en fuldstændig absurd pris :O

http://www.videogameboxprotectors.com/store/4569532134
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 30/04-14 23:07, rettet 30/04-14 23:09 
Pocky & Rocky 2 - me wantz too :O

Første gang jeg spiller det.. forstår slet ikke at jeg har forbigået den serie så længe, det fænger med det samme.

Jeg må ha' mig sådan nogle box protectors! Det er nok ved at være sent for flere af mine spil, men de er sgu ret lækre. Synes dog det virker lidt dyrt i den annonce, når man skal bruge så mange som vi samlere skal, og så en hæftig forsendelse oveni. Er der nogen der kan anbefale andre steder at købe dem fra i Europa?

edit: KK kom mig i forvejen med en US side. Er det det bedste sted at købe fra? Er bange for tolden :)
edit2: Agh også rimelig krads forsendelse for den side. Fælleskøb-potentiale?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 30/04-14 23:09, rettet 30/04-14 23:10 
Konsolkongen>
Det var dog en fuldstændig absurd pris :O

http://www.videogameboxprotectors.com/store/4569532134

Indeed - man fristet næsten til at tro, at det blot er en der har hevet mange hjem, for at kunne tjene på dem.
Sumez> Mine slap gennem tolden, da jeg bestilte derfra.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 30/04-14 23:30, rettet 30/04-14 23:31 
Konsolkongen>
Det var dog en fuldstændig absurd pris :O

http://www.videogameboxprotectors.com/store/4569532134

Tak for linket, tjekker dem næste gang. Må siges at være mere prisbilligt, trods dyrere forsendelse + US-import (går jeg ud fra)? Men kan du stå inde for kvaliteten - måske identisk med dem fra DBA? Fragten er dog lidt syg, men nok forventet mht vægt ved import: 117 DKK for at sende 25 stk til 98 DKK mod 45 kr i fragt for 25 stk til 450 kr på DBA (inkl hurtig leveringstid). Kvaliteten på dem fra DBA kan jeg ikke sætte en finger på.

Sumez>
Pocky & Rocky 2 - me wantz too :O

Første gang jeg spiller det.. forstår slet ikke at jeg har forbigået den serie så længe, det fænger med det samme.

Ditto! Har ikke engang det første endnu. :/ Ellers stadig et spil der står frisk i oplevelsen på et lokalt gøgl og i Street Games (da man var knejt). :)

Sumez>
Jeg må ha' mig sådan nogle box protectors! Det er nok ved at være sent for flere af mine spil, men de er sgu ret lækre. Synes dog det virker lidt dyrt i den annonce, når man skal bruge så mange som vi samlere skal, og så en hæftig forsendelse oveni. Er der nogen der kan anbefale andre steder at købe dem fra i Europa?

Forsendelsen på dem fra DBA er nu ikke så heftig igen ved køb af flere (45 kr). 25 stk vejer trods alt lidt. :) Dem Kongen linkede til er US-baseret (svjks), desværre (evt. importudgift afskrækker også).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
slk486slk486Skrevet 30/04-14 23:32, rettet 30/04-14 23:32 
De kan købes fra Holland til en væsentligt bedre pris end fyren fra dba.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/04-14 23:34 
Har du et link? :)

Jeg googlede "Holland" men det gav ikke det ønskede resultat :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
XiwanaXiwanaSkrevet 30/04-14 23:41 
Er det mon denne side, der tænkes på (ikke at jeg har nogle erfaringer hermed)?

http://www.retrogamefreak.com/
[inspirational quote here]
slk486slk486Skrevet 30/04-14 23:43 
Jeg mener det var ham her jeg fandt sidst jeg ledte:

http://www.ebay.co.uk/itm/Snug-Fit-Box-Protectors-25-x-SNES-Snug-Fit-Perfect-Protection-/330900872988?pt=LH_DefaultDomain_146&hash=item4d0b3a9f1c

PET plast.
j/k
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 30/04-14 23:44, rettet 30/04-14 23:47 
@Konsolkongen

"Holland" giver da mange hits ;D

EDIT: @slk486-kommentar slettet da et link endelig kom! ;) Btw, det er også retrogamefreak.com.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 30/04-14 23:53, rettet 30/04-14 23:55 

Hmm, gad virde hvorfor alle der sælger det har så sindssygt hampre forsendelsespriser?
Ham her er lidt dyrere, men har lidt mere retfærdig forsendelse (bortset fra at den stadig bare ganges med antal 10-paks du køber, som hos de andre)

http://www.ebay.co.uk/itm/10-x-Super-Strong-Plastic-Box-Protectors-for-Nintendo-N64-or-SNES-Game-Sleeve-/221411377982

edit: Ser ud til at man sparer lidt på forsendelsen ved at købe direkte fra retrogamefreak.com, hvis man skal have mange med :) Tror det ender med at bliver derfra...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 30/04-14 23:56, rettet 01/05-14 00:00 
RGF i Holland tyder så på at være de p.t. mest prisbillige mht SNES/N64/GB(A) box protectors for EU-købere:

~260 DKK (inkl 104 DKK i fragt) for 25 stk via retrogamefreak.com (eller deres ebay-profil) mod 495 kr (inkl 45 kr i fragt uanset antal) for samme antal på DBA (og vel tilsvarende/identisk kvalitet).

EDIT: Får først tjekket Sumez-linket lidt senere.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
slk486slk486Skrevet 01/05-14 00:47 
Fælles indkøb? :)
j/k
SumezSumezSkrevet 01/05-14 00:51 
Jeg er frisk
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 01/05-14 02:16 
Der er ikke særlig meget at spare, medmindre der skal indkøbes 100 af de forskellige ( jeg skal bruge 10 af 8 forskellige ca).
j/k
slk486slk486Skrevet 01/05-14 08:59 
Mr Bones og HotD SS.
j/k
slk486slk486Skrevet 01/05-14 12:27 
Bestiller box protectors idag, så hvis nogen skal have nogen med, så find ud af hvilke, så må vi lige koordinere.
j/k
--Skrevet 01/05-14 13:45 
Ved sådan en fællesbestilling, hvad ligger stykprisen da på?
Spiller nu: Animal Soccer World
The DaneThe DaneSkrevet 01/05-14 14:06, rettet 01/05-14 14:07 
millennium>
Jeg har shit-load af gamle Sierra games liggende til Amigaen. Får jeg nogensinde spillet dem? Nej. Er diskette-stakken overlegen ift. nuværende medier? Nej. Ryger de så til storskrald? Aldrig! You can have it when you pry it from my cold dead hands.

Men hvis man samler på VHS ... så er man satme far out!! :-D

Havde en større mængde originale VHS bånd liggende indtil for 1-2 år siden tror jeg. Ville nok have beholdt dem hvis jeg havde en virkende afspiller - i modsætning til spilkasserne som jeg fuldt ud er på linje med dig i.

Hvad angår det der kom ind af døren for nyligt ...

Skylanders Swap Force Black (650 ,- på tilbud :p)
Disney Infinity + Phineas og Perry pakke.
Second Son

Der findes vel ikke den slags beskyttelsesæsker til pc spil? :D
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
amnesiaamnesiaSkrevet 01/05-14 15:35 
Modtog forleden Super Mario Galaxy 2 og kunne ikke undlade at lægge mærke til at Nintendo må antage at man er komplet inkompetent, da de udover det normale indhold har valgt at inkludere en 25 minutters instruktioner på DVD.

Tutorials in game og dét at starte stille og roligt op er åbentbart ikke nok længere?

Nu har jeg endnu ikke haft gang i spillet eller førnævnte DVD, så jeg ved ikke om der er noget skelsættende svært forbundet med at komme fra start, men man må antage at en instruktions DVD til et Mario spil i 3D burde være udgivet i forbindelse med Mario 64 om nogensinde, no?
Græsset ER grønnere på den anden side!
nerosnerosSkrevet 01/05-14 17:44 
Anarchy Reigns [Limited Edition] for 69kr i Fona.
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 01/05-14 19:32 
Lol, amnesia. Ninty i en nøddeskal :D

@m1chelsen: dunno. Kommer an på hvor mange der bliver bestilt. Mellem det laveste og højeste ;)
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 01/05-14 20:14 
Mega64 lavede deres egen instruktions video til Galaxy 2
http://youtu.be/3rD5AskvHWc
The DaneThe DaneSkrevet 02/05-14 18:47 
Wario Ware til Wii 20,-
Samling af James Bond film 50 års jubilæum

Begge fra elgiganten.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
WonderboyWonderboySkrevet 02/05-14 19:52 
Hvad gav du for James Bond film 50 års jubilæum?.
I love monster land
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/05-14 20:21, rettet 02/05-14 20:23 
Seagate 1TB SSHD til min PS3, der lige nu står og arbejder med en tidligere backup. Der er nok mindst et par timer tilbage :)

Hold kæft hvor var det i øvrigt frustrerende da maskinen ville have en 4.55 update på en USB pind. Det var jeg ikke klar over var nødvendigt, men heldigvis havde jeg en Sandisk Cruzer på 8GB, så det burde ikke ha' været et problem. Men det var det. Ligemeget hvordan jeg formaterede den, i både Linux og Windows så nægtede PS3'en at se update filen (ja, den var placeret korrekt ;)).
Efter jeg havde bikset med det i en time kom jeg i tanke om at jeg havde en USB micro SD kortlæser, og et 2GB kort. Dét virkede heldigvis i første forsøg. Jeg er ikke sikker på hvad der gør forskellen, men hvis andre overvejer at opgradere harddisken i en PS3 er det måske smartest at have et par forskellige USB drives liggende :)

Derudover kom 2stk 80mm og 1stk 92mm Noctua PWM blæsere. Næsten som forventet sænkede de ikke støjen ret meget, da det er grafikkortet der laver mest ballade :) Men de har da en spøjs creamy-brownish farve, det er altid sjovt at kigge på når jeg åbner computeren.

Faktisk skulle jeg slet ikke skifte blæsere i min PC, men i en gammel Xbox som larmer ad H til. Af en eller anden grund synes jeg ikke det gav mening at bestille en helt ny blæser til det gamle lort, det gav mest mening for mig at bruge en af dem fra min PC i stedet. Og så manglede PC'en jo en ny, og så kunne man ligeså godt bestille for 450kr blæseri så det passer hele vejen rundt i kabinettet :) Men det ER bedre blæsere end de gamle 80mm Coolermaster og SilverStone der sad i, i forvejen. Så pengene er trods alt ikke spildt :)

Der udover kom der også noget Akasa kølepasta (5g), så den gamle PS3 Fat kan blive smurt lidt indvendig. Selvom det var en af de sidste Fat modeller er det nu utroligt hvor længe det lort har holdt. ALDRIG haft en eneste læsefejl eller YLOD. Den skal dog udskiftes til en Slim (ikke superslim) når jeg kan finde en pæn maskine til under en 300kr, men der går nok lidt endnu.

Kingdom Hearts 3D og Zelda Spirit Tracks købte jeg også i dag :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
The DaneThe DaneSkrevet 02/05-14 22:17 
399,- for Jens Bonde filmene. Der stod dog andre på hylden for 499,- (og så en større pakke for 899,-).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
WonderboyWonderboySkrevet 02/05-14 22:32 
Det var da en super pris, er selv på jagt efter den til en god pris nemlig, er Skyfall med i boksen?.
I love monster land
The DaneThe DaneSkrevet 02/05-14 22:39 
Ja. Alle 23 film samlet, inklusiv Skyfall på Dvd - som der står på et stort klistermærke udenpå :p
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
nerosnerosSkrevet 03/05-14 08:35 
Arcade PCB Strikers 1945 III / Psikyo
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig