X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad kom ind ad døren i dag?


Svar
enfenenfenSkrevet 29/09-03 17:26, rettet 29/09-03 17:42 
Inspireret af en lignende tråd på dahf.dk - Dansk Hjemmebio Forum - vælger jeg at starte denne tråd.

Det gælder bare om, at fortælle hvad du købte idag. Spil, HIFI, film eller andet hardware/software. Mad, drikkervarer osv., er vi ikke interesseret i :)

Jeg synes det kunne være sjovt.

Tråden skal kun handle om ovenstående.

Da det er mig, som har... Se hele indlægget
What is the Matrix?
Svar
dRxLdRxLSkrevet 21/07-09 14:43 
Alt hvad jeg skulle bruge til at lave en komplet mini-itx mediaafspiller/filserver der kan spille 1080p film uden at svede ved 8wats effektforbrug. Det er en Atom baseret løsning der har et Nvidia ION chipset. Det er selvfølgelig grafikkortet i chipsettet der står for filmafspilningen.

Var ellers blevet advaret imod Atom baserede løsninger fra en kammerat der var kommet til at købe en Atom 230 baseret løsning fra Asus. Min løsning er Atom 330 baseret (4 hardware tråde) og sparker tydeligvis røv i forhold til effektforbruget.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 21/07-09 14:57 
Lyder spændende, dRxL, kan du skrivere mere om hvad præcis det er du har købt?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 21/07-09 18:40 
Jeg har købt et Zotac Ion ITX D motherboard med integreret CPU og grafikkort og smidt 4GB RAM og en 1TB harddisk i det. Planen er så at det skal være en NAS, medieafspiller, webserver, router, 802.11n access point herhjemme og diverse andet. Det er meget imponerende at se en så relativt beskeden maskine spille film i 1080p uden rigtig at kunne mærke det, og jeg er ret sikker på at der er kraft nok i den til at opfylde resten af rollerne tilfredsstillende.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 21/07-09 19:03, rettet 21/07-09 19:03 
Uha ja, det lyder spændende. Nu siger du "uden rigtig at kunne mærke det" - hvad indebærer det?

Hvad er prisen ialt på det der?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 21/07-09 19:20, rettet 21/07-09 19:21 
Herold>
Uha ja, det lyder spændende. Nu siger du "uden rigtig at kunne mærke det" - hvad indebærer det?

CPU belastningen er under 20% på den ene af de 4 hardware tråde ved 1080p afspilning. Det er helt åndsvagt.
Det får mig til at tro på at den vil kunne klare en del webserverbelastning mens vi ser en 1080p film =)

Når man tager med i betragtningen at hele herligheden bruger ca. 30watt under belastning, så har jeg og vores strømregning al mulig grund til at være tilfredse =)

Hvad er prisen ialt på det der?

Zotac Ion ITX B Series m. Atom 330 & 9400GT -- 1.459,00
Kingston Value RAM DDRII 2*2GB PC800 CL5 -- 358,00
Aopen HS-S135B Slim mini ITX case 84W external PSU -- 579,00
HD SATA2 1 TB SEAGATE BARRACUDA ES 32MB 7200RPM -- 869,60
I alt: 3265
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 21/07-09 19:23 
Det er da til at overskue. Jeg er selv lidt urolig vedr. Atom, fordi min MSI Wind med Atom-processoren ikke er i stand til at køre noget som helst i 720p, let alone 1080p, men hvis dét der virker, så... Kører du så Windos eller et andet OS?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 21/07-09 19:28, rettet 21/07-09 19:29 
Linux-Mint, som er en Ubuntu videreudvikling. I øvrigt en linux distribution som jeg varmt kan anbefale. Kører utroligt hurtigt og er næsten lige så lækkert som OS X.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 21/07-09 20:36, rettet 21/07-09 20:37 
Watchmen - Directors Cut (bluray, US)
HeroldHeroldSkrevet 21/07-09 21:16 
Hvorfra? Er den udgivelse regionsfri?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 21/07-09 21:20 
axelmusic.com. Ja, den er regionsfri men har ikke testet selv endnu :)
HeroldHeroldSkrevet 21/07-09 21:27 
Den snupper jeg også lige så :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 21/07-09 21:39 
Herold>
Hvorfra? Er den udgivelse regionsfri?

Samtlige udgivelser fra Warner er regionsfri. Dette gælder i øvrigt også Paramount og Universal.

Værd at bemærke er, at Urmænd ikke bliver Director's Cut i Europa, så for fans er der god grund til at hente den hjem fra Axel eller lignende. Udgivelsen er i øvrigt også blændende, med hvad der nok er den absolut bedste videokvalitet jeg hidtil har set.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 21/07-09 21:44 
DC udgivelsen var også grunden til jeg hentede den hjem fra alexmusic. Sygt vi skal snydes for DC i Europa!

Lyder godt kvaliteten er i top - slip-case coveret er ihvertfald ret nice i 3D :)
HeroldHeroldSkrevet 21/07-09 23:13 
Naiera>
Samtlige udgivelser fra Warner er regionsfri. Dette gælder i øvrigt også Paramount og Universal.

Værd at bemærke er, at Urmænd ikke bliver Director's Cut i Europa, så for fans er der god grund til at hente den hjem fra Axel eller lignende. Udgivelsen er i øvrigt også blændende, med hvad der nok er den absolut bedste videokvalitet jeg hidtil har set.

Jeg havde ventet lidt med at bestille den, da jeg ikke lige er inde i hvilke studier der er hvad - det er noteret!

Mht. at det ikke er DC i Europa, så er jeg komplet uforstående over for den beslutning. Er der nogen grund til det? Ekstramateriale der er copyright på?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 22/07-09 09:17, rettet 22/07-09 09:18 
dRxL>
Jeg har købt et Zotac Ion ITX D motherboard med integreret CPU og grafikkort og smidt 4GB RAM og en 1TB harddisk i det. Planen er så at det skal være en NAS, medieafspiller, webserver, router, 802.11n access point herhjemme og diverse andet. Det er meget imponerende at se en så relativt beskeden maskine spille film i 1080p uden rigtig at kunne mærke det, og jeg er ret sikker på at der er kraft nok i den til at opfylde resten af rollerne tilfredsstillende.

Hvordan får du den til at fungere som router og access point?
Jeg er bange for at meget af det du ramser op der allerede er på grænsen til at være for teknisk til at jeg forstår noget af det. :P Jeg kan godt mærke at jeg ikke er så nørdet som jeg har været...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ThediazThediazSkrevet 22/07-09 09:31 
Idag kom der en dreamcast lightgun + house of the dead 2
Bare fordi grafikken er blevet bedre, betyder det ikke spillene er bedre!Spiller nu: DeathSmiles, Mass Effect 2, Call Of Duty: Black Ops
ElgenElgenSkrevet 23/07-09 17:43 
- Shikigami No Shiro II (PS2)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
XiwanaXiwanaSkrevet 24/07-09 09:57 
Star Trek The Next Generation sæson 4 og 5
[inspirational quote here]
WonderboyWonderboySkrevet 24/07-09 20:56, rettet 24/07-09 20:56 
Kom ind af døren i dag.
1 Stk. Controller Wireless (X360)Ny Forseglet.
I love monster land
BeanoBeanoSkrevet 25/07-09 11:33 
I går... Wii Sports Resort - herligt spil :D
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/07-09 09:38 
Ghostbusters (360)

Nogen der kan huske spillet efterhånden? Jeg havde pre-orderet det hos Axelmusic og de havde det backordered i over en måned :/
SumezSumezSkrevet 27/07-09 09:56 
Jeg har kun spillet det i små sessioner ad gangen, og har stadig ikke gennemført det. Men det er virkelig et solidt spil, der efter min mening bliver ved med at imponere.
Gameplayet er ikke noget fantastisk, men som alle andre siger, er man underholdt af Ghostbusters, er man helt sikkert underholdt af Ghostbusters: The Videogame :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/07-09 10:15 
Ja jeg har også glædet mig lidt til at spille det... Jeg fik bare lange nosser af at gå og vente på at Axelmusic skulle tage sig sammen til at få det sendt.
ElgenElgenSkrevet 27/07-09 12:04 
Jeg er næsten igennem og synes også stadig det er fedt.
Men så gik der pludselig 2d-vertikal-shootere i den og jeg kom ikke videre...Må se at få det gennemført };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
dRxLdRxLSkrevet 27/07-09 15:08 
Sumez>
Hvordan får du den til at fungere som router og access point?

Router er ikke noget problem i Linux. Playright serveren fungerer f.eks. som router, DHCP oa. server for RJK's hjemmenetværk. Har sågar haft en Dreamcast der kørte linux til at fungere som router for et kollegienetværk med ca. 200 brugere i en periode.

Mht. access point så vidste jeg at det var muligt i nogle tilfælde men har måttet give det op for nu. Det er nok heller ikke at foretrække fremfor en god dedikeret boks.
Her står der mere om hvordan man konfigurer Ubuntu til at være et access point: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=376283
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
QweetixQweetixSkrevet 27/07-09 15:12 
Castlevania - Vampire's Kiss (SNES) - (CIB)
Pocky & Rocky (SNES) - (CIB)
AzzkikrAzzkikrSkrevet 27/07-09 15:27 
Så kom der lidt til at tilfredsstille samlermani'en for idag :), lidt NES titler.

Contra (CIB)
Super Contra (CIB)
Castlevania (CIB)
Castlevania II: Simon's Quest (CIB)
Castlevania III: Dracula's Curse (CIB)
ElgenElgenSkrevet 28/07-09 17:16, rettet 28/07-09 17:17 
Var på en køretur sammen med knægten til ElGigante Megastore i Høje Tåstrup (har en stedsans lig 0, så det blev en laaaaang tur). Kom hjem med:
- 2 Xbox360 wired controllere. Den ene skal bruges til at modde mit Namco Arcade Stick til brug for 360'eren.
- Blue Dragon (X360)
- Eternal Sonata (X360)
- God Of War II [Special Edition] (PS2)
- Phoenix Wright: Ace Attorney: Justice For All (NDS)
(alt sammen til yderst fordelagtige priser; det kan anbefales at aflægge butikken et besøg hvis man bor i området };-))

Efter den lange køretur blev det nødvendigt med et besøg hos McD i City2; men her ligger jo også både en GAME og en GameStop der måtte kigges nærmere på... };-)
GAME:
- Half-Life, brugt (PS2)
GameStop:
- Chromefarvet X360 faceplate (til sølle 7kr, kunne ikke lade den ligge };-))

...og da vi endelig kom hjem, minsandten om postmanden ikke havde begavet mig med godbidder fra Play-Asia til JAP-boxen };-) :
- Death Smiles (X360) (JAP)
- Mamoru-kun Is Cursed! (X360) (JAP)

Sikke dog en faktastisk dag };-)

(nå ja, diverse dele til moddet af Namco Sticket blev indkøbt i Brinck på vej hjem)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
DarkbeatDarkbeatSkrevet 28/07-09 18:50 
Jeg glæder mig til at høre om de to SHMUPS dér er gode :)
dRxLdRxLSkrevet 28/07-09 18:57 
@elgen: Overvej seriøst om du har lyst til at basere dit stick-mod på en original MS kontroller. De har ikke fælles stel og er derfor meget svære at kombinere med andre PCB'er. PCB'en i den her kontroller er efter sigende meget lettere at arbejde med: http://www.billigespil.dk/shop/gamepad-xbox-360-2042p.html
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ElgenElgenSkrevet 28/07-09 20:59 
Svarer lige på denne i 'Vis os dit MOD'-tråden };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
DarkbeatDarkbeatSkrevet 29/07-09 17:13, rettet 29/07-09 17:15 
Chrono Trigger (NDS)

Hvad kom ind ad døren i dag?
KamekKamekSkrevet 29/07-09 17:33 
R.C. Pro-Am II (NES)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
DarkbeatDarkbeatSkrevet 30/07-09 10:57 
Fire Emblem Radiant Dawn (Wii).
Er åbnetbart kommet til at bestille 2 stk så det ene er røget op på Handel siden
QweetixQweetixSkrevet 30/07-09 11:40 
Parasol Stars (NES) sealed :D
SumezSumezSkrevet 30/07-09 11:49 
Qweetix>
Parasol Stars (NES) sealed :D
Har det ikke kostet kassen?
Eller er det kun PCE-udgaven der er skidesvær at få fat på
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
QweetixQweetixSkrevet 30/07-09 12:00 
Jo, det var ikke helt billigt :P £60 inklusiv forsendelse :)
BeanoBeanoSkrevet 30/07-09 13:09 
Little King's Story (Wii)
Alien Trilogy (PSX)
Band Of Brothers (bluray)
Amadeus (bluray)
ElgenElgenSkrevet 30/07-09 16:19 
Havde en formiddag hvor jeg fik lov til at holde fri fra at holde ferie, så tog en tur i Fields. Det blev bl.a. til besøg i StereoStereo og GamesTop:

- Earth Defence Force 2017 (X360)
- Castlevania: Lament Of Innocence (PS2) PO
- Fantavision (PS2) PO
- Metal Slug 4 (PS2) PO
- Vampire Night (PS2) PO

alle 4 PO-titler i 'Meget god' stand.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 31/07-09 11:38 
i nat:
- 32 gb iphone 3gs

i formiddags:
- rock band - band in a box fra cdon.com

det skal nok blive en god weekend :)
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
KamekKamekSkrevet 02/08-09 12:26 
Flintstones: The Surprise At Dinosaur Peak (NES)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/08-09 11:23 
Jeg har lige downloadet Namco Museum Essentials fra US PSN. Det er efter min mening den perfekte pakke af retro Namco spil med Pacman, Dig Dug og Xevious Ressurection (et remake... Jeg tror også at den gamle version er der).
Det koster 10 Dollars.

Hvor er Marvel vs Capcom 2 forresten? Jeg kan ikke finde det nogen steder.
rapsacrapsacSkrevet 04/08-09 12:46 
Red Faction: Guerilla til PS3.

Lejet hos Gamescribe.dk. Tilmeldt mig i søndags, afsendt igår og modtaget dag.
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/08-09 14:18 
Var lige i GamesTop i Ballerup's indkøbscenter.
Købte:
Baiten Kaitos (GCN)
Parasite Eve II (PSX)
Tales of Phantasia (GBA)

Sidstnævnte til kun 7 kr. Der er ikke engang noget galt med det... Papkassen er bare lidt små-ramponeret pga et klistermærke der har siddet i hjørnet.
ElgenElgenSkrevet 04/08-09 14:20, rettet 04/08-09 14:20 
- Sega Mega Drive: Ultimate Collection (X360)
- Xbox360 PSU, 175W (har nu een af hver, };-!)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/08-09 14:21 
Så kan du spille hurtigere når nu du har mere strøm :D
KeenKeenSkrevet 04/08-09 19:56 
argon subwoofer

osvaldo cavendoli's "le linea" limited 3 disk edition(Dvd)
JuggernautJuggernautSkrevet 04/08-09 22:44 
Keen>
argon subwoofer

Så kører dit nye setup? :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
ThediazThediazSkrevet 05/08-09 12:59 
idag kom der Nights into dreams + control pad :)
Bare fordi grafikken er blevet bedre, betyder det ikke spillene er bedre!Spiller nu: DeathSmiles, Mass Effect 2, Call Of Duty: Black Ops
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/08-09 13:29 
Verdens absolut bedste spil, enjoy :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig