X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hmm hvad er forskellen?


Svar
YamadaYamadaSkrevet 29/09-03 12:42 
Hmm har siddet mange søvnløse nætter og tænkt over hvad forskellen er på australske DVD import og Amerikansk DVD import. Udover den betydlige pris forskel (i næsten alle tilfælde er de Australske billigere)
Hvordan kan det være?
Er det billigere for firmaerne at importere fra Australien?
Er der forskel på engelsk og australsk(underteksts mæssigt)?
Og er der forskel på kvalitet?
Ville hjælpe mig meget hvis der var nogen derude der havde kendskab til dette!! fordi hvis der ikke er nogen forskel... hvorfor så overhovedet importere fra USA?

PÅ FORHÅND TAK
"I'm here because I chose to be here! Destiny has nothing to do with it!" FFVIII
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/09-03 12:49 
Det er vel fordi at Australske spil er i PAL format og spil fra USA er NTSC.
Grunden til at man importerer fra USA og JAPAN er jo at man så kan anskaffe sig spil mange måneder før de kommer herhjemme.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 29/09-03 12:57 
Snakker vi ikke om DVD´er?
Sælg mig en Xbox =)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/09-03 12:58 
Jo det kan da egentlig godt være :P
Min fejl...
Spiller nu: Phantasy Star IV
PalsgaardPalsgaardSkrevet 29/09-03 12:59, rettet 29/09-03 12:59 
Jeg tror det er film han mener, om der er nogen grund til at gi' dobbelt så meget for en film fra USA end en fra Australien? og om Austalske film kan afspilles på en "dansk" DVD-afspiller, eller det skal være en kodefri?

EDIT: he he det var vi vist flere der så ;)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
JmogJmogSkrevet 29/09-03 15:58, rettet 29/09-03 16:03 
Yamada >
Er det billigere for firmaerne at importere fra Australien?

Commonwealth giver nogle muligheder for at sende dem via England, hvilket udelukker importafgifter. Det kunne være en grund, det er dog ikke noget jeg ved med sikkerhed.

Er der forskel på engelsk og australsk(underteksts mæssigt)?

Nej, engelske tekster i en engelsksproget film er jo ikke en oversættelse, men blot en gengivelse af det der bliver sagt.

Og er der forskel på kvalitet?

Det kan der være, det er jo ikke den samme udgivelse. R1 og R4-film bruger jo også hver sit Tvsystem så der vil altid være en forskel. Hvilken udgivelse der er bedst kan dog ikke afgøres på forhånd.

En gammel film kan f.eks. være gået gennem den helt store restaurering i den ene region, men ikke i den anden.

fordi hvis der ikke er nogen forskel... hvorfor så overhovedet importere fra USA?

Nogen folk foretrækker bestemte udgaver af film. En film der kommer som multimegaspecialedition i R1 er måske en movie-only version i Australien eller omvendt. En film kan være udkommet med DTS-lyd i den ene region og kun med DD5.1 i den anden. Er begge udgaver anamorph? Er den ene i widescreen og den anden ikke?

I mit tilfælde foretrækker jeg R1 film da de er NTSC, hvilket giver det bedste billede med mit setup.

I sidste ende gælder det om at tage det film for film. Der er ikke nogen absolut rettesnor at gå efter.
YamadaYamadaSkrevet 29/09-03 16:39 
Tusind tak for hjælpen allesammen, men tror desværre kun der er en måde at ordne det på.... og det er lidt det du var inde på Jmog, jeg tror simpelthen jeg er nød saget til at prøve at bestille en ^_^
Så kan jeg jo lige afligge report senere engang.
"I'm here because I chose to be here! Destiny has nothing to do with it!" FFVIII
JmogJmogSkrevet 29/09-03 16:43 
Forvent samme kvalitet som R2-film. Som regel er de australske udgivelser identiske med de britiske.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig