X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Jeg har set lyset.


Svar
RebelheartRebelheartSkrevet 29/09-03 04:31 
Jeg har længe haft mistanken, men har ikke kunnet acceptere den: Jeg er en Xbox fanboy!
Selv om jeg har prøvet at interessere mig for andre konsoller, har jeg inderst inde hele tiden vidst, at Xbox var kongen over dem alle.

Jeg købte en PS2 dengang, da den blev udgivet i Danmark, men blev meget skuffet over kvaliteten af både maskine og spil. Da Xbox blev udgivet, købte jeg en ... Se hele indlægget
208 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 01/10-03 14:35 
One1 >
Jeg tror bare at Naiera af en eller anden ikke kan acceptere at folk ikke har 100% samme spil-smag som ham.

Jeg skal nok svare i stedet for Naiera, så. Vi har forskellige holdninger, og forskellig smag, og vi står inde for dem. Derfor er det også naturligt at diskutere dem. Hvis jeg ikke brød mig om den slags diskussioner, ville jeg ikke være her.

Naiera >
Enig. Der er måske ikke afsindigt mange milepæle i RPG'erne historie, men hvis FFVII ikke er en, så ville der være... Øhh.. En eller to ;)

FF4 er et godt eksempel på en milepæl. Og der i hvert fald et par andre spil, der har betydet noget for udviklingen af RPG'er, men jeg står stadig fast ved at FF7 bestemt ikke er et af dem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
One1One1Skrevet 01/10-03 15:14 
Naiera >
Samtidig siger jeg så, at jeg ikke forstår hvad folk ser i alle de "collectathons", som udgør en meget stor del af de spil som folk tilbeder til maskinen. Ja, Zelda, Mario 64 og til dels GoldenEye var noget specielt, men når folk så også remser alle disse collectathons op, og siger at det er dérfor maskinen r0xx0rs alle de andre, så finder jeg det næsten nødvendigt at sige at "det kan da ikk' pas' mand". Dermed siger jeg dog ikke at det er en lortemaskine, da jeg, som sagt, godt kan se at der også var enkelte store spil der gør maskinen værd at eje. At jeg så ikke ejer den hænger sammen med, at jeg har meget andet og vigtigere at købe endnu...

At du så bringer Saturnen på banen som "mod-eksempel" er egentlig lidt underligt, fordi den breder sig over ligeså mange genrer som PSX'en og "alle" de andre konsoller. Den har i hvert fald ikke samme problem som N64'eren. (total mangel på fighters, shooters, RPG'er og racerspil).

Du bliver jo ved med at kritisere N64 for dens udvalg af spil. Du sagde den kun havde en masse identiske 3-D platformers/collectathons, et par FPS & og et par party racers + 4 andre interesante spil. Det er jo langt fra rigtigt.

Hvor mange såkaldte collectathons er det så lige der er? Banjo Kazooie, Banjo Tooie & Donkey Kong 64.. RIGTIG stor del. Nu synes jeg (og mange andre) tilfældigvis at alle tre er gode spil. De er jo slet ikke identiske, hvis nogen spil er identiske så er det de forskellige fighters & shooters.

Der er mange gode N64 spil i de fleste genrer og der mangler ikke slet ikke "Racer spil". Hvis du ikke kan se det er du simpelthen bare ikke inde i hvad for nogle spil der findes til N64.
RJKRJKSkrevet 01/10-03 15:18 
Nu kommer det vist an på, hvordan man måler milepæle?

Set ud fra total betydning var FFVII en enorm milepæl.

Set ud fra betydning for den indholdsmæssige udvikling i FF-serien var det næppe.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 01/10-03 15:19 
One1 >
Der er mange gode N64 spil i de fleste genrer og der mangler ikke slet ikke "Racer spil".

For me please. Gider du ikke lige opremse de forskellige spilgenrer vi har og så nævne "de mange gode N64-spil" der er i hver af dem?

Den liste glæder jeg mig VIRKELIG til at se :))
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 01/10-03 16:09 
One1 >
Du bliver jo ved med at kritisere N64 for dens udvalg af spil.

Jamen for dælen da, må jeg ikke det? Er det forbudt at kritisere ting!?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 01/10-03 16:48 
RJK >
Set ud fra betydning for den indholdsmæssige udvikling i FF-serien var det næppe.

Tjaa, nu blev der jo skrevet "indenfor RPG-genren"...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
One1One1Skrevet 01/10-03 17:57 
Naiera >
Jamen for dælen da, må jeg ikke det? Er det forbudt at kritisere ting!?

Ikke nødvendigvis, men du påstod jo før at det kun var selve maskinen du brokkede dig over.
One1One1Skrevet 01/10-03 18:00 
RJK >
For me please. Gider du ikke lige opremse de forskellige spilgenrer vi har og så nævne "de mange gode N64-spil" der er i hver af dem?

Den liste glæder jeg mig VIRKELIG til at se :))

Hvad med du istedet bare siger hvilke genrer du mener ikke er ordentligt representeret på Nintendo 64? (Udover selvfølgelig 2-D Shooters, RPG's & Fighters) Det ville være en del lettere.
NaieraNaieraSkrevet 01/10-03 18:03, rettet 01/10-03 18:03 
One1 >
Ikke nødvendigvis, men du påstod jo før at det kun var selve maskinen du brokkede dig over.

Utroligt du ikke har forstået det endnu. Jeg kalder selve maskinen for noget skidt, på grund af forskellige fejl som jeg har nævnt den værste af, mens jeg også siger at det ikke står for godt til med spillene, hvor jeg har svært ved at forstå begejstringen over et antal titler. Jeg siger ikke at N64 som format er noget skod, lort, eller hvad du kan finde på.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 01/10-03 18:23 
One1 >
Hvad med du istedet bare siger hvilke genrer du mener ikke er ordentligt representeret på Nintendo 64?

Fordi så begynder du jo bare at brokke dig over mine genrer... Anyways, her er dem, jeg som udgangspunkt mener vi kalder de moderne og traditionelle spilgenrer. Jeg har skrevet dem allesammen, fordi jeg umiddelbart mener Nintendo 64 er underrepræsenteret i samtlige - bortset fra platformere.

Jeg kan gå med til at "mange gode" er fem styks. Så bare fyld på - jeg har startet for dig ;)

Og spar os nu for middelmådige titler og PSX-ports (Wipeout, Ridge Racer, Resident Evil etc.).

Action
1.
2.
3.
4.
5.

Adventure
1. Ocarina Of Time
2.
3.
4.
5.

Fighter
1.
2.
3.
4.
5.

FPS
1. GoldenEye
2. Perfect Dark
3.
4.
5.

Music
1.
2.
3.
4.
5.

Platformer
1. Mario 64
2. Banjo-Kazooie
3. Banjo-Tooie
4. Conker's Bad Fur Day
5. Donkey Kong 64

Puzzler
1.
2.
3.
4.
5.

Racer
1.
2.
3.
4.
5.

RPG
1.
2.
3.
4.
5.

Simulation
1.
2.
3.
4.
5.

Shooter
1.
2.
3.
4.
5.

Sport
1. ISS-serien
2.
3.
4.
5.

Strategy
1. Tactics Ogre (omend det kun kom i Japan)
2.
3.
4.
5.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 01/10-03 18:35, rettet 01/10-03 18:40 
Racer:
Diddy Kong's Racing
Mario Kart 64

Adventure:
Zelda: Marjora's Mask - endnu bedre end OoT imho.
Goemon - Legend of the Mystical Ninja
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CronossCronossSkrevet 01/10-03 18:37, rettet 01/10-03 18:37 
RJK >

RPG
1. Zelda
2. Quest 64
3. Paper Mario
4. Hybrid Heaven


;)
RJKRJKSkrevet 01/10-03 18:45, rettet 01/10-03 18:48 
Vi var enige om de skal være gode, ikke? Og ikke være med i flere kategorier, ikke?

Om Mario Kart og ripoffs tæller med som racerspil ved jeg ikke lige om jeg vil mene. "N64 er fremragende repræsenteret i racergenren. Der er fem ens maskot-kart-racer-spil..." Vel?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 01/10-03 19:16, rettet 01/10-03 19:16 
Selvfølgelig tæller Mario Kart og Diddy Kong Racing med, det er da kun 2 "maskot-kart-racer-spil" og de er begge rigtig gode. Derudover kan jeg tilføje:

Beetle Adventure Racing
Top Gear Rally 1/2
F-Zero
Excitebike
Wave Race 64
F-1 World Grand Prix 1/2

m. fl.
(...)
One1One1Skrevet 01/10-03 19:23 
Som sagt mange gange er der ikke mange rigtig gode fighters eller RPG's, heller ikke Music spil selvfølgelig, så dem har jeg ikke prøvet på at udfylde. Smash Brothers, Paper Mario og KI Gold er dog gode. Det er et par af MK spillene også selvom i såkaldte "hardcore" fans ikke vil have noget med dem at gøre.

Det eneste det knep med var strategy & simulation men sådan er det jo for de fleste konsoller.

Nu har N64 også mange gode spil i genrer som du vælger at overse så som Wrestling & Party games.


Action
1. Blast Corps
2. Custom Robo
3. Jet Force Gemini
4. Body Harvest
5. Indiana Jones and the Infernal Machine

Adventure
1. Ocarina Of Time
2. Majora's Mask
3. Goemon
4. Animal Forest (Animal Crossing)
5. Castlevania

Fighter
1.
2.
3.
4.
5.

FPS
1. GoldenEye
2. Perfect Dark
3. TWINE
4. Turok 2
5. Turok: Rage Wars

Music
1.
2.
3.
4.
5.

Platformer
1. Mario 64
2. Banjo-Kazooie
3. Banjo-Tooie
4. Conker's Bad Fur Day
5. Donkey Kong 64

Puzzler
1. Pokemon Puzzle League
2. Tetrisphere
3. Wetrix
4. The New Tetris
5. Dr. Mario 64

Racer
1. Excite Bike 64
2. Wave Race 64
3. F-Zero X
4. Beetle Adventure Racing
5. Rush serien (Kunne sagtens også nævne Ridge Racer da det ikke er en port som du påstår)

RPG
1.
2.
3.
4.
5.

Simulation
1. Pilotwings 64
2. Harvest Moon
3. Virtual Pool 64
4. Sim City
5.

Shooter
1. Lylat Wars
2. Sin & Punishment
3. Rogue Squadron
4. Battle for Naboo
5. Forsaken 64

Sport
1. ISS-serien
2. Mario Tennis
3. Mario Golf
4. All-Star Baseball 2001
5. 1080 Snowboarding

Strategy
1. Tactics Ogre
2. Starcraft 64
3. Command & Conquer
4. Virtual Chess 64
5.
One1One1Skrevet 01/10-03 19:27 
Entlig kan vi vel godt putte Animal Crossing ned til Simulation.
CronossCronossSkrevet 01/10-03 19:37 
Vi er ret enige om at Paper Mario er ret så godt.
RJKRJKSkrevet 01/10-03 20:16 
Jeg er sikker på at One1 ikke er enig, men jeg mener at det nu er bevist, at han tager fejl.

Listen er fyldt med spil der er mere middelmådige end "meget gode" (fx Castlevania, Indiana Jones, Turok, Wetrix, Rush), ports (fx Command & Conquer, Starcraft), importtitler (fx Sin & Punishment, Custom Robo) og endda nogen der tenderer det direkte fjollede i deres genrer (fx Virtual Chess, Animal Forest).

Den slags valg demonstrerer for mig fint, at N64 har et mangefuldt udvalg.

Det virker i øvrigt som om du bare har gennemgået IGN N64 og sat de spil ind, der har fået den højeste score i de genrer IGN har givet dem, uden at tænke på, om spillene rent faktisk også er gode set med dagens øjne og om deres genre-valg giver nogen som helst mening.

At du mener "wrestling-genren" bør tælle på lige fod med de her nævnte... Ja... Hvad skal jeg sige?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 01/10-03 20:20, rettet 01/10-03 20:21 
RJK >
Den slags valg demonstrerer for mig fint, at N64 har et mangefuldt udvalg.

100 % enig. Jeg sad og kiggede listen igennem og sagde gentagne gange til mig selv: "Det er jo ikke gode spil".
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 01/10-03 21:17, rettet 01/10-03 21:18 
RJK >
Nu kommer det vist an på, hvordan man måler milepæle?

Set ud fra total betydning var FFVII en enorm milepæl.

Nej, nej og nej. Medmindre du accepterer "første ordentlige RPG udgivet i Danmark" som en milepæl, hvilket vel er grunden til at de fleste ser det som noget specielt. Men den holder altså bare ikke. Det er ikke noget vildt innovativt skridt at udgive et spil i Europa.

Chrono >
En mere filmisk præsentation og mere fokus på historien end kampene er hvad jeg lige umiddelbart tænker på.

FF7 udviste mellemsekvenser (nu tænker jeg ikke på FMV'erne) med bedre brug af animationer osv. hvilket generelt var en naturlig udvikling af spil på den nye 32 bit generation, og absolut ikke noget FF7 opfandt eller var først med. Især FF6 har ligeså meget fokus på historien. Og hvis du ikke kan se det, så kender jeg nogen der skal tvangsindlægges til at se operaen fra FF6 igen..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 01/10-03 21:31 
Eller togscenen. Togscenen og alt det med Cyan hvis familie er blevet dræbt, og så da han ser toget køre...wow. FFVII roll over (her ville jeg have lavet en smiley med en tåre, fordi det var så smukt).
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 01/10-03 21:34, rettet 01/10-03 21:36 
Sumez >
Nej, nej og nej.

Sorry, Sumez, så må du simpelthen checke lidt op på det.

Blandt andet havde FFVII enorm indflydelse på PlayStation vs. Saturn-kampen i Japan.

Jeg er også sikker på, at FFVII var begyndelsen til at serien for alvor slog igennem i vesten. Ja, flere af titlerne udkom i USA inden da, men alene det at Square ikke "gad" udgive en titel som FFV i vesten fortæller vel fint situationen. Kunne man forestille sig at Square ikke ville udgive FFX uden for Japan? Nej, vel...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 01/10-03 21:42 
Sumez >
Især FF6 har ligeså meget fokus på historien. Og hvis du ikke kan se det, så kender jeg nogen der skal tvangsindlægges til at se operaen fra FF6 igen..

Jeg har stadig det stykke papir hvor på jeg har skrevet teksten til sangen :)

Og den udvikling med mere fokus på historien er selvfølgelig sket løbende, jeg syntes bare den er tydeligst i FF7.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 01/10-03 21:42 
Nu taler du jo også rent forretningsmæssigt!
Som jeg også skrev i min foregående post er det, at spillet var det første der blev udbredt i vesten, jo på ingen måder ensbetydende med at det var indholdsmæssigt banebrydende indenfor RPG genren. Og det var nu engang det, diskussionen gik på.

Og ja, så har du vel ret i at det "kommer an på hvordan man måler milepæle", men den målestok du tænker på ligger vist ret meget udenfor emnet (der i forvejen er temmelig off-topic..)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 01/10-03 21:53, rettet 01/10-03 21:57 
Læste du overhovedet hvad jeg skrev? Jeg adskilte HELT tydeligt:

Set ud fra total betydning var FFVII en enorm milepæl.

Set ud fra betydning for den indholdsmæssige udvikling i FF-serien var det næppe.

Jeg har lige kigget efter salgstal i vesten og de ser cirka sådan her ud:

FFII (IV) 200.000
FFIII (VI) 500.000
FFVII 3.000.000

Du kan ikke bare kalde det "rent forretningsmæssigt". Det enorme salg havde jo afgørende betydning for, hvordan serien kunne udvikle sig. Det betød mange flere ressourcer og at man fortsat skulle forsøge at få spillene til at appelere til en bredere målgruppe - det skulle tænke i vestlige tankegange også. Samtidig betød det også at en masse andre kunne satse meget mere på RPG-genren, fordi der nu var et meget større marked. Mange spil (Legend Of Dragoon springs to mind) har tydeligvis kopieret FFVII - ikke fordi det var banebrydende i forhold til tidligere FF, men fordi det stod klart, at man kunne tjene penge på det.

Du lyder lidt idealistisk og naiv, når du ikke kobler mellem salgstal og selve spillene. Jeg har aldrig påstået at FFVII var indholdsmæssige banebrydende (jeg kan også enormt godt lide IV og VI ;)). Blot at det er en milepæl i spilhistorien.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 01/10-03 22:01 
RJK >
Jeg har aldrig påstået at FFVII var indholdsmæssige banebrydende

Nej men det var det, vi diskuterede. Det andet er irrelevant.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 01/10-03 22:09, rettet 01/10-03 22:11 
Der var tydeligvis ikke enighed om hvad der blev diskuteret, så derfor forsøgte jeg at få det fastslået. Du sagde at FFVII ikke var en milepæl. Jeg sagde at det kom an på hvordan man definerede en milepæl. Du sagde nej, nej, nej og så forklarede jeg, hvorfor FFVII er en milepæl, udfra min definition af en milepæl.

At du så mener du diskuterer noget andet, kan jeg jo ikke gøre for ;) Vi er åbenbart enige, så lad det ligge.

(vi kan jo ikke alle have en indbygget kritik af FFVII, fordi vi bedre kan lide FFVI ;p)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
One1One1Skrevet 01/10-03 22:43 
Så hvornår er det pludslig blevet til 5 "MEGET GODE" spil i hver genre? Jeg sagde GODE spil - Castlevania, Indiana Jones, Turok, Wetrix, Rush er alle GODE spil. Star Craft & Comman & Conquer opfylder også det kriterie. Der er langt fra lige så mange strategi spil the N64 som andre typer spil, de to nævnte var blandt de bedste og der er intet galt i at jeg lister dem. Jeg sagde jo ikke ligefrem at Nintendo 64 havde 5 eksklusive Klassikere i hver eneste lille genre.

Hvad er der galt med import titler? Du startede jo selv med at nævne Tactics Ogre?

Ja, jeg har brugt IGN til at udfylde et par huller under "simulation". Hvad havde du regnet med? Hvis det er et krav at jeg skal have spillet spillene kan jeg jo umuligt udfylde strategi & simulation da de genre ikke interesserer mig særlig meget.

Det er sjovt hvordan i kan sidde og sige at det ikke er gode spil når i garenteret ikke har spillet 80% af dem.

Hvorfor er det så du mener at Wrestling ikke er en genre? Det vil jeg gerne vide. Mon ikke der sælges mange flere Wrestling spil en f.eks Musik spil?
One1One1Skrevet 01/10-03 23:08, rettet 01/10-03 23:11 
RJK >
Den slags valg demonstrerer for mig fint, at N64 har et mangefuldt udvalg.

I forhold til hvilke konsoller?
Hvad med at lave en liste for PS1 eller PS2?
Og du kan ikke sige at Wrestling eller Party ikke tæller bare fordi de ikke er ordentligt representeret på Playstation, de er lige så meget en genre som "Musik".
RJKRJKSkrevet 01/10-03 23:12 
One1 >
Så hvornår er det pludslig blevet til 5 "MEGET GODE" spil i hver genre? Jeg sagde GODE spil

Undskyld, det var min opfattelse at situationen. Så er vi altså enige om, at der ikke er flere "meget gode" spil i de fleste genrer til N64. Godt nok - så er vi jo tættere på at være enige ;)

Star Craft & Comman & Conquer opfylder også det kriterie.

Nu bad jeg jo udtrykkeligt om ikke-ports.

Hvad er der galt med import titler? Du startede jo selv med at nævne Tactics Ogre?

Der er ikke noget decideret galt med importtitler, udover at du - som jeg vurderer det - blot nævner titlerne uden at have været i nærheden af at prøve dem selv. Jeg pointerer blot at når vi skal over i importtitler som de fleste alligevel ikke kan spille blot for at finde et par gode spil i en genre - så er den genre ikke ret godt præsenteret.

Ja, jeg har brugt IGN til at udfylde et par huller under "simulation". Hvad havde du regnet med?

At du vidste hvad du snakkede om. Du mener at N64 er godt præsenteret i de fleste (=flertallet af) genrer, men ignorerer strategi, simulation, RPG, fightere og traditionelle shootere...

Hvorfor er det så du mener at Wrestling ikke er en genre? Det vil jeg gerne vide.

Så skulle vi også have en fodboldgenre, en tennisgenre osv. osv...? At amerikanerne er forskruede med wrestling er noget andet...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 01/10-03 23:21, rettet 01/10-03 23:21 
One1 >
Og du kan ikke sige at Wrestling eller Party ikke tæller bare fordi de ikke er ordentligt representeret på Playstation, de er lige så meget en genre som "Musik".

Så ignorer da musikgenren hvis det er vigtigt for dig - billedet er alligevel det samme. Skrev jeg ikke også, at jeg ikke gad høre på kritik af mine genrevalg, når du ikke kom med dem...?

Antallet af wrestlingspil til PSX er i øvrigt fuldt ud sammenligneligt med ditto til N64 og hvis IGN absolut skal være grundlaget for hvad der er godt, så får de omkring de samme karakterer.

Men jeg synes virkelig det er for plat at diskutere kvaliteten af wrestlingspil - helt ærligt - i en diskussion om N64's genreudvalg...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 01/10-03 23:32 
Jeg må, må, MÅ lige nævne, at RR64 overhovedet ikke skal regnes som en port. Der er elementer fra RR og Revolution, men det er sit helt eget spil, med egne baner, biler, menuer o.s.v., og er en racer i absolut særklasse.

I det hele taget synes jeg, at racing er en af de få genrer, der er faktisk er ret godt repræsenteret på N64.

Det var alt :)
RJKRJKSkrevet 01/10-03 23:50 
Jeg ved godt at det ikke er en direkte port og at det ikke er Namco der har lavet det, men er blandt andet banerne måske ikke taget fra RR og RRR...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 01/10-03 23:53 
RJK >
men ignorerer strategi, simulation, RPG, fightere og traditionelle shootere...

"simulation"?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
One1One1Skrevet 02/10-03 00:06 
---------------
Undskyld, det var min opfattelse at situationen. Så er vi altså enige om, at der ikke er flere "meget gode" spil i de fleste genrer til N64. Godt nok - så er vi jo tættere på at være enige ;)
-------------

Nej, jeg mener selv at de fleste af de spil jeg listede er MEGET GODE. Men jeg gider ikke at høre på i brokker jeg over de ikke alle sammen er klassikere da jeg kun lovede GODE spil i første omgang.

-----------
Nu bad jeg jo udtrykkeligt om ikke-ports.
--------------

Du sagde du ikke ville have PSX ports, derfor listede jeg heller ingen. Dengang jeg sagde der var flere gode spil i de fleste genrer påstod jeg aldrig at de alle sammen var eksklusive, så det kan du ikke komme og kræve de skal være.


-------------
Der er ikke noget decideret galt med importtitler, udover at du - som jeg vurderer det - blot nævner titlerne uden at have været i nærheden af at prøve dem selv. Jeg pointerer blot at når vi skal over i importtitler som de fleste alligevel ikke kan spille blot for at finde et par gode spil i en genre - så er den genre ikke ret godt præsenteret.
--------------

Jeg listede de import spil fordi det er nogen af de bedste i de repektive genrer, kunne sikkert sagtens have fundet nogle PAL udgivelser istedet for, men det er jo naturligt at jeg vælger de bedste.
Om jeg har spillet dem eller ej ændrer jo ikke på deres kvalitet. Man bliver jo nød til at gå efter reviews. Der er en del spil som jeg personligt godt kan lide men som har fået relativt dårlige reviews dem vil i jo heller ikke godtage.


-------------
At du vidste hvad du snakkede om. Du mener at N64 er godt præsenteret i de fleste (=flertallet af) genrer, men ignorerer strategi, simulation, RPG, fightere og traditionelle shootere...
-------------------

Det er ok at liste de spil da de har fået gode reviews.
Vil du have jeg skal sige at Nintendo 64 ingen gode simulation spil har bare fordi jeg ikke selv har spillet dem? Det ville jo være forkert.
Det er jo jer der ikke ved hvad i snakker om, når i siger (uden at have spillet dem) at det er dårlige spil, til trods for de fået gode reviews. Et andet godt eksempel er hvordan du påstod Ridge Racer bare var en PSX port.


------------------
Så skulle vi også have en fodboldgenre, en tennisgenre osv. osv...? At amerikanerne er forskruede med wrestling er noget andet...
----------------------


Behøves slet ikke at diskuteres da det er en genre for sig ligemeget om du kan li' det eller ej.
One1One1Skrevet 02/10-03 00:15 
RJK >
Så ignorer da musikgenren hvis det er vigtigt for dig - billedet er alligevel det samme. Skrev jeg ikke også, at jeg ikke gad høre på kritik af mine genrevalg, når du ikke kom med dem...?

Antallet af wrestlingspil til PSX er i øvrigt fuldt ud sammenligneligt med ditto til N64 og hvis IGN absolut skal være grundlaget for hvad der er godt, så får de omkring de samme karakterer.

Men jeg synes virkelig det er for plat at diskutere kvaliteten af wrestlingspil - helt ærligt - i en diskussion om N64's genreudvalg...


Det er fint nok du siger musik spil, bare du ikke kommer og påstår at Wrestling & Party ikke også er genrer.

Kan ikke tro at Wrestling spillene til Playstation er lige så gode, kan man overhovedet spille 4? Ikke unden en adapter ihvertfald.

Du kan SLET IKKE sammenligne IGN's scores for PS & N64. De giver Playstation spil højere karakterer for mindre, fordi de tager selve konsollen i betragtning. Jeg mener også at de giver 10 til en masse GBC spil, bla. de to Zelda spil fra Capcom. Det betyder ikke at de er bedre end Halo & OOT men at de fortjener 10 i forhold til hardwaren eller de andre spil. Det burde du vide.
RJKRJKSkrevet 02/10-03 00:22 
One1 >
Du kan SLET IKKE sammenligne IGN's scores for PS & N64. De giver Playstation spil højere karakterer for mindre. Det burde du vide.

Nåeh, nu forstår jeg. N64-spil er altså ALTID bedst - uanset hvad. Det burde jeg have vidst!

...

Det er noget ævl.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 02/10-03 00:30, rettet 02/10-03 00:30 
One1 >
Jeg listede de import spil fordi det er nogen af de bedste i de repektive genrer, kunne sikkert sagtens have fundet nogle PAL udgivelser istedet for, men det er jo naturligt at jeg vælger de bedste.

Hør nu her. Du har bare taget de højest placerede titler ud fra IGN's anmeldelser og brugt deres genrebetegnelser, uden at kende halvdelen af spillene.

Det er dét jeg synes er fladt. Man kan formentligt altid finde spil til alle konsoller i alle genrer, som IGN har givet 7.0 eller over. Det var ligesom ikke pointen med opgaven.

Et andet godt eksempel er hvordan du påstod Ridge Racer bare var en PSX port.

Så du har grebet mig i at skrive én ting der ikke er helt korrekt, så må alt jeg siger jo være forkert eller hvad...?

Behøves slet ikke at diskuteres da det er en genre for sig ligemeget om du kan li' det eller ej.

Ooookay. Wrestling. Den store og vigtige spilgenre. Det skal jeg huske fremover ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
One1One1Skrevet 02/10-03 01:27, rettet 02/10-03 01:45 
RJK >
Hør nu her. Du har bare taget de højest placerede titler ud fra IGN's anmeldelser og brugt deres genrebetegnelser, uden at kende halvdelen af spillene.

Det er dét jeg synes er fladt. Man kan formentligt altid finde spil til alle konsoller i alle genrer, som IGN har givet 7.0 eller over. Det var ligesom ikke pointen med opgaven.

Jeg tror bedst selv jeg ved hvad jeg har gjort. Stod det til dig ejer jeg ikke engang en Nintendo 64.. men hvorfor forsvarer jeg den så?

Hvad fanden var pointen så? Hvis du mener at et "7" spil er godt så ser jeg ingen problemer. Du er for langt ude. Hvad blev der forresten af den Playstation liste? Det kniber vist lidt med FPS & 4 player spil til den maskine?

Det her er min sidste reply, gider ikke spilde mere tid på jeres pjat.
jaesjaesSkrevet 02/10-03 03:42 
Wrestling er ikke nogen selvstændig genre, men en undergenre under "sport" eller "ekstremsport". Så det er vel ikke så mærkeligt at RJK opponerer lidt...
JAAJAASkrevet 02/10-03 18:46 
RJK >
Jeg ved godt at det ikke er en direkte port og at det ikke er Namco der har lavet det, men er blandt andet banerne måske ikke taget fra RR og RRR...?

Nogle af dem, jo, men de tager sig anderledes ud, der er flere baner, andre biler og det fremstår i det hele taget som et selvstændigt spil i serien. Et ualmindeligt godt spil, oven i købet :)
MarcusMarcusSkrevet 04/10-03 20:11, rettet 05/10-03 01:46 
Nu tror jeg også at N64'en er henvendt til børn hovedsageligt. I større grad end NES & SNES

(Rettelse: Mener nærmere i forhold til de andre firmaers konsoller) .
Det virker allerede i den stil ud fra Mario 64 som tydeligvis er børne grafik. Derfor har de også valgt ikke at lave fighters til serien pga. vold og RPG's fordi der kræver en masse tænkning og man skal læse en masse dialog. Så jeg tror den er udemærket til børn eller voksne som kan klare sig uden vold og lange historier som ofte også indeholder vold.

Håber ikke dette er nævnt tidligere..... :)
RJKRJKSkrevet 04/10-03 22:30 
Der er da en del fighters og også voldelige til N64. Problemet er vel nærmere, at gode fighters primært kommer fra Sega, Namco og SNK, som af forskellige grunde ikke er og var gode venner med Nintendo.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 04/10-03 22:56 
De "er" vel gode nok venner med Nintendo til at have fingrene i henholdsvis F-Zero og Starfox ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 04/10-03 23:08 
Godt for alle er de ting blevet bedre i denne generation :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JoachimMAJoachimMASkrevet 04/10-03 23:26 
Mysterious >
Nu tror jeg også at N64'en er henvendt til børn hovedsageligt. I større grad end NES & SNES. Det virker allerede i den stil ud fra Mario 64 som tydeligvis er børne grafik. Derfor har de også valgt ikke at lave fighters til serien pga. vold og RPG's fordi der kræver en masse tænkning og man skal læse en masse dialog. Så jeg tror den er udemærket til børn eller voksne som kan klare sig uden vold og lange historier som ofte også indeholder vold.

Ej, det er da ufatteligt at nogle har sådan en barnlig indgang til spil.

Så når spil har massere vold: krævende voksen spil, som virkelig får hjernen frem i folk:K
Og når grafikken er farverig og venlig: let "regn og lær" i stil med Magnus og Myggen...

Jeg prøver ikke at påstå at N64'eren henvendte sig specielt til voksne, fordi det gjorde den ikke. Den havde et yngre publikum end gennemsnits playstation spilleren. Men den henvendte sig bare heller ikke "hovedsageligt til børn".
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
SumezSumezSkrevet 04/10-03 23:32 
Tekken er umådeligt populært blandt mindre børn.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JoachimMAJoachimMASkrevet 04/10-03 23:37, rettet 04/10-03 23:43 
Ja, netop. Jeg kender langt flere børn der spiller Tekken, end børn der spiller Mario Sunshine? Hvorfor? Tekken er sejt og blodigt, mens Mario Sunshine? well, det er for pattebørn med sut og ble, og desuden er det svært...

Jeg kender da selv tendensen da jeg var mindre. Street Fighter 2 var "så sejt og fedt" - det var det skam også, men volden gjorde det endnu sejere. Det samme med Mortal Kombat. "ååh hvad man, meget blod!".

Vold findes også i udpræget grad i børneverdenen - se bare på f.eks. Teenage Mutant Ninja Turtles, de der motorcykel rotter fra Mars osv. Børn synes det er sejt når der er vold.

Derfor er det også noget værre vrøvl at sige at 64'eren hovedsageligt henvendte sig til børn, fordi den ikke havde specielt mange fighters.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
MarcusMarcusSkrevet 04/10-03 23:57 
Det tror jeg....desuden er det jo netop også fordi der er vold i de spil, og man i virkeligheden ikke må spille dem ifølge diverse minimums aldre. Jeg tror de går efter at lave spil til børn hvilket så er sådan noget som mario og zelda spil. At børn så vælger tekken er bare en typisk konsekvens. Vælg det man ikke "må".
JoachimMAJoachimMASkrevet 05/10-03 00:02 
Jeg vil vove at påstå at et barn ikke kan gennemføre Super Mario Sunshine - Ihvertfald skal han/hun bruge LAAAAAAANGT tid, eller have et skjult talent.
Og nej, jeg tror ikke børn vælger Tekken "fordi de ikke må" - ellers ville forældrene jo ikke købe spillet til dem. De vælger det, fordi det er sejt. De fleste børn jeg kender synes Mario er plat.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
208 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig