X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Jeg har set lyset.


Svar
RebelheartRebelheartSkrevet 29/09-03 04:31 
Jeg har længe haft mistanken, men har ikke kunnet acceptere den: Jeg er en Xbox fanboy!
Selv om jeg har prøvet at interessere mig for andre konsoller, har jeg inderst inde hele tiden vidst, at Xbox var kongen over dem alle.

Jeg købte en PS2 dengang, da den blev udgivet i Danmark, men blev meget skuffet over kvaliteten af både maskine og spil. Da Xbox blev udgivet, købte jeg en ... Se hele indlægget
208 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
NaieraNaieraSkrevet 29/09-03 23:08, rettet 29/09-03 23:11 
Okotta >
Et firma som hedder Treasure, lavede Sin And Punishment til N64 - du har måske hørt om det?

Hvad man så i N64'eren? Jeg så GoldenEye og Perfect Dark + Diddy Kong Racing m.m - hvorfor er det overhovedet nødvendigt at fortælle dig, hvad man så i N64'eren!? Kender du ikke spillene?


ÉN spændende shooter, i Sin & Punishment. Det er sq da ikke nok, og Star Soldier var noget bras.

At du antyder at jeg ikke kender nævnte spil er jo bare latterligt...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 29/09-03 23:11 
Okotta >
Du har muligvis noget imod N64'eren, men lad nu være med bare at lukke lort ud, fordi du kun vil kritisere den.

Det er på ingen måde lort. En maskine der kom efter midten af halvfemserne, der ikke kunne spytte bedre end Composite ud, er eddermame ikke for heldigt designet. Det er for dårligt, lige meget hvordan du vender og drejer det.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 29/09-03 23:13, rettet 29/09-03 23:14 
Okotta >
Jeg kritiserer ikke maskiner - jeg kritiserer spillene TIL maskinerne, hvis jeg føler de bør kritiseres.

Sjovt, det gør jeg også. Jeg synes udvalget til maskinen var for ringe, og samtidig er maskinen et stykke skrammel. Hvis det ikke er en "skod maskine", så ved jeg ikke hvad er...

Og det kan så tilføjes at jeg også prøvet med et S-VHS kabel på min N64, hvilket ikke gav andet end Composite.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HardballerHardballerSkrevet 29/09-03 23:13 
En Nintendo 64'er evt.?
CronossCronossSkrevet 29/09-03 23:17, rettet 29/09-03 23:17 
Naiera->
Lige meget hvor længe du argumenterer for det, kan du jo ikke sige at Nintendo 64´eren var dårlig rent spilmæssigt.
Med mindre du leder efter kvantitet frem for kvalitet, ja så er N64´eren oppe blandt de konsoller der har haft størst indflydelse på den måde vi spiller spil på i dag.

At man ikke kan få signalet ud i composite er bare et dumt og nørdagtigt argumet. Det ødelægger da seriøst ikke en konsol.
WehnerWehnerSkrevet 29/09-03 23:18 
Og DU snakker om dumsmarte angreb?

Det var et dumsmart forsvar. Der er faktisk forskel. Min tråd var ikke skrevet for at genere nogen - det var din.

Svar som dit gør mig i dårligt humør (hvilket vel også er din intention), derfor svarer jeg spydigt. Gider ikke diskutere denne sag mere, men jeg synes det er sørgeligt, at du som mod ikke benytter en helt anden tone.

Ikke flere svar fra mig i denne sag.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 29/09-03 23:19, rettet 29/09-03 23:21 
Cronoss >
At man ikke kan få signalet ud i composite er bare et dumt og nørdagtigt argumet. Det ødelægger da seriøst ikke en konsol.

Øhh, nej. Det er da naturligt at man gerne vil have et pænt billede ud af sin konsol.

Sjovt at PlayStation konsollerne kan klare kvantitet med kvalitet. N64'eren havde en bunke 3D platformere, et par FPS'er og et par party-racers... Det er da fint hvis man kan nøjes med det, men så er det lige før jeg synes man burde udvide sin horisont...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CronossCronossSkrevet 29/09-03 23:20 
Er Zelda ikke et rollespil?

Hvis du siger nej, så siger jeg at Final Fantasy er en film, og at de eneste rollespil der eksisterer, eksisterer til PC.
Sjovt nok at grafikken på PSX sucks totalt, composite eller ej.
HardballerHardballerSkrevet 29/09-03 23:22, rettet 29/09-03 23:22 
Man kan da ikke lave en diskution ud af om N64'eren var god eller dårlig (eller, det kan man åbenbart) det er jo ligesom en smagssag, ikke mere i det..
NaieraNaieraSkrevet 29/09-03 23:22 
Zelda er et action-adventure...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HardballerHardballerSkrevet 29/09-03 23:23 
Cronoss >
Er Zelda ikke et rollespil?

Sjovt nok at grafikken på PSX sucks totalt, composite eller ej.

Hov hov mester, far her sidder faktisk med en "gaystation" men en N64 vil jeg da mene har en bedre grafik, i vært fald en federe konsol..
CronossCronossSkrevet 29/09-03 23:24, rettet 29/09-03 23:27 
Final Fantasy er en film!
Der findes kun ægte rollespil på PC!
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 29/09-03 23:25 
Hvorfor skal I altid slå ud efter hinanden?

Se Koluda tråden - Det virker! :-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
CronossCronossSkrevet 29/09-03 23:26, rettet 29/09-03 23:31 
Min mening:

PSX har gjort mere for HVEM der spiller spil end nogen anden konsol nogensinde, altså at det nu er blevet fuldt ud accepteret at spille computerspil.

N64 gjorde bare en hel del mere på den gameplaymæssige front, og det sætter jeg altså højere.
RJKRJKSkrevet 29/09-03 23:30, rettet 29/09-03 23:30 
Hvis vi ignorerer Mario 64 (som der ikke er grund til at diskutere betydningen af) hvad var det så spillene til N64 gjorde på den gameplaymæssige front udover Z-targeting (Ocarina Of Time) og at succesfuldt kopiere FPS-genren til konsol (GoldenEye)...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CronossCronossSkrevet 29/09-03 23:31 
Du nævner jo selv det væsentlige: Platformspil, og GoldenEye.

Hvad gjorde PSX´eren for spilmediet som helhed?
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 29/09-03 23:34, rettet 29/09-03 23:34 
RJK >
Hvis vi ignorerer Mario 64 (som der ikke er grund til at diskutere betydningen af) hvad var det så spillene til N64 gjorde på den gameplaymæssige front udover Z-targeting (Ocarina Of Time) og at succesfuldt kopiere FPS-genren til konsol (GoldenEye)...?

Intet!

Derfor er MGS stadig det bedste spil sidste gen (Min mening). Lidt malplaceret i en N64 diskussion, men kommentaren skulle lige med.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
HardballerHardballerSkrevet 29/09-03 23:34 
Måske "gjorde" N64 ikke alverden.. Men hvad skulle den gøre? Den havde fede spil, De fedeste spil der har været til nogle konsoller, ever.. Cuben er dog ved at tage over, men XBX og PS2 er sgu længere nede, efter min mening.. Denne diskution kan jo fortsætte, for hvis jeg "kender" Naiera ret, så giver han sig ikke, og fortsætter, og flere følger nok med.. Men ehm, det er da godt at der sker noget her om aftenen, det er jo egentlig den eneste tråd der er gang i lige nu.. Så falder jeg da ikke i søvn :D lol
CronossCronossSkrevet 29/09-03 23:35 
Jeg er bestemt enig i at PSX´eren har nogle helt fantastiske spil, men de bedste af dem skabte efter min mening ligesom ikke noget nyt.
RJKRJKSkrevet 29/09-03 23:38 
(Jeg diskuterer ikke konsollerne, for det er åndsvagt, så jeg går ud fra vi er enige om, at vi snakker om hhv. spillene til PSX og N64, ja? Jeg er enig med Naiera i, at N64 på mange punkter var hardwaremæssig dårlig, men det kan jo være lige meget.)

Kan vi være enige om at GoldenEye ikke gjorde noget specielt? Det var bare det første gode FPS til konsol. Det var sket på et eller andet tidspunkt uanset hvad.

Alt hvad platformspillene gjorde, det gjorde Mario 64.

Jeg ville bare vide, om du med "N64 gjorde mere på den gameplaymæssige front" mente Mario 64 og ikke andet. Det forstår jeg så, at du gjorde.

PlayStation gjorde meget mere for spilmediet som helhed (som du selv var inde på), men jeg skal tænke over det, hvis jeg skal opremse de spil, der tilsammen betød mere på den gameplaymæssige front end Mario 64 gjorde.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CronossCronossSkrevet 29/09-03 23:41, rettet 29/09-03 23:43 
Vi kan bestemt ikke blive enige om at GoldenEye ikke havde nogen betydning.
Der var FPS´ere ude til PSX da GoldenEye kom, men ingen af dem fungerede. Og det er faktisk en væsentlig pointe. Der kom faktisk aldrig et FPS til PSX der fungerede, den næste generation efterlignede derimod GoldenEye.

Derfor synes jeg faktisk ikke at det er helt ligegyldigt hvilken konsol det skete på, da der var mange faktorer der spillede ind. Hardware var f.eks. en af de ting. Hvis hardwaren på PSX fungerede til FPS´er, hvorfor kom der så aldrig et ordenligt et?
HardballerHardballerSkrevet 29/09-03 23:43 
Tror heller ikke at Perfect Dark havde været det samme, uden GoldenEyE..
RJKRJKSkrevet 29/09-03 23:43, rettet 29/09-03 23:44 
Du kan altså ikke tage det jeg skriver og så bare vende det til noget andet! Jeg skrev ikke, at GoldenEye ikke havde betydning. Jeg skrev at det ikke var noget specielt.

Som i at det opfandt noget unikt. Det kopierede bare elementer fra andre steder (ie. pc FPS'er) og fik det til at fungere på en konsol. Var Rare ikke de første der havde gjort det, så havde nogle andre gjort det senere.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CronossCronossSkrevet 29/09-03 23:45 
Jeg mener altså ikke at GoldenEye kopierede Pc-FPS´er.
På det tidspunkt snakker vi altså kun Quake og Duke Nuke´em, og GoldenEye fungerer altså i store dele som de PC-FPS´er der kom langt efter det.
På GoldenEyes udgivelsestidspunkt snakker vi altså kun frag, frag, frag.
HardballerHardballerSkrevet 29/09-03 23:47 
Selve banerne var da genialt lavet.. Specielt i Egyptian, hvos man skulle gå den specielle vej hen over stenene :D Hard 2 find out of :D
Og at man skulle klare banerne på tid, for at unlocke cheats.. Manglede i øvrigt kun 2 :D
jaesjaesSkrevet 29/09-03 23:52, rettet 29/09-03 23:53 
Jeg er enig i, at Golden Eye gav FPS´er et ordentlig spark frem.
Det var, svjv, den første FPS med en ordentlig misionsstruktur (I de fleste PC FPS´er, gjaldt det bare om at finde nøgler og udgange), sniper-våben og stealth elementer, i ét og samme spil.

Der er selvfølgelig ikke lige så "revolutionerende", som at overføre platformgenren til "ægte" 3D, men IMO stadig ligeså nyskabende som de fleste nyskabende PSX- (og N64-) spil...

Hvad FPS-udviklere dog kopierede fra det spil i årene frem :)
CronossCronossSkrevet 29/09-03 23:53 
-> Jaes
My point exactly. Det er godt at du kan sige det lidt bedre end mig :)
SumezSumezSkrevet 29/09-03 23:55, rettet 29/09-03 23:56 
Cronoss >
På GoldenEyes udgivelsestidspunkt snakker vi altså kun frag, frag, frag.

Det mener jeg ikke helt. Mit yndlingsFPS, Jedi Knight, kom samme år (kan ikke huske præcis hvornår GoldenEye var ude). Og mere "sofistikerede" spil, der udsprang fra genren, som Thief og System Shock 2, fandtes da også.
N64 havde også sine FPSs i forvejen, som f.eks. SotE.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 29/09-03 23:57, rettet 30/09-03 00:00 
Okay. Som den FPS-noob jeg jo er, vil jeg ikke forfølge den længere. Lad os bare sige, at Mario 64 gjorde enormt meget for gameplayet og at GoldenEye også gjorde noget.

Jeg vil stadig holde fast på, at den udvikling ville være sket alligevel - men det kan man selvfølgelig sige om de fleste udviklinger.

Immervæk er det stadig kun få spil, som du, Cronoss, dermed udråber N64 som mere givende til gameplayet end PSX, på. Det er jo så N64's problem i en nøddeskal. Et par enkelte fremragende titler og så nogle flere der kopierede dem (her er specielt Rare skyldige) - og det var så det.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CronossCronossSkrevet 29/09-03 23:58, rettet 30/09-03 00:00 
Thief og System Shock 2 fandtes ikke.

Det er rigtigt at Jedi Knight fandtes, og at det er godt, men det har ikke et særligt godt missionssystem efter min mening. Banerne er bygget lidt for dårligt op.

Det er klart at der fandtes spil som System Shock før GoldenEye, men det er vel også mere et rollespil.

-> RJK
jeg er da også lidt ked af at du ikke har taget mig totalt ud ved at nævne Hired Guns :D
Sådan en amigafyr som dig :)
jaesjaesSkrevet 29/09-03 23:59, rettet 30/09-03 00:00 
Tjekkede lige Mobygames, da jeg ikke synes det lød helt korrekt :)
Golden Eye er fra 1997, Thief er fra 1998, og System Shock 2 fra 1999.
Jedi Knight er derimod fra 1997...

EDIT: For sent...
HardballerHardballerSkrevet 30/09-03 00:00 
Nu når i siger at N64 stort set ikke gjorde noget.. Hvad gjorde "gaystation"?
CronossCronossSkrevet 30/09-03 00:02 
RJK >

Immervæk er det stadig kun få spil, som du, Cronoss, dermed udråber N64 som mere givende til gameplayet end PSX, på. Det er jo så N64's problem i en nøddeskal. Et par enkelte fremragende titler og så nogle flere der kopierede dem (her er specielt Rare skyldige) - og det var så det.

Giv mig til i morgen, så finder jeg alle mine gamle N64-blade, og laver en liste over de værdifulde spil :)
RJKRJKSkrevet 30/09-03 00:03, rettet 30/09-03 00:03 
Nej, jeg gider ikke høre hvor fantastisk dit-og-dat ISS var. Det er stadig bare et fodboldspil...

;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 30/09-03 00:03, rettet 30/09-03 00:04 
RJK >
Jeg vil stadig holde fast på, at den udvikling ville være sket alligevel - men det kan man selvfølgelig sige om de fleste udviklinger.

Præcis, og derfor synes jeg i bund og grund at denne diskussion er helt hen i vejret :)

Det vigtigste er udviklerne, og ikke konsollerne.
At nogle udviklere så tiltrækkes nogle konsoller, er en helt anden sag...
SumezSumezSkrevet 30/09-03 00:04 
Cronoss >
Thief og System Shock 2 fandtes ikke.

Right, jeg roder rundt i årene. Jeg købte dog System Shock 2 i 1998, så Mobygames' information må være forkert :/

Det er rigtigt at Jedi Knight fandtes, og at det er godt, men det har ikke et særligt godt missionssystem efter min mening. Banerne er bygget lidt for dårligt op.

Og der er jeg så fuldstændig uenig. Jedi Knight har et level design som intet FPS nogensinde har overgået. Banerne er virkelig genialt lavet. Goldeneye er et udmærket spil, men meget ligefremt og ikke nær så underholdende som JK, IMO. Jeg synes dog hverken GoldenEye eller JK fremstod vildt originale på det tidspunkt de udkom.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CronossCronossSkrevet 30/09-03 00:04 
Det er da ikke BARE et fodboldspil!!!

Ok, jeg stopper nu ;)
RJKRJKSkrevet 30/09-03 00:07 
Kan det forresten passe, at GoldenEye var første FPS med en seriøs sniper-rifle? Jeg husker et pc-træf for længe, længe siden i '97, hvor de sædvanlige Quake're var meget betagede af denne feature.

(Jeg ved godt at jeg undergraver mine egne påstande, men hey... ;))
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CronossCronossSkrevet 30/09-03 00:09 
Ja, det er faktisk rigtigt nok.
Der var ikke "rigtige" sniper rifler med før GoldenEye, og det er jo faktisk ret fedt ;)

Sumez:
Jeg er 100% på at System Shock 2 er fra 99?
jaesjaesSkrevet 30/09-03 00:09, rettet 30/09-03 00:10 
Sumez >
Jeg købte dog System Shock 2 i 1998, så Mobygames' information må være forkert :/

Ikke at jeg gider at elske med fluer, men ret skal være ret, og de tidligste test på Gamerankings er fra august 1999 :)
RJKRJKSkrevet 30/09-03 00:11, rettet 30/09-03 00:12 
Cronoss >
Der var ikke "rigtige" sniper rifler med før GoldenEye, og det er jo faktisk ret fedt ;)

Så må jeg jo overgive mig helt og sige, at GoldenEye var noget specielt (det er bare lidt svært at huske, da der jo skete meget i den genre i den periode, som jeg ikke lige fulgte overdrevet meget med i).

Og så må jeg vel også droppe det emneoplæg om at Rare aldrig har opfundet noget selv, men kun kopierer andre... ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CronossCronossSkrevet 30/09-03 00:12 
Fedt at vinde på et argument man selv har glemt ;)
jaesjaesSkrevet 30/09-03 00:13 
RJK >
Kan det forresten passe, at GoldenEye var første FPS med en seriøs sniper-rifle?

Det sagde ingen ;P
...bare at det var det første spil der kombinerede de nævnte gameplay-elementer.
RaGeRaGeSkrevet 30/09-03 00:33, rettet 30/09-03 00:42 
Naiera >
SeventhSun >
Især synes jeg grafikken er meget skidt.
PAL versionen er usandsynlig gnidret i mine øjne.

Ja, sådan er det med konsoller der ikke kan spytte bedre signaler end Composite ud.

Skod maskine!

So what!? Der var magi over N64'eren og spillene! Hvis man skal snakke om en skod konsol her, så er det helt klart PS1 *nuff said*. Der var intet ved den konsol, som kunne give mig de mange hyggelige timer, som min elskede N64 gav mig (bortset fra Resident Evil).
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RaGeRaGeSkrevet 30/09-03 00:40, rettet 30/09-03 00:41 
Naiera >
Okotta >
Du har muligvis noget imod N64'eren, men lad nu være med bare at lukke lort ud, fordi du kun vil kritisere den.

Det er på ingen måde lort. En maskine der kom efter midten af halvfemserne, der ikke kunne spytte bedre end Composite ud, er eddermame ikke for heldigt designet. Det er for dårligt, lige meget hvordan du vender og drejer det.

Pfff... at dømme en maskine på det grundlag! heldigvis kendte jeg ikke noget til RGB den gang, så jeg nød spillene som de var, uden at skulle rende panisk rundt som en spasser og bande over, hvorfor N64'eren ikke understøtter RGB.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
ChronoChronoSkrevet 30/09-03 07:32, rettet 30/09-03 08:22 
RJK >
jeg gider ikke høre hvor fantastisk dit-og-dat ISS var.

Ikke "var", men ER! :)

EDIT: Chronoss, har du ISS2000 til N64? Det skulle være bedre end ISS64 og 98 som jeg har spillet.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
AndyAndySkrevet 30/09-03 08:00 
Jeg kan ligeså godt indrømme at jeg er GameCube fanboy jeg har ikke rørt min PS2 i et halvt år(ihvertfald kun til at se DVD på)
Congratulations! you have just wrote post Number 100!:D
OkottaOkottaSkrevet 30/09-03 10:28 
Naiera >
At du antyder at jeg ikke kender nævnte spil er jo bare latterligt...

At du ikke vil tilkendegive, at disse spil betød noget, er ligeså latterligt - du får det til at LYDE som om du ikke kender dem, når du ikke nævner dem, når vi snakker om spil der betød noget for N64'eren.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
CronossCronossSkrevet 30/09-03 10:30 
Chrono->
Jep, ISS 2000 er fantastisk. Der er et indbygget rollespil som er utroligt fedt, og selve kampene er blevet forbedret uendeligt meget. F.eks. scorer man ikke så meget på langskud (Evigt problem i ISS 98, selvom det så fedt ud).
Det eneste problem er at højopløsningen er elendig, og får spillet til at køre meget dårligt. Men hvad gør det, når nu spillets lavopløsning er så fremragende rent grafisk.
SumezSumezSkrevet 30/09-03 11:20 
Naiera >
Jeg synes udvalget til maskinen var for ringe, og samtidig er maskinen et stykke skrammel. Hvis det ikke er en "skod maskine", så ved jeg ikke hvad er...

(diskussionen burde egentlig være endt nu, men jeg kan ikke lade være..)
Jeg synes det er ret åndsvagt at bedømme en maskine på udelukkende hvilket signal den spytter ud! N64 var teknisk set langt foran PSX. Maskinens 3D spil var fra starten langt over det bedste PSX nogensinde præsterede, og de fleste af dem er stadig i dag pæne at se på (IMO, Conker, Mario, Banjo-Kazooie er pæne. Donkey Kong 64, SSB, osv. er grimme. Det er vel et spørgsmål om smag, men uanset hvad er det i hvert fald LANGT foran konkurrenten).

Jeg kan jo aldrig benægte at det faktisk er ret tåbeligt at maskinen ikke kan opnå bedre billede end det grynede composite signal vi er så vant til, men i forhold til maskinens ydeevne sammenlignet med de andre samtidige 32 bit maskiner, synes jeg ikke det har nogen relevant betydning.
Hvis jeg rent faktisk havde flere N64 spil, ville jeg nok gå ud og få mig en moddet US N64.

Ang. Sin & Punishment, er der stadig ingen her på PR der har det spil??
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
208 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig