X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS2 vs. PC


Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 28/09-03 17:08 
Nej, nej – Hop ikke ind i denne tråd og tro du får en fanboysk rant. Dette er mere en lille fortælling om personlige præferencer.

Jeg vil bare fortælle om min weekend.

Jeg var så heldig, at blive inviteret til lan party af nogle gaming gutter.

Det blev dog hurtigt klart for mig at Counter Strikes gameplay og mine haltende Keybord+mus skills ikke var en god kombination.

Hvad gør man så?

Henter en rygsæk med Square titler (Fra den 10. gang man havde PS2) og hook'er en lånt PS2 op på en motha af et fjernsyn.

Jeg snuppede mig lokalet mest cozy siddeplads og lod mig, bogstavelig talt, glide ned i sofastolen og Squares forunderlige verden.

First up – Kingdom Hearts...

Det er meget bedre end jeg husker det! Jeg mindes problemer med kameraet? Men havde overhovedet ingen kvaler denne gang. Måske fordi jeg har gamet Sonic Adventure på min nye Dreamcast hele fredagen (Tak Overstock – fed butik, fed service!).

Én af PC folkene kom i en "pause" hen og kommenterede mit elskede KH, med en kold og mimikløs: "Jeg hader sådan nogle spil" bemærkning.

Jeg grinede stille og viste mit skæve tandpasta smil, mens jeg underholdte mig selv, med at give tømmerflåden et knap så stuerent navn.

Riku den S.O.B. vandt dog kapløbet og fik lov til at navngive den...Highwind.

Lidt senere blev FFX sat i. Jeg elsker stadig det spil. Jeg har dog efterhånden accepteret at jeg aldrig får det sidste Seymour inkarnation ned nakken, og vil engang lokke et savegame ud af en mere erfaren RPG freak.

En lille sjov detalje er, at jeg ofte fik tilråb fra PC folkene: "Sidder du og ser film", "spiller du ikke?"

Hmmm...Jeg føler sjovt nok selv, at jeg har meget kontrol i spillet. Elsker at lege med Square grids, beundre stemningen og bare nyde at lade sig rive med. Tag ikke fejl, der er meget langt fra FFX til en CDI eller 3DO fest.

Min morale?
Hvad prøver jeg at sige?

Øhhh...Jeg elsker ægte konsolspil?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
DommergaardDommergaardSkrevet 28/09-03 17:31 
Godt skrevet, har ikke selv haft tid til at fordybe mig i et spil i lang tid, pga. venner og lektier.

Mindes stadig min tid med Zelda: OOT, som tog mig med storm fra start til slut. Det år spillet kom på markedet, var et af de bedste år i mit liv ;) Har ALT for lidt tid til mine konsoller for tiden, og savner at sidde og spille dagen lang, men det kan desværre ikke lade sig gøre!

Håber snart at få den tid igen, da det absolut er en skøn følelse!
KTCKTCSkrevet 30/09-03 19:59 
Kender godt følelsen, men jeg er til begge lejre, så jeg vil ikke undvære nogen af dem.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
AmbyAmbySkrevet 30/09-03 20:11 
KTC >
...men jeg er til begge lejre...

*fnis*
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
dRxLdRxLSkrevet 30/09-03 20:14 
*fnis* KTC spiller på begge hold :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
YamadaYamadaSkrevet 30/09-03 20:55 
Hehe fedt skrevet.... kan sq sagtens sætte mig i dit sted ^_^ Square's titler er en dejlig form for meditation :)virker også selvom der sidder 20 hardcore CS-fans bag en og brøler interlektuelle slag-sange for at geile hinanden op....
"I'm here because I chose to be here! Destiny has nothing to do with it!" FFVIII
KTCKTCSkrevet 30/09-03 23:26 
Infantil humor er vel at forvente på dette tidspunkt af døgnet. Så er det ved ikke nu, at jeg skal påråbe mig oprejsning for denne fornærmelse? ;)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig