X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Spørgsmål..


Svar
HardballerHardballerSkrevet 27/09-03 13:33, rettet 27/09-03 13:34 
Hey!
Kan et helt normalt højttalersæt sættes til en GCN?
Og hvor kan man købe de nødvendige stik til det(helst her i DK)?

EDIT: Kan det evt. køres gennem en DVD-afspiller?
RJKRJKSkrevet 27/09-03 13:38 
Hvis du har en helt normal forstærker ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HardballerHardballerSkrevet 27/09-03 13:45 
Ehm, helt normal vil jeg nu ikke kalde den, indbygget i DVD'en :D men ehm, kan man ikke gøre det uden?
RJKRJKSkrevet 27/09-03 13:55 
Du kan ikke sætte et uforstærket lydsignal (som alle konsoller giver ud) direkte til en højttaler, hvis det er det du spørger om, nej (med mindre der er indbygget forstærker i højttaleren, selvfølgelig).

Der er heller ikke forstærker i din DVD-afspiller, nej.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HardballerHardballerSkrevet 27/09-03 13:57 
Ikke forstærker i min DVD-afspiller? Hmm.. Amplifier, er det ikke forstærker??

Men kan man ikke med nogle kabler?
RJKRJKSkrevet 27/09-03 14:14 
Amplifier er forstærker, jo. Men jeg tror altså ikke, at der er forstærker i din DVD-afspiller. I så fald er den ikke god til det eller kæmpestor ;)

Kabler hjælper dig ikke. Som jeg siger skal du bruge en helt normal forstærker. Du kan ikke sætte linie-niveau signaler til en højttaler (i princippet kan du godt, men lyden bliver godt nok ikke ret kraftig ;)).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HardballerHardballerSkrevet 27/09-03 14:46 
Okay, tak for det :D
Og i følge brugsanvisning og emballage på min DVD-afspiller, så er der indbygget forstærker i den, den er dog ikke den bedste, men den er der da :D
BlossomBlossomSkrevet 27/09-03 15:00 
Er det sådan et home cinema souround system med højtalere og hele svineriet?
Der er nemlig indbygget forstærker i..
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
HardballerHardballerSkrevet 27/09-03 16:15 
Nej, det er det ikke.. Eller, ved sq ikke hvad det heddr hvis højttalerne er inkluderet, men har ikke købt højttalerne endnu, skulle bare lige høre :D
HardballerHardballerSkrevet 27/09-03 16:49, rettet 27/09-03 16:51 
RJK >
Du kan ikke sætte et uforstærket lydsignal (som alle konsoller giver ud) direkte til en højttaler, hvis det er det du spørger om, nej (med mindre der er indbygget forstærker i højttaleren, selvfølgelig).


Nu står jeg med en forstærker. Men hvordan skal jeg lige koble GCN'en til den? Jeg har et RGB kabel, så den kan jo ikke skilles ad, og sættes i den vej.. Sikker på at man ikke skal have nogle ekstra kabler, ellers er dette ikke en normal forstærker :D

EDIT: Jeg har også et standard kabel foruden RGB kablet..
olmeolmeSkrevet 27/09-03 16:50 
Har du kigget i manualen?
HardballerHardballerSkrevet 27/09-03 16:52, rettet 28/09-03 11:33 
Nej, det har jeg ikke.. Men kunne ikke forestille mig at der står hvordan man kobler en GCN til, når forstærkeren er ældre end GCN'en :D

EDIT: Hvis du mener anvisningen til GCN, så har jeg ikke sådan en.

EDIT: UPS, forstærkeren er nyere end en GCN :D
RJKRJKSkrevet 27/09-03 16:58 
Hardballer >
Nu står jeg med en forstærker. Men hvordan skal jeg lige koble GCN'en til den? Jeg har et RGB kabel

Du skal enten købe et RGB-kabel med audio out eller sørge for at trække audioen ud på anden vis. Det kan fx være fra dit fjernsyn, med en SCART-box eller ved at modde kablet eller en SCART-forlænger.

(Jeg synes jeg har svaret på det her én gang i dag, bare i en anden tråd ;))
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HardballerHardballerSkrevet 27/09-03 17:05 
Skal det være RGB? Kan et std. kabel ikke bruges?
RJKRJKSkrevet 27/09-03 18:05 
Jo, hvis du er ligeglad med at få billedet i RGB-kvalitet...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HardballerHardballerSkrevet 27/09-03 20:43 
Oki, fandt ud af det, på min egen måde.. Det var dog min playstation, men tak for hjælpen, havde ikke fundet ud af det uden :D
HardballerHardballerSkrevet 28/09-03 11:10 
Fedt, nu fik jeg et stort surroundsæt i fødselsdagsgave, så nu skal der sgu games noget, hehe :D

Det hele skal sgu sættes til oppe på min efterskole, hehe :D

Btw, prøv at spil et helt normalt spil som Tekken 3, og skru helt op for bassen, damn det lyder fedt.. Eller et bilspil, WOW :D
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig