X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Splinter Cell.....for svært?


Svar
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 12/03-03 20:21 
Er jeg den eneste der synes at Splinter Cell er for svært? Altså spil som Halo og Nightfire har det rigtige touch af sværhedsgrad.. her er noget for alle, da spillet ikke er specielt svært i starten men med rigtig god dybde. Jeg har derimod svært ved at blive grebet af SC da jeg hele tiden skal gøre tingene mere end en gang for ikke at dø....
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
SaturinoXSaturinoXSkrevet 12/03-03 20:26 
Det skal være svært, Splinter Cell og Metal Gear er spil som er meningen man ska bruge tid på og leve sig end i det..
det ville ik være sjovt hvis alt var lige til at gå til...
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
SephirothSephirothSkrevet 12/03-03 20:29 
Metal Gear Solid er ingenting i forhold til Splinter Cell. Jeg må indrømme, at jeg heller aldrig blev grebet af SC pga sværhedsgraden.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SaturinoXSaturinoXSkrevet 12/03-03 20:31 
SC er sværre end Metal Gear, men det er sq bedre de er LIDT svære, end for lette...
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
PlaykidPlaykidSkrevet 12/03-03 20:37 
Jeg synes også SC er alt for svært, jeg har det faktisk på samme måde som holmenkolmen.
MGS2 betragtede jeg ikke rigtigt som et stealthspil, jeg fes rundt og gokkede fjenderne ned;) selvfølgelig kan man ikke gøre det gennem hele banen.
Men MGS2 var alligevel et rigtigt godt spil, på trods af lange filmsekvenser.
SC er dog langt på hylden for et godt stykke tid siden, men det BLIVER gravet frem på et tidspunkt.
Spiller nu: Halo 3
SaturinoXSaturinoXSkrevet 12/03-03 21:07 
læs nogle walktrough's hvis i sider fast, dem er jeg SELV imod.. men nogle gange må man blive nød til det.. :D
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
tastasSkrevet 12/03-03 21:09 
Jeg syn's at SC meget ofte krævede at man skulle forsøge sig flere gange for at komme igennem et rum, forbi et par vagter osv.
Faktisk var det det, der i sidste ende fik mig til at droppe spillet, jeg gad ikke alle de 'gentagelser', og for mig ødelagde det lidt spil-oplevelsen og indlevelsen, at man visse steder skulle loade en masse.

Men når stemningen var tyk, var den nu tyk - og måske er det også bare fordi jeg ikke er vand til at spille den slags spil, eller har den nødvendige tid og tålmodighed.
Men der er nok andre der har det på samme måde som mig (Men, bliver man grebet af det, vil jeg gerne tro det er fedt - anmeldelserne peger i hvert fald på det :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 12/03-03 21:10 
Jeg synes bestemt ikke at Splinter Cell er for svært. Jeg synes netop det er sværdhedsgraden der gør, at jeg personligt blev grebet af spillet. Man kan nemlig ike bare fare rundt i banen og skyde folk i munden - nej man er nødt til at planlægge lidt. Det er min mening om det spil :)
I win, you loose
PlaykidPlaykidSkrevet 12/03-03 21:11 
SaiYaJiN >
SC er sværre end Metal Gear, men det er sq bedre de er LIDT svære, end for lette...

Nahh, ikke til SC, det nægter jeg.
Men jeg nægter også at fortsætte på spillet lige nu;)
Stemningen er ellers ret fed nogle steder, men den er der ikke nok.
Spiller nu: Halo 3
SaturinoXSaturinoXSkrevet 12/03-03 21:12 
RQvsnapz >
Jeg synes bestemt ikke at Splinter Cell er for svært. Jeg synes netop det er sværdhedsgraden der gør, at jeg personligt blev grebet af spillet. Man kan nemlig ike bare fare rundt i banen og skyde folk i munden - nej man er nødt til at planlægge lidt. Det er min mening om det spil :)

Enig.. Hjernen ska sq bruges hårdt nogle gange :D
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
PapandPapandSkrevet 12/03-03 21:22 
Splinter Cell SKAL nemlig være svært. Det skal være så hjertet dunker afsted med 150 i timen når vagten går lige forbi.. Det er præcist hvad der gør spillet så fedt.. Jeg er kun i 5 bane eller noget, men min far er igennem.. Såå.. Hvor svært kan det være?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
RitesRitesSkrevet 12/03-03 23:18 
Der er for få spil som kræver noget af spilleren.

Det gør SC og jeg kan sgu ikke huske det sidste spil som jeg spillede, som også gjorde det.
» a winner is you «
SaturinoXSaturinoXSkrevet 12/03-03 23:20 
man ska bruge hovedet i nogle spil jo, thats just life :D det er ik bare peace of cake..
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
RitesRitesSkrevet 12/03-03 23:24 
Kagens fred eller ej, så er de "nogle spil" som man skal bruge hovedet i altså i undertal i dagens marked.
» a winner is you «
SaturinoXSaturinoXSkrevet 12/03-03 23:26 
Metroid Prime skulle også være noget der satte ens tålmodighed på prøve....
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
ChronoChronoSkrevet 13/03-03 07:54 
Hvad? Svært? Nu har jeg ikke prøvet Xbox-versionen, men PC-versionen er da alt for nem og alt for kort. Sådan er det ihvertfald på normal sværhedsgrad.
Jeg blev utroligt skuffet over spillets længde og kan slet ikke forstå de vilde karakterer spillet har fået. Ja det er fedt, men altså ikke i særligt lang tid.

Metroid Prime derimod, det er der mange timers spil i! Ikke at spillene har frygteligt meget andet man kan sammenligne. Det er dog heller ikke afsindigt svært, udover bosserne som man ofte må prøve nogle gange imod.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ValkyrieValkyrieSkrevet 13/03-03 11:15 
Jeg synes også at Xboxversionen var for svær..... Men på den forkerte måde!

Helt op til releasen reklamerede Ubi Soft med alt det der 55h freedom pjat og at man havde licens til at dræbe alt og alle...... bahhh.....
Det blev simplethen så ensformigt med de kun to sølle våben!

Fjenderne gav bare ikke noget udfordring....

Jeg ved godt det er stealth, men synes sgu det er åndsvagt, at hvis man slår får mange vagter ned går der alarmer af..... WTF? Ehhh........ Brugte en time på at slæbe alle de lig jeg havde slået ned igennem hele CIA bygningen for at de skulle komme hen til en vagt jeg havde undgået i starten.....

Et svært spil på den gode måde er et spil hvor man bliver bedre og siden klare det.. Som når man lære at dreje ordentligt i MotoGP eller lære gode combos i DOA3.. Splinter Cell kan man finde ud af fra starten.... Og det er hammer svært.... Jeg har stadig ikke klaret det helt...
Well crucify the insincere tonight...
dRxLdRxLSkrevet 13/03-03 11:45 
Jeg synes også at SC er for svært på den forkerte måde. Det straffer spilleren for meget for ting man ikke kunne vide at man gjorde forkert.

Det ødelægger flowet fuldstændig at man i den grad skal lære af sine fejltagelser, vel at mækre ved at genstarte fra sidste savepoint efter at man er død.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
TLTLSkrevet 13/03-03 11:51, rettet 13/03-03 11:51 
Sådan er det da også i ICO. I ICO syntes jeg ikke at det er irriterende.

Er der langt fra det ene savepoint til det andet i SC??
Kan man ikke quicksave?
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
JinkJinkSkrevet 13/03-03 12:18 
SC er da ikke for svært, tværtimod let vil jeg mene. Men vil give dRxL ret i at det er forkert at man bliver straffet for ting man ikke kunne vide nogle gange.

Men jeg synes ikke man skal klage når et spil er svært! Det giver bare udfordring, og det mangler nogle spil.
ValkyrieValkyrieSkrevet 13/03-03 13:24 
Er også enig med DrXL, men det er dumt at der kommer en besked når jeg har dræbt alle og gemt dem godt.. "a body has been found" lige når jeg skal til udgangen af banen?

Fakta er at jeg skal gøre ting der ikke er nødvendige i virkeligheden for der er ingen, der kan finde dem!

De sjoveste missioner i Splinter Cell var dem hvor man kunne skyde rimelig frit.... Her tænker jeg bl.a på Oil Rig!


Jeg prøver virkelig at elske Splinter Cell for dets gode sider og at det er meget intenst, men jeg kan bare ikke overse alt det dårlige som UbiSoft Montreal ikke har taget stilling til!

BTW, har i set det der ekstra matriale med Sam Fisher som bonusstuff:) Måske lidt plat, men det fik et smil på mine læber!

-Goat
Well crucify the insincere tonight...
JinkJinkSkrevet 13/03-03 13:51 
Oil Rig synes jeg er den kedeligeste af dem alle.

Det eneste dårlige er at man kun skal gemme ligene der hvor der mørkt, istedet for et sted, hvor der måske er lys, men hvor ingen vil være og se dem. Bare der en lille skygge plet kan man gemme et lig selvom der går vagter forbi hele tiden.
RitesRitesSkrevet 13/03-03 20:55 
Btw; Har hørt utroligt mange brokke sig over det der "a body has been found". Jeg har gemt alle lig så godt som jeg kunne hele spillet igennem og har aldrig -aldrig- fået den "fejl".

Har fået beskeden en enkelt gang, hvor jeg havde prøvet at gemme et lig et ikke lige så sikkert sted.
Jeg tror bare at der er *nogen* der ikke er kræsne nok hvad angår gemmesteder ;)
» a winner is you «
ValkyrieValkyrieSkrevet 13/03-03 21:00 
Ja, men det kommer jo an på hvor mange du har slået ned.... Prøv at slå alle ned du ser i CIA missionen....

Det er et helvede at skulle starte flere checkpoints om alene af den grund!
Well crucify the insincere tonight...
ChronoChronoSkrevet 14/03-03 07:58 
Rites >
Btw; Har hørt utroligt mange brokke sig over det der "a body has been found". Jeg har gemt alle lig så godt som jeg kunne hele spillet igennem og har aldrig -aldrig- fået den "fejl".

Hehe, jeg hørte også folk brokke sig over de lig og gemte derfor ALT. Så det har heller ikke givet mig problemer.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RitesRitesSkrevet 14/03-03 08:39 
Jeg gider ikke at slå alle ned i CIA missionen. Det er ikke ligefrem mine objectives.
» a winner is you «
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/03-03 00:18 
Jeg blev absolut heller ikke grebet af spillet. Det var alt for underligt, min fætter har prøvet at, spillet f**kede up og det var umuligt at gennem-føre den bane han var i, og mine save-files er blevet ødelagt 2 gange. Jeg syntes også det er alt for svært - og det bliver hurtigt ensformet bare at rende rundt og slå folk ned hele tiden. Generelt syntes jeg at der er meget mere varieret gameplay i MGS2: Substance, men det er vel en smags-sag:D
(Heldigt at at jeg købte spillet af Tas for kun 300kr)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 18/03-03 23:35 
Jeg har gennemført spillet, og blev da også grebet af det. Jeg må dog indrømme, at jeg flere gange var ved at droppe det, da nogle af spillets passager kan være ret svære. Noget af det, der holder spillet oppe er dets frihed til at klare missioner på forskellige måder. F.eks. er der keypad-døre, hvor man enten kan liste efter vagten, fange ham og tvinge koden ud af ham eller bruge sit varmefølsomme syn til at se koden.
Jeg havde dog en lidt tom fornemmelse, da spillet var gennemført. Det er som om de ikke får presset nok ud af det, selv om det kan virke langt nok...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig