X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS1 essentials


Svar
MrCaseMrCaseSkrevet 25/09-03 17:00 
Hermed et opråb til alle jer der er gamle af gårde.

Hvad skal (virkelig skal!) jeg spille på PS1. Jeg har som vist sagt et par gange skaffet mig en, og ser frem til billig god sjov!

Jeg har selv regnet ud at jeg skal have fat i :
Chrono Cross &
Final Fantasy VII

Jeg har også skaffet:
Dancing Stage Party Edition &
Wip3out

... Se hele indlægget
Have you considered sucking less?
55 emne(r).
1 2 > »

Svar
MrCaseMrCaseSkrevet 25/09-03 17:00 
Hermed et opråb til alle jer der er gamle af gårde.

Hvad skal (virkelig skal!) jeg spille på PS1. Jeg har som vist sagt et par gange skaffet mig en, og ser frem til billig god sjov!

Jeg har selv regnet ud at jeg skal have fat i :
Chrono Cross &
Final Fantasy VII

Jeg har også skaffet:
Dancing Stage Party Edition &
Wip3out

Er der nogle absolut nødvendigheder som jeg ikke må gå glip af på denne platform?
Have you considered sucking less?
Le RoofLe RoofSkrevet 25/09-03 17:05, rettet 08/10-03 18:15 
Hvis du er Wipeout fan så ja - Wipeout 2097 - som er langt den bedste i serien IMO (og mange andres). Tilfældigvis har jeg den til salg her:

EDIT: Derudover kan jeg på det varmeste anbefale:

Castlevania: Symphony of the Night
Final Fantasy Tactics
PaRappa The Rapper
Xenogears

Salgs tråd
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
KTCKTCSkrevet 25/09-03 17:09 
Selvfølgelig skal du også have Metal Gear Solid!
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Le RoofLe RoofSkrevet 25/09-03 17:11 
Ja OK, men jeg tænkte at det ligsom var en selvfølge...
Desuden kommer det nye GC version jo snart :p
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
RitesRitesSkrevet 25/09-03 17:15 
Metal Gear Solid + VR Missions
Final Fantasy Origins
Final Fantasy Anthology
Final Fantasy VI
Final Fantasy VII
Final Fantasy IX
Vagrant Story
» a winner is you «
APHAPHSkrevet 25/09-03 17:16 
Le Roof >
PaRappa The Rapper

Hvis du er interesseret i PTR, har jeg et eksemplar du muligvis må købe.

Ellers kan Hot Shot Golf serien anbefales. Det er ihvertfald de bedste party golf spil der endnu er sendt på market, og helt klart en af mine PS1 favoriter
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
NaieraNaieraSkrevet 25/09-03 17:17 
Dragon Warrior 7
Strikers 1945 II (yderst fornøjelig shooter der kan købes for 99,-)

DW7 anmeldelse hos GeekCulture
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 25/09-03 17:40, rettet 25/09-03 17:41 
• Silent Hill - psykologisk, stemningsfyldt og følelsesladet...toppen af survival-horror og på vej til filmatisering...
• Parasite Eve 2 - Squaresofts udmærkedede survival-horror udviklet af den japanske afdeling modsat Parasite Eve, der var amerikansk (har set toeren flere steder til under 100kr!...bl.a. i Fona)...
• MediEvil-serien - Sony Studio Cambridges stemningsfyldte genistreg af et skørt spilunivers...
• R-Type Delta - en af de fineste horisontale semi-3d shmups fra Irem...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
MrCaseMrCaseSkrevet 25/09-03 18:22 
Le Roof - Wipeout 2097 .. jaaaa... nu er jeg jo mest til wip3out.. men det kunne være man skulle give det en chance.

KTC - Definitely Metal Gear Solid! Jeg havde også købt det af en abekat i århus, jeg har bare aldrig fået det...!

Paasch - Jeg har Parappa... ret sjovt! kort men sjovt! Jeg elsker ham frøen!

Naiera - Dragon Warrior, eh? Det ser måske lidt for SNES agtigt ud for mig... (av for den... nu får jeg på puklen!!!)

SkyblazeR - Kan man godt tage Silent Hill 1 seriøst? Jeg mener med grafikken, and all... men okay. Man var jo også spooked over Alone in the Dark...
Have you considered sucking less?
NaieraNaieraSkrevet 25/09-03 18:37, rettet 25/09-03 18:41 
SNES'en kunne ikke, i sin vildeste drøm, lave baggrundene i DW7 ;) Prøv at læse anmeldelsen igennem...

Jeg vil også gerne lige smide endnu en anbefaling af 2097 ud. Selv nu, hvor jeg totalt har mistet interessen for racerspil, kunne jeg godt finde på at spille det... Hvis jeg havde det ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
flottenheimerflottenheimerSkrevet 25/09-03 19:02 
Hvis arcade-style action er "your kinda thing", så kan jeg bl.a. varmt anbefale:

R-Types
R-Type Delta
Kula World
Point Blank 2 & 3 (+GCon 45)
Bishi Bashi Special
Parodius Deluxe
Magical Drop III
Ridge Racer
Ridge Racer Type 4
Vib Ribbon
Dancing Stage serien

Betafon er iøvrigt ved at sælge ud af deres PSX titler. Næsten alle koster 99,- og de har stadig et rigtig pænt udvalg, incl. flere af de ovenstående titler.

betafon - check: produkter > playstation
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
RJKRJKSkrevet 25/09-03 19:08 
MrCase >
SkyblazeR - Kan man godt tage Silent Hill 1 seriøst?

Ja...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MrCaseMrCaseSkrevet 25/09-03 19:14 
I holder godt nok hårdt på 2097, hva...

Jeg synes nu klart at 3'eren er meget lækrere. Grafikken og ikke mindst Designers Republic's arbejde er jo helt fantastisk! Og musikken er top-lækker!
Have you considered sucking less?
DimZenDimZenSkrevet 25/09-03 19:16 
Jeg vil nu også sige Wipeout2097, den har noget sej musik :o)
Ellers er der jo også Bubble Bobble :o)
jaesjaesSkrevet 25/09-03 19:27, rettet 25/09-03 19:32 
2097 er fedt, men der er også mange som sværger til Wipeout 3: SE, der samler "de bedste" baner fra de tre første spil. Grafik og gameplay er som i Wipeout 3.

EDIT: Der er 16 baner i alt. 3 fra Wipeout, 5 fra Wipeout 2097 og alle 8 baner fra Wipeout 3.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 25/09-03 19:30 
MrCase >
SkyblazeR - Kan man godt tage Silent Hill 1 seriøst?

Ja... >;)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 25/09-03 23:30 
Jeg står desuden stadig indefor at SH1 er meget mere uhyggeligt end 2'eren. Lad os ikke begynde at diskutere det igen, men vi kan i hvert fald nok blive enige om at det ER uhyggeligt :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 25/09-03 23:34 
Et i mine øjne meget overset action RPG, der hedder Alundra, var måske det bedste spil, jeg spillede på Playstation. Det er i hvert fald godt, og det tætteste jeg har set Sony være på Zelda.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 25/09-03 23:39, rettet 25/09-03 23:41 
Sumez >
Jeg står desuden stadig indefor at SH1 er meget mere uhyggeligt end 2'eren.

Lige præcis dét, tror jeg aldrig vi hær været uenige om. SH1 ER mere uhyggeligt end 2'eren (som til gengæld har andre og større kvaliteter).

Alundra er godt (klart bedre end 2'eren), men man skal godt nok være dedikeret - det er ret svært og kan være enormt frustrerrende længere inde i spillet (lorte-tønder!).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 25/09-03 23:52, rettet 25/09-03 23:53 
Rites >
Final Fantasy Anthology

Medmindre du kan ikke undgå det, så lad være med at spille de forfærdelige PSX ports. (EOD)
Jeg vil så også tilføje et par Mega Man spil, Mega Man X4 og Megaman 8, der er nogen af det bedste i serierne.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RitesRitesSkrevet 26/09-03 00:00 
Jeg syntes faktisk de ports er helt okay. Og med nye sekvenser... ;)
» a winner is you «
Le RoofLe RoofSkrevet 26/09-03 00:10 
Come on! De loade tider er jo nærmest dræbende...
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
SumezSumezSkrevet 26/09-03 00:11, rettet 26/09-03 00:12 
Ja, hvis man kan overkomme at vente 5 sekunder hver gang man går ind og ud af en kamp eller menu, hvilket hober sig op til mange timer efter nogen tid, er de vel ok.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
psychomantispsychomantisSkrevet 26/09-03 00:46 
Resident Evil serien.
Colin Mcrae Rally 2.
KeenKeenSkrevet 26/09-03 08:58, rettet 26/09-03 09:21 
v-rally 2
tekken 3

Edit: Kula World (Hvis du kan hitte det)
SquareSquareSkrevet 26/09-03 09:18 
Wehner >
Et i mine øjne meget overset action RPG, der hedder Alundra, var måske det bedste spil, jeg spillede på Playstation. Det er i hvert fald godt, og det tætteste jeg har set Sony være på Zelda.

Jeg kan også varmt anbefale Alundra, som jeg har brugt rigtig rigtig mange timer på. Et af de bedste action-rpg'er til psx.
It's only a state of mind.
MarcusMarcusSkrevet 01/10-03 16:48 
Jeg kan også lige anbefale et par stykker......har ikke læst alle tidligere indlæg igennem:

Legacy of Kain - Soul Reaver
Tekken 3
Castlevania - Symphony of the Night
Wipeout 2097( Siges at være det bedste i serien) (svært men har gennemført det 100% :) )
Crash Bandicoot serien :) - ja de er fede nok :)
Gran Turismo spillene
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 01/10-03 18:32 
Jeg vil også anbefale:

Final Fantasy IX (det eneste jeg har i serien nu, udover X.)
Mickeys Wild Adventure (meget underholdene, dog lidt irriterede der ingen save-game muligheder er)
Beatmania (Det er det sværeste jeg har prøvet længe, men det øger vel bare holdbarheden ;))
flottenheimerflottenheimerSkrevet 03/10-03 23:31 
MrCase >
I holder godt nok hårdt på 2097, hva...

Jeg synes nu klart at 3'eren er meget lækrere. Grafikken og ikke mindst Designers Republic's arbejde er jo helt fantastisk! Og musikken er top-lækker!

the designers republic har netop IKKE udviklet grafikken til 3'eren, det har spiludviklerne selv. tdr var kun med til 1'eren og 2'eren. og det kan bestemt ses at de blev sparret væk! a real shame.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
millenniummillenniumSkrevet 04/10-03 02:30, rettet 04/10-03 02:31 
WipeOut 3 mener jeg også er den mest 'raffinerede' version. Den har et ret atypisk minimalistisk design på dens interface. - En ting man ikke så meget til i WipeOut fusion.

Jeg vil højt anbefale Raystorm til PS1. Det er en af de absolut bedre shoot'em ups. Klart på niveau med R-types.

Og så er der TimeCrisis ikke at forglemme. Fedt G-con spil!
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 04/10-03 12:18, rettet 04/10-03 12:27 
Arj, den Ray-serie er eddermame noget juks! Prøv hellere at spille Soukygurentai, Shienryu, dodonpachi DAI-OU-JOU, Battle Garegga eller Radiant Silvergun i stedet. Dét er gode shoot'em ups!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 04/10-03 12:20 
Ray-serien er nu udmærket til prisen og den genre er ellers ikke så let at finde herhjemme - man klart at der er utallige bedre spil og endda også til PSX.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 04/10-03 12:25, rettet 04/10-03 12:26 
Nej, jeg er altså stadigvæk skuffet over spillene, selvom jeg kun gav en 50'er stykket for både Crisis og 'storm.

Alle har alligevel en chip i deres PSX, og et kreditkort kan man vel låne, så hvis man vil have nogle gode shooters til PSX, så kan man også få langt, langt bedre end Ray-serien.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 07/10-03 00:24 
flottenheimer >
the designers republic har netop IKKE udviklet grafikken til 3'eren, det har spiludviklerne selv. tdr var kun med til 1'eren og 2'eren. og det kan bestemt ses at de blev sparret væk! a real shame.

De har da aldrig udviklet selve grafikken, men "kun" logoer, våben-ikoner osv.?

Det har de også lavet til 3´eren.
MrCaseMrCaseSkrevet 07/10-03 08:20 

De har da aldrig udviklet selve grafikken, men "kun" logoer, våben-ikoner osv.?

Hørt. Og vel også det grafiske udtryk. (Ikke polygonerne men stilen)

Det har de også lavet til 3´eren.

Det står der i hvert fald i åbnings-sekvensen! :)
Have you considered sucking less?
flottenheimerflottenheimerSkrevet 07/10-03 11:49, rettet 07/10-03 12:06 
Sorry, my bad. Jeg havde lige glemt alt om PS1 3'eren. Mine tanker var på Fusion til PS2 (som jeg tænkte på som 3'eren) - det er om denne version mine udtalelser gælder. :-( Major ups!

jaes >
De har da aldrig udviklet selve grafikken, men "kun" logoer, våben-ikoner osv.?

De har lavet logoer, typografier, menu-design, ikoner, info-grafik design, covers og enkelte 3D objekter. Men det er vel også en ganske betydelig del af grafikken i wipeout. Det var naturligvis denne del af grafikken jeg hentydede til.

Til alle der er design interesserede kan jeg i øvrigt anbefale et besøg på www.thedesignersrepublic.com - der bl.a. har en del eksempler på deres arbejde til wipeout, wipeout 2097, wip3out & Special Edition.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
MarcusMarcusSkrevet 08/10-03 07:55 
Crash Bandicoot 1,2 & 3 - Udmærkede platformspil :)
TKTKSkrevet 08/10-03 08:38 
JEG syntes at destruction derby var/er fedt med vennerne... så nemlig li at du havde parrapper the rappper eller skulle have det... og det er altså fedt i multi... destruction derby! :-)
PalsgaardPalsgaardSkrevet 08/10-03 08:43 
Vagrant story er rigtig fedt!

Men i forhold til hvad jeg ellers har spillet (final fantasy for det meste) MEGET specielt!
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
TLTLSkrevet 08/10-03 18:06 
Jeg vil anbefale Oddworld serien. Henholdsvis Abes Oddysee Og Abes Exoddus, som IMO er bedre end det nye Xbox spil (Munches oddysee).

Jeg vil også anbefale de fleste af de spil, der er ambefalet før dette indlæg.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
JAAJAASkrevet 08/10-03 19:02 
Naiera >
Strikers 1945 II (yderst fornøjelig shooter der kan købes for 99,-)

Hvor?!
NaieraNaieraSkrevet 08/10-03 19:19 
EBGames. I Vestergade i Århus EB'en har jeg selv købt en, og fundet en anden til RJK...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 08/10-03 20:18 
Det var vist den sidste dér... ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 08/10-03 20:22 
Der var sgu da også kun en da jeg købte min for laaang tid siden :p

Det gode ved disse interessante små titler er, at de egentlig ikke sælger, så vi der ved hvad der er godt har lang tid til at få samlet os sammen til at købe dem ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
The BruceThe BruceSkrevet 08/10-03 23:25 
Rites >

Final Fantasy VI


Er der en masse ekstra gøgl i FF 6 i forhold til SNES-versionen eller....

Det FMV der er blevet lagt ind i spillet, er det virkelig "eye-candy" og hjælper det meget på historie-progressionen i spillet (den var jo suveræn i forvejen!) ?!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
SumezSumezSkrevet 09/10-03 00:13 
Nej, der er overhovedet ikke nogen bonusser der er værd at kigge efter. FMV'en er overhovedet ikke integreret i spillet, og kan ligesågodt downloades og ses ved siden af.
Der er intet der vejer op mod de åndsvage loadetider..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
The BruceThe BruceSkrevet 09/10-03 00:17, rettet 09/10-03 00:59 
Sådan noget gøgl- jeg havde ellers virkelig set frem til at skulle genopleve denne klassiker med en masse nye, voldsomme mellem-sekvenser!

Hvor tit skal der loades (før hver kamp, når man går overworld-kortet og ind i en by...eller hvordan?! er loadingtiderne ulideligt lange?!)
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
SumezSumezSkrevet 09/10-03 00:20, rettet 09/10-03 00:20 
Mmm.. jeg har kun prøvet FF6 en gang, og har det ikke her (men burde få det snart), så jeg kan ikke sige det præcis, men jeg mindes at det er ligesom i CT, hvilket vil sige hver gang man går til en ny skærm. Dvs. både kamp, byer, menu, osv. (CT gør det så OGSÅ i en kamp, selvom den udspilles i samme område som man går rundt i)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 27/10-03 02:38 
Naiera >
Arj, den Ray-serie er eddermame noget juks! Prøv hellere at spille Soukygurentai, Shienryu, dodonpachi DAI-OU-JOU, Battle Garegga eller Radiant Silvergun i stedet. Dét er gode shoot'em ups!

Det oprindelige Galactic Attack/Layer Section (Saturn) er også bliver det bedste i Ray-serien...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
MrCaseMrCaseSkrevet 29/01-04 15:34 
Nåh, drengene.

Jeg fik at vide at rpg'ere var det der spillede på ps1.
Nu har jeg skaffet FFVII og Chrono Cross og Vagrant Story er på vej.

Hvad med shooters? Er der nogle vigtige titler på det område?

Eller andre ting der ville gøre min ps1 samling top-lækker?
Have you considered sucking less?
55 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig