X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Overset SNES shmup!


Svar
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 25/09-03 13:19, rettet 25/09-03 13:30 
Jeg hører sjældent nogen nævne 'Space Megaforce' udviklet af Compile (japansk titel: 'Super Aleste') - et vertikalt 2d shoot'em up med lange baner og varieret våbensystem, der efter sigende virkelig skulle udnytte Super Nintendoens 'Mode 7'-effekt til fulde. Det er vist et spil enhver shump-entusiast bør have i samlingen...inklusive mig selv, paradoksalt nok mindes jeg i sin tid at have stået og stirret mistænkeligt på spil-æsken i Street Games (R.I.P.), men synes forsiden så gabende kedelig ud. Og hvad man så sidenhen lært?

Døm aldrig en bog på coveret!!! >;)

Citat (digitpress.com): "Add heaps of eye and ear candy and you have the most polished and playable 2D scrolling shooter.. perhaps ever."

Hall Of Fame (gamespy.com): http://www.gamespy.com/halloffame/june03/spacemegaforce/

Screens: Space Megaforce (SNES)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
Le RoofLe RoofSkrevet 25/09-03 13:38, rettet 25/09-03 13:44 
StrideR >
(japansk titel: 'Super Aleste')

Øh...det er jo også PAL titlen. Det er vist kun i USA at de skiftede navnet til den lamme titel du selv nævnte: Space Megaforce.

EDIT: Har desværre aldrig rigtigt spillet Aleste serien (bortset fra Aleste 2 til MSX til sidste KT - og tak for det msxtrd ;)), men er udemærket klar over at det er en serie som er blevet rost til skyerne blandt mange shmup fans :)

PS. Velkommen tilbage, StrideR :D
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
msxtrdmsxtrdSkrevet 25/09-03 14:38 
Vel det var ALESTE 2 samt ALESTE GAIDEN vi spillede og begge til MSX2 ;).
Du kan også få ROBO ALESTE til sega mega-cd som er ganske nice og kan anbefales!

BB
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 25/09-03 17:12 
Le Roof >
PS. Velkommen tilbage, StrideR :D


StrideR....hvem er det??? Nåeh, ham dér der gik glip af det seneste konsoltræf...ham vil jeg ikke kendes ved længere >;)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
Le RoofLe RoofSkrevet 25/09-03 21:31 
Jamen, så velkommen til P:R...øhm...SkyblazeR ;)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
SumezSumezSkrevet 25/09-03 23:34 
Jeg glæder mig til at se dette spil til P:R3.3 som hr. Skyblaze R. selvfølgelig ikke vil gå glip af.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MarcusMarcusSkrevet 26/09-03 16:43 
Er spillet lige så billigt som andre SNES spil? Er de lige så gode til MSX 2 som SNES? Har nemlig lige købt en MSX2 :) pga. Vampire Killer...

Skyblazer er iøvrigt et udemærket spil, men har ikke særlig lang holdbarhed.....
KTCKTCSkrevet 27/09-03 23:10 
Måske er lidt uheldigt navn at bruge her så ;)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 04/10-03 12:53 
Mysterious >
Skyblazer er iøvrigt et udemærket spil, men har ikke særlig lang holdbarhed.....

Enig mht. gennemførsel. Men efter min mening indeholder det en udefinerbar holdbarhed pga. det tidsløse design med en unik blanding af banedesign og platformselementer, som mange efterfølgende spil ser ud til at have ladet sig inspirere af. Ved godt Skyblazers gameplay-skabelon i sig selv specielt er præget Castlevania, men ikke desto mindre er det et Treasure-spil i forklædning...Sumez...du var enig på dette område ikk'? >;)

Det er i øvrigt Epic/Sony (Sony Imagesoft), der har udviklet spillet...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
SumezSumezSkrevet 04/10-03 13:01, rettet 04/10-03 13:02 
Jo, bestemt. Det er uden tvivl en fejl i den seneste videnstest ;)
Spillet er et af de mest originale platformspil jeg nogensinde har prøvet. Og det er på trods af at det i grunden ikke fremstår specielt anderledes.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 04/10-03 13:31 
Det er faktisk ret utroligt, at Sony Imagesoft også har lavet det helt igennem elendige Last Action Hero. Hvilket spil der kom først kan jeg ikke huske.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
MarcusMarcusSkrevet 04/10-03 19:43 
Synes spillet er nogenlunde og nogle fede nok evner men synes ikke det fanger en så meget og så kan man gennemføre det på 1.30-2 timer. Musikken er ok og styringen er fin. Ja Sony logoet står også i starten når man tænder for spillet.

Er også ved at skaffe Demons Crest som jeg så du nævnte inde i musik tråden. Har været interesseret i det siden jeg genlæste Power Player og fandt ud af at mange Capcom folk tog over til Konami senere. Og Konami er jo nok mit yndlings spil firma(evt. Blizzard også). Og man kan også godt se der er lidt Castlevania agtig grafik i det.
MarcusMarcusSkrevet 08/10-03 21:40 
D Force skulle også være ret fedt.....et andet overset Snes Shoot em' up:)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig