X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Handler ???


Svar
KoludaKoludaSkrevet 24/09-03 19:32, rettet 24/09-03 19:59 
Hvordan skal de helst kører ?
Foretrækker i overførsel eller efterkrav osv.?
Som pakke eller brev ?
Hvor længe vil i normalt vente på varen osv.?
Og ikke mindst er der nogen , som lige skal nævnes for Positive eller negative ting ?


Jeg foretrækker selv overførsel.
Sender varen normalt samme dag som pengene modtaget, eller senest dagen efter.

Jeg forventer selv at modtage varen inden for 3-4 dage efter der er betalt
Og sender gerne varen inden pengene er modtaget, ved handler med de "gamle" DKFér herinde :)

Sender også tit varen til folk, og lader dem betale senere efter aftale.

Hvad med jer ? stoler i lige så meget på dem i kender herinde fra ????

EDIT: Sender også selv så godt som alt som brev.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 24/09-03 19:40 
Jamen, jeg foretrækker overførsel, helt klart. Jeg synes efterkrav er lidt besværligt, da det både koster ekstra og nemt kan blive noget rod hvis man ikke har lige penge til postbuddet...

Pakke eller brev er mig egentlig lidt ligegyldigt. Afhænger vel af hvad det er der skal sendes :)

Og ang. hvor lang tid jeg vil vente på dagen... Tjah... Kommer an på hvor den kommer fra :) Hvis det bare er fra en sælger her i Danmark, vil jeg gerne have den inden for en 3-4 dage, som du selv nævner. Til gengæld stræber jeg også efter selv at sende varen så snart jeg kan se pengene på min konto... Sender så hurtigt jeg kan :)

Hvis det er nogen jeg kender godt, har gode erfaringer med eller kender personligt sender jeg også gerne varen inden jeg har modtaget pengene. Meeeen, ikke første gang jeg handler med nogen :) Har for mange erfaringer med folk der bare bakker ud af en handel uden at give lyd fra sig
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 24/09-03 19:40, rettet 24/09-03 19:41 
Stoler uden tvivl fuldt ud på dem jeg kan kende navnene på herinde fra, og er endnu ikke blevet snydt.
Er det et spil foretrækker jeg det ligger i en bobbelkuvert, og større ting i en kasse/pakke. Der skal gå 3-4 dage, før jeg sender en mail til den jeg handler med.
EDIT: Foretrækker desuden overførsel.
BlossomBlossomSkrevet 24/09-03 19:43 
Ang. handler herindefra har jeg også gjort begge dele.
Både afsendt inden og efter pengeoverførsel.

Andre steder (qxl, dba, osv.) sælger jeg KUN pr. bankoverførsel. Jeg har et par gange været ved at ti..e i bukserne af arrigskab når et eller andet fjols har ringet på en annonce og givet mig hans adresse og jeg så sender pr. efterkrav for bare 14 dage senere at få lortet retur.
Det er sure portopenge...
Dog vil jeg gerne sende pr. efterkrav hvis jeg kan høre det er en eller anden mutti eller fatti der ringer og skal have spil til ungerne..

Jeg sender også selv helst samme dag eller dagen efter at jeg har modtaget pengene. Dog kan det på grund af travlhed svipse, og det er da også sket et par gange på det sidste, men man kan jo ikke altid indrette sin dag efter at man skal på posthuset.

Hvad angår det med at stole på folk, så er det jo så utrolig forskelligt..
Jeg har heldigvis kun haft positive oplevelser med at sende varer inden betaling. (dog har jeg haft en kunde som jeg måtte rykke for betaling 3 gange i ugen i 3 uger inden jeg fik en check)
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
RJKRJKSkrevet 24/09-03 19:49 
Bruger efterhånden ikke andet end bankoverførsel - andet er for besværligt og dyrt. Foretrækker normalt brev-sending, da jeg ikke har haft uheldige oplevelser hermed.

Beder normalt om navn og adresse på folk før jeg handler med dem første gang, med mindre det er nogle der har gjort sig "opmærksomme" på forummet.

Mht. tiden så forsøger jeg selv at sende samme dag jeg modtager penge, mens det den anden vej ikke er så vigtigt for mig. Ofte køber jeg ting, jeg alligevel ikke står og skal spille ;) Det største problem bliver således, at jeg skal huske på at gemme en masse beskeder og mails, for at huske, at nogen skylder mig noget.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PlaykidPlaykidSkrevet 24/09-03 20:04, rettet 24/09-03 20:05 
Jeg foretrækker også helst bankoverførsel, både ved køb og salg.
Et spil kan nemt ligge i en bobble-kuvert, og der ligger det jo godt. Ved større pakker er en pakke jo at foretrække:)
Der går somregel kun et par dage før jeg modtager en vare jeg har købt herinde fra, og jeg synes generelt det plejer at gå godt. Jeg bestræber mig også selv på at sende varen s snart en handel er aftalt, det trak dog lidt ud da jeg handlede med Kooik.
Alle dem jeg har handlet med herinde fra har gennemsnitligt været 100% pålidelige, hvis det ikke var for Kimmer som trækker gennemsnittet gevaldigt ned;P
Jeg venter stadigt på mit Steel Batallion, og jeg har ingen mulighed for at få fat på ham (hverken via. telefon eller mail).
Han er sunket ret dybt i jorden, og jeg vil foretrække at få mine penge tilbage da jeg ikke gider vente på pakken mere! Han har ry for at være langsom, så jeg tror ikke jeg er blevet snydt(håber jeg da), men jeg håber snart der opstår en kontakt.
Spiller nu: Halo 3
majjohamajjohaSkrevet 24/09-03 20:22 
Foretrækker selv overførsel når jeg handler med folk jeg kender, men ved netbutikker jeg aldrig har handlet plejer jeg i første omgang at bestile per efterkrav.

Jeg er sender mest i boblekuvert men i går sendte jeg et spil pakket godt ind som lå i en konvelut...

Jeg venter normalt 2-4 dage, men nogen gange når jeg glæder mig vil jeg bare have det dagen efter det er sendt :)

Koluda og MartinM har jeg da også haft nogen gode handler med efterhånden så lad os håbe det fortsætter :)
valiantvaliantSkrevet 24/09-03 20:40 
Sender normalt aldrig noget før betalingen er modtaget, mest for min egen skyld.
Prøver altid at sende samme dag som jeg ser betalingen.
En ting som undrer mig en del er hvor sjældent der er et følgebrev i forsendelsen.
Vedlægger altid selv et lille brev med modtager og afsender,
hvis der skulle ske noget med forsendelsen, og dels syntes jeg at det er almindelig høflighed.
SquareSquareSkrevet 24/09-03 20:40 
Jeg foretrækker også klart overførsel, da det er så meget lettere end at skulle ned på posthuset og finde ud af alt det med efterkrav.

Jeg prøver altid at sende tingene samme dag pengene er kommet ind på min konto, men nogle gange kan der godt gå en dag eller to. Det er dog mest hvis jeg har meget travlt.

Sender altid selv spil i boblekuverter, og ser gerne dem jeg handler med gør det samme.
It's only a state of mind.
KoludaKoludaSkrevet 24/09-03 20:53, rettet 24/09-03 20:55 
PS2 playkid >

Alle dem jeg har handlet med herinde fra har gennemsnitligt været 100% pålidelige, hvis det ikke var for Kimmer som trækker gennemsnittet gevaldigt ned;P
Jeg venter stadigt på mit Steel Batallion, og jeg har ingen mulighed for at få fat på ham (hverken via. telefon eller mail).
Han er sunket ret dybt i jorden, og jeg vil foretrække at få mine penge tilbage da jeg ikke gider vente på pakken mere! Han har ry for at være langsom, så jeg tror ikke jeg er blevet snydt(håber jeg da), men jeg håber snart der opstår en kontakt.


2 Måneder efter betaling er sket.
Og også HELT I VEJRET.
Kan dog heller ikke komme i kontakt med ham, han ringer ikke tilbage på beskeder , og svarer heller ikke på mail og beskeder jeg sender ham.
Men har ikke opgivet endnu, måske kører jeg til næstved og henter det eller pengene til dig, i næste uge.
Hvis jeg kan få fat i hans adresse.

Det er nemlig latterligt at han ikke engang kan melde tilbage til dig , og forklarer hvorfor det ikke er sendt.
Eller tager telefonen når du ringer til ham.
KTCKTCSkrevet 24/09-03 20:53 
Altid bankoverførsel, og så er det ellers op til den enkelte handel, hvornår pengesagerne skal overståes.

Sender aldrig per efterkrav, og køber bestemmer selv om det skal sendes som brev, pakke, forsigtigt osv..
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/09-03 22:35 
Jeg foretrækker da helt klart bankoverførsel. Dvs. kun med folk jeg ved jeg kan stole på (Koluda, KTC, MartinM osv. osv.)
Jeg ser helst at jeg modtager mine ting inden for et par dage...
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/09-03 22:37 
Koluda >
Men har ikke opgivet endnu, måske kører jeg til næstved og henter det eller pengene til dig, i næste uge.
Hvis jeg kan få fat i hans adresse.

Det er nemlig latterligt at han ikke engang kan melde tilbage til dig , og forklarer hvorfor det ikke er sendt.
Eller tager telefonen når du ringer til ham.

Måske skulle vi lige gi' manden en chance, han kunne jo være blevet forhindret, så han simpelthen ikke er hjemme for tiden.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dchangdchangSkrevet 24/09-03 22:39 
Jeg handler kun med bankoverførsel. Efterkrav har jeg brændt nallerne på et par gange, og det er ikke det værd. Hvis jeg selv køber sætter jeg somregel penge ind ret hurtigt. På dagen eller dagen efter. Medmindre man aftaler andet. Men så forventer jeg osse at folk sender ret hurtigt. Men det sker osse for det meste.

Som udgangspunkt stoler jeg, mere eller mindre, på alle herinde. Og jeg har ikke haft en eneste dårlig handel endnu, så ingen slinger i valsen der. Så det er jo bare perfekt.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
KoludaKoludaSkrevet 24/09-03 22:50 
Konsolkongen >
Måske skulle vi lige gi' manden en chance, han kunne jo være blevet forhindret, så han simpelthen ikke er hjemme for tiden.

He he, manden er jo POSTBUD.

Har nu snakket med ham, og den bliver forhåbentligt sendt inden weekenden.
2 Måneder er der altså ikke nogen undskyldning for, Playkid får sikkert også en undskyldning af KIMMER, da han havde det meget dårligt over det.
Men som sagt 2 måneder efter betalingen er IKKE acceptabelt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/09-03 22:54 
Hehe lol!
Ja den var sq ikke så god :)
Men jeg tror nu ikke jeg ville være bange for at handle med ham, da han jo ikke har fuppet nogen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 24/09-03 22:58 
Men husk at væbne dig med tålmodighed. Jeg gav op på en handel om samme Steel Battalion med ham...
Godt at Koluda lige kan stille op med tæskeholdet ;)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KoludaKoludaSkrevet 24/09-03 22:58 
Nej , KIMMER snyder ingen.
Men kan TRYGT handle med ham, men han "glemmer" tit at sende til folk som aftalt, men folk betaler jo som aftalt, så burde varen også komme som aftalt og ikke over 2 måneder senere.

Det er heller ikke først gang det er sket (hey Rune;)..)
Så syntes bare han snart skulle måske tage sig lidt sammen, mener han er jo som sagt postbud, og der er jo INGEN undskyld med at skulle arbejde over osv. jo;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/09-03 23:03 
Var også det indtryk jeg havde af ham.
Men hvis han er postbud var det jo forfanden ikke sværrere end at tage tingne med på arbejde næste dag.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dchangdchangSkrevet 24/09-03 23:05 
Det svarer nogenlunde til ikke at kunne overføre penge, fordi man arbejder i en bank.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
PlaykidPlaykidSkrevet 24/09-03 23:08 
Jeg er da glad for jeg (forhåbenligt) snart får min pakke:)

Jeg vidste godt at Kimmer var lidt langsom i optrækket, men jeg blev altså nervøs da jeg lige pludselig ikke kunne komme i kontakt med ham fra det mob. nr. han havde givet mig.

Men det er altså kun 49 dage siden jeg indbetalte pengene, så 2 hele måneder skal han da ikke hæfter for endnu;)
Spiller nu: Halo 3
RaGeRaGeSkrevet 24/09-03 23:35 
Det lugter af renter og erstatningskrav for svi og smerte ;)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
notatplayrightnotatplayrightSkrevet 25/09-03 00:19 
Jeg foretrækker også bankoverførsel når jeg handler. Jeg sender derimod ikke i bobblekuvert mere, da 2 spil har taget skade under forsendelsen - i stedet laver jeg mine egne kasser (af pap) og de virker helt ok!

Mht. Kimmer, så kan jeg kun tilslutte mig til at han ikke snyder og jeg har (måske heldigt eller ej) fået mine ting hurtigt fra ham :)
notatplayright
UnknownUnknownSkrevet 25/09-03 09:57 
PS2 playkid >

Jeg vidste godt at Kimmer var lidt langsom i optrækket, men jeg blev altså nervøs da jeg lige pludselig ikke kunne komme i kontakt med ham fra det mob. nr. han havde givet mig.


Mvh. til Kimmer, så er han flyttet hjemmefra... Han har ikke noget internet (hvilket han er rimelig nerdern over)...
Samtidig har han fået ny mobiltelefon + nummer, da den gamle fuckede up...
Det vides endnu ikke hvornår han kommer tilbage til P:R!
.: Post Danmark sucks :. Har nu mistet to pakker...!
PlaykidPlaykidSkrevet 25/09-03 10:34 
Det har han for talt mig de gang jeg fik fat på ham, det acceptere jeg selvfølgelig også.
Men jeg kan da se han har være online d. 21/9 så hvorfor han ikke har fortalt mig det, ved jeg ikke...
Spiller nu: Halo 3
RJKRJKSkrevet 25/09-03 11:45 
Koluda >
Det er heller ikke først gang det er sket (hey Rune;)..)

Arh, det var vist kun tre måneder... ;p

Men det kom og jeg klager i sidste ende ikke over noget. Jeg har lavet et par gode handler med Kimmer (Chrono Trigger, Secret Of Mana, Seiken Densetsu 3 etc.), så han har stadig ekstra kredit - især når jeg har dig, Koluda, til at ruske op i ham ;pp
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KoludaKoludaSkrevet 25/09-03 17:33 
Ja, Kimmer er som sagt til at stole på.
Og det er gode handler man laver med kimmer, hans ting er også for det meste som nyt.

Tror kimmer har lidt kredit hos mange folk, også derfor vi næsten alle stadig handler med ham :)

Men han er bare "lidt" langsom engang imellem.

BTW. så kommer han sikkert online her de næste par dage :)
Og er helt tilbage på PR igen i den nærmeste fremtid.
APHAPHSkrevet 25/09-03 17:42 
Personligt foretrækker jeg bankoverførsel når jeg handler.
Når jeg sælger en vare, sender jeg den så vidt muligt altid samme dag, som jeg har modtaget betalingen. Som køber forventer jeg at modtage varen dagen efter betalingen er overført til sælgers konto.

BTW Koluda, er der snart ét stk DC med TD:LM24H på vej med posten til mig?:)
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
KoludaKoludaSkrevet 25/09-03 17:47 
Den er mellem her og USA, købte et nyt da den anden stadig ikke svarer på mail, hvor det er blevet af.

Har ikke glemt dig :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig