X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Head over Heels færdig.


Svar
Zzap!Zzap!Skrevet 24/09-03 12:52, rettet 24/09-03 14:17 
Så blev Head Over Heels opdateringen færdig: http://retrospec.sgn.net/games/hoh/downloads.html
Nu har jeg ikke haft så meget tid til at spille det endnu, men hvad jeg har prøvet af det, er ikke helt ueffent. :)
Hvis man ikke har prøvet Head Over Heals før, så er chancen der nu, det er forbandet svært, men tilgængældt rent guld!

Tænk på at originalen kunne være i 64Kb på en C64 eller 48Kb på en Spectrum, uden ændringer i gameplay eller størrelse! Nu fylder det 15Mb. :)
Born to kill space
KTCKTCSkrevet 24/09-03 13:44 
Damn, kan huske da jeg spillede det på min Amstrad i sin tid :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Zzap!Zzap!Skrevet 24/09-03 21:38, rettet 24/09-03 21:39 
Nu har jeg haft tid til at spille det lidt mere, og jeg må sige at det er en meget, meget vellykket "konvertering".

De har formået at tilføje ekstra grafik og lyd, uden at det kommer til at virke "proppet ind", som i visse andre retro konverteringer.
Stemningen fra den gamle version er fanget perfekt og gameplayet er fuldstændig uændret, hvilket vil sige at det er uovertruffent.

Der er da nogle små fejl hist og her, som skal rettes til, men alt i alt, ville jeg med glæde betale for et produkt som der her!

Hvis man ikke allerede har downloadet, hvad venter man på? :)
Head Over Heels får min bedste anbefaling.
Born to kill space
KTCKTCSkrevet 24/09-03 22:14 
Kan du få fuldskærm til at virke?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Zzap!Zzap!Skrevet 24/09-03 22:18 
Ja.
Born to kill space
KTCKTCSkrevet 24/09-03 22:21 
hmmm, jeg får bare sort skærm...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/09-03 22:31 
Jeg fatter det ikke og syntes det er et lorte spil.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Zzap!Zzap!Skrevet 24/09-03 22:33 
Jeg er bange for at jeg ikke rigtig kan hjælpe, men der kommer sansynligvis snart en ny version med diverse rettelser og bugfixes.
Born to kill space
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/09-03 22:40 
Hvad går det ud på? Kan i evt hjælpe mig igennem det første rum :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Zzap!Zzap!Skrevet 24/09-03 22:44 
Konsolkongen >
Jeg fatter det ikke og syntes det er et lorte spil.

Forskellen mellem videospil og andre passive underholdningsformer er, at man også skal give noget selv. Hvis man kommer med en "underhold mig så", attitude er det de færreste spil der er sjove.
Er du helt sikker på at du har forstået konceptet?
Det er måske en god ide lige at tage et kig på "Controls" i hovedmenuen?

Head Over Heels var med på Edges top 100 over bedste spil nogensinde, så det er altså ikke bare nogen få nutcases der synes det er godt. :)
Men det ér temmelig svært, det vil jeg godt medgive.
Born to kill space
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/09-03 22:50 
Det kan da godt være det er sjovt... Men hvad går det ud på!?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Zzap!Zzap!Skrevet 24/09-03 22:52 
Konsolkongen >
Hvad går det ud på? Kan i evt hjælpe mig igennem det første rum :)

Sågerne: Venstre, op, hop og hop. Det var første rum :)
Men seriøst, prøv dig frem, skift karakter når du mener du sidder fast og forstå hvordan kontrollen virker. SÅ svært er det heller ikke!
Born to kill space
KTCKTCSkrevet 24/09-03 22:57 
Dengang synes jeg nu ikke spillet var noget vildt specielt, og det gør jeg heller ikke idag. Havde en del af denne type spil til min Amstrad...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Zzap!Zzap!Skrevet 24/09-03 22:58 
Konsolkongen >
Det kan da godt være det er sjovt... Men hvad går det ud på!?

Det går ud på at løse puzzles og at time sine hop rigtigt (som i mange andre platformspil). En af hovedopgaverne senere i spillet, er at finde ud af hvilke af de to karakterer der er bedst til hvad, og om det kan betale sig at "merge" (d.v.s at stille Head oven på Heels og trykke skift).
Born to kill space
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/09-03 23:14 
Ok på den måde! Jeg vidste jo ikke at man kunne teleportere, eller skifte character, da der ikke er nogen "right ctrl" knap på min blærbar :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Zzap!Zzap!Skrevet 25/09-03 11:58 
KTC >
Dengang synes jeg nu ikke spillet var noget vildt specielt, og det gør jeg heller ikke idag. Havde en del af denne type spil til min Amstrad...

Jeg synes tværtimod 3d isometriske spil som Spindizzy, Marble Madness, Head Over Heels, Knight Lore og Alien 8, er nogen af de microcomputer spil, der holder allerbedst.
Born to kill space
KTCKTCSkrevet 25/09-03 12:02 
Tror Spindizzy var min favorit af denne type spil dengang, men titler som Kung Fu Master og Game Over var langt mere populære her...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Zzap!Zzap!Skrevet 25/09-03 12:25 
Man kan prøve det originale Spectrum spil her: http://www.worldofspectrum.org/infoseekplay.cgi?title=Head+Over+Heels+48&pub=Ocean+Software+Ltd&year=1987&id=0002259&joy=curs&game=/games/h/HeadOverHeels48.z80.zip&emu=3
Born to kill space
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig