X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Surround Reciever


Svar
tastasSkrevet 23/09-03 07:47 
Jeg overvejer lidt at lave en større udskiftning i mit HiFi set-up (Det lød fedt ;).

Jeg har kig på en ny Reciever - Denon AVR-1603, som pt. er på tilbud ved HiFi Klubben til 1999,-.
Efter lidt surfing på diverse sites har jeg fået indtrykket af, at dette er en god reciever til pengene.
... Er det rigtigt? Mine krav er, at det skal være noget jeg om 5-10 år, når jeg får råd, kan få nogle gode højtaler til den, og tænker tilbage...Det var sku' et godt køb.
Kan man det med den?

Ud over det vil jeg lige høre:

Min Reciever nu (Kenwood V5070), har kun DPL 1 understøttelse - er der markant forskel mellem DPL I og II?
(Ved godt at baghøjtaler lyd bliver sepereret - men giver det mere "drøøøn" på? Her er det specielt i forbindelse med min GC, som er det eneste jeg bruger i Pro Logic (Har ikke fundet ud af trække lyd fra fjern'eren over i Recieveren endnu)).

DD og DTS - mærkbar forskel?

Jeg overvejer ud over det, at skifte erstatte min CD Spiller med som afspiller med min Denon DVD 1500 (Dvs. sælge Reciever og CD-Afspiller, begge i Kenwood) - er der nogle ulemper ved at bruge DVD'en som afspiller, eller er den også helt fjong til det?.

Og til sidst...
Hvor meget kan flg. sælges for (bare lige en hurtig vurdering):

Kenwood Reciever V5030D (DD, DPL 1, en Optisk Indgang, mulighed for at have det mest nødvendige koblet til - CD, MD, DVD, Pladespiller, GC ;).
Og Kenwood CD-Afspiller.

Samlet, 750? 1000? 1500?

Det var en længere smøre - ved det ;)

Denon AVR 1603
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 23/09-03 09:51, rettet 23/09-03 09:59 
Hej Tas!

Denon AVR-1603 er klart en skide god reciever. Du får noget for pengene! Men inden du beslutter dig, vil jeg lige sige at der kommer en 1604 har i slutningen af denne måned. '04-en har ligesom 1803, DD-EX, DTS-ES 6.1 og DTS-Discrete 6.1.
Så hvis du lige venter lidt og gider give lidt flere penge, så står du helt sikkert med en reciever som du vil være gladere for om 5-10 år.

Forskellen på PL1 og PL2... jo... Ikke alene får du en ekstra surround kanal, men du får også en sub-kanal og fuld frekvensbredde på alle kanaler (÷sub).
Så ja, der er en markant forskel på PL1 og PL2. Du får i hvert fald mere lyd ud af det!

DD og DTS - mærkbar forskel?
Det vil jeg mene der er. Hvis du har anlægget til at kunne bevise det. Og hvis din DVD maskine ikke bruger dynamik-regulering. Det har jeg nemlig oplevet flere gange med DD. Det er træls.
Forskellen er ca. lidt ligesom forskellen mellem en mp3 af middel kvalitet og en af høj kvalitet.

Mht. Denon 1500, så kan jeg ikke sige noget. Men mener du ikke 1400? 1500 er en CD-recorder til 7000,-!
Men jeg har selv overvejet det samme som erstatning for min gamle Denon 595. Jeg tror sgu at Denon 1400 er MINDST lige så god som din nuværende cd-afspiller. :-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
MåsseMåsseSkrevet 23/09-03 11:14, rettet 23/09-03 11:16 
NAD er også en mulighed...der får man også meget for rimelige penge ...

F.eks denne her
Jeg har købt to Xboxe i håb om at få ligeså meget power som en ps2
tastasSkrevet 23/09-03 11:24 
Hej.

Tak for svarene.

Grunden til at jeg kiggede på 1603 var netop at den er sat til 1999,- i HiFi Klubben (Grundet at 04' kommer).

Men hvis 03'eren også er fin, tror jeg at jeg går efter den.

Med hensyn til CD spilleren, er det en Denon DVD afspiller jeg allerede har, med produkt nummeret 1500 ;)

Nogle der for øvrigt har en idé om hvormeget den gamle reciever med cd-afspiller kunne være værd?
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 23/09-03 11:49 
Prøv evt. at kig på den blå avis og se hvilket prisleje den ligger i.
www.epinions.com kan du se anmeldelser og meninger om hvorvidt din Denon DVD 1500 kan erstatte din gamle cd-afspiller osv.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
tastasSkrevet 23/09-03 14:41 
Tak.

Det ser ud til, at den er ganske fornuftigt som afspiller også.

Men det ender nok med Denon AVR-1603 så ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 23/09-03 22:19 
Jeg havde også overvejet Denon AVR-1603'en i noget tid, da det virker som en supergodt tilbud, og Denon normalt laver nogle gode produkter...

Dog blev jeg efter en snak med de rare mennesker i Hifi-Klubben overbevist om, at den ville få svært ved at trække mine højttalere ordentligt (Dali 8008), og jeg har derfor kigget efter noget andet... Ét krav der skal opfyldes er, at den skal have 3 optiske indgange, eller 2 optiske og 5.1 indgang. It's all good, bare der er plads til det hele ;)

Jeg har haft lidt kig på den her Sony STR-DE695, da den er både kraftig og har de indgange jeg skal bruge:
http://www.hifi-import.dk/default.asp?show=hifi&cMain=Surround+receivere&cSub=Sony&action=produkt&id=1608

Der er nogle der straks er på banen med at advare mig fordi det nu er Sony der har lavet den, men jeg har nu aldrig været utilfreds med de Sony produkter jeg har ejet..

Nogle erfaringer, eller nogen der kan anbefale en anden god reviever med de ting jeg skal bruge? Så ville jeg blive glad :)
tastasSkrevet 23/09-03 22:23, rettet 24/09-03 08:32 
Ja det er en urskov derude ^^

Nu har jeg ikke selv de vildeste højtaler...men kan selvfølgelig være der bliver råd til dem engang.
Så meget at tage højde for, så få penge :/

Sjovt nok at dem du snakkede med var rare... Ved mig sad der én i hjørnet og klukkede af mig, fordi jeg ville have en reciever der kunne kører DPL II og DTS.
Han forstod ikke at min GC åbenbart kun kørte DPL II ...


****EDIT: Hvad skal man sammenligne for at se hvor meget anlægget "kan trække"?
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 24/09-03 09:40 
KidCaffeine >
Jeg har haft lidt kig på den her Sony STR-DE695, da den er både kraftig og har de indgange jeg skal bruge:
http://www.hifi-import.dk/default.asp?show=hifi&cMain=Surround+receivere&cSub=Sony&action=produkt&id=1608

Der er nogle der straks er på banen med at advare mig fordi det nu er Sony der har lavet den...

Og det er præcis hvad jeg vil gøre....
En huskeregel: Man skal typisk betale langt over det dobbelte for Sony/JVC//Pioneer osv. hvis du skal have samme kvalitet som du kan få for en Denon til 3000-4000,-.

Jeg tror virkelig ikke på at den Sony kan trække dine højttalere bedre end den Denon kan. Nok står der et højere tal ved udgangseffekt, men har du tænkt på om den transformer der sidder i maskinen kan trække lige så stor strøm?
Jeg vil påstå at du kan være sikker på at i Denon'en sidder der en bedre transformer der kan levere den kraft den skal!
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 24/09-03 17:53 
Tak for tippet Azalon :)

Jeg er blevet rådet til det samme af et par kolleger i dag, så jeg tror jeg holder mig fra Sony'en. Jeg tror det ender med at blive en Denon AVR-1803. Den har alt det jeg skal bruge, og så er der ret meget power på, på trods af at udgangseffekten ikke er så forfærdelig meget større end 1603'en (som du selv siger, på grund af transformeren)

Eneste problem ved Denons forstærkere, at de fylder så satans meget :) Lige over 40 cm i dybden bliver svært at få plads til
tastasSkrevet 24/09-03 18:32 
Jeg har købt 1603' i dag og skal lige have sat systemet op i løbet af aftenen.
Er spændt på at se hvad det er for noget gejl ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 24/09-03 18:33 
Tillykke med købet :D Den skulle også være god
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 25/09-03 23:25 
Hvordan med Onkyo? Er der nogen der har nogle erfaringer med dem?
RJKRJKSkrevet 25/09-03 23:28 
Azalon >
En huskeregel: Man skal typisk betale langt over det dobbelte for Sony/JVC//Pioneer osv. hvis du skal have samme kvalitet som du kan få for en Denon til 3000-4000,-.

Jeg er ikke ekspert, men alle der ikke kommer fra HiFi-Klubben (som har meget store interesser i Denon) må kunne se, at det er noget ævl. I det mindste hvad angår JVC. Man betaler måske nok mere for Sony og Pioneer - men bestemt ikke i nærheden af det dobbelte og på de rigtige punkter er det altså også meget bedre.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig