X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Splinter Cell intet problem for GC


Svar
RonaldoRonaldoSkrevet 12/03-03 13:18 
http://www.cube-europe.com/news.php?nid=3857

GC versionen er en direkte port, med andre ord er den identisk med Xbox versionen, udover de extra features som de har lagt ind.

Hvornår viser Xbox noget som GC ikke kan håndtere?
70 emne(r).
1 2 > »

Svar
RonaldoRonaldoSkrevet 12/03-03 13:18 
http://www.cube-europe.com/news.php?nid=3857

GC versionen er en direkte port, med andre ord er den identisk med Xbox versionen, udover de extra features som de har lagt ind.

Hvornår viser Xbox noget som GC ikke kan håndtere?
enfenenfenSkrevet 12/03-03 13:37, rettet 12/03-03 13:39 
Vent nu til spillet udkommer, inden du udtaler dig.

Om det bliver det samme som på Xbox, vil tiden vise.

Det ser dog ud til, at Gamecube kører med textures i en lavere opløsning, hvis man kigger på billederne.
What is the Matrix?
quadquadSkrevet 12/03-03 13:43 
Freddie; SKAL Xbox vise noget GC ikke kan?

Kan vi ikke være glade hvis vi får høj kvalitet over hele lnien?
NaieraNaieraSkrevet 12/03-03 13:44 
Lad os nu også lige få en nyhed fra en side, der ikke har konsol-preferencerne indbygget i navnet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RonaldoRonaldoSkrevet 12/03-03 14:13 
Jeg er bare træt af at der er så mange som ridder på MS's diller med hensyn til power. De har fået Xbox til at fremstå som en ferrari mod to skoda'er.
dRxLdRxLSkrevet 12/03-03 14:18 
FreddiE >
De har fået Xbox til at fremstå som en ferrari mod to skoda'er.

Og det er sådan set sådan det forholder sig, hvis man kigger på antallet af polygoner, textur-efekter, og lyssimulering.

PS2 er god til at have fill-rate og gamecube kan en lille smule med 8lags textur-blanding.

PS2 versionen af Splinter Cell viste sig (heldigvis) at være nogenlunde så meget dårligere som jeg regnede med, og mon ikke GC versionen bliver lige så ringe.

Pointen er jo netop at SC spiller på xboxens styrker (vertex og pixel shaders). Omvendt spillede et spil som MGS2 en del på PS2'ens styrke (fill-rate).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 12/03-03 14:20 
dRxL >
PS2 versionen af Splinter Cell viste sig (heldigvis) at være nogenlunde så meget dårligere som jeg regnede med, og mon ikke GC versionen bliver lige så ringe.

Har du set den in-action eller gætter du ligeså meget som Freddie?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 12/03-03 14:21, rettet 12/03-03 14:23 
FreddiE >
Jeg er bare træt af at der er så mange som ridder på MS's diller med hensyn til power. De har fået Xbox til at fremstå som en ferrari mod to skoda'er.

Det er sgu rigtig nok. XBox har langt den bedste hardware, men har alligevel aldrig præsteret noget der overgår GC's formåen.
Sandt nok, maskinerne har forskellige styrker, som dRxL siger, men det gør jo ikke den enkelte maskine vildt overlegen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TLTLSkrevet 12/03-03 14:25 
dRxL >

PS2 versionen af Splinter Cell viste sig (heldigvis) at være nogenlunde så meget dårligere som jeg regnede med, og mon ikke GC versionen bliver lige så ringe.

Hvor har du set den færdige version?? Den er jo ikke i butikkerne endnu...
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
LWSLWSSkrevet 12/03-03 14:33, rettet 12/03-03 14:43 
Enfen >
Vent nu til spillet udkommer, inden du udtaler dig.

Om det bliver det samme som på Xbox, vil tiden vise.

Det ser dog ud til, at Gamecube kører med textures i en lavere opløsning, hvis man kigger på billederne.

Sådan er det jo også som regel. Gamecuben har jo altså kun 43mb ram, så der er simpelthen ikke mulighed for ligeså store teksture. Det er bedre end PS2, men en del under XBoxen.
Bortset fra teksturene, så kan den lille boks ellers klare nogenlunde den samme byrde, så det skulle da gerne være den eneste nævnværdige forværring.
RonaldoRonaldoSkrevet 12/03-03 15:30 
dRxL >
Og det er sådan set sådan det forholder sig, hvis man kigger på antallet af polygoner, textur-efekter, og lyssimulering.

MS har aldrig opgivet realistiske polygon tal, som jeg tvivler på du ved, og derudover så mangler GameCube ik texture-features.

PS2 er god til at have fill-rate og gamecube kan en lille smule med 8lags textur-blanding.

GC'en er effektiv til textures, lad vær at at være barnlig bare fordi at du ik kan klare mig.

PS2 versionen af Splinter Cell viste sig (heldigvis) at være nogenlunde så meget dårligere som jeg regnede med, og mon ikke GC versionen bliver lige så ringe.

Har du spillet PS2 versionen? Eller for den sags skyld GC versionen?

Pointen er jo netop at SC spiller på xboxens styrker (vertex og pixel shaders). Omvendt spillede et spil som MGS2 en del på PS2'ens styrke (fill-rate).

Men det er jo ikke sådan at de ikke ku få de effekter ud af GC'en, hvilket du selv sagde til mig i anden debat vi havde.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 12/03-03 15:48 
FreddiE er det ikke dig der er lidt fjollet her?

Det er jo fakta at Xboxen på flere områder har stærkere hardware end GameCuben.

Det gir sig selv, at man kan skræddersy et spil til Xboxens tekniske formåen. Således at det kan blive svært, at genskabe den samme grafiske kvalitet på GC [inden for en rimelig tid]

Det er sandt for alle 3 konsoller - hvilket er hvorfor du kan spil udviklet til PS2, som ikke automatisk ser bedre ud på Xboxen.

GC kan bla andet noget halløj med texturer i flere lag.
Hvis man skræddersyr et spil til den effekt, kan det også blive svært at genskabe det på Xboxen - uanset hvor mange polygoner den kan lave.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
OkottaOkottaSkrevet 12/03-03 16:30 
FreddiE >
GC versionen er en direkte port, med andre ord er den identisk med Xbox versionen, udover de extra features som de har lagt ind.

Jeg har lige spillet PS2 versionen idag: Den mangler næsten al lyset, har en dårligere framerate, og er generelt bare grimmere og dårligere at spille, end Xbox udgaven. Det var en demo jeg spillede, men alle de film jeg har set fra det færdige spil....og det har efterhånden været mange film...de ligner demo udgaven på en prik.

PS2 udgaven er tilsyneladende IKKE portet; Måske kunne Unreal Warfare enginen ikke køre så godt på PS2 ?

Men hvis GC udgaven bare er portet, så vil jeg allerede nu sætte penge på, at GC udgaven bliver grafisk dårligere end Xbox udgaven; Den vil tilmed ha' en ustabil framerate, og måske endda mangle en masse af det flotte lys, som kendetegnede Xbox versionen.

Man skal sgu ikke porte sådan et flot spil, til en helt anden platform, med en helt anden arkitektur, og så bare regne med, at spillet ligner sig selv; Så er man for naiv.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
CronossCronossSkrevet 12/03-03 16:32 
Jeg skal ikke kunne udtale mig om dRxL har spillet PS2 versionen, men jeg har personligt en preview version og den ER faktisk markant dårligere end til Xbox.
Som sagt benytter netop Splinter Cell sig af nogle effekter som vises bedst på en Xbox.
Og så ikke et ord om frameraten ;)
RJKRJKSkrevet 12/03-03 16:44 
Det var bestemt ikke et forsøg på at påstå, at PS2-versionen skulle være på niveau med Xbox-udgaven. Som nævnt i den gamle debat på DKF tror jeg ikke, at nogen ville bruge de kræfter, det ville kræve, nu hvor spillet kan sælge alene på navnet. Teknisk er det også tvivlsomt.

Jeg ville bare frem til, at jeg ikke synes det er bedre, at dRxL udtaler sig negativt om en PS2-udgave han ikke har set end at Freddie udtaler sig positivt om en GameCube-udgave han ikke har set...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ValkyrieValkyrieSkrevet 12/03-03 17:20 
Jeg hørte en amatørprogrammør tale lidt om Splinter Cell på de forskellige konsoller på edges forum!

Han sagde noget med at selvom PS2 versionen var grimmere var det alligevel flot at en så outdated maskine som PS2 alligevel kunne følge så godt med! Problemet med PS2 versionen, sagde han, skyltes at alle de rigtige real time lyseffekter og dynamic lighting var pillet ud, som var Splinter Cells stærke side. Ingen tvivl om at SC var flot på alle måder, men der var altså også nogen dårlige textures i Xboxversionen hvis i spørger mig. Mht til PS2 versionen så er den flotte Oil Rig bane, i Xbox versionen der forgår med flot solnedgang blevet til en nattebane i PS2 versionen da den form for lys ikke er mulig på PS2!

Og ang. Splinter Cell som helhed, ved jeg ikke hvad jeg skal sige! Alle ser ud til at elske det, og jeg prøver virkelig også, fordi selvom jeg synes dette spil er hængende, flot og cool lavet, kan jeg ikke se over de dårlige sider, som lam urealistisk AI og høj sværhedsgrad! Jeg er 100% til Stealth, og jeg mener ikke Hitman 2 stealth, men MGSstealth. Jeg tror at Splinter Cell blev hyped alt for højt op, og det er surt. Jeg ved faktisk ikke engang om jeg vil downloade den nye bane den 14 Marts:/

Gamecube versionen tror jeg bliver flot. Jeg har set Ubisoft inteviews med PS2blade hvor de påstår at Splinter Cell var bygget til PS2 og sådan, som jeg ikke tror, men i flere månedere før Xbox versionen kom ud, arbejde folk i hemmelighed i singapore for at få spillet ported til PS2!

Det minder mig også om at "Fænomentet eksklusivt", ikke rigtig eksistere mere!
Well crucify the insincere tonight...
RonaldoRonaldoSkrevet 12/03-03 17:37 
Realistisk set vil et spil som er udviklet på System X vil altid være dårligere stillet på system Y. Splinter Cell og MGS er jo perfekte eksempler.

De blev nød til at skære SC op og gøre den spilbar på PS2. Der er blevet fjernet en masse grafiske elementer, efter hvad jeg har læst og hørt, men det har de ikke behøvet med GC versionen.
OkottaOkottaSkrevet 12/03-03 17:53 
FreddiE >
De blev nød til at skære SC op og gøre den spilbar på PS2. Der er blevet fjernet en masse grafiske elementer, efter hvad jeg har læst og hørt, men det har de ikke behøvet med GC versionen.

Jo, de bliver osse nødt til at ændre grafiske elementer i GC versionen; GC versionen kommer ikke til at ligne Xbox udgaven....accepter det.

De porter GC versionen....det siger li'som det hele.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
tue hazukitue hazukiSkrevet 12/03-03 17:55, rettet 12/03-03 17:56 
Vent nu med at dømme GC-versionen før den er kommet...

Det skal nok passe at GC-versionen kommer til at køre med lavere textures - men spørgsmålet bliver bare om man kan se forskel med det blotte øje.........

Har i ikke hørt at: "Graphic don't make a game!"

OG.... porter er jo ikke bundet til at være dårlige....
»You'll never walk alone«
ValkyrieValkyrieSkrevet 12/03-03 18:16 
Faktisk vil jeg påstå at grafikken er der går Splinter Cell til den ventede tittel det blev!
Well crucify the insincere tonight...
tastasSkrevet 12/03-03 18:18 
Omg, please stop den der Console stærkest thingy - den kommer vi ingen vejne med.
Man kan ikke sammenligne hardware'en så direkte.
Nytter jo ikke at sammenligne Polygon count når MS opgiver teoretiske værdier og Nintendo 'in-game' værdier.
Eller sammenligne processorerne, RAM osv.

Lad os nu bare håbe for GC spillere at SC versionen slipper heldigt igennem porten, så det kommer til at kører flot og godt som på X-Box. For der er grafikken f*** utrolig :).
Jeg tror da selv, at siden Ubi-soft har valgt at udskyde det til GC, sikkert skyldes at man alligevel bruger den extra tid, resourcer og hvad der ellers skal til, for at sikre at spille kører fornuftigt. Om det kommer til at kører ligeså godt som på X-box når det er portet, ville jo være fjong - men slækker de lidt hist og her, gør det nok ikke den store.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
tue hazukitue hazukiSkrevet 12/03-03 18:42 
Jeg bryder lige "rytmen"...

Hvornår udkommer GC-versionen egentlig???
»You'll never walk alone«
Dr. MogensenDr. MogensenSkrevet 12/03-03 19:54 
Mjallo,

Det udkommer d. 05/06-03 i europa og det både til Gamecube og GBA....
"Det eneste anstændige menneske i Real Madrids præsidentloge er hende der gør rent på toiletterne" - Joan Gaspart, tidligere præsident for BarcelonaSpiller nu: Mario Kart Wii, Gran Turismo 5: Prologue
dRxLdRxLSkrevet 12/03-03 20:26 
RJK >
Har du set den in-action eller gætter du ligeså meget som Freddie?

Jeg har set de rigtige sammenlignende billeder fra de to versioner. Og tro mig det er noget jeg har undersøgt med et åbent sind, da jeg faktisk syntes det kunne være ret spændende om lysefekterne i SC kunne fakes sådan som du havde en formodning om.

Mht. til textures så har GC'en hvistnok en scratchpad buffer der ifølge chef-programmøren hos faktor 5 kan bruges til nogle af de samme ting som xboxens pixel shader. Men jeg har ikke set det i gamecube spil, og de tekniske dokumenter omkring flipper chippen er ikke lige så tilgængelige for "ikke udviklere" som dem for nVidias texel og vertex shadere.

Og FreddiE du må altså til at argumentere på en mere overbevisende måde, hvis du vil have mig til at tage dine udtalelser seriøst.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RonaldoRonaldoSkrevet 12/03-03 21:11, rettet 12/03-03 21:11 
dRxL >
Og FreddiE du må altså til at argumentere på en mere overbevisende måde, hvis du vil have mig til at tage dine udtalelser seriøst.

Dine argumenter var polygon tal og texture-effekter. Du har slet ikke rørt et GC eller Xbox dev-kit, så hvor fanden sku du vide fra hvor mange polys de hver kan sprøjte ud? Selvfølgelig har du meget mere forstand på grafiske features og hvordan de egentlig fungere, men jeg er heller ikke dum. RJK's pointe er 100% korrekt, vi lige grimme at høre på. Og om du eller jeg har ret vedrørende Xbox VS GC, så er der ingen af os to der kan redegøre for det alligevel.
RJKRJKSkrevet 12/03-03 23:08 
Jeg har set de rigtige sammenlignende billeder fra de to versioner.

Klog af erfaring (var det en Tekken 4 vs DOA3-ting...? :)) giver jeg ikke så meget for den slags, med mindre det kommer fra udviklerne selv...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 12/03-03 23:16 
FreddiE >
Du har slet ikke rørt et GC eller Xbox dev-kit, så hvor fanden sku du vide fra hvor mange polys de hver kan sprøjte ud?

Fordi jeg har gjort en meget aktiv indsats for at sætte mig ind i det, og har opbygget en teknisk forståelse for hvordan en 3D pipeline fungerer?

Desuden handler det her ikke om antalet af polygoner, men om hvilken slags effekter de forskellige konsoller er naturligt betingede for at tilføre polygonerne (multi-texturing, depth-of-field, pong-shading etc. etc.).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RitesRitesSkrevet 12/03-03 23:21 
Jeg har set SC til PS2 in-action. Intet at råbe hurra for.
» a winner is you «
dRxLdRxLSkrevet 12/03-03 23:26 
RJK >
Klog af erfaring (var det en Tekken 4 vs DOA3-ting...? :)) giver jeg ikke så meget for den slags, med mindre det kommer fra udviklerne selv...

PS2 billederne var frigivet af udviklerne og så havde nogen lavet screenshots fra de samme steder i xbox versionen, så PS2 versionen havde alle fordelene her. Og efter hvad folk har fortalt så er det også blevet sådan som billederne meget tydeligt indikerede.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 12/03-03 23:37 
Jeg betvivler det som sådan ikke i det konkrete tilfælde, men opfordrer bare til at man vurderer ud fra selve spillet, end nogle screenshots, som i mange situationer er misvisende.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 12/03-03 23:43 
Og dybest set stoler du ikke på min dømmekraft...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RitesRitesSkrevet 12/03-03 23:45 
Tror nu ikke det var heeelt det han sagde?
» a winner is you «
dRxLdRxLSkrevet 12/03-03 23:57 
Rites >
Tror nu ikke det var heeelt det han sagde?

Hvorfor skulle han ellers slå mig i hartkorn med en som Freddie?
Husk på at RJK og jeg har kendt hinanden i mange år.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 13/03-03 00:04 
Lad os nu komme væk fra den private snak og tilbage til emnet.

Selvsagt giver det ingen mening at opfordre den ene part til noget, hvis det ikke også gælder den anden. Det var det hele.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 13/03-03 00:15 
For at hælde yderligere benzin på bålet: Jeg har endnu ikke set noget på GC der ikke kunne gøres mindst lige så pænt eller flottere på xbox.

Mht. til GC'ens 8 lags multitexturing så kan xboxen gøre det samme ved at sende polygondataene 2 gange, og mon ikke den har et tilstrækkeligt overskud af polygoner til stadig at følge med GC'en.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 13/03-03 00:47 
Har du set Metroid Prime in action?

Jeg siger ikke, at det ikke kunne gøres på Xbox, men det står efter min mening som det flotteste på GameCube.

Og så har det samtidig mere personlighed og stil end langt hovedparten af Xbox-spillene, hvilket i min bog gør det visuelt flottere end noget til Microsofts konsol.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RitesRitesSkrevet 13/03-03 06:28 
Syntes at SC er flottere end MP.

-Jeg kan desuden ikke se, hvorfor Xbox ikke skulle kunne levere grafik på højde med MP...
» a winner is you «
dRxLdRxLSkrevet 13/03-03 08:09 
Jeg har set MP kort og igenne composite, og det var ikke noget der slog benene væk under mig.

Jeg mente nu også eftergøres i det tekniske aspekt. Det kunstneriske er mindre interessant når vi snakker konsollernes ydeevne.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 13/03-03 09:48 
Rites >
-Jeg kan desuden ikke se, hvorfor Xbox ikke skulle kunne levere grafik på højde med MP...

Han siger så NETOP at han ikke påstår at Xbox ikke kan gøre det, men hans pointe er rigtig, og kan sikkert tages mere seriøst når det kommer fra ham, end når jeg siger det *cough*fanboy*cough*.
Men pointen er, at selvom Xbox teknisk set kan trække mere end GameCube, kan GC sagtens formå at komme med æstetisk langt flottere spil end dem man ser på Xbox (og gør det også, til en hvis grad). Forskellen på de to maskiners formåen er ikke kæmpestor, så det er op til udviklerne at lave deres spil flotte efter DERES evner.

Det leder tilbage til min forholdsvis overdrevede debat om at Conker's BFD er flottere end Halo, men der var jo alligevel ingen der fattede min pointe.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 13/03-03 11:02 
Rites >
Syntes at SC er flottere end MP.

Jeg har så ikke spillet Splinter Cell, men jeg sad og så det et par timer sammen med dRxL.

Ja, det har da umiddelbart nogle flotte ting. Nogle flotte skygger. Lad mig tage den i et par bidder:

1. Det er SKYGGER! Skygger kan være en god feature til at sætte en stemning, men er i sig selv så ikke videre interessant. Spørgsmålet er også hvor meget formål det tjener i et spil som Splinter Cell (stemningsmæssigt). Desuden, hvis man nærstuderer dem, så er det tydeligt at der er snydt på mange punkter og at effekten egentligt ikke er så imponerende.

2. Jeg tror at dem der er blevet så imponeret over de skyggerne i Splinter Cell, er det fordi de ser noget nyt. De har ikke set det samme i andre spil. Det er vel fair nok. Jeg var også imponeret da jeg så det samme i Silent Hill 2 for halvandet år siden. At man så bare gør det igen og overdriver effekten imponerer ikke mig synderligt.

Alt i alt: Splinter Cell er da flot, men hvis det fører til en bølge af spil med fokus på skygger og dertil forbedring af teknikken, så vil man se anderledes på det om to år. Hvor en række andre flotte spil - især dem der også har et kunstnerisk element, som jeg synes Splinter Cell er blottet for - vil holde sig langt bedre.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 13/03-03 11:51 
RJK >
Alt i alt: Splinter Cell er da flot, men hvis det fører til en bølge af spil med fokus på skygger og dertil forbedring af teknikken, så vil man se anderledes på det om to år. Hvor en række andre flotte spil - især dem der også har et kunstnerisk element, som jeg synes Splinter Cell er blottet for - vil holde sig langt bedre.

Jeg synes også at når man ser på Splinter Cell, får man ikke indtrykket af et imponerende spil, der sætter ny standard for grafik, men bare endnu en afskygning af hvad man kan forvente af dagens teknologi, og ikke noget der derudover tilfører noget specielt imponerende.
Jeg må så til gengæld også påstå at det jeg har set af Metroid Prime heller ikke imponerer mig synderligt, men det er jo heller ikke meget, så der kan jeg ikke udtale mig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 13/03-03 12:05 
Det er heller ikke at Metroid Prime grafisk "imponerer mig synderligt" (men der skal også en hel del til...). Det var bare mit umiddelbare bedste bud på et teknisk godt GameCube-spil - Resident Evil-spillene har også gode ting, men det er på en alt for billig baggrund.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RitesRitesSkrevet 13/03-03 20:51, rettet 13/03-03 21:10 
RJK >

Nu er skygger faktisk en ret vigtig del af gameplayet i SC og spillet ville ikke fungere uden grafik på højde med det man ser.
De snyder med skyggerne? Jamen, de fleste spilprogrammører snyder med alt hvad de kan, hvis det giver det ønskede resultat.
Skyggerne i SC fungerer rigtigt godt og som de skal. De er godt nok ikke hvad man ville kalde teknisk perfekte, men det betyder personligt ikke så vildt meget for mig, så længe at de leverer det til stemningen og gameplayet som det skal. ;)
» a winner is you «
RJKRJKSkrevet 13/03-03 21:05 
(Quote ordentligt)

Jeg sagde at skyggerne i Splinter Cell ikke var så meget bevendt på det stemningsmæssige plan. Det kan jeg godt uddybe, men hvis du ikke forstår hvad jeg siger, hjælper det jo ikke ;)

Og, nej, de fungerer ikke "som de skal". Det kommer i hvert fald an på, hvilke krav man sætter :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RitesRitesSkrevet 13/03-03 21:08, rettet 13/03-03 21:10 
Hvilke krav sætter du? Hvordan syntes du at de skulle have fungeret?
» a winner is you «
RJKRJKSkrevet 13/03-03 22:28 
Hvis man nærstuderer skyggerne, så kan man se hvordan forskellige former for skygger er opnået på forskellige måder.

Groft sagt har udviklerne for hver lokation sagt at objekt A skal kaste skyggetype 1, objekt B og C skal kaste skyggetype 2 og objekt D-Z ignorerer vi så bare.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RonaldoRonaldoSkrevet 14/03-03 09:38 
Det er jo så præcis det som John Carmack så flot har præsteret med den nye Doom III engine. Der bliver kasted skygger fra alle objekter, som bliver ramt af en eller flere lyskilder. Det ser imponerende flot ud...
SumezSumezSkrevet 14/03-03 09:46 
Ja, det at man har set Doom III i aktion gør det ikke lettere at blive imponeret af småting som Splinter Cell.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RitesRitesSkrevet 14/03-03 10:02 
Småting?

Hmmm... Altså, bortset fra værende det flotteste konsolspil på markedet lige nu... Er du så måske ikke lidt mere til PC en konsoller?
» a winner is you «
RJKRJKSkrevet 14/03-03 11:08 
Nu har jeg kun set Doom III køre omkring 1-2 FPS :) men jeg er enig. Det lignede for mig RIGTIG skyggekastning på alle objekter og ikke sådan noget snydetricks, som man bruger i Splinter Cell.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
70 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig