X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Scart Box...


Svar
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 17/09-03 20:46 
Efter at have hørt en masse snak om hvordan scart "forlængere" (eller hvad man nu skal kalde dem) skulle være bedre end Scart switch boxe, kunne jeg godt tænke mig at høre om der er nogen der kan anbefale en bestemt type, og evt henvise til en online shop hvor den kan købes... Jeg har i forvejen en nede fra den lokale Merlin, men det er mildest sagt noget lort, så den ligger bare i en skuffe og rådner op...

For min skyld behøver det ikke at være en dansk butik, så længe af selve scart forlængeren er helt fantastisk :) (Gerne med mere end 3 stik på, hvis det kan lade sig gøre)
NaieraNaieraSkrevet 17/09-03 20:50 
"Forlængere" er jo så bare ET scart stik du forlænger... Altså...

Det du snakker om med 3 stik er jo en scart switchbox.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 17/09-03 20:54 
Hvad er det så, som blandt andet du, tidligere har omtalt som den bedste måde at tilslutte flere Scart kabler et ét scart stik?

Jeg er ikke helt med :)
KTCKTCSkrevet 17/09-03 20:55 
Det er ikke at tilslutte flere, det bliver bare lettere at skifte, når man ikke skal om bagved fjernsynet hver gang...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
NaieraNaieraSkrevet 17/09-03 20:56 
Jeg har aldrig sagt at det var flere scart stik i et stik på samme tid. Jeg skifter hver gang jeg skal bruge noget andet end det der lige er i.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 17/09-03 21:03, rettet 17/09-03 21:04 
Så der er ikke nogen, mere eller mindre, fejlfri måde at tilslutte flere på en gang?

EDIT: Eller endnu vigtigere, hvad er så den bedste måde?
JmogJmogSkrevet 17/09-03 21:33, rettet 17/09-03 21:35 
Den eneste måde at tilslutte flere på én gang i samme stik er selvfølgelig en switch box (konsollerne tilsluttes boxen, boxen tilsluttes Tv'et). Hvordan skulle man ellers gøre det?
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 17/09-03 21:36 
Jeg tænkte mere på hvilken der er bedst at bruge, hvis resultatet skal blive så godt som muligt. Fik nok formuleret mig lidt forkert :/
JmogJmogSkrevet 17/09-03 21:36, rettet 17/09-03 21:37 
Afhænger selvfølgelig af boxen. Der kan ikke undgå at gå noget tabt ved at indsætte mellemled. Det bedste billede opnås ved at tilslutte konsollen direkte til Tv'et. Ved nogle boxe vil tabet dog være så lille at du ikke bemærker det.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 17/09-03 21:38 
Problemet her er bare, at jeg har et par bigass højttalere til at stå lige op ad mit tv bord :) Det er ingen fornøjelse at skulle rykke dem ud og kravle om bag ved dem, hver gang jeg vil se DVD i stedet for at spille PS2 eksempelvis...

Så... Er der nogen der kan anbefale en god Scart box? :)
NaieraNaieraSkrevet 17/09-03 22:04, rettet 17/09-03 22:07 
Nej, som sagt skulle du tage og få et rigtig tykt scart forlænger-kabel.

Det er altså ikke sindssygt hårdt at skifte et kabel et par gange om dagen!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 17/09-03 22:04, rettet 17/09-03 22:05 
Der kom flere forslag i denne tråd:

Scart-boxe
3of193of19Skrevet 17/09-03 22:15 
Det man nok skal være mest opmærksom på ved køb af en scart switchbox er, at den skifter manuelt, og ikke automatisk såsnart man tænder for en signalkilde.
Jeg har selv en 4 dobbelt scart switch fra Wolfsoft i Tyskland www.wolfsoft.de , og jeg må ærligt sige at det er den bedste anskaffelse jeg nogensinde har foretaget mig.

Scart switch@Wolfsoft
KoludaKoludaSkrevet 17/09-03 22:21, rettet 17/09-03 23:20 
Jeg har en helt ny 5 i 1 scartbox liggende (Uden Switch), der understøtter RGB og kun er ½ meter lang.
70,- incl. porto

Kan ses på min side, under andet... :)
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 17/09-03 22:41, rettet 17/09-03 22:43 
Naiera >
Det er altså ikke sindssygt hårdt at skifte et kabel et par gange om dagen!

Tak for de vise ord, men som jeg allerede har forklaret gider jeg altså ikke kravle ind bag mine højttalere hver gang :)

3of19, tak for linket.. Jeg prøver at kigge på den
NaieraNaieraSkrevet 17/09-03 22:54 
Altså, med en forlænger ville du jo nok flytte kablet ud FORAN fjernsynet eller højtalerne, så du kan skifte der!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RaGeRaGeSkrevet 18/09-03 01:59, rettet 18/09-03 02:02 
Koluda >
Jeg har en helt ny 5 i 1 scartbox liggende (Uden Switch), der understøtter RGB og kun er ½ meter lang.
70,- incl. porto

Kan ses på min side, under andet... :)

Den nupper jeg, hvis den ikke er solgt? Virker den godt nok og er kvaliteten tilfredsstillende?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 18/09-03 06:34 
Naiera, det er jo også det jeg har gjort nu. Jeg tror bare ikke at den box jeg har er af den højeste kvalitet
KoludaKoludaSkrevet 18/09-03 19:58 
Jep, det er rigtig god kvalitet.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig