X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Skype Telefon Messenger!


Svar
majjohamajjohaSkrevet 17/09-03 19:21, rettet 17/09-03 19:21 
Alle der ikke har Skype på deres PC, bør downloade det. En telefon messenger hvor du ringer op som på almindelig telefon, med de trofaste online status'er: Online, Away, Do not Distrub, Offline, Not Avaiable, og Invinsible.

Personer fra P:R der har Skype:
MartinM
RaGe
Piyanthikos
og Matt

Download nu!
WehnerWehnerSkrevet 17/09-03 19:24 
Nogen af jer der bruger Skype, der har Stofanet med maks 5Gb download og som har lagt mærke til, hvor mange mb den suger?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
majjohamajjohaSkrevet 17/09-03 19:25 
Næææh køre selv med lyn hurtigt Galnet ADSL...
StriferStriferSkrevet 17/09-03 19:26 
Hmmm jeg ved sku ikk. Jeg tror du burde holde dig fra det! For du har jo "begrænset" internet ikk?
XBL Gamertag: ZeNtiX
WehnerWehnerSkrevet 17/09-03 19:50 
Jeg har 5 Gigabyte per måned. Derefter koster det ekstra. Tempoet er til gengæld godt. Den henter gerne med 120 kbs/s tror jeg det er.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
StriferStriferSkrevet 17/09-03 19:59 
Så tror jeg godt at du kan begive dig ud i Skype!
XBL Gamertag: ZeNtiX
dpldplSkrevet 17/09-03 20:02 
Så har jeg også oprettet et acc til det.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
crying outcrying outSkrevet 17/09-03 20:17 
hmm - vel ikke andet end en gang Messenger med voice ?? Det er jo 'alene' pc-pc her....
Jusqu'a ici tout va bien....
3of193of19Skrevet 17/09-03 20:32 
hmmm, helt gratis? Fra dem der har lavet Kazaa? De samme folk som bruger ens maskine til at aflaste partnerfirmaers systemresurcer? Jeg anbefaler alle interesserede at læse bruger kontrakten MEGET nøje.
majjohamajjohaSkrevet 17/09-03 20:34 
Hvorfor? :!
DommergaardDommergaardSkrevet 17/09-03 20:41 
En der hedder Sonic.dk har også Skype!
3of193of19Skrevet 17/09-03 20:43, rettet 17/09-03 20:45 
Matt >
Hvorfor? :!

Fordi ingen laver så finpudset et program helt gratis uden "hemmelig dagsorden".
SaturinoXSaturinoXSkrevet 17/09-03 20:46 
Ok....er der noget risikabelt ved det?

hvad kan man præcis gøre med det.
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
majjohamajjohaSkrevet 17/09-03 20:46 
Takker, fortæl hvis der ligger noget skummelt bag...

Mit username er: MattDK
Hva' med jer?
WehnerWehnerSkrevet 17/09-03 20:50 
I stedet for Kazaa og al dens spyware, kan man altså bare bruge Kazaa Lite.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KTCKTCSkrevet 17/09-03 20:53 
Man kan altså også bruge mikrofon over Messenger...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
msxtrdmsxtrdSkrevet 17/09-03 20:54 
3. Permission to Utilize. In order to receive the benefits provided by the Skype Software, you hereby grant permission for the Skype Software to utilize the processor and bandwidth of your computer for the limited purpose of facilitating the communication between other Skype Software users.
majjohamajjohaSkrevet 17/09-03 20:57 
KTC >
Man kan altså også bruge mikrofon over Messenger...
Ved jeg godt men det fungere bedre på min PC med Skype her og er lidt mere hyggeligt at blive ringet op.
KTCKTCSkrevet 17/09-03 20:58 
msxtrd: Er det seriøst det der, eller joker du? Hvis det er seriøst, så skal jeg ihvertfald ikke have det l*** ind på min computer. Kunne lige så godt sælge sin computer så, hvis den alligevel skal slides op af et eller andet klamt internetfirma...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
msxtrdmsxtrdSkrevet 17/09-03 21:06 
KTC: Det er vel uddrag fra licensen ;). Der står også noget om betaling for "nogle" funktioner/services efter endt trial period. Den burde ikke bruge noget CPU tid sålænge du ikke lader den køre som en proces i baggrunden eller loade hver gang computeren starter.
KTCKTCSkrevet 17/09-03 21:09 
Det er jo det smarte ved sådanne programmer, de skal køre i baggrunden så andre kan "ringe en op". Og i mellemtiden kan ejeren af programmet sætte min computer til at lave lige hvad de vil. Nej tak, det er min computer og jeg vil selv bestemme om jeg vil bruge båndbredde/cpu tid...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
msxtrdmsxtrdSkrevet 17/09-03 21:14 
Tjo, du kan fyre op under den når du skal ringe ud ;). Jeg prøver lige tingesten da de mener at den burde virke selv hvis man er "bag" NAT, og NAT udelukker mig allerede fra at bruge al IP baseret telefoni/messenger telefon (brugte det før en del til udlands telefoni, men der var jeg på fast IP) :/. Hvis den virker så er det måske værd for folk som ikke har andre alternativer.
SaturinoXSaturinoXSkrevet 17/09-03 21:17 
Ska ikk ha sådan noet FUCK, få det væk :o
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 17/09-03 21:19 
Må indrømme, at jeg også lige har slettet mit...

Vil ikke tage nogen chancer.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 17/09-03 21:19, rettet 17/09-03 21:21 
undskyld, men hvad er fordelen hvis man i forvejen har fx. msn messenger? der kan man jo også voice chatte!?

EDIT: ligemeget, har fået svar længere oppe...

/NM1
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
RaGeRaGeSkrevet 17/09-03 21:42, rettet 17/09-03 21:43 
Har det selv og må nok hellere slette det igen :( Men ellers et meget smart voicechat-program.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
MobyMobySkrevet 17/09-03 22:11 
Jeg har lige ringet til en gut fra Holland som talte flydende svensk. Vores samtale omkring diamantbelagte æggebakker burde blive en realitet... eller noget i den stil.

Uninstall - jeg føler mig ikke tryg med kazaa.
msxtrdmsxtrdSkrevet 17/09-03 23:01 
Damn, virker ikke over det NAT system vi har her. Jeg kan hverken høre eller sende en skid ;(. Kun chat virker. UNINSTALL in progress...
PapandPapandSkrevet 17/09-03 23:16 
Ikke for at være offtopic, men kan dette NAT halløj være grunden til, at jeg ikke kan tale med/høre visse personer over XBL?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
3of193of19Skrevet 17/09-03 23:33, rettet 17/09-03 23:33 
Muligvis.
NAT kan give problemer med nogle applikationer. Prøv at se om du kan slå de fra i din router.
KTCKTCSkrevet 18/09-03 04:06 
NAT er da ikke bare noget man slår fra, men man kan godt forwarde alle porte til en bestemt ip-adresse.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ChronoChronoSkrevet 18/09-03 06:45 
Det virker fint gennem min router. Og jeg har ikke forwardet nogen port til programmet. Enten har det selv fundet en af de åbne, eller også er det ligeglad med NAT.

Var det ikke først da Kazaa blev solgt at det blev fyldt op med Spyware? Skype skriver på deres side at der ingen Spyware og og adware er i programmet.

Og det msxtrd skriver. Det betyder vel bare at der skal bruges noget cpu-kraft når man taler med folk. Jeg nægter at tro på at programmet bare bruger cpu'en til andre ting.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
majjohamajjohaSkrevet 18/09-03 13:43 
Bør jeg slette det?
KTCKTCSkrevet 18/09-03 13:49 
Chrono >
Og det msxtrd skriver. Det betyder vel bare at der skal bruges noget cpu-kraft når man taler med folk. Jeg nægter at tro på at programmet bare bruger cpu'en til andre ting.
Denne passage give lidt for meget frit rum:
you hereby grant permission for the Skype Software to utilize the processor and bandwidth of your computer for the limited purpose of facilitating the communication between other Skype Software users
Når der står between other Skype Software users, så betyder det jo at ens forbindelse kan bruges frit, selvom man ikke selv aktivt bruger programmet. Det er grimt og uacceptabelt, hvis du spørger mig...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Music ManMusic ManSkrevet 18/09-03 18:38 
Hallo KTC, der er altså intet farligt i at bruge Skype. Det der står i licensen betyder jo faktisk bare at du giver tilladelse til at installere programmet på din PC, og derefter giver tilladelse til at du må få lov til at chatte med andre Skype brugere. Alle programmer tager jo noget CPU brug, og selvfølgelig skal du bruge noget af din båndbredde til at tale med andre Skype brugere.
KTCKTCSkrevet 19/09-03 00:23 
Det er jo ikke det, der står. Der står at de tillader sig at bruge cpu og forbindelse til at servicere andres samtaler. Altså, når man ikke selv bruger programmet...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ChronoChronoSkrevet 19/09-03 07:51 
Der står ikke noget om, at det er når man ikke selv bruger programmet. Vi kan godt blive enige om at det kan tolkes sådan, men jeg tror bestemt ikke det er det der menes.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KTCKTCSkrevet 19/09-03 11:26 
Det tror jeg nu det er, for det andet er jo en nødvendighed for kommunikation og afvikling af programmer, og det ville da være tåbeligt at skrive i en aftale...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
3of193of19Skrevet 19/09-03 14:09, rettet 19/09-03 14:12 
De ftlsee peer-to-peer programmer kan benytte sig af ens msikane til at servicere andres søgninger f.eks. WinMX for eksempel giver en mulighed for at otæptre en såkaldt "primary connection"; noget lignende som Kazaa og Skype refererer til som "supernodes".
Ved fildelingsprogrammer er de disse supernodes der f.eks. opbevarer lister over delte filer, så at programmet ved en søgning ikke skal spørge hver enkelt maskine om hvor filer kan findes, men kun skal spørge et par supernodes.
Skype gør nok brug af disse supernodes så man kan finde frem til folk's IP adresser via deres Skype username og således ringe dem op.

Hvad Kazaa gjorde (og siden førte til at folk lavede Kazaa lite) var, at man i licensaftale sagde god for at ens maskine og forbindelse i hviletilstand blev brugt til andet end at servicere Kazaa netværket. F.eks. kunne partnerfirmaer bruge ens maskine til "network computing tasks", dvs ofte meget regneintensive operationer, til at aflaste deres egne systemer. I licensaftalen stod der gdot nok at man ville blive godskrevet kredit hos disse firmaer, men senere i aftalen skal man give alkfad på samtlige krav af denne kredit. Meget suspekt.´

Har kigget eula'en for Skype igennem, og der ser ikke ud til at være noget af den suspekte art i dette program (ud over brug af ens maskine som en slags supernode), så jeg er ked af hvis jeg har skabt panik blandt brugere...

Men jeg gad godt vide hvad de der "paid premium services" er som de planlægger at kmome med. Måske kommer det til at koste ekstra for den gode lydkvalitet det skulle have nu?
KTCKTCSkrevet 22/09-03 07:55 
Tja, jeg er nu stadig skeptisk og venter lidt med at installere programmet, hvis det sker...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig