X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gitaroo Man - damn det er svært!


Svar
millenniummillenniumSkrevet 16/09-03 18:49 
Var der ikke en Gitaroo Man fan hérinde et sted....??

Endelig har jeg anskaffet mig den lille meget omtalte perle, og det er fortrineligt originalt spil, men F*** hvor er det svært. Eller er det bare mig...?
Jeg har kun prøvet single-player delen indtil videre, og har allerede kvaler på level 3.

Det største problem er nok hvordan man skal holde på controlleren for optimal styring. Den gamle fede tommelfinger er ikke rigtig fleksibel nok til at styre efter de komplicerede toner, så til de højre knapper bruger jeg de øvrige fingre. - Men det er ganske svært at styre analog-stick med den venstre tommelfinger. Kan man holde joypad'et på en måde der giver bedre kontrol...?
Eller skal jeg bare øve mig noget mere...?!

Det fede ved denne slags spil er nok at det er nogle helt andre egenskaber man skal bruge for at spille det, end normalt. Det træner virkelig motorikken, men ikke som actionspil eller shoot'em ups normalt gør. Motorikken skal være rytmisk indstillet, og så bliver det for alvor svært.
The medium is the message.
quadquadSkrevet 16/09-03 18:55 
Under options er der forslag til hvordan du kan holde controlleren :)

Hvor købte du det?
NaieraNaieraSkrevet 16/09-03 18:56, rettet 16/09-03 18:56 
Spillet kan altså købes så godt som overalt til 200,-.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KoludaKoludaSkrevet 16/09-03 19:36 
he he 3. bane.
Hvis du syntes den er svær så bare vent til du når 7. og 8. bane :(
Spiller det selv med venstre tommelfinger , alle de andre fingre til at styreknapperne med.
Den kommer jo til at gå "LIDT" hurtigere jo;)
SquareSquareSkrevet 16/09-03 19:46, rettet 03/04-04 15:33 
Ja, 7. og 8. bane kan virkelig være besværlige men de er dog til at overkomme. Når du har gennemført spillet og skal til at spille på masters mode - SÅ skal du få udfordring. Jeg sidder godt og grundigt fast på bane 2 i masters mode. Har prøvet rigtig mange timer men jeg kan bare ikke... :(
It's only a state of mind.
KoludaKoludaSkrevet 16/09-03 19:47 
Jep, master mode er ALT for svær.
PlaykidPlaykidSkrevet 16/09-03 20:07 
Jeg glæder mig til at stille bekendtskab med det spil for alvor, det har virkelig fanget mig ved de sidste par konsoltræf.
Så jeg er meget spændt på at komme i gang med det:)
Spiller nu: Halo 3
flottenheimerflottenheimerSkrevet 16/09-03 21:39 
"Bane" 3 gav også mig en del problemer i starten (den ER væsentlig sværere end 1 og 2), men bliv bare ved med at prøve, så skal du nok klare den. Herefter kører det bare, og før du ved af det, er du klar til Master Mode - og så kører det bare ikke længere...

Gitaroo Man I love you.
Give me Gitaroo Man II, please.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 16/09-03 22:47 
hæh jeg har gennemført det... på master ;)
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 16/09-03 22:50 
Skulle lige sige noget for Sumez, da han vist nok ikke kan skrive selv af en eller anden grund:

"det er jo Master, der er det "egentlige" spil, hvor de fleste baner skal trænes grundigt. Single play er jo bare opvarmning, der er gennemført i løbet af en dag"
quadquadSkrevet 16/09-03 23:38 
Naiera >
Spillet kan altså købes så godt som overalt til 200,-.

Synes det er fantastisk jeg ikke har set det nogle steder endnu så :) Men jeg bor jo også ude på landet ;P
millenniummillenniumSkrevet 17/09-03 15:28 
Jeg fandt det også i en Foto-forreting på Østerbrogade for 200,- Sjovt nok koster det stadig meget på nettets engelske salgssteder.

Det ser ud til at øvelse, indlæring og fornemmelse for spillets rytme er kodeordene. - Nu er jeg i det mindste kommet til finalen på bane 3.
Men det virker stadig som om at 'det blå felt' ville være nemmere at styre med et traditionelt arcade-joystick.

Desværre har jeg også et studie der skal passes. Bollocks!
The medium is the message.
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 17/09-03 16:53 
ja det hjælper meget at lære sangene. Jeg sad i lang tid og hørte på dem imens jeg chattede.
3of193of19Skrevet 17/09-03 17:15, rettet 17/09-03 17:15 
Ja, Master Mode er en hård nød at knække; det tog mig 6 måneder at komme igennem Master Mode. Sjovt nok lige til PR 3.1 da jeg lige skulle vise hvor svært Master bane 8 var :)
PlaykidPlaykidSkrevet 17/09-03 17:31 
Jeg klarede bane 3 lige med nød og næppe;)

Bane 4 er dog meget svære, meget fingertryk og ingen rigtig melodi.
Skal sikker eksperimentere med at holde joypaddet.
Spiller nu: Halo 3
3of193of19Skrevet 17/09-03 17:35 
Bane 4 skal lige gennemskues, men den er ikke så slem igen. Der er et bestemt mønster i den hurtige del, som man lige skal fange, jeg klarer den hver gang på Master nu.
JmogJmogSkrevet 17/09-03 20:51 
Square >
Jeg sidder rigtigt godt og grundigt fast på bane 2 i masters mode. Har prøvet rigtig mange timer men jeg kan bare ikke... :(

Beskriver min situation perfekt. Der er så sindssygt mange akkorder der skal rammes der. Og så er det endda kun anden bane på Masters ^_^;
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 17/09-03 22:09 
I bane 4 skal man ikke rigtigt høre på melodien, men mere på trommerne. Det var den fejl jeg begik i starten. Nu er den overhovedet ikke svær mere, heller ikke på master.
PlaykidPlaykidSkrevet 17/09-03 23:06 
Jeg har lige unlocket mastermode, og damn, det er svært.
Jeg kan ikke engang klare første bane nu:/
Spiller nu: Halo 3
quadquadSkrevet 17/09-03 23:08 
Du kunne godt have spillet så godt da du spillede sammen med mig mod Bate og Major :P
PlaykidPlaykidSkrevet 17/09-03 23:12 
Jeg havde prøvet spillet kort 2 gange før, det var begrænset hvor meget udfordring jeg kunne give;)
Men så er da godt jeg har lidt tid til at træne til næste træf:D
Spiller nu: Halo 3
quadquadSkrevet 17/09-03 23:16 
Så mangler vi bare jeg får en kopi af spillet, selvom Bateman fik da også røv, tilmed første gang jeg prøvede spillet var der :)
SumezSumezSkrevet 18/09-03 05:35 
Koluda >
Jep, master mode er ALT for svær.

Spillet ville være kedeligt hvis Master's play ikke var der. Single play er jo gennemført i løbet af den dag man erhverver spillet hvis man da ikke, som 3of19, har den japanske version. Det kan til gengæld tage ret lang tid at komme gennem Master!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 18/09-03 17:45 
Hmmm.... funny!
3. level gav mig en helvedes bunke kvaler, men 4. og 5. level fløj jeg nærmest igennem. Stadig på normal-niveau, selvfølgelig.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 18/09-03 17:52 
Sådan er det også på Master's Play. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PlaykidPlaykidSkrevet 18/09-03 18:18 
Jeg har ondt i min tommelfinger;)
Spiller nu: Halo 3
millenniummillenniumSkrevet 19/09-03 15:28 
Guitaroo Man er for sjovt! Videogames re-invented!
Nu er det bare level 7 der giver mig smæk.
The medium is the message.
PlaykidPlaykidSkrevet 03/04-04 13:38, rettet 03/04-04 13:44 
Hjælp ønskers, til 3 bane. Mojo King be giver mig krampe i håndledet!
Der er virkeligt nogle unfair counterattacks man skal igennem, og jeg har ingen mulighed for at kunne ramme dem all. Det er faktisk her det meste af mit liv ryger;( 50 gange svære end bane 2!

Edit: Det er master mode der er tale om!
Spiller nu: Halo 3
MarcusMarcusSkrevet 03/04-04 14:00, rettet 03/04-04 14:01 
Jeg kan desværre ikke hjælpe, er i gang med bane 2 master's play.
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 03/04-04 14:09 
Ja, bane 3 på master er ret svær, men der er ikke andet at sige til det end: øv dig :)

Jeg brugte rigtig mange forsøg på den bane, men når man først har klaret den så er den ikke så svær at klare igen. Man skal spille den så mange gange at man næsten kender banen udenad.
PlaykidPlaykidSkrevet 03/04-04 14:13 
Problemet er jeg skal bruge mindst 10 tommelfingre:O
Spiller nu: Halo 3
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 03/04-04 14:33 
Nej du skal bare lære at trykke ekstremt hurtigt :)
Jeg plejer nogle gange at bruge 2 fingre: en på X og en på O, så kan man trykke meget hurtigere hvis man bruger 2 fingre på én gang. Det er dog ikke nødvendigt i den bane, efter min mening.
SumezSumezSkrevet 03/04-04 14:33 
Bane 3 er klart den bane, jeg har brugt længst tid på. Han laver et enkelt angreb der er næsten umuligt at blokere, temmelig sent i kampen. Mit bedste bud er at undgå at tage skade så vidt muligt op til det angreb. Det går også lidt ud på at være heldig med de mønstre der kommer, men generelt er det som Svovlmunk siger et spørgsmål om at kende alle mønstrene udenad.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PlaykidPlaykidSkrevet 03/04-04 14:39 
Jeg vil prøve at følge rådene. Forløbigt har jeg skadet ham lidt mere end halvt, hvor jeg selv er nede på det kritiske niveau.
Spiller nu: Halo 3
SumezSumezSkrevet 03/04-04 14:56 
Du skal ikke tænke på hvor meget du skader ham. Han skal nok dø i finalen. ;)
Den er forresten magen til Single Play, så der er ingen problemer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PlaykidPlaykidSkrevet 03/04-04 15:02 
Det er nu meget rart at kunne se hvor langt man ca. er, med at få ham ned med nakken:)
Spiller nu: Halo 3
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 03/04-04 15:15 
Hvorfor? Du kan jo egentlig ikke rigtig rette dig efter det :)
PlaykidPlaykidSkrevet 03/04-04 15:17 
Til at huske på hvornår de svære ting kommer:)
Jeg brugte det i hvertfald lidt i 2 bane, men den er jeg efterhånden ret god til nu.
Spiller nu: Halo 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig