X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Lortespil som I alligevel spillede?


Svar
OkottaOkottaSkrevet 16/09-03 13:54 
Vi kender det vel allesammen; Man køber et spil, og så finder man pludseligt ud af, at det da vist slet ikke er særligt godt, men da man nu har købt det, så vil man sgu osse ha' fuld valuta for pengene, og så bliver man ved at spille det - velvidende at det er det rene lort (eller tæt på)

Måske kommer det endda der til, at spillet faktisk er så fantastisk elendigt, at man lige pludse... Se hele indlægget
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
77 emne(r).
« < 1 2

Svar
WehnerWehnerSkrevet 16/09-03 22:59 
Selvom 'meningsdannerne' inden for en genre anerkender et spil, betyder det jo ikke, at det er godt for alle. Jeg elskede både FFV, FFVI og FFVII (nummer otte er svagt) og kan godt lide genren. Alligevel vil jeg kalde Xenogears elendigt af den grund, at hvis jeg alligevel bare skal sidde passivt og læse så mange timer, så foretrækker jeg en bog. For lidt spil for pengene simpelthen. Som også nævnt i denne tråd var disc 1 bedre end disc 2.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JAAJAASkrevet 16/09-03 23:02, rettet 16/09-03 23:40 
Naiera >
Læs Okottas indlæg. Han snakker om "lortespil af rang" og "seriøse turds". Emnet hedder "Lortespil du alligevel spillede". Du fik ikke sagt at FFX ikke var på din all time top crap 5.

Af spil jeg har tvunget mig selv til at gennemføre, ligger FFX på min all time top 5.

Dermed mener jeg, at mit indlæg ligger helt på linie med det, Okotta sigtede efter.
NaieraNaieraSkrevet 16/09-03 23:03, rettet 16/09-03 23:06 
Wehner >
Alligevel vil jeg kalde Xenogears elendigt...

Der er vist nogen af jer der burde udsættes for nogle seriøst dårlige spil, engang imellem...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 16/09-03 23:05, rettet 16/09-03 23:05 
JAA >
Dermed mener jeg at mit indlæg ligger helt på linie med det, Okotta sigtede efter.

Fint, men nu ved du hvor jeg fik mine "lortespil af rang" og "seriøse turds" fra, ligemeget hvad du tilføjede til dit indlæg, efter mit indlæg var lavet ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MobyMobySkrevet 16/09-03 23:17 
Pikmin
JAAJAASkrevet 16/09-03 23:38 
Naiera >
Fint, men nu ved du hvor jeg fik mine "lortespil af rang" og "seriøse turds" fra, ligemeget hvad du tilføjede til dit indlæg, efter mit indlæg var lavet ;)

Det kunne jeg aldrig finde på, Kristian. Du skrev åbenbart dit indlæg, mens jeg lavede en tilføjelse til mit. Så langt kunne du vel for fanden have tænkt selv.
jaesjaesSkrevet 17/09-03 00:22, rettet 17/09-03 00:22 
Generelt gider jeg ikke spilde tid på dårlige, eller bare "halv-dårlige" spil, så hellere sælge dem videre hurtigst muligt, men kan da huske, at jeg spillede Vigilante 8 ca. 15 timer. Kunne godt have droppet de sidste 10 timer, uden at have fået mareridt af den grund...
Mere ensformigt spil, skal man efter min mening lede længe efter. Også genren taget i betragtning...
NaieraNaieraSkrevet 17/09-03 00:25, rettet 17/09-03 00:32 
JAA >
Så langt kunne du vel for fanden have tænkt selv.

Rolig nu. Jeg kan da godt se tidspunkterne, men lad være med at tage så meget på vej over det, for det var ikke meget andet end en lille joke.

Men alligevel synes jeg stadigvæk, at det jeg oprindeligt skriver holder. Emnets titel er som sagt "Lortespil du alligevel spillede", så der lægges stilen vel egentligt temmeligt tydeligt? Du vælger så at fokusere på noget andet i Okottas indlæg, uden at gøre os opmærksom på det...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 17/09-03 00:26 
jaes >
Kunne godt have droppet de sidste 10 timer, uden at have fået mareridt af den grund...
Mere ensformigt spil, skal man efter min mening lede længe efter. Også genren taget i betragtning...

Hmm, jeg spillede det også i ca. 5 timer, men da var jeg da blevet mere eller mindre færdig med spillet, og var egentlig godt tilfreds (dengang kunne et PSX spil jo sælges for ligeså meget som et PS2 spil kan sælges for i dag...)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 17/09-03 01:06 
Naiera >
jeg spillede det også i ca. 5 timer, men da var jeg da blevet mere eller mindre færdig med spillet

Har det også med at suse rundt og "lure", i mange af de spil jeg spiller :)


(dengang kunne et PSX spil jo sælges for ligeså meget som et PS2 spil kan sælges for i dag...)

Forstår ikke helt...

Du mener vel, at man taber det samme på at videresælge et spil som i dag(?), men hvad har det med mit indlæg at gøre?
JAAJAASkrevet 17/09-03 06:46 
Naiera, jeg tog faktisk udgangspunkt i, Hvilke spil andre havde nævnt. Jeg mener, efter at Xenogears og Rallisport blev nævnt, følte jeg ligesom, at der var frit spil :P
ChronoChronoSkrevet 17/09-03 06:51, rettet 17/09-03 07:11 
Naiera >
Der er vist nogen af jer der burde udsættes for nogle seriøst dårlige spil, engang imellem...

Hey, hvis jeg skulle nævne de spil jeg anmelder også så ville listen jo blive meget længere. Men af spil jeg helt frivilligt har gennemført fordi jeg forventede det var gode spil, der har Xenogears altså skuffet mest.

EDIT: Men okay, det er ikke en seriøs stinker før til sidst, og ikke noget lorte spil af rang. Ligesom Naiera så er jeg godt klar over hvad jeg vil spille, og de fleste dårlige spil gider jeg slet ikke bruge tid på (medmindre jeg anmelder dem selvfølgelig).
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
PalsgaardPalsgaardSkrevet 17/09-03 08:04 
Chrono >


Hey, hvis jeg skulle nævne de spil jeg anmelder også så ville listen jo blive meget længere. Men af spil jeg helt frivilligt har gennemført fordi jeg forventede det var gode spil, der har Xenogears altså skuffet mest.

EDIT: Men okay, det er ikke en seriøs stinker før til sidst, og ikke noget lorte spil af rang.


Jeg tror du har fat i noget her Chrono! Okotta siger ikke skuffelser af rang, men LORTESPIL af rang!. Fordi man evt. har forventet en revolution i en given spilgenre eller serie, gør det jo IKKE et spil til et LORTESPIL, at det ikke indfrier de forventninger man som individ har.

Så det må være første jeg erklære mig enig med Naiera! For det virker som om Okottas oplæg bliver lidt misfostået!

Hvordan kan FFX. som sagt tidligere, være et lortespil bare fordi man ikke synes om stemmerne? for mig var det da en befrielse ikke at skulle læse så meget, plus at det var med til at give de enkelte karaktere meget mere personlighed!
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
NaieraNaieraSkrevet 17/09-03 13:52, rettet 17/09-03 13:53 
jaes >
Du mener vel, at man taber det samme på at videresælge et spil som i dag(?), men hvad har det med mit indlæg at gøre?

Det har noget med MIT indlæg at gøre...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 17/09-03 13:54, rettet 17/09-03 13:55 
JAA >
Naiera, jeg tog faktisk udgangspunkt i, Hvilke spil andre havde nævnt. Jeg mener, efter at Xenogears og Rallisport blev nævnt, følte jeg ligesom, at der var frit spil :P

Det er jo så bare ærgerligt at folk misforstod tråden, næsten fra starten af. Man kan godt have lov til ikke at kunne lide spillene, men når Xenogears og RSC nævnes i en tråd der handler om "lortespil af rang" og "seriøse turds", så er der noget galt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 17/09-03 14:04 
Her er et godt eksempel:
Jeg spillede f.eks. Spawn The Eternal hele vejen igennem :o)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 17/09-03 14:29 
nåede godt nok aldrig at gennemføre det, men giants - citizen kabuto har jeg godt nok ALDRIG forstået! det har jo efterhånden et par år på bagen, men da det i sin tid udkom husker jeg da de utallige rosende og lovprisende anmeldelser spillet fik, så det var klart at mine forventninger var skyhøje. men jeg blev hurtigt skuffet da det gik op for mig hvor middelmådigt et spil der faktisk var tale om. grafikken var bestemt ikke noget at hidse sig op over og gameplayet blev simpelthen bare hurtigt trivielt og kedeligt, så spillet fandt snart sin plads på hylden og har siden ikke været rørt.

jeg er desuden enig i at fifa 2k3 var noget af en dukkert. giv en styring vi kan bruge til noget!

/NM1
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
KTCKTCSkrevet 17/09-03 14:40 
Giants har jeg gennemført, og jeg er ikke helt enig med dig :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
GreaseballGreaseballSkrevet 17/09-03 17:32, rettet 17/09-03 17:36 
Azurik(Fik det gratis af MS) til Xbox, nok det værste spil, af nyer dato(gider ikke nævne spil til MD, MDCD, SS osv.) jeg har prøvet.
Jeg lage det på hylden kun at for at tage det frem og finde ud af det stadig var skod, så det blev byttet til Jet set radio F/sega GT dobbel pack.


dRxL >
Men Skies of Arcadia er det raveste skod jeg nogensinde har gennemført. Jeg havde lidt den der følelse: spillet skal ikke vinde over mig med sin usselhed.

Are you nuts? SOA er et af bedre RPG spil i lang tid, tror jeg har gennemført det 3 gange på DC, med downloads. Er i gang med det igen, denne gang SOA:Legend på Gamecube.

Skies of Arcadia word
MarcusMarcusSkrevet 17/09-03 18:38 
Er temmelig uenig med en del af hade spillene faktisk her er de:

Le Roof som ikke kunne li' Illusion of Time,Secret of evermore: Jeg synes nu tværtimod begge spil var fede :) Interessant historie og godt gameplay :), om samtidig en blanding af mystik...specielt i Secret of Evermore!

Rites/OuroborosSlayer som ikke kunne li' Final Fantasy VIII:
Jeg synes at VII var federe men synes da klart at III'eren er fedt også...nogle fede nye tiltag med GF's og det er en god historie.....men kan godt forstå man kan blive lidt træt af de mange fjender....men så må man bare skaffe sig den ability som forhindrer at man kommer i krig.

Cless Alvein som ikke kunne li' Maniac Mansion:
Hmm hvorfor nu det? Det var et klassisk puzzle agtigt spil med uhygge over sig. Synes det var lidt svært men det forlænger bare holdbarheden modsat lette spil som Starfox til SNES.

JAA ang. R Type: Det var da ikke specielt svært..selvfølgelig kræver det lidt træning men det gør det også mere interessant og spændende at komme igennem. Det kræver bare lidt teknik at vinde.

Derimod gad jeg godt prøve "Lord of the Rings" til SNES....det fik 5% i alle kategorier i de gode gamle Power Player blade.....det må ha' været elendigt...

Kan ikke selv li': Championship Manager(alle) men kan ikke lige huske andre flop oplevelser.
StriferStriferSkrevet 17/09-03 18:44 
Whoa, jeg har brugt +300 timer på CM!
XBL Gamertag: ZeNtiX
dchangdchangSkrevet 17/09-03 23:33 
Championship Manager er fedt, men enormt tidskrævende. Jeg holdte med at spille da jeg i CM3 02/03 nåede til år 2017 med Juventus. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SideshowSideshowSkrevet 18/09-03 03:53 
Rayman 2

...århh...jeg orker ikke engang at tænke på det...!

Skies of Arcadia. Jeg elskede egentlig spillet, men de satans røvsyge random battles fik mit pis i kog. Jeg var meget irritabel hver gang jeg spillede det. Så hvorfor gjorde man det? Joeh...man skulle jo igennem det, for historien var jo spændene nok.
>>There's only Juan Pablo Angel<<
KTCKTCSkrevet 18/09-03 04:10 
Jeg har så lige købt Rayman 2, da jeg synes det er meget sjovt :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Bede-xBede-xSkrevet 18/09-03 04:54 
Naiera >
Man kan godt have lov til ikke at kunne lide spillene, men når Xenogears og RSC nævnes i en tråd der handler om "lortespil af rang" og "seriøse turds", så er der noget galt.

Jeg tror bare folk nævner spil, som de har spillet trods manglende lyst.

For Skies of Arcadia er vel næppe et "Lortespil af rang".
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JAAJAASkrevet 18/09-03 18:48, rettet 18/09-03 19:00 
Mysterious >
JAA ang. R Type: Det var da ikke specielt svært..selvfølgelig kræver det lidt træning men det gør det også mere interessant og spændende at komme igennem. Det kræver bare lidt teknik at vinde.

Nu er R-Type serien godt nok almindelig kendt som værende et stykke over middel i sværhedsgrad, og jeg ved ikke rigtigt, hvad dit sammenligningsgrundlag er for at sige, at det ikke er svært, men det kan jo være, at du bare er ekstraordinært fiks på fingrene. Selv fandt jeg det sværere end mange andre populære shoot 'em ups.

Takker alligevel for de gode tip ;)
MarcusMarcusSkrevet 18/09-03 19:41, rettet 18/09-03 19:42 
NowhereMan1 >
nåede godt nok aldrig at gennemføre det, men giants - citizen kabuto har jeg godt nok ALDRIG forstået! det har jo efterhånden et par år på bagen, men da det i sin tid udkom husker jeg da de utallige rosende og lovprisende anmeldelser spillet fik, så det var klart at mine forventninger var skyhøje. men jeg blev hurtigt skuffet da det gik op for mig hvor middelmådigt et spil der faktisk var tale om. grafikken var bestemt ikke noget at hidse sig op over og gameplayet blev simpelthen bare hurtigt trivielt og kedeligt, så spillet fandt snart sin plads på hylden og har siden ikke været rørt.


/NM1

Hmmm jeg synes spillet var ok, men synes måske det var en anelse ensformigt...har kun nået at spille med mercs og kan ikke komme videre i banerne da jeg er kommet til det sted hvor man skal bygge base og det kan min computer ikke klare da der så er alt for mange ting kørende på samme tid :)
Dog synes jeg historien var sjov nok...men meget underlig :)

Men havde nok regnet med det var bedre da det er de samme der har lavet Sacrifice(mener jeg) og det er jo mega fedt :)

Jaa>> hehe :) Det var så lidt....måske var jeg heldig :)
77 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig