X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

MAME mm.


Svar
WehnerWehnerSkrevet 16/09-03 11:50 
Hejsa,

hvis alt går vel, så ankommer min moddede Xbox i morgen. Sælger har installeret MAME samt SNES og Megadrive emulator og nogle spil. Men jeg vil selvfølgelig ikke have "nogen spil" - jeg vil have alle spil (der er 10+ år gamle forstås) ;)

Hvordan får man fat i MAME-spil ? Kan det passe, at på mame.net kan man kun downloade klienten og ikke selve spillene?... Se hele indlægget
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
59 emne(r).
1 2 > »

Svar
WehnerWehnerSkrevet 16/09-03 11:50 
Hejsa,

hvis alt går vel, så ankommer min moddede Xbox i morgen. Sælger har installeret MAME samt SNES og Megadrive emulator og nogle spil. Men jeg vil selvfølgelig ikke have "nogen spil" - jeg vil have alle spil (der er 10+ år gamle forstås) ;)

Hvordan får man fat i MAME-spil ? Kan det passe, at på mame.net kan man kun downloade klienten og ikke selve spillene?

Og hvad med SNES og Megadrive-spil?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KTCKTCSkrevet 16/09-03 11:54 
Det er nok lidt for meget grænseland til, at du får lov at spørge herinde...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
WehnerWehnerSkrevet 16/09-03 11:59 
Nu er der (næsten) ikke noget jeg hader mere end kværuleren på internettet, men så vidt jeg kan se, følger mit indlæg reglerne:

Emulering

+ Omtale af emulering af hardware og software som er over ti år gammelt er tilladt. Det er vurderet, at de respektive rettighedshavere alligevel generelt ikke har større interesseret i disse gamle produkter. Bemærk at fordi en konsol er over ti år gammel, betyder det således ikke at alle spil til denne er tilladte at snakke om - de behøver ikke at være ti år gamle.

Eksempler på hardware og software som er over ti år gammelt:
Amiga, Game Boy, MegaDrive, Neo Geo, NES, Super Nintendo
Bubble Bobble, R-Type, Street Fighter II, Zelda: A Link To The Past

- Omtale af emulering af hardware og software som er under ti år gammelt er ikke tilladt. Reglerne for links og download gælder også her.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KTCKTCSkrevet 16/09-03 12:10 
Fair nok, jeg skrev jo også grænseland, men i næsten alle tilfælde går disse emner over. Jeg giver dig, at du har undersøgt sagen, så mon ikke der alligevel skulle være en chance :)

Roms er ikke noget, man sådan lige falder over på nettet. Det kræver en del søgen, og der er læssevis af sider, der reklamerer med guld og grønne skove, og så finder man en masse døde links...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 16/09-03 12:11 
Læs reglerne ordentligt!

Links og download

- Alle former for direkte eller indirekte omtale og links til download af piratkopier eller andre former for rettighedsbeskyttet eller ulovligt software er ikke tilladt. Dette inkluderer også spil der er over ti år gamle som fx arcaderommer og det hjemmeudviklede software, som er sket via ulovlige metoder som fx hovedparten af Xbox-software.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 16/09-03 12:13 
Suk, hvad sagde jeg ;)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
WehnerWehnerSkrevet 16/09-03 12:18 
Jamen så trækker jeg da høfligst spørgsmålet tilbage med en svag undren over at man må snakke om at spille MAME, men ikke om hvordan man får dem.

Men jeg vil dog lige nævne, at jeg søgte på emulering, læste reglerne om dette og skrev min post. At der så er tillægsregler et andet sted...well, skriv reglerne ordentligt!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 16/09-03 12:28, rettet 16/09-03 12:28 
De er skam skrevet ordentligt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 16/09-03 12:42, rettet 16/09-03 12:43 
Ja, nu må du altså lige tage dig sammen. Det står endda i det afsnit du selv har quotet! ("Reglerne for links og download gælder også her.")
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KroeboCopKroeboCopSkrevet 22/07-10 17:48 


Hall of shame
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 22/07-10 18:16 
Ikea-kabinettet er for fedt :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 23/03-14 10:27 
Nogen der kan anbefale et godt USB joystick som virker til MAME, FS-UAE, og andre emulatorer...?
The medium is the message.
KTCKTCSkrevet 23/03-14 11:05 
X-Arcade :D
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
slk486slk486Skrevet 23/03-14 11:07, rettet 23/03-14 11:08 
Et hvilket som helst ps360 stick vil virke, så kan du altid putte ordentlige komponenter i, hvis du er utilfreds med de indbyggede.

X-arcades er bygget virkelig robuste men har frygteligt layout og dårlige komponenter til prisen.
j/k
nerosnerosSkrevet 23/03-14 12:14 
Sjov begyndelse den her tråd har :D
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/03-14 12:46 
@Kroe: Shit nogen træsløjd projekter folk har haft gang i. Jeg har altid syntes at de hjemmekabinetter folk har hamret sammen, som skal kunne spille alt, er de grimmeste. Et virvar af knapper og trackballs og sticks. Ligner mere en rumstation fra 60'erne.
millenniummillenniumSkrevet 23/03-14 12:47 
Sejt. Virker det ikke til PS3? Synes kun de nævner kompatibelt med PS1/PS2.
(Det skulle nu også mest være til mame).
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/03-14 14:36, rettet 23/03-14 14:55 
Snakker du om X-Arcade?

Jeg vil give slk486 ret i, at det stick sælger sig selv på ren nostalgi i langt højere grad end egentlig anvendelighed. Du gør dine fingre en stor tjeneste, hvis du i stedet kigger forbi nogle tråde om fighters eller shmups og ser, hvad folk anbefaler der.

@Darkbeat
Der er en fantastisk tråd på flere hundrede sider kaldet "Gallery of ****" på Arcadeotaku.com

Man kan desværre kun se den, når man er logget ind, men den indeholder et utal af sjove (og til tider sørgelige) eksempler på hjemmebryggede kabinetter.
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 23/03-14 14:55 
Hori får generelt lidt bedre omtale, men kan man plugge dem til en Mac...? øh-bø...
The medium is the message.
KTCKTCSkrevet 23/03-14 16:11 
X-Arcade bruger Happ-agtige komponenter, som nogle nok ikke bryder sig om, men så er det heldigvis ikke så svært at skifte dem til nogle dele, der passer bedre til ens ønsker.

X-Arcade har dog IMHO en lækker build kvalitet i træ og så kan man få adaptere til de fleste systemer. Desuden fungerer den på PC som et tastatur, hvilket burde sikre kompatibilitet med stort set alt.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 23/03-14 16:19 
Er glad for mit x arcade.
Du må godt se mit før du køber millennium
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
millenniummillenniumSkrevet 23/03-14 16:55 
Tror også jeg skal kigge efter en x-arcade. Ser ud til at den er mest Mac egnet. Og så er den indbyggede 2player et ekstra point.
The medium is the message.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 23/03-14 16:58 
Darkbeat>
@Kroe: Shit nogen træsløjd projekter folk har haft gang i.

"No sir, I will not pull your joystick!" :D


Ang X-Arcade, så tror jeg man skal have gang i et spadebor (og muligvis lidt fræseri), hvis man har tænkt sig at smide Sanwa eller Seimitsu knapper i bæstet. De er lige ~2mm større end de Happ lignende knapper den er født med.
Ved ikke hvor let det er med snap-ins til sådan en træplade, men screw-ins kan højest knaldes fast i en plade der er 7mm tyk.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KTCKTCSkrevet 23/03-14 18:36 
ChronoSousa>
Er glad for mit x arcade.

Samme her. Jeg har ikke skiftet andet end P1 og P2 knapperne, da deres tryk skallede af. Og så har jeg sat spændeskiver på de to sticks, da de var en smule for løse for min smag.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 23/03-14 18:56, rettet 23/03-14 18:56 
X-Arcade er noget skidt! Jeg brugte i sin tid et PS2 Hori stick med usb adapter til Mame. Det var plug and play :-)
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 23/03-14 21:20 
Hold nu op med at være uenige. ;-) jeg har brug for en retningsbestemmelse.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 23/03-14 21:32, rettet 23/03-14 21:35 
Ok så ;-)

Her:
http://www.ebay.com/itm/Acrylic-Fighting-Stick-Arcade-Joystick-with-SANWA-STICK-AND-BUTTONS-for-PC-PS2-/270982409464?pt=UK_Controllers_Attachments&hash=item3f17cf6cf8

(Compatible with almost all FightingGames and "Arcade Machine Emulator"Software, such as MAME)

og Her:
http://www.ebay.com/itm/Real-Arcade-game-stick-TEKKEN-5-HORI-PS2-Import-Japan-/400644202988?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item5d484161ec

Usb adapter:
http://www.ebay.com/itm/PSX-to-USB-Adapter-for-Windows-Computers-works-with-Sony-PlayStation-1-2-PS1-PSX-/290826262176?pt=UK_Video_Games_Cables_and_Adaptors&hash=item43b69896a0
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/03-14 21:32 
Jeg er ret ening med mig selv om, at der findes mange sticks, der er en hel del bedre og 1000x mere sexede end X-arcade. Det er et stick, der giver det der "ekstra" retro, som folk også er ude efter, når de påstår at retro-konsoller SKAL sluttes til TV'et via RF. Det er sådan noget, der, efter min mening, krydser grænsen mellem autencitet og selvpineri.
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 23/03-14 21:33, rettet 23/03-14 21:34 
Haha så meget enig :D
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/03-14 21:37 
Laver MeisterDwarf egentlig stadigvæk sticks til folk?
AV Intelligent Terminal
amnesiaamnesiaSkrevet 23/03-14 21:40 
Jeg har forsøgt flere gange indenfor det sidste halve år at kontakte ham via mail, hvor der dog aldrig er kommet noget svar retur.

Jeg kunne godt være interesseret i et af hans cases.
Græsset ER grønnere på den anden side!
KTCKTCSkrevet 23/03-14 23:17 
millennium>
Hold nu op med at være uenige. ;-) jeg har brug for en retningsbestemmelse.

Når alt kommer til alt, er det et spørgsmål om smag og behag. Vi er nogle, der er glade for vores X-Arcade, og godt kan lide amerikanske sticks, hvor andre sværger til japanske.

Hvorfor X-Arcade bliver disset så meget her, forstår jeg ikke helt, men jeg holder på at den er bygget solidt og er en fornøjelse at bruge.

Mit råd: Tag i mod tilbuddet om at prøve det, og dan din egen mening.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
slk486slk486Skrevet 24/03-14 09:05, rettet 24/03-14 09:11 
amnesia>
Jeg har forsøgt flere gange indenfor det sidste halve år at kontakte ham via mail, hvor der dog aldrig er kommet noget svar retur.

Jeg kunne godt være interesseret i et af hans cases.

Jeg vil lige advare om, at da han skulle lave mit gik der mange måneder, (6?), før jeg måtte bede ham sende det hele til mig, så jeg selv kunne samle det. Han laver fine kasser, men bare køb sådan en og gør resten selv.

Arcadeworld UK solgte i sin tid som Gremlin Solutions Sanwa premoddede X-Arcades - ved ikke om de stadig gør. http://www.arcadeworlduk.com/
j/k
ElgenElgenSkrevet 24/03-14 09:12, rettet 24/03-14 09:13 
^
Det er altid et problem hvis man tilbyder sig til at lave noget for folk og samtidig forsøger at have et (familie-)liv.
Også derfor jeg ikke gør det (har gjort det EEN gang, og det var/er klart een gang for meget).
Nu laver jeg kun ting, hvis folk selv henvender sig, det er nogen jeg kender, og de i øvrigt er indforstået med, at der ingen tidsfrister kan gives. };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 24/03-14 12:18 
X-Arcade er vel ikke værre end at alle delene så vidt jeg ved er ret nemme at udskifte og tilpasse.
Når jeg personligt holder mig fra det er det mest fordi at jeg synes det er hammergrimt, og jeg kan ikke se fordelen i at have to spillere på samme store panel. Jeg vil gerne kunne sidde med det på skøden. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 24/03-14 12:29, rettet 24/03-14 22:58 
^ Ja, selve byggekvaliteten er i top. Mit hoved issue er layoutet, som ikke kan skiftes uden en ny top plade.
j/k
nerosnerosSkrevet 24/03-14 14:25 
Jeg har selv haft et X-Arcade Solo stick engang. Det var udemærket US style, men knapperne var af virkelig ringe kvalitet.
Bashful Neophyte
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 03/02-23 17:57, rettet 03/02-23 17:58 
Jeg har prøvet bruge Google søgning. Og skrevet til nogle mennesker ,som ved mere end mig om mame. Uden jeg kunne finde svar. Så måske en her inde, ville kunne give mig nogle gode svar?


Jeg kunne godt tænke mig at spille nogle arcade light gun games.
Som ikke er udgivet på nogle konsol. F.eks Aliens / jurassic Park.

Her er så mit spørgsmål , hvis jeg laver et MOD på F.eks en Xbox som kunne køre mame. Ville jeg så kunne bruge en Xbox light gun controller , til arcade games på et CRT tv.
Der skulle ligge en gun settings/calibration i mame.
Men har ingen ide , om der sker en konflikt i systemet. Som gør at det ikke ville virke.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KTCKTCSkrevet 03/02-23 19:56 
Hvis den version af emulatoren du bruger på Xboxen er programmeret til at understøtte lightguns fra maskinen, bør du kunne bruge det fint på et CRT.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 03/02-23 20:03 
Tak for svaret.
Hvordan ved man om version ville understøtte en Xbox light gun games?

Hvis man vælger en MOD som støtter mame på en Xbox?( er lavet direkte til en Xbox) Vil light gun game virke automatisk? (Med light gun controller, ikke joystick)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KTCKTCSkrevet 03/02-23 23:17 
Hvis du sørger for at modde maskinen, så den kan køre homebrew, er det første step lige meget hvad.
Herefter er det med at finde en homebrew udgave af MAME, som understøtter lightguns, hvis det findes. Jeg har selv rodet en del med homebrew, heriblandt MAME, men det er mange år siden, og jeg prøvede aldrig lightgun spil.
Jeg skal dog ikke afvise, at jeg selv vil prøve at lege med det, men det bliver nok ikke inden for kort tid.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 04/02-23 09:38 
Ok. Må få det prøvet af.

Ville bare undersøge , før jeg køber ind til det meste , og det viser sig at det ikke kan la’ sig gøre.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KTCKTCSkrevet 04/02-23 10:53 
Vi snakker om den første Xbox, som kom før Xbox 360, ikke?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 04/02-23 11:40 
Jo, den først. :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KTCKTCSkrevet 04/02-23 11:59, rettet 04/02-23 12:01 
Hvilken lightgun har du?
Jeg har selv en Mad Catz Blaster, som er blevet brugt flittigt til House of the Dead 3
MAME mm.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 04/02-23 13:49, rettet 04/02-23 13:51 
Jeg har lige købt det samme igår Hehe. ;)

Og vil også prøve Beretta model 96FS , pga recoil. Kan godt li bevægelse i pistolen ved skud.
https://youtu.be/xJcNaBgLoR4
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KTCKTCSkrevet 04/02-23 17:32 
Sjovt, jeg så en video tidligere i dag med netop den Beretta :)
Den har også lasersigte…
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 04/02-23 20:10, rettet 04/02-23 20:20 
Har lige købt den fra eBay som ny. (Der er flere tilbage, de er i USA)
Knap 500kr med told.
Der står bag på ksssen , at den virker på HDTV LCDtv

Så må vi se hvad den kan :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 23/02-23 13:09 
Jeg skal i morgen ud og købe et tv 43-45’ tommer.

Grunden er, at jeg skal køre de nye arcade spil på den. “Teknoparrot”
Jeg ved mange af dem (hvis ikke dem alle) køre i HD.
Så skal jeg være efter et HD skærm , eller ville et fuldHD 4k tv være lige så godt? Tænker på om det ser grim ud på et 4k ? Eller er det ligegyldig om jeg køre teknoparrot på HD eller 4k. (Bliver det samme?)
:)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 23/02-23 13:18, rettet 23/02-23 13:18 
Det er hardware afhængigt. Hvis din Teknoparrot pc har et nyere grafik kort, der har integer scaling, så vil et 4k tv give bedst resultat, da det så kan scale feks. 720p til 3 pixels på hver akse. Ellers vil det se skarpest ud med et 1080 tv og Teknoparrot sat til 1080p rendering.
j/k
59 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig