X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

FFCC - Hvem spiller?


Svar
RonaldoRonaldoSkrevet 15/09-03 13:04 
Der må da være nogen udover mig der sidder og hygger med dette sidespring i Final Fantasy serien?

Jeg er på vej med et review, mit første af slagsen enda.
52 emne(r).
1 2 > »

Svar
RonaldoRonaldoSkrevet 15/09-03 13:04 
Der må da være nogen udover mig der sidder og hygger med dette sidespring i Final Fantasy serien?

Jeg er på vej med et review, mit første af slagsen enda.
happyEDhappyEDSkrevet 15/09-03 18:13 
hvad snakker du om.... hvorfor kalder du det et side-spring.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
RJKRJKSkrevet 15/09-03 18:42 
Fordi det intet har med den rigtige FF-serie at gøre, måske...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RitesRitesSkrevet 15/09-03 19:10 
Ey, det kan sgu ikke være derfor!
» a winner is you «
Cless AlveinCless AlveinSkrevet 16/09-03 19:32 
Ingen af FF spillene har noget med hinanden at gøre, så det er forkert at sige at det er et sidespring.
"Truly if there is evil in this world, it lies within the heart of mankind" Edward D. Morrison
NaieraNaieraSkrevet 16/09-03 19:33 
Nej, det er det ikke. Alle FF spillene har været lavet efter samme opskrift, lige indtil Final Fantasy Tactics. Det var også et sidespring.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RitesRitesSkrevet 16/09-03 21:06 
Yeah, I thought that was common knowledge...
» a winner is you «
RonaldoRonaldoSkrevet 16/09-03 23:17, rettet 16/09-03 23:17 
Det er meget anderledes... men er der nogen som spiller det?
RitesRitesSkrevet 17/09-03 06:18 
Talk to me when it's out in a language I can understand...
» a winner is you «
SeventhSunSeventhSunSkrevet 17/09-03 09:26 
Mon ikke - det ser overdrevet sejt ud, men jeg vil nu også foretrække at spille det på engelsk.

Jeg synes faktisk det er en anelse for ekstremt, at spille tekst afhængige spil på japansk [ medmindre man forstår sproget ]

Efter at have gennemført Zelda TWW vil jeg vove at påstå, at det ikke havde været det samme hvis man ikke kunne få dialogerne med.

Men nu er jeg jo FF jomfru, så hvad ved jeg om det ;-)
Men jeg glæder mig til at CC skal ændre på det faktum.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
NaieraNaieraSkrevet 17/09-03 13:43 
Som vi har været inde på i denne tråd, vil du stadigvæk være "FF jomfru", ligemeget hvor mange gange du gennemfører FF:CC...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RitesRitesSkrevet 17/09-03 14:29 
Oh stop whining ;)

Efter FF:CC kan det jo være, at han får nosser nok til at spille et rigtigt FF.
» a winner is you «
SeventhSunSeventhSunSkrevet 17/09-03 14:33 
lol - sikke noget sludder.

Man kan ikke være jomfru hvis man laver sidespring.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RitesRitesSkrevet 17/09-03 14:35 
Janus... Dont make him explode ;)
» a winner is you «
NaieraNaieraSkrevet 17/09-03 14:41, rettet 17/09-03 14:42 
SeventhSun >
lol - sikke noget sludder.

Jeg har nu altså ret... FF:CC har så godt som ingenting tilfælles med den rigtige serie. Spillet fokuserer mest på kampene, som foregår i real-time. Allerede nu er vi, næsten, så langt fra FF3, 7, 10, osv., som vi overhovedet kan komme indenfor RPG'er.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RitesRitesSkrevet 17/09-03 14:50 
MMORPGs er længere væk :)
» a winner is you «
NaieraNaieraSkrevet 17/09-03 14:50 
Naiera >
Allerede nu er vi, NÆSTEN, så langt fra...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 17/09-03 14:59 
rart lille smuthul du havde der Naiera!? :)
Hvad sker der?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 17/09-03 15:01 
Naiera ->

Nu spurgte du selv hvad jeg mener er en elitær holdning på www.playright.dk

Dette er et ret godt eksempel.


Jeg går ud fra at du siger som du gør, fordi FF:CC ikke er et "rigtigt" Final Fantasy spil?
Jeg går også ud fra at din holdning skyldes at CC [ og tactics ] ikke har samme gameplay som de andre spil i serien?

Men det er og bliver din holdning.
Skaberne har valgt at navngive CC med fornavnet Final Fantasy - det gør det til et Final Fantasy spil. Sådan er det bare.

Nu er jeg godt klar over, at spiludgivere kan finde på hvad som helst, men det er ikke mit indtryk at FF:CC er et tilfældigt spil, der bare har fået klistret FF navnet på.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
NaieraNaieraSkrevet 17/09-03 15:01, rettet 17/09-03 15:02 
la0s >
rart lille smuthul du havde der Naiera!? :)

Men når man tænker over det, så har Rites egentlig ikke ret, selvom han overså mit "næsten". Der findes vel både realtime og strategi-baserede online RPG'er? Om der så er er en eller ti der spiller med, er da vel ligemeget?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 17/09-03 15:06, rettet 17/09-03 15:13 
SeventhSun >
Nu spurgte du selv hvad jeg mener er en elitær holdning på www.playright.dk

Dette er et ret godt eksempel.

Nej, det er det altså ikke. Når man snakker om "Final Fantasy spil", så snakker man om den Final Fantasy serie der indeholder strategi-baserede kampe, og den velkendte "ung helt redder verden" historie, og indeholder spil med titlen Final Fantasy og så et nummer bagved.

For at være helt ærlig, så kan jeg ikke se hvordan disse faktummer pisser på din sukkermad.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
olmeolmeSkrevet 17/09-03 15:10 
Det kunne være den måde du ser dine meninger som fakta, og andres som noget sludder.
NaieraNaieraSkrevet 17/09-03 15:14 
Det er jo ikke min mening, vi snakker om her. Når man snakker om et "Final Fantasy spil", så snakker man om... Ja, det har jeg forklaret før! At der så er to spil (og et par andre på GameBoy...) der "låner" navnet, gør det ikke mindre rigtigt, i det vi snakker om "Final Fantasy spil" som en serie af usammenhængende spil, der alle følger samme opskrift. Føles på sin vis ens, men så alligevel overhovedet ikke.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
olmeolmeSkrevet 17/09-03 15:19 
Naiera >
Det er jo ikke min mening, vi snakker om her.

Det vil jeg nu ikke helt give dig ret i. Hvis spillet hedder "Final Fantasy" er det da et "Final Fantasy" spil. At du så syntes at det er ikke er et rigtigt spil i serien, er da din mening.
RJKRJKSkrevet 17/09-03 15:20, rettet 17/09-03 15:21 
olme >
Det kunne være den måde du ser dine meninger som fakta, og andres som noget sludder.

Hold nu op. Det ER fakta. Som alle gerne skulle vide, hvis de har beskæftiget sig med serien. Når man snakker om FF-serien, så er det FFI - FFXII. Tactics er et helt andet spil, Adventure er Secret Of Mana 0, Mystic Quest noget tredje, Spirits Within noget fjerde og Crystal Chronicles noget femte...

At smarte forretningsfolk bruger titlen i reklameøjemed gør altså ikke de spil til en del af serien.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RitesRitesSkrevet 17/09-03 15:25 
...men til en del af franchisen.
» a winner is you «
RJKRJKSkrevet 17/09-03 15:29 
Det kan man argumentere for (og imod), men i hvert fald er det ligegyldigt i denne sammenhæng.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RitesRitesSkrevet 17/09-03 15:43 
I lige præcist denne sammenhæng syntes jeg det er vigtigt at kunne forstå, at Final Fantasy er en franchise.
Hvilket jeg da klart mener det er..?
» a winner is you «
RJKRJKSkrevet 17/09-03 15:57, rettet 17/09-03 15:57 
Nu handlede det om hvorvidt folk havde spillet FF-serien eller ej. Så er det lige meget, om nogle andre titler er del af samme franchise. Når man snakker om FF-serien, så mener man underforstået FFI - FFXII, da de andre er helt anderledes spil.

Desuden synes jeg der skal mere til at noget kan kaldes en del af en franchise, end at fx den amerikanske reklameafdeling af Square/EA smækker Final Fantasy-navnet på et japansk spil fra Squaresoft, som -aldrig- har haft det fjerneste med FF at gøre (fx Seiken Densetsu).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
olmeolmeSkrevet 17/09-03 16:05 
Jeg vil nu give Rites ret. Kan du sige at det kun er et final fantasy spil hvis der er et nummer bag ved, og det er tur baseret kampe. De tal navngivne har jo heller ikke det store til fælles.
RJKRJKSkrevet 17/09-03 16:12 
Det er - no offence - noget ævl. Bare fordi figurerne og universerne er forskellige, betyder det ikke, at der ikke er masser af ligheder. Det må alle, der har spillet spillene, kunne se.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Cless AlveinCless AlveinSkrevet 17/09-03 20:10, rettet 17/09-03 20:39 
Naiera >
Nej, det er det ikke. Alle FF spillene har været lavet efter samme opskrift, lige indtil Final Fantasy Tactics. Det var også et sidespring.

Sorry, jeg misforstod bare the FreddiE sagde, troede han mente historie mæssigt.

Det kan godt være jeg tager fejl, men har Square-Enix ikke selv sagt at spillets system passer mere med Mana serien end den gør Final Fantasy.
"Truly if there is evil in this world, it lies within the heart of mankind" Edward D. Morrison
RitesRitesSkrevet 17/09-03 23:48 
Det her er ved at blive gentagelser, så vil takke af med at sige, at jeg giver RJK ret ang. betydningen af "FF serien".
» a winner is you «
NaieraNaieraSkrevet 18/09-03 00:12, rettet 18/09-03 00:18 
Var det ikke (også) mig der havde ret, med hensyn til det!? :-S ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Bede-xBede-xSkrevet 18/09-03 01:18 
SeventhSun >
Skaberne har valgt at navngive CC med fornavnet Final Fantasy - det gør det til et Final Fantasy spil. Sådan er det bare.

Du har vel lidt ret i det du siger her. Dermed ikke sagt at jeg ikke kan følge Naiera, for når jeg tænker på FF-serien, så tænker jeg også spillene fra 1-12.

Men det kan jo diskuteres i lang tid. Der er ikke nogen officiel rigtig måde at se det på. Det er ikke defineret noget sted. Det afhænger vel af hvilken gruppe af mennesker man er sammen med.

Bare lige sådan for sjov:

Prøv at overveje andre serier. Hvad hører med til serien?

Panzer Dragoon, PD2, PD mini, PD Saga, PD Orta...

Hører FFX-2 med til serien...

Castlevania...

Ja, de man kunne blive ved. Mange serier som har kørt i længere tid, udvikler små afstikkere, med lidt anderledes gameplay elementer. Men hører de med til serien....

Måske er navnet udvikleren sætter på nok.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 18/09-03 01:24 
Der er vel altid tvivlssituationer, men hvad angår FF er det meste nu ret let at tage stilling til. Uanset hvad så ved dem der har forstand på det udmærket hvad der skal tælles med og er resten så ikke bare ordkløveri?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 18/09-03 01:50, rettet 18/09-03 04:59 
Ja, det er det med objektivitet :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SeventhSunSeventhSunSkrevet 18/09-03 09:40 
Naiera >
Nej, det er det altså ikke. [ om hvorvidt dette er et eksempel en elitær holdning ]

Det er så ikke noget du bestemmer.

Jeg synes det er provokerende elitært, at du udtrykker en holdning i retning af "man har ikke spillet FF, medmindre man har spillet et af dem med nummer på".
Det har intet at gøre med hvilket spil FF:CC så reelt er.
Det svarer stortset til at sige at man ikke har set James Bond hvis man kun har set Never Say Never Again.

Havde du i stedet sagt: "det er muligt, at det hedder FF, men hvis du vil prøve det vi andre opfatter som FF oplevelsen, skal du nok prøve dem med tallene efter" havde det været fint med mig.

Så havde du udtrykt en interesse for at jeg kunne få den samme gode oplevelse, som du har haft.

Og ting der er underforståede eller indlysende for de få, fører kun til misforståelser.


For at være helt ærlig, så kan jeg ikke se hvordan disse faktummer pisser på din sukkermad.

Det irriterer mig heller ikke, og jeg har vist sagt at jeg er uenig i at det er fakta.
Da jeg ikke har spillet nogen FF spil, kan jeg dårligt blive såret på FF:CC's vegne.
Det handler altsammen (for mig) om måden du formidler budskabet på.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
NaieraNaieraSkrevet 18/09-03 10:47, rettet 18/09-03 10:52 
SeventhSun >
Det er så ikke noget du bestemmer.

Det er noget factsene bestemmer. At du synes det jeg forklarer omkring FF serien er en elitær holdning, er forkert. Det har vi vist været igennem op til flere gange i denne tråd.

Jeg synes det er provokerende elitært, at du udtrykker en holdning i retning af "man har ikke spillet FF, medmindre man har spillet et af dem med nummer på".
Det har intet at gøre med hvilket spil FF:CC så reelt er.
Det svarer stortset til at sige at man ikke har set James Bond hvis man kun har set Never Say Never Again.

Det eksempel holder jo ikke. NSNA holder sig jo til Bond-formularen. FF:CC holder sig ikke til FF-formularen. Man har ikke spillet et FF spil, med mindre man har spillet et af dem med nummer på. Færdig arbejde.
Det har vi, som sagt, været igennem i tråden. Hvis du nu bare læste den igennem, ville du se at der er andre der forstår, og er enig i det, jeg prøver at forklare dig.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 18/09-03 12:15 
Læste hvad?

Jeg vidste hvad din holdning og attitude var allerede inden du begyndte at forklare noget som helst.

Uanset dine såkaldte fakta, kan du ikke ændre på min opfattelse af tingene.
"Elitær holdning" refererer til måden jeg ser tingene på.
Hvis du gad/kunne læse tråden, ville du se at jeg flere gange har gjort opmærksom på det.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
NaieraNaieraSkrevet 18/09-03 20:59 
I en anden sammenhæng kom jeg i tanke om en udmærket Chrono side. Der er Trigger, Cross, FF:CC (!), og selvfølgelig det forhåbentligt kommende Break dækket.

Men altså, CC er medlem af Chrono serien?

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RonaldoRonaldoSkrevet 18/09-03 22:06 
Det er fint nok at i allesammen har en mening om tingene, men det er altså udviklerne bag spillet, der har det sidste ord. Der findes pt. ikke nogle bestemte regler eller krav, som et spil skal leve op til, før det er medlem af en serie.

Det var også en ide at prøve selve spillet før i kaster rundt med "fakta". Desuden kunne det tænkes at CC blev til en ny FF-light serie.
JAAJAASkrevet 18/09-03 22:30 
Jamen altså. Spillet har ikke et nummer, og hører dermed ikke med i den nummerede serie. Der er om ikke andet et uomtvisteligt faktum.

Så let kan det siges, og det må alle vel kunne forstå uden at skulle argumentere for det ene eller andet ligegyldige udenomssnak.
RJKRJKSkrevet 18/09-03 22:45, rettet 19/09-03 00:24 
FreddiE >
men det er altså udviklerne bag spillet, der har det sidste ord.

Så prøver jeg lige for 17. gang...

I flere tilfælde er det IKKE udviklerne der har givet spillene Final Fantasy-titlerne. Det er de amerikanske udgivere. Derfor giver det ingen mening alene at gå efter navnet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RonaldoRonaldoSkrevet 18/09-03 23:53 
Du må gerne uddybe, fordi jeg forstår ikke hvad du mener.
NaieraNaieraSkrevet 19/09-03 00:16 
Alt er altså forklaret i tråden.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 19/09-03 00:19, rettet 19/09-03 00:25 
Square i Japan laver et nyt spil til Game Boy. De kalder det Seiken Densetsu. Det er et action RPG (svjh) og har intet med Final Fantasy at gøre. Det er det første i en ny, lang og god serie. SD2 kommer i vesten til at hedde Secret Of Mana, mens SD4 (SD3 kommer desværre ikke) kaldes Legend Of Mana. SD5 er på vej til GBA og kommer til at hedder Sword Of Mana. Men tilbage til historien:

Da Squares amerikanske afdeling skal oversætte og udgive Seiken Densetsu i vesten, tænker de noget i retning af:

"Seiken Densetsu? Det kan man ikke kalde et spil."

"Hvad skal vi så kalde det?"

(...)

"Hvad med at kalde det et eller andet med Final Fantasy?"

"Men det har jo ikke noget med Final Fantasy at gøre? Det hedder jo heller ikke noget med Final Fanjira i Japan!"

"Og!? Folk herovre er alligevel så dumme, at de ikke opdager det!"

"Ja, haha, vi kalder det Final Fantasy: Adventure og så tror alle de dumme forbrugere, at de køber et Final Fantasy-spil."

"Ja, for satan. Ligesom vi gjorde med Mystic Quest, haha!"

"Haha, vi er så skidesmarte. Det her er næsten ligeså godt, som dengang vi kaldte Final Fanjira IV for Final Fantasy II, så ingen opdagede, at vi glemte at udgive halvdelen af spillene!"

"Nu scorer vi alligevel kassen på det skodspil! Skål!"

Uddybet nok...? ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RonaldoRonaldoSkrevet 19/09-03 00:31 
Ja, men Final Fantasy Crystal Chronicles hedder Final Fantasy Crystal Chronicles i Japan. Jeg kan ikke rigtig se sammenhænget?

Det er selvfølgelig et spin-off og bygger ikke på den "ægte" serie. Der må tilgengæld være en forklaring hvorfor de vil kalde det Final Fantasy hvis det på ingen måde har noget med det at gøre, udover kommerciale hensigter.
RJKRJKSkrevet 19/09-03 00:38 
FreddiE >
Ja, men Final Fantasy Crystal Chronicles hedder Final Fantasy Crystal Chronicles i Japan.

Det er korrekt, men det du med flere siger er, at "når det hedder Final Fantasy, så er det også et Final Fantasy-spil". Jeg prøver at udpensle, hvorfor det i hvert fald ikke altid er tilfældet. Svjh er Tactics og Crystal Chronicles de eneste titler udenfor nummereringen, der også hedder FF i Japan.

Der må tilgengæld være en forklaring hvorfor de vil kalde det Final Fantasy hvis det på ingen måde har noget med det at gøre, udover kommerciale hensigter.

Hvorfor? Mon ikke bare forklaringen er, at japanerne også er blevet mere kyniske...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RonaldoRonaldoSkrevet 19/09-03 01:02 
Det skrev jeg heller ikke, dog kunne det godt lyde lidt som det.

Game Designer's Studio er financieret af Nintendo, så måske det ikke er med henblik på en ny serie? Det lyder lidt dramatisk at Square Enix bare klister FF-navnet på alt hvad de kan komme i nærheden af. Jeg håber vi får noget opklaring.
52 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig