X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hakkende DVD-afspilning


Svar
PeculiarPeculiarSkrevet 11/09-03 18:45 
Er der nogen der kan hjælpe mig med en PS2 der hakker under dvd-afspilning? Det begynder ca. tre kvarter inde i filmen hvorefter det bliver helt umuligt at se på. Afspilning af spil er ikke noget problem.
Nogen der har et bud på hvad man kan gøre ved det??
millenniummillenniumSkrevet 11/09-03 18:54 
Hakker, ridser eller støv på DVD-skiven, måske.....?!

Læsehovedet i PS2'en er ikke det mest stabile der findes.
The medium is the message.
PeculiarPeculiarSkrevet 11/09-03 19:40 
Hmm tror jeg ikke for det sker med alle de film jeg har set og det sker på ca. samme tidspunkt (en halv time til tre kvarter inde i filmen).
tue hazukitue hazukiSkrevet 11/09-03 19:51 
jeg har være ude for at den hakker en gang en ca 60 min inde i filmen, men det tror jeg skyldes at dvd'en skifter lag...

Dit problem kan sagtens have noget med selve skiven at gøre. PS2'en er ikke den bedste dvd-afspiller, så jeg kan godt forestille mig at de "billigere" skiver måske ikke bliver læst optimalt. Men det er bare en teori.

Hvis du du har en ven der har en normal dvd-afspiller kan du jo prøve og se hvad der sker når du afspiller den...
»You'll never walk alone«
ChronoChronoSkrevet 11/09-03 19:59 
Jeg oplevede det med en enkelt film. Den begyndte at hakke efter at have skiftet lag. Det forsvandt dog da jeg fik mig en fjernbetjening og de tilhørende nye drivers. Tror bare at PS2'en har problemer med at skifte lag på nogle dvd'er.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
PeculiarPeculiarSkrevet 11/09-03 20:23 
Det er ikke bare så den hakker et øjeblik. Den hakker meget og kan finde på at springe 5-10 sekunder frem i filmen. Jeg har prøvet at afspille de samme dvd-film på mine forældres dvd-afspiller hvor der ikke er nogle problemer.
Tror i det er laseren der er ved at være færdig? :/
NaieraNaieraSkrevet 11/09-03 20:44 
Ja.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PeculiarPeculiarSkrevet 11/09-03 20:46 
Synes bare det er underligt at der aldrig er problemer med PS2-spil selv om den kører i lang tid. Kan det måske ikke bare være laseren der er beskidt eller noget i den retning??
RJKRJKSkrevet 11/09-03 21:31 
Har du DVD-opdateringen (der medfølger med fjernbetjeningen)? Den skulle forbedre driveren og kompabiliteten klart.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PeculiarPeculiarSkrevet 11/09-03 21:38 
Jeps har haft den men har solgt remoten videre. Softwaren ligger dog stadig på mem. kortet.
RJKRJKSkrevet 11/09-03 21:40 
Så er mit bud også laseren. Jeg har også erfaret, at layer nummer to altid er sværere at afspille end det første. Så det er formentligt dér, det går galt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PeculiarPeculiarSkrevet 11/09-03 21:53 
Hmm rimelig trist :(
Men burde den så ikke også "crashe" når jeg spiller spil?
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 11/09-03 22:33 
Jeg har dog ikke prøvet det med min PS2 (da jeg aldrig bruger den til DVD afspilning), men med min første DVD afspiller oplevede jeg helt fra begyndelsen, at filmen begyndte at hakke kraftigt efter 45-60 minutter. Samme tidspunkt hver gang, uanset hvilken skive der var i. I dette tilfælde var det en produktionsfejl, og jeg fik den byttet til en anden...

Dog var DVD afspilleren også helt ny, så det var ikke et problem der "pludselig" dukkede op.. Nu kan jeg ikke helt huske om du har fortalt hvor gammel din PS2 er.
RJKRJKSkrevet 11/09-03 22:33 
Jeg ved ikke ret meget om det, så jeg skal ikke kloge mig. Men så vidt jeg ved er de fleste spil på single layer-disc og således kommer du aldrig til det problematisk lag. De større spil er dog på dual layer, efter hvad jeg ved. Så det vil nok sige Xenosaga, Final Fantasy X og den slags.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PeculiarPeculiarSkrevet 12/09-03 19:29 
Hmm det vil altså sige at den i princippet burde have svært ved at afspille det andet lag på dvd'en? Men tilsyneladende er der ikke noget problem hvis jeg springer frem til de sidste kapitler på filmen. PS2'en er købt august 2001 så garantien nåede lige at løbe ud (pis!).
T.REXT.REXSkrevet 16/09-03 18:02 
Jeg har tit tænkt på hvad der sker når laseren går "død". Skal man så have ny konsol eller ny laser??? Har nemlig selv prøvet hvor det skete med en DVD, men der var "heldigvis" noget galt med DVDén.
One PS2 to rule them all
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig