X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

GBA Top 5


Svar
RitesRitesSkrevet 11/03-03 16:14 
Hvad jeres Top 5 af spil til GBA/GB.

Det er jeres mening, så frabeder folk om at diskutere eller rakke ned på andres spilsmag.

1. Metroid Fusion
2. Golden Sun
3. Zelda: Links Awakening(lad os bare sige DX indtil jeg får den nye)
4. Shadow Warrior(GB)
5. Tetris(mest pg.a. nostalgi ;)
» a winner is you «
seebergseebergSkrevet 11/03-03 16:30 
1. Sonic Advance (GBA)
2. Wario Land II (GB)
3. Kriby's Dreamland II (GB)
4. Legend Of Zelda: Link's Awakening (GB)
5. Super Mario Bros. Deluxe (GBC)

Er lidt gammeldavs ;)
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
Le RoofLe RoofSkrevet 11/03-03 17:26, rettet 11/03-03 17:28 
1. Golden Sun
2. Metroid Fusion
3. Castlevaia: Harmony of Dessonance/White Night Concerto
4. Tactics Ogre: The Knight og Lodis
5. Advance Wars

PS. nu står der jo GBA top 5, men det ser jo ikke ud til helt at være tilfældet i jeres eksempler, vel?...ellers så min top 5 liste måske også lidt anerledes ud...
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
seebergseebergSkrevet 11/03-03 18:10 
Rites >
Hvad jeres Top 5 af spil til GBA/GB.



Hmm.... står der ikke GBA/GB ???
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
Le RoofLe RoofSkrevet 11/03-03 18:12 
Ja OK, jeg kiggede kun lige på overskriften...
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
RitesRitesSkrevet 11/03-03 19:32 
Jeg har lige hentet Advance Wars idag og skal da også få prøvet Castlevania: HoD.

Men først... Zelda!!!
» a winner is you «
zpeakerzzpeakerzSkrevet 11/03-03 20:33 
Måske ikke lige i denne rækkefølge:

Golden Sun (GBA) (Det bedste RPG)
Sonic Advanced (GBA) (Bare et godt spil)
Jedi Power Battle (GBA) (Helt sikkert et MUST)
Rainbow Six (GBA) (DAMN GOOD GAME)
Spider-Man: Mysterio's Menace (GBA) (Du svinger dig rundt!!!)
Tony Hawk's Pro Skater 3 (GBA) (Det bedste skater spil til GBA)
Work Rules: 1. The boss is always right. 2. If the boss is wrong, refer to #1.
ChronoChronoSkrevet 11/03-03 20:34 
Min top 5:

Golden Sun
Zelda Link to the Past
Zelda Links Awakening
Mario Kart Advance
Mystic Quest (GB)

Det er med skam i stemmen at jeg indrømmer endnu ikke at have spillet Metroid Fusion, jeg er dog overbevidst om det vil komme ind blandt top 5. Spillet er også på vej da jeg efter at have gennemført Super Metroid og snart Metroid Prime slet ikke kan få nok af de spil. Og så låser det jo op for nye ting i Metroid Prime :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RitesRitesSkrevet 11/03-03 20:44 
Ja, jeg skal også have Links Awakening igen :(
» a winner is you «
zpeakerzzpeakerzSkrevet 11/03-03 21:04, rettet 11/03-03 21:04 
Rites >
Ja, jeg skal også have Links Awakening igen :(

Er det bare mig, eller er oven nævnte spil ikke til GAMEBOY? Jeg spørge bare pga Chrono's indlæg!
Work Rules: 1. The boss is always right. 2. If the boss is wrong, refer to #1.
RitesRitesSkrevet 11/03-03 22:37 
Jo. Hvad er problemet?
» a winner is you «
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/03-03 22:39 
Nogen der ved hvornår Sonic Advance 2 udkommer i danmark?
Spiller nu: Phantasy Star IV
RitesRitesSkrevet 11/03-03 23:16 
Godt off-topic spørgsmål, men jeg ved det ikke...
» a winner is you «
SumezSumezSkrevet 11/03-03 23:33 
Konsolkongen >
Nogen der ved hvornår Sonic Advance 2 udkommer i danmark?

Tjaa, den japanske version er også på engelsk. Mener også det er udkommet i england, men er ikke sikker. Det gør ingen forskel, der er jo ingen region. Og lige netop GBA spil kan tit skaffes MEGET billigere i udlandet (Sonic Advance går som nyt til £10-15 på eBay, mener jeg)

Speaking of Sonic Advance. Seeberg, sorry, men 1'eren er jo vildt skod! Det har intet med Sonic at gøre og er kun endnu et dumt, typisk platformspil uden indhold. 2'eren derimod, har betydeligt mere Sonic fornemmelse, synes jeg, faktisk gør det det rigtig godt, men mangler desværre visse andre gameplay elementer. :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
seebergseebergSkrevet 12/03-03 07:32 
Sumez >
Konsolkongen >
Nogen der ved hvornår Sonic Advance 2 udkommer i danmark?

Speaking of Sonic Advance. Seeberg, sorry, men 1'eren er jo vildt skod! Det har intet med Sonic at gøre og er kun endnu et dumt, typisk platformspil uden indhold. 2'eren derimod, har betydeligt mere Sonic fornemmelse, synes jeg, faktisk gør det det rigtig godt, men mangler desværre visse andre gameplay elementer. :!



Hvad snakker du om??? Jeg synes at Sonic Advance er et utroligt gennemført spil. Det har den samme gode stemning som MD spillene havde... Og hvorfor har det intet med Sonic at gøre??? syntes aldrig Sonic har set bedre ud i et konsolspil... Sonic Team har altså virkelig gjort sig umage for at få Sonic "transporteret" fra SEGA til Nintendo og det synes jeg de har gjort kanon godt !!!!

Der fik du den.... ;)
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
SumezSumezSkrevet 12/03-03 14:11 
Det har OVERHOVEDET ikke "Sonic fornemmelsen". Har du overhovedet spillet Sonic spillene til MD? Det er noget helt andet. Det er desuden heller ikke de samme, der har lavet det, men de folk der bl.a. lavede Sonic spillene til Master System og Game Genie.
Men som sagt er Sonic Adventure 2 betydeligt forbedret på det område, men stadig slet ikke oppe på siden af MD serien.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
original_gameroriginal_gamerSkrevet 12/03-03 16:58 
Heey... jeg kender faktisk seeberg og jeg ved at hvis man vil vide noget om sonic spørger man ham. hans samling af sonic genstande er overvældende og han ved virkelig hvad han snakker om så!!! var din mund
*Sega will rise again*
NaieraNaieraSkrevet 12/03-03 17:00 
Hey hey, bare fordi man har meget betyder det ikke man ved meget. Jeg ville nu umiddelbart hellere sætte min penge på en "mand" (Sumez), frem for to "børn" (dig, seeberg)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
seebergseebergSkrevet 12/03-03 17:00 
original_gamer >
Heey... jeg kender faktisk seeberg og jeg ved at hvis man vil vide noget om sonic spørger man ham. hans samling af sonic genstande er overvældende og han ved virkelig hvad han snakker om så!!! var din mund

Jeps det er rigtigt.... Jeg ejer tilfældigvis 13 Sonic spil til forskellige platforme, så jeg ved godt, hvordan den ægte Sonic følelse er !!!
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
seebergseebergSkrevet 12/03-03 17:04, rettet 12/03-03 17:04 
Naiera >
Hey hey, bare fordi man har meget betyder det ikke man ved meget. Jeg ville nu umiddelbart hellere sætte min penge på en "mand" (Sumez), frem for to "børn" (dig, seeberg)

Jeg ved da godt det ikke har noget med antal at gøre, men jeg har spillet Sonic siden jeg var 5 år på det gamle mastersystem... senere spillede jeg så Megadrive versionerne og sådan har det ellers udviklet sig... såååå..... Men nu syntes jeg ikke vi skal komme op at slås over det....
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
fuzionfuzionSkrevet 12/03-03 19:24 
1. Advance Wars
2. Sonic Advance
3. Golden Sun
4. V-Rally 3
zpeakerzzpeakerzSkrevet 12/03-03 20:11 
Rites >
Jo. Hvad er problemet?

Lige meget! Jeg var bare usikker :D !

Konsolkongen >
Nogen der ved hvornår Sonic Advance 2 udkommer i danmark?

Hvis du kan lide Sonic, skal du da importere den! Der er et vildt fedt spil! Ved dog ikke med sikkerhed om hvornår det kommer til DK... I mit næste indlæg vil der stå det!
Work Rules: 1. The boss is always right. 2. If the boss is wrong, refer to #1.
zpeakerzzpeakerzSkrevet 12/03-03 20:14 
Udgivelsesdatoen for Sonic Advanced 2 er: 21-03-2003

Jeg glæder mig bare til GTA3 (25-04-2003)!!! Håber det bliver godt!

Fra nintendo's hjemmeside:

--->Endelig kan du spille A Link To The Past uanset, hvor du er. Desuden venter der en overraskelse for op til 4 spillere.

På E3 blev der vist nogle billeder fra det kommende Zelda-spil til GBA, og denne nye version af en højtelsket klassiker lover rigtig godt. Ud over single-player delen kan den også byde på dele, hvor to til fire spillere spiller sammen – der er faktisk hele områder i spillet, man kun kan få adgang til, hvis man er flere.<---
Work Rules: 1. The boss is always right. 2. If the boss is wrong, refer to #1.
AssassinAssassinSkrevet 12/03-03 20:26 
Seeberg >
original_gamer >
Heey... jeg kender faktisk seeberg og jeg ved at hvis man vil vide noget om sonic spørger man ham. hans samling af sonic genstande er overvældende og han ved virkelig hvad han snakker om så!!! var din mund

Jeps det er rigtigt.... Jeg ejer tilfældigvis 13 Sonic spil til forskellige platforme, så jeg ved godt, hvordan den ægte Sonic følelse er !!!


Nu er 13 spil vel heller ikke ligefrem overvældende når der er lavet omkring 30, nuvel....GBA top 5

1. Mario Kart Super Circuit
2. Advance Wars
3. Namco Museum
4. Game & Watch Gallery
5. ISS
Her lips said "no" - but her eyes said "read my lips"
NaieraNaieraSkrevet 12/03-03 20:34 
Benyt venligst Quote funktionen fornuftigt.

Tak.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
seebergseebergSkrevet 12/03-03 22:08 
Narj, men det er en pæn potion....;)
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
SumezSumezSkrevet 12/03-03 22:57, rettet 12/03-03 22:58 
Naiera >
Hey hey, bare fordi man har meget betyder det ikke man ved meget. Jeg ville nu umiddelbart hellere sætte min penge på en "mand" (Sumez), frem for to "børn" (dig, seeberg)

Jeg elsker også dig, Naiera ;)

Seeberg >
Jeps det er rigtigt.... Jeg ejer tilfældigvis 13 Sonic spil til forskellige platforme, så jeg ved godt, hvordan den ægte Sonic følelse er !!!

Ok, jeg har kun... 9 stk. (10 hvis man medtæller dubletten ;P har ikke selv Advance 1 eller 2), men jeg ville nu tro at en kæmpe Sonic fan som dig burde være i stand til at se at Sonic Advance 1 slet ikke har den ægte Sonic følelse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
seebergseebergSkrevet 13/03-03 13:17 
Vi har to forskellige meninger så lad os nu bare lade det emne ligge... okay
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
SumezSumezSkrevet 13/03-03 13:18 
Hvis vi alle havde den samme mening, ville der aldrig være nogen debat. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
seebergseebergSkrevet 13/03-03 17:21 
Sumez >
Hvis vi alle havde den samme mening, ville der aldrig være nogen debat. :)

Det er rigtigt... Så lad os nu ikke være sure på hinanden fordi vi havde en lille øhh.... diskusion ;)
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
MadsMadsSkrevet 13/03-03 22:34 
Konsolkongen >
Nogen der ved hvornår Sonic Advance 2 udkommer i danmark?

Sonic Advance 2 udkommer 21. marts.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
seebergseebergSkrevet 13/03-03 22:39, rettet 13/03-03 23:32 
Sikke en gave at det udkommer lige samtidigt med GBA SP så kan man nyde de to ting sammen ahhhh....
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
RitesRitesSkrevet 14/03-03 06:32 
Men man har jo hverken tid til sine nyerhvervede spil eller Metroid, når A Link to the Past kommer samtidig med SP :(
» a winner is you «
Mati-GolMati-GolSkrevet 14/03-03 15:40 
Mine favorit spil:
1. Golden Sun
2. Advance Wars
3. Mario Kart
4. Spyro: Season of Ice
5. Jedi Clone Wars ( Eller noget... )
Playstation2 + RPG = Verdens Bedste Underholdning?
zpeakerzzpeakerzSkrevet 14/03-03 15:50 
Mati-Gol >
5. Jedi Clone Wars ( Eller noget... )

Ved du ikke engang hvad dit favoritspil hedder!? Det hedder da Star Wars: Attack of the Clones
Work Rules: 1. The boss is always right. 2. If the boss is wrong, refer to #1.
NaieraNaieraSkrevet 14/03-03 16:12 
Nu var det jo nummer 5, og der er efterhånden så fandens mange Star Wars spil at man skulle tro det var løgn...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
zpeakerzzpeakerzSkrevet 17/03-03 18:34, rettet 18/03-03 18:22 
Naiera >
Nu var det jo nummer 5, og der er efterhånden så fandens mange Star Wars spil at man skulle tro det var løgn...

Ja men ikke alle af dem er svære at huske... Attack of the Clones er sq da ikke svær at huske! Jeg kan gå med til at MANGE andre er svære, men hvis man så godt kan lide et spil, burde man da også kende navnet på det, eller er jeg "way of"?
Work Rules: 1. The boss is always right. 2. If the boss is wrong, refer to #1.
JAAJAASkrevet 18/03-03 00:17 
Advance Wars
Golden Sun
Tactics Ogre
Metroid Fusion
Zelda: LttP

....
Castlevania: Circle of The Moon
Zone of The Enders
Yoshi's Island
SumezSumezSkrevet 18/03-03 08:03, rettet 18/03-03 08:05 
Min GBA top 5: (altså ikke GBA/GB)

Castlevania: Harmony Dissonance
Castlevania: Circle of the Moon
Metroid Fusion
Golden Sun

Derefter er det svært at tænke på flere GBA spil, der er geniale nok til at fortjene en plads på min top 5 uden at være et remake af et spil til et andet system (dvs. snes), som jeg formentlig har i forvejen. Men indtil videre kan den sidste plads være reserveret FFTA ;)
Metroid Fusion kunne også sagtens gå hen og snige sig op over CotM. På trods af det faktum at de tre øverste spil er samme genre, er det svært at placere dem i rækkefølge.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JimPPJimPPSkrevet 18/03-03 09:43 
1. Metroide Fusion
2. Advance Wars
3. Golden Sun
4. Sonic Advance
5. Ready to Rumbel (ved ikke hvorfor?)
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
RitesRitesSkrevet 18/03-03 14:07 
Vidste sgu ikke at du havde Metroid Fusion -eller en GameBoy.
» a winner is you «
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig