X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Wonder Boy-serien


Svar
WehnerWehnerSkrevet 04/09-03 23:26 
Hejsa,

Midt i et kodylt retroflip er jeg er blevet helt bidt af den gode gamle Wonder Boy-serie. Har lige købt på Dragon's Trap og Monster Land til Master System samt Monster World og Monster's Lair til Megadrive.

Jeg ved at der findes tre efterfølgere til det fremragende Monster World. De et vist noget mere sjælde, men jeg kan ikke finde særlig meget info om disse, ud over:

http://www.vgmuseum.com/images/gg/monst.html
http://www.vgmuseum.com/pics5/wonderboy5.html
http://www.vgmuseum.com/pics2/wonderboy6.html

Hermed altså bevist, at de eksiterer. MW III og MW IV bliver så vidt jeg kan se også kaldt Wonder Boy V og IV. Alle tre spil er til Megadrive.

Desværre kan jeg ikke finde meget info om dem, derfor spørger jeg her. Nogen, der kender bare et eller andet til disse spil? Om de er gode, udgivet i vesten og hvor de kan købes? Og har de japansk tekst el. engelsk, hvis de er Japan-only. Osv...

På forhånd tak
/Lasse
P.S. Findes der et omfattende Wonder Boy website? Jeg har ikke kunnet finde et.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 04/09-03 23:39, rettet 04/09-03 23:41 
Jeg mener nok det hænger sådan sammen:

1 = Wonder Boy / Wonder Boy
2 = Monster Land / Monster World
3 = Monster Lair / Monster Lair
4 = Dragon's Trap / Monster World II
5 = Monster World / Monster World III
6 = N/A / Monster World IV

Titlen til venstre er den vi normalt kender dem som herhjemme - titlen til højre er den originale.

Så det eneste du mangler er altså 6'eren, som vist nok kun er kommet i JAP (MegaDrive). Grunden til at de billeder du linker til ser anderledes ud end dem du kender, er sikkert, at det er fra andre versioner - måske PC-Engine? I hvert fald ligner det første grangiveligt Dragon's Trap og det næste Monster World (altså det vi kender som MW).

3of19 er vist Wonder Boy-eksperten i blandt os, så han kan nok uddybe legenden om Bikkuriman.

Men det er da værd at kigge efter den 6'er - ser spændende ud.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 05/09-03 00:02, rettet 05/09-03 00:16 
Det ser ud til at du har ganske ret. Jeg fandt denne gode side:

http://www.enkoping.nu/wonderboy/

Så koger vi antallet af spørgsmål ned til:

Er der nogen, der har erfaring med Monster World IV?

Takker!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
3of193of19Skrevet 05/09-03 01:02 
Ekspert... tjaaa.

Rune's forklaring er meget fin, forvirringen med "Wonderboy 6" kommer fra at serien i Japan kom til at hedde Monsterworld i stedet for Wonderboy. Wonderboy er svjv ikke engang med i Monsterworld IV, man spiller en pige hvis navn jeg ikke lige kan huske (Aisha måske).
Spillet findes faktisk i en fanoversat udgave, så man behøver ikke engang kunne japansk for at spille det. har spillet lidt af det (ca 1,5 timer), det ser ud til at være ganske godt.
WehnerWehnerSkrevet 05/09-03 10:16 
Jeps, det var lige præcis Land/World der forvirrede mig, men jeg er med nu. Så langt så godt ;)

'Fanoversat udgave' er så det næste jeg må spørge om. Er det fans, der har syslet med det originale cartridge og tilføjet en chip med oversættelsen, eller hvad? Hvor får man fat i sådanne oversættelser? Jeg har Seiken Densetsu 3 på japansk og det er tydeligvis et rigtig godt spil, men jeg kan ikke holde ud at spille det med japansk tekst. Fås det også 'fan-oversat' ?

Måske jeg skulle have flyttet dette til en ny tråd...nå lad os se, om der kommer svar her...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 05/09-03 11:54 
Fan oversat betyder at du skal til at kigge dig om efter en emulator der kan afspille MegaDrive rom'er.
Hvis du altså ikke vælger selv at brænde ROM'en ned på et MegaDrive cartridge (i hvilket tilfælde jeg personligt vil overrække dig min "mest hardcore bruger på P:R for altid" t-shirt ;-))

Emnet er lidt følsomt herinde. Så læs lige reglerne før du spørger mere til det.

Kloge børn ved hvor grænsen går, så de kan gå lige til den...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 05/09-03 15:36 
dRxL >
Fan oversat betyder at du skal til at kigge dig om efter en emulator der kan afspille MegaDrive rom'er.

Håber ikke det her går over stregen (og jeg ejer i øvrigt det japanske Seiken Densetsu 3), men bare lige for at være sikker: Megadrive rom'er afspilles på en PC ligesom MAME så?

Så bliver det jo nok ikke helt det samme. Jeg havde håbet på at der fandtes noget Cartridge-mod-agtigt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 05/09-03 15:41 
I teorien er det muligt at du kan brænde ROM'en som Daniel foreslår. Jeg har selv kigget på det i forbindelse med et andet projekt, for at se, hvor forskellige cartridgene var. Og de er ret forskellige.

Så minimumskrav for at jeg fx ville brænde ROM'erne for dig, er at du anskaffer dig den originale japanske udgave (det ville det alligevel være af etiske grunde). Derudover SKAL filerne fylde det samme.

Så det er en opgave, og muligvis kan det ikke lade sig gøre, men det kunne da være forsøget værd. Vi kan evt. starte med dit Seiken Densetsu 3 - så ved jeg om jeg skal gøre det samme med mit ;pp
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 05/09-03 15:46, rettet 20/02-04 20:30 
Jeg har som sagt SD3 på japansk allerede. Er ikke sikker på at jeg synes det er en god ide at lave forsøget på så dyrt et cartridge - etik eller ej. Måske metoden kan testes på en lidt billigere model ;) Aner ikke hvad det står i i dag, men jeg gav i sin tid GameShop 800- for det...

Hvordan brænder man i øvrigt fra en PC til et cartridge (for jeg skal ikke afvise at dette har fanget min interesse)?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 05/09-03 15:52 
Du skal bruge en EPROM-brænder og skal de fungere ordentligt, er de relativt dyre (1000-2000,-). Vi har naturligvis én i forbindelse med arcademuséet, da det der skal bruges ret ofte.

Og, ja, jeg tør heller ikke ofre mit SD3 ;) Men hvis du finder et eller andet du VIL ofre og finder dataene, så skal jeg nok prøve at gøre forsøget for dig.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 05/09-03 16:14 
Det er da et tilbud, der er til at forstå! Det kan jo være at det kommer på tale engang.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig