X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendo styrer det japanske marked


Svar
RonaldoRonaldoSkrevet 04/09-03 15:15, rettet 04/09-03 15:17 
Media Create Numbers (8/25-8/31) - A "Tale" on how to sell systems....

HARDWARE:


Weekly game machine sale ranking manufacturer type weekly sale quantity annual sum total sale quantity

Last week's numbers in parenthesis

1 Nintendo Gameboy Advance SP 42,600 1,575,400 (32,300)
2 Nintendo GameCube 35,600 486,200 (15,200)
3 SCE Playstation 2 35,300 1,953,300 (33,300)
4 Nintendo Game Boy Advance 12,100 1,031,800 (12,200)
5 SCE Playstation 960 54,300 ( 760)
6 Microsoft Xbox 650 72,500 ( 490)
7 Wonderswan Crystal 520 29,500 (------)
8 Wonderswan Color 180 15,100 (------)

Note: As for annual sum total sale quantity sum total from December 30th of 2002


SOFTWARE:

Week game-software sale: "TEIRUZU OBU SHINFONIA" of 1 place NAMCO
Ranking Model Maker Title Week selling number Total selling number

1 GC NAMCO Tales of Symphonia 193,500 193,500
2 ENIX, GBA Square Sword of Mana 153,000 153,000
3 PS2 KONAMI World Soccer Winning Eleven 7 53,400 900,000
4 PS2 KOE Winning Post 6 33,900 33,900
5 GC ENIX, Square Final Fantasy Crystal Chronicle 20,300 328,600
6 GBA Pokemon Pokemon Pinball Ruby & Sapphire 19,400 170,247
7 GBA Nintendo Super Mario Advance 4 17,200 334,000
8 GC Nintendo Kirby's Air Ride 16,500 278,500
9 PS2 Tecmo Monster Farm 4 15,600 143,400
10 PS2 KONAMI On-the-spot Powerful Professional Baseball 10 14,900 452,100


Lånt fra "GCN General Board" ovre på IGN. http://boards.ign.com/message.asp?topic=44738198&page=1 (Insider)
RonaldoRonaldoSkrevet 04/09-03 15:21 
Med andre ord betyder det at der blev solgt flere GC'er end PS2'er den uge. Namco's Tales of Symphonia har selvfølgelig en finger med i spillet.
SumezSumezSkrevet 04/09-03 15:30 
Ja.. Og med Baten Kaitos ser det ud til at jeg snart skal have erhvervet den Freeloader!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FanboyFanboySkrevet 04/09-03 19:09 
FreddiE >
Med andre ord betyder det at der blev solgt flere GC'er end PS2'er den uge. Namco's Tales of Symphonia har selvfølgelig en finger med i spillet.

Ja, det er en fryd for øjet at se. Ud over at Tales har haft stor betydning, har FF:CC sikkert også haft pænt stor betydning.
slartibartfastslartibartfastSkrevet 05/09-03 00:40 
hmm hvor ser du det ?

2 Nintendo GameCube 35,600 486,200 (15,200)
3 SCE Playstation 2 35,300 1,953,300 (33,300)

ud fra de tal har ps2 solgt over dobbelt så meget som gamecube, men du ser måske på den første af de 3 uger hvor gamecube har solgt 300 maskiner mere end ps2?
RJKRJKSkrevet 05/09-03 00:45 
Denne uge - I alt i år - Sidste uge

...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
slartibartfastslartibartfastSkrevet 05/09-03 00:50, rettet 05/09-03 01:36 
ups - det står der jo også hvis man læser ordentligt :( men det er stadig en lille sejr i forhold til det årlige salg
RonaldoRonaldoSkrevet 05/09-03 08:24 
Nintendo har flere produkter, og de dominere i øjeblikket salgslisterne. Det er da en klar indikation om at Nintendo stadig er med, og at de ikke halter bag efter.

Jeg synts personligt at det er direkte flovt, at Microsoft ikke formår at flytte flere units end PSX, og det er flere måneder i træk efterhånden. Det kan godt være at Amerikanerne er arrogante over for det japanske marked, men jeg kan ikke se håb om en dominans uden det.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 05/09-03 10:52 
Jeg håber Nintendo lærer noget af det her?

Her er lidt stikord til Iwata:

Content, content, content!
Developers, developers, developers…

"Mature"
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RonaldoRonaldoSkrevet 05/09-03 11:35, rettet 05/09-03 11:36 
Nintendo skaffede bare en populær third-party RPG titel, og så gik japanerne amok. Chrystal Chronicles og Tales er hverken mature eller kidy, men det er noget japanerne elsker, de har også noget i vente med Baten Kaitos. Det er for dårligt at der ikke blev udgivet nogle RPG titler noget før, i steddet for at det lige pludselig flyder med dem i det samme kvartal.

GameCube har efterhånden et bredt spil-biblotek, og det ser kun ud til at blive bedre.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 05/09-03 12:13 
Nu mangler "vi" bare:

- FPS
- First-party RPG
- Zelda som i Spaceworld demo

Så er JEG tilfreds :o)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RonaldoRonaldoSkrevet 05/09-03 12:28 
- Killer 7 (?)
- Paper Mario (?)
- "I have a dream..."
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 05/09-03 13:42 
Uhhhh...Ja! Havde glemt Paper Mario!

Fuck yes! (undskyld mig).
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SephirothSephirothSkrevet 05/09-03 14:09 
- FPS... Fear?!

- First-Party RPG? - Så længe de udgiver Tales of Symphonia, FF:CC og Baten Kaitos i vesten er jeg ligeglad!

- Zelda som i Spaceworld demo - Tro på det ;P

- Killer 7 - Som umiddelbart også ser ud til at blive en FPS! Der mistede jeg lige pludselig en hel del interesse

- Paper Mario - Jaaah!!

- *I have a dream...* - Me too, og den hedder Mario 128!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
DanniDanniSkrevet 05/09-03 18:28 
Der kommer jo også Gheist det ser meget lovende ud.
SephirothSephirothSkrevet 05/09-03 18:56 
Jep, Geist=Fear. Min fejl =)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
RebelheartRebelheartSkrevet 05/09-03 21:33 
FreddiE >
Jeg synts personligt at det er direkte flovt, at Microsoft ikke formår at flytte flere units end PSX, og det er flere måneder i træk efterhånden. Det kan godt være at Amerikanerne er arrogante over for det japanske marked, men jeg kan ikke se håb om en dominans uden det.

Det er ikke amerikanerne, som er arrogante, men japanerne!
MS kan sagtens klare sig uden det japanske marked, ligesom Nintendo kan klare sig uden det europæiske.
Det amerikanske marked er dog vigtigt for begge parter og her har Nintendo allerede tabt meget i forhold til tidligere.
Man må desværre sige, at det ser mere og mere sort ud for Nintendos fremtid.
RJKRJKSkrevet 05/09-03 23:04 
Rebelheart >
MS kan sagtens klare sig uden det japanske marked, ligesom Nintendo kan klare sig uden det europæiske.

Det kan ikke sammenlignes. De japanske udviklere er mange gange vigtigere end de europæiske...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Zzap!Zzap!Skrevet 05/09-03 23:17, rettet 06/09-03 00:07 
Rebelheart:
Har du nogensinde hørt om selvopfyldende profetier?
En af hovedårsagerne til at GCens salg falder nogen steder i verden, er at vi hver dag bliver skreget ørene fulde af dommedags profetier om at "Nu går det ikke meget længere for Nintendo" og at "der er rygter om at Nintendo indstiller produktionen af konsoller, og kun vil satse på spillene".
Den slags snak skaber usikkerhed blandt aktionærer og core-forbrugere, med dalene salg til følge.

Det hjælper selvfølgelig heller ikke, at topledere hos Nintendo kommer med tåbelige uovervejede udtalelser, som den med at Nintendo ikke ville lave en ny konsol de næste 6-7 år, eller lader ellers ligegyldige oplysninger slippe ud, som den med at, GC produktionen holder en pause indtil lageret er nede. Hvorefter alle kaster sig over dem, som om de næsten er glade for hvis det gik Nintendo dårligt?
Born to kill space
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 06/09-03 00:00 
Amen!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Bede-xBede-xSkrevet 06/09-03 14:41 
FreddiE >
Nintendo har flere produkter, og de dominere i øjeblikket salgslisterne. Det er da en klar indikation om at Nintendo stadig er med, og at de ikke halter bag efter.

Det er kun en begrænset peroide der er tale om.

Kig på udvikler support og display i forretningerne(hele verden) for at finde ud af hvor godt en konsol er med.

Fx Eidos

http://cube.ign.com/articles/436/436915p1.html

Eller sådan en ting som at GTA spillene ikke kommer til GC(udfra hvad der er sagt indtil videre).

Det er stadig op ad bakke for Nintendo(og MS)når vi kigger på salgstal...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 06/09-03 14:42 
RJK >
Det kan ikke sammenlignes. De japanske udviklere er mange gange vigtigere end de europæiske...

Japanske udviklere kan dog godt lave spil til andre markeder, hvis en maskine sælger godt der...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 06/09-03 14:59 
Ja, hvis de bliver betalt for det ;) Undtagelser kan du altid finde, men prøv lige at se om ikke støtten til Xbox fra japanske udviklere og udgivere er _nogenlunde_ proportionel med salget af Xbox i Japan....?

Fakta er at japanerne er ret indsnævrede og mest fokuserer på deres eget marked. Eller mere korrekt er det nok de vestlige forbrugere der er indsnævrede og ikke støtter de japanske udviklere nok ;)

Her tænker jeg selvfølgelig primært på de "japanske" japanske titler og ikke dem, der bare forsøger at være ligesom de amerikanske.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SchwenSchwenSkrevet 06/09-03 18:37 
...som den med at Nintendo ikke ville lave en ny konsol de næste 6-7 år...

Det har de jo så også ændret og siger i stedet i år 2005/2006. Nogenlunde samme tid som deres konkurrenter.
Zzap!Zzap!Skrevet 06/09-03 20:35 
De har trukket det helt tilbage, og siger nu at de ikke vil komme senere end Sony denne gang. Hvorfor de overhovedet sagde det i første omgang, kan man så undre sig over.
Born to kill space
DommergaardDommergaardSkrevet 07/09-03 11:01 
Jeg har hørt at Nintendo vil komme med deres konsol før Microsoft og Sony! :/
Bede-xBede-xSkrevet 16/09-03 00:34 
RJK >
Ja, hvis de bliver betalt for det ;) Undtagelser kan du altid finde, men prøv lige at se om ikke støtten til Xbox fra japanske udviklere og udgivere er _nogenlunde_ proportionel med salget af Xbox i Japan....?

Jeg skal nok passe på hvad jeg siger nu, for det er ikke tænkt ordentligt igennem.

Men umiddelbart, hvis vi ser bort fra moderfirmaerne, så vil jeg mene at Xbox har lige så mange japanske kvalitets titler som GC.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 16/09-03 00:44 
Jeg har såmænd heller ikke gennemtænkt det her, men hvis vi snakker decideret fremragende japanske titler så mener jeg at Xbox har: 0.

Snakker vi bare ret gode titler, så er der vel: 3-4 (Dead Or Alive 3, Panzer Dragoon Orta, Gun Valkyrie og så muligvis Jet Set Radio Future).

Jeg er sikker på, at GameCube har flere.

(Multiplatformtitler ikke medregnet)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 16/09-03 00:49 
Jeg må altså til at få øjnene op for GameCubens kvalitetsspil, for det eneste jeg har fundet nogenlunde underholdende indtil videre er Super Monkey Ball 2 i multiplayer...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 16/09-03 00:54, rettet 16/09-03 00:55 
Nu har jeg så lige siddet og kigget de japanske GameCube-titler som er blevet udgivet herhjemme igennem og så ser det faktisk også ret tyndt ud, når det ikke lige skal være fra Nintendo. Super Monkey Ball-serien er vel egentligt det eneste der for alvor skiller sig ud og derefter må vi jo så vente på F-Zero GX og Viewtiful Joe samt de par spændende RPG'er der er på vej (den slags tager jo traditionelt lige noget tid om at komme).

Og mon ikke du engang ser lyset i Zelda, KTC...? :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 16/09-03 00:58, rettet 16/09-03 01:03 
Det er også min opfattelse. Der ud af kan vi læse, hvis vi er enige i konklusionen om lige mange japanske kvalitetstitler, at japanske firmaer vælger at støtte den maskine der sælger mest på verdensbasis. Ikke den som kommer fra en japansk producent eller sælger mest der.

Og det var jo min pointe :)

Må dog sige at jeg ikke er enig i din vudering af kvalitetstitler. Synes at der er mange flere gode til begge maskiner.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KTCKTCSkrevet 16/09-03 00:59 
Jo, det er ikke helt umuligt. Jeg har bare ikke lyst til at spille et Zelda-spil til et træf, for jeg synes at denne slags spil skal opleves under rette forhold, så man kan leve sig ind i dem...
Så... Lån mig en Cube og Zelda en uges tid, og jeg skal nok prøve :D
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 16/09-03 01:14 
bede-x >
Der ud af kan vi læse, hvis vi er enige i konklusionen om lige mange japanske kvalitetstitler,

Det er vi nu ikke, for som sagt er mange af de større titler stadig på vej til GameCube. Jeg nægter ikke at RPG'er vejer tungest i min bog og der har Xbox altså intet at byde på, mens der er flere interessante på vej til GameCube. Jeg ved heller ikke om jeg synes det er helt fair, ikke at tælle Nintendo med på nogen måde.

Derudover snakkede jeg altså på intet tidspunkt om kvalitet og der er altså mange flere mindre gode japanske titler til GameCube. Plus at der selvfølgelig også er flere af dem, der kun egner sig til det japanske marked.

Det handler vel om logisk tankegang. Da ville da være åndsvagt at udgive en nichetitel som fx de nye Sakura Wars til konsollen med 100.000 solgte enheder, når man også kan vælge den med 1 million eller 10 millioner solgte enheder.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 16/09-03 01:15 
KTC >
Jeg har bare ikke lyst til at spille et Zelda-spil til et træf, for jeg synes at denne slags spil skal opleves under rette forhold, så man kan leve sig ind i dem...

Selvfølgelig skal de det :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 16/09-03 02:16 
RJK >
bede-x >
Der ud af kan vi læse, hvis vi er enige i konklusionen om lige mange japanske kvalitetstitler,

Det er vi nu ikke, for som sagt er mange af de større titler stadig på vej til GameCube. Jeg nægter ikke at RPG'er vejer tungest i min bog og der har Xbox altså intet at byde på, mens der er flere interessante på vej til GameCube.

At RPGs vægter højest i din bog kan vel næppe danne grundlag for en sammenligning. En sådan må forgå uagtet genre.

Derudover snakkede jeg altså på intet tidspunkt om kvalitet og der er altså mange flere mindre gode japanske titler til GameCube. Plus at der selvfølgelig også er flere af dem, der kun egner sig til det japanske marked.

Jo, det gjorde du. Jeg sagde :

Jeg skal nok passe på hvad jeg siger nu, for det er ikke tænkt ordentligt igennem.

Men umiddelbart, hvis vi ser bort fra moderfirmaerne, så vil jeg mene at Xbox har lige så mange japanske kvalitets titler som GC.


Hvortil du svarede :

Jeg har såmænd heller ikke gennemtænkt det her, men hvis vi snakker decideret fremragende japanske titler så mener jeg at Xbox har: 0.

Snakker vi bare ret gode titler, så er der vel: 3-4 (Dead Or Alive 3, Panzer Dragoon Orta, Gun Valkyrie og så muligvis Jet Set Radio Future).

Jeg er sikker på, at GameCube har flere.


Her snakker vi tydeligt om kvalitetstitler. Ret gode eller bedre... Vi var dog ikke enige i definitionen af hvad en kvalitetstitel var, hvilket jeg skrev.


Det handler vel om logisk tankegang. Da ville da være åndsvagt at udgive en nichetitel som fx de nye Sakura Wars til konsollen med 100.000 solgte enheder, når man også kan vælge den med 1 million eller 10 millioner solgte enheder.


Ja, selvfølgelig. Har aldrig påstået andet. Blot at jeg tror at der er ca. lige mange japanske kvalitetstitler til GC og Xbox.

Men titler som Sakura Wars skal selvfølge først ud på en maskine som sælger godt i Japan(Playstation 2). Det samme gælder hestesimulatorer og dating spil.

Jeg er dog ikke sikker på, at jeg vil tillade dem at tælle som kvalitetsspil, hvis de ikke er spilbare for ikke-japanere. Her tænker jeg ikke udgivelsesmæssigt, men forståelsesmæssigt.

Har spillet Sakura Wars og fik ikke meget ud af det :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 16/09-03 02:18 
RJK >
Jeg ved heller ikke om jeg synes det er helt fair, ikke at tælle Nintendo med på nogen måde.

Det kan selvfølgelig diskuteres. Men jeg føler at diskussionen går på japansk trediepartsstøtte til en maskine som ikke sælger godt i Japan.

Derfor skal de ikke tælles med.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 16/09-03 02:26 
RJK >
bede-x >
Der ud af kan vi læse, hvis vi er enige i konklusionen om lige mange japanske kvalitetstitler,

Det er vi nu ikke, for som sagt er mange af de større titler stadig på vej til GameCube.

Jeg snakkede ikke om titler der var på vej, men rent faktisk ude. Så vi kan stadig læse det samme ud af denne konklusion ;)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 16/09-03 12:00 
bede-x >
At RPGs vægter højest i din bog kan vel næppe danne grundlag for en sammenligning. En sådan må forgå uagtet genre.

Jeg prøvede bare at forklare dig, hvorfor du ikke ser forskellen. RPG ER den vigtigste genre i Japan. Det er den der sælger bedst, det er den der sælger maskiner og det er den, hvor der er størt forskel på markederne. Hvis vi ser på de omtalte titler til Xbox, så er det jo hovedsagligt mere ovre i ting der egner sig ligeså godt til det amerikanske marked.

Jo, det gjorde du.

Det var fordi du drejede diskussionen. Som det fremgik så fortrød jeg kort efter at jeg gik med på den udvikling, da det ikke var dét, mit oprindelige argument gik på.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 16/09-03 12:02 
bede-x >
Jeg snakkede ikke om titler der var på vej, men rent faktisk ude.

Det er også fair nok for dit argument - som jeg er relativt enig i - men derfor holder mit første argument (at maskinsalget i Japan i stor grad påvirker de japanske titler) stadig.

De store RPG'er kommer normalt først omkring to år efter en maskine er på gaden. Det er at ignorere det faktum, at ikke tælle de ting med.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 17/09-03 02:24 
RJK >
Jeg prøvede bare at forklare dig, hvorfor du ikke ser forskellen. RPG ER den vigtigste genre i Japan. Det er den der sælger bedst, det er den der sælger maskiner og det er den, hvor der er størt forskel på markederne.

Ja, det er jeg godt klar over. Men vi diskuterede om der var lige mange kvalitetstitler på de to maskiner, ikke om der var lige mange japanske kvalitets rollespil.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 17/09-03 02:31 
RJK >
Det er også fair nok for dit argument - som jeg er relativt enig i - men derfor holder mit første argument (at maskinsalget i Japan i stor grad påvirker de japanske titler) stadig.

Jeg har aldrig påstået anderledes. Blot at gode salgstal uden for Japan, kan påvirke japanske udviklere til at lave spil til en given maskine.

Her snakker jeg ikke specielt om Xbox.

De store RPG'er kommer normalt først omkring to år efter en maskine er på gaden. Det er at ignorere det faktum, at ikke tælle de ting med.

Vi snakker måske forbi hinanden. Jeg sammenlignede kvalitetstitler, ikke rollespil.

Er dog stadig ikke overbevist om at Cuben har fået et af de store (underforstået dyre)rollespil. FF:CC skulle være en væsentlig billigere produktion end de normale FF spil. Tales har vel aldrig hørt til de dyreste produktioner. Her tænker jeg på udviklingsomkostninger, ikke cartidge/CD fremstilling, da den 48 meg SNES version sikkert var dyr.

Jeg vil ikke dreje diskussionen her. Det var bare lidt strøtanker.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 17/09-03 02:44 
Jamen, så er vi jo nok relativt enige i denne sag...

Jeg tror da også at vi kommer nærmere mod, at japanerne får øjnene mere op for vesten. Fx Sega og Konami er vel pænt internationale, mens fx Square Enix' beslutninger stadig synes at være tåbelige set fra vores verdensdel.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig