X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sega Master System II problem


Svar
WehnerWehnerSkrevet 03/09-03 19:11 
Hejsa,

da jeg har retroflip for tiden købte jeg en Sega Master System II inkl. 2 controllers for 75 den anden dag.

Desværre kan den ene controller ikke gå til højre. Det er så hvad det er. Det værste er, at selve konsollen let resetter, når man spiller cartidge-spil, blot den ryster det mindste (hvis man kommer til at trække i controllerens ledning eller tramper ved siden af den). Dette sker ikke hvis man spiller det indbyggede Alex Kidd-spil.

Den en må altså være gal med kontakten mellem konsol og cartridge. Jeg synes ikke der ser særlig snavset ud nede i maskinen, men hvad ved jeg. Er dette et normalt problem, med en standard løsning, eller drejer det sig om en eller anden løs forbindelse et eller andet sted...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
msxtrdmsxtrdSkrevet 04/09-03 10:02 
Joysticket kan samdsynligvis fixes ved at spilitte det i stykker og rense igennem både print pladen (ir) samt kontakt puderne på gummi knapperne for snavs. Det burde hjælpe, medmindre selve gummiet tog skade/flækkede.

Omkring reset, så kan man da lige pille hele boardet ud og tjekke om der ikke er nogle løse lodninger på selve connectoren, det kunne være det.

//BB
WehnerWehnerSkrevet 04/09-03 11:35 
Selve konsollen blev lidt for teknisk - den har jeg fået byttet til en anden. Controllerne er meget beskidte inde i - hvad kan man bruge som rengøringsmiddel, der ikke beskadiger noget? Der er både ir og normalt snavs.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
msxtrdmsxtrdSkrevet 04/09-03 14:54 
Isopropyl alkohol, toner hoved rens ell. lignende.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig