X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvilket arcadespil?


Svar
WehnerWehnerSkrevet 02/09-03 20:50, rettet 23/02-15 19:47 
Der er et spil fra de gode gamle arcadedage, jeg har glemt navnet på. Herunder prøver jeg at forklare lidt om spillet, selvom det kommer til at lyde tåbeligt. Håber at nogen kan hjælpe.

Settingen er et engelsk besat hus eller noget i den stil. Der er vist lidt lyn- og tordeneffekter. Der er tale om en platformer hvor man kan skifte mellem så vidt jeg husker 5 karakterer:
En gam... Se hele indlægget
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
78 emne(r).
« < 1 2

Svar
DarklynoonDarklynoonSkrevet 30/09-03 12:07 
nu har jeg rettet mit emne, du har helt ret i at det ikke hængte sammen med årrækken og hvad jeg havde skrevet
Mortal Kombat the mother of all fighting games
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 22/10-03 08:19 
Nu vil jeg også lige prøve mit held :)

Det drejer sig om et gammelt spil til NES, fra de gode gamle dage hvor jeg lejede sådan en dyr maskine nede i den lokale kiosk :) Spillet kan spilles som 1- eller 2-player, ses fra siden (løber fra venstre mod højre) og det er ret sparsomt hvad jeg ellers erindrer. De to hovedpersoner var soldater i henholdsvist en rød og en blå dragt, hvis jeg husker korrekt. Første bane løb man gennem en militærbase, der mest af alt mindede om en koncentrationslejr, med vagttårne og lignende. Hen mod slutningen kom der også nogle fjender med jetpacks, som jeg ikke helt kan huske om var en form for boss eller ej...

Det var i hvert fald fedt :) Jeg har prøvet at kigge Starman's side igennem, men jeg fandt ikke rigtigt noget der mindede om det... Det ville være sjovt at prøve det igen, så jeg håber der er nogen der kan trylle lidt
MarcusMarcusSkrevet 22/10-03 09:44, rettet 22/10-03 09:47 
Kid Caffeine>>

Russian Attack hvilket også har navnet Green Beret :)
Udmærket spil :)

Green Beret er vidst nogle bestemte versioner heriblandt Arkade versionen.

Men Russian Attack er navnet på NES versionen.

Billeder & info om Green Beret
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 22/10-03 11:39 
Ja, der har vi det :D

Jeg takker
KalicolaKalicolaSkrevet 23/10-03 14:19, rettet 23/10-03 14:19 
ok, her kommer en svær en.. kan nogen huske det gamle arkade spil om to rock musikere?.. I introen ser man et band som spiller noget rock, og så pludselig bliver forsangerinden kidnappet.. Så skal skal man styre en person rundt og slå fjender i hovedet med sin guitar, og hvis man spillede 2 så havde den anden spiller et microfon-stativ som våben... Kan nogen huske det? hvad hedder det?.. mine venner tror jeg er bindegal når jeg snakker om det... Det var et godt spil.
For The Love Of The Game
MadsMadsSkrevet 23/10-03 14:23 
Rock 'n Rage?

KLOV
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
RJKRJKSkrevet 23/10-03 14:24 
100% på at det er Rock'n Rage.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarklynoonDarklynoonSkrevet 23/10-03 14:25, rettet 23/10-03 14:27 
rjk har svaret på dette i en tidligere besked hvor en også efterlyste titel på samme spil

men jeg kan ikke huske om rock n rage var det han svarede

edit lige en tand for langsom nu har RJK jo svaret :-)
Mortal Kombat the mother of all fighting games
RJKRJKSkrevet 23/10-03 14:27 
Det var det og jo, jeg var hurtigst den gang.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
flottenheimerflottenheimerSkrevet 24/10-03 10:38 
- og den gang var det mig der havde spurgt om navnet på spillet :-)
RJK to the rescue.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
KalicolaKalicolaSkrevet 27/10-03 14:25 
mange tak, det var rock'n rage... ohh the memories
For The Love Of The Game
WehnerWehnerSkrevet 08/02-04 12:49, rettet 08/02-04 18:24 
Så er vi klar til en ny omgang 'gæt et arkadespil'.

Efter en 5-6 timers Halo i går havde vi også gang i diverse emulatorer herunder selvfølgelig MAME. Tricket er altid at huske, hvad spil man spillede for lige knap 20 år siden hedder.

Vi kom ind på et spil, hvor man samler power-ups, der giver dig en større og større hale. Ringer det nogen klokker (RJK)? Dchang huskede det vist bedst. Måske du kan give en mere præcis beskrivelse?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dchangdchangSkrevet 08/02-04 14:26 
Tja jeg kan da prøve. Det er en vertikal shooter i samme stil som fx. R-Type. Man får diverse powerups og bedre våben og de bliver koblet på halen så den sidst bliver ja... ret lang. :-) Og så vidt jeg husker så var man selv nærmest en sommerfugle-agtig tingest? Ring any bells, someone?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
KTCKTCSkrevet 08/02-04 15:56 
Umiddelbart vil jeg sige "Saint Dragon"

Saint Dragon
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dchangdchangSkrevet 08/02-04 16:17, rettet 08/02-04 16:21 
Godt bud, men det er desværre ikke det spil.

EDIT: Jeg har egentlig osse skrevet forkert. R-Type er da horisontal, ikke?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
RJKRJKSkrevet 08/02-04 16:28 
Jo.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dchangdchangSkrevet 08/02-04 16:37 
Sorry. :-)

Hvad med dig RJK, har du et bud?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
RJKRJKSkrevet 08/02-04 16:59 
Nej. Jeg kan svagt huske et spil, hvor man fik en masse ting på halen, men det er meget svagt...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 08/02-04 17:01 
Spil fra Irem hvor man styrer en drage med en hale: http://www.vgmuseum.com/pics4/dragonbreed.html

Andet sidescroller hvor man har en lang hale som man lader op: http://www.vgmuseum.com/images/arcade3/01/181.html
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dchangdchangSkrevet 08/02-04 17:19 
Det er heller ikke nogen af dem, desværre.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
dRxLdRxLSkrevet 08/02-04 17:21, rettet 08/02-04 17:48 
dchang>
Det er en vertikal shooter i samme stil som fx. R-Type. Man får diverse powerups og bedre våben og de bliver koblet på halen så den sidst bliver ja... ret lang. :-) Og så vidt jeg husker så var man selv nærmest en sommerfugle-agtig tingest? Ring any bells, someone?

Passer ikke helt til din beskrivelse, men det med halen er der. Sjovt, jeg havde som altid billedet af dette spil på nethinden og ledte så rundt efter screenshots så jeg kunne finde navnet, men pludselig slog "gemini" mig som værende en del af navnet og så var det ret let. Det sker sjældent for mig at det er navnet jeg husker og ikke diverse omstændigheder omkring det, som f.eks. udvikler, udgivelsesår eller lignende.

Gemini Wing
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 08/02-04 17:23 
dchang>
Det er heller ikke nogen af dem, desværre.

Den post var så beregnet beregnet på Whiner ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 08/02-04 17:43 
Jeg kan kun komme på Centripede lige nu, hvis vi snakker om en vertikal "shooter"

Centripede
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 08/02-04 17:57 
Jeg tænkte også lige "Gemini Wing" et kort sekund, da der blev nævnt sommerfugl.

(jeg er præget af den forfærdelige Amiga-konvertering der gør, at jeg straks forsøger at glemme spillet, når jeg kommer til at tænke på det ;))
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dchangdchangSkrevet 08/02-04 18:05 
dRxL, du er sgu en guttermand! Pletskud. :-) Det var Gemini Wing.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
WehnerWehnerSkrevet 08/02-04 18:06 
Det må vi have i næste gang (hvis jeg har det)!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dchangdchangSkrevet 08/02-04 18:16 
Yir!, det lyder godt.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
dRxLdRxLSkrevet 08/02-04 18:23 
Jeg havde så ikke opfattet at i to var sammen om spørgsmålet, men troede det drejede sig om 2 forskellige spil hvor man havde en hale =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
78 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig