X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvilket arcadespil?


Svar
WehnerWehnerSkrevet 02/09-03 20:50, rettet 23/02-15 19:47 
Der er et spil fra de gode gamle arcadedage, jeg har glemt navnet på. Herunder prøver jeg at forklare lidt om spillet, selvom det kommer til at lyde tåbeligt. Håber at nogen kan hjælpe.

Settingen er et engelsk besat hus eller noget i den stil. Der er vist lidt lyn- og tordeneffekter. Der er tale om en platformer hvor man kan skifte mellem så vidt jeg husker 5 karakterer:
En gam... Se hele indlægget
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
78 emne(r).
1 2 > »

Svar
WehnerWehnerSkrevet 02/09-03 20:50, rettet 23/02-15 19:47 
Der er et spil fra de gode gamle arcadedage, jeg har glemt navnet på. Herunder prøver jeg at forklare lidt om spillet, selvom det kommer til at lyde tåbeligt. Håber at nogen kan hjælpe.

Settingen er et engelsk besat hus eller noget i den stil. Der er vist lidt lyn- og tordeneffekter. Der er tale om en platformer hvor man kan skifte mellem så vidt jeg husker 5 karakterer:
En gammel mand, der slår med sin stok
En høj tynd typisk engelsk teenager
En lille fed engelsk teenager
Drengen - lille og blå (den bedste all round karakter)
Pigen - lille og rød.
Man skiftede mellem karakterne i noget, der måske lignede telefonbokse.

Karaktererne havde forskellige våben. Jeg husker en træhammer. Hvis man slog med den kontinuerligt, mens man befandt sig i luften, kunne man nærmest flyve.

Håber det ringer en klokke, for jeg husker hverken titel eller developer/udgiver. Men det var et hit på Klods Hans i Aalborg.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 02/09-03 20:52, rettet 02/09-03 20:53 
Anden gang, jeg svarer på det samme ;))

Det er Psychic 5.

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
TurricanTurricanSkrevet 02/09-03 21:04 
Jeg tillader mig lige at bruge samme tråd, da jeg har en lignende forespørgsel. Den er nok lidt svær:

Shoot em´ up man ser fra oven i stil med Ikari Warriors. Såvidt jeg husker er der et bredt våben arsenal med maskingevær, raketter og en flammekaster. I en af de senere baner render man rundt på en slags firkanter som forsvinder ned i afgrunden umiddelbart efter man har trådt på dem. En ledetråd kunne være at der var et NES spil som bar samme navn, men var et helt andet spil. Jeg kan bare ikke huske navnet!!

Jeg er selvfølgelig også interesseret i at vide om der findes en konsol konvertering.

Kom så gutter, og hjælp en stakkels man hvis hukommelse ikke er hvad den har været :O)
The Gods pause for a moment...
WehnerWehnerSkrevet 02/09-03 21:11 
Jeps - de psykiske 5. Husker tydeligt en masse sprogligt udfordrede teenageres forgæves forsøg på at udtale både p'et og s'et nu du nævner det. En skam at det (i følge www.gamefaqs.com) aldrig er kommet til en konsol.

Takker

/Lasse
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
MadsMadsSkrevet 02/09-03 21:33 
Det kan dog stadig opleves på traditionel vis :)

Sporup Arcade Museum
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
RJKRJKSkrevet 04/09-03 01:13 
Turrican >
Jeg tillader mig lige at bruge samme tråd, da jeg har en lignende forespørgsel. Den er nok lidt svær:

Jeg tror ikke jeg kender det, men det kunne selvfølgelig hjælpe, hvis du sagde lidt om spillets settings og cirka tidspunkt.

Skal jeg bare gætte på noget, så er der jo ret mange SNK-spil i Ikari Warriors-stilen. Fx Guerilla War, Time Soldiers AKA, Battlefield, Victory Road (går under Ikari Warriors 2) og den langt nyere Shock Troopers-serie - og så har vi jo tidligere været inde på Search And Rescue.

Et par andre udmærkede spil i genren er Capcoms Mercs og så er der også en Konami-titel, som jeg lige midlertidigt har glemt navnet på ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
TurricanTurricanSkrevet 04/09-03 09:23 
Jeg kan godt se at der ikke er så meget at arbejde med :)

Tidsmæssigt vil jeg mene at vi snakker ca. 88´-91´. Jeg ved ikke helt hvad du mener med settings. Maskinen var en standard 2 player med de sædvanlige 3 knapper og normalt joystick.
The Gods pause for a moment...
RJKRJKSkrevet 04/09-03 12:09 
Jeg mener: foregik det i jungle/militær-settings? I fremtids/aliens-settings? Etc.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
TurricanTurricanSkrevet 04/09-03 12:45 
Jeg husker det som temmelig skiftende. Lidt fantasy agtigt til tider..... Sorry, det er det tætteste jeg kommer på en præcis forklaring.
The Gods pause for a moment...
millenniummillenniumSkrevet 04/09-03 14:44 
Samme tråd..... andet spil....

Dér er to grillbar arcadespil fra slut-80'erne, som jeg godt kunne tænke mig at finde igen. Jeg kan huske dem rimeligt detaljeret, men bare ikke titlerne:

1) Man styrer en kvinde (ligner lidt Wonder woman), som går fra venstre mod højre, med en by som baggrund. På første bane skal man vidst bare slå fjender der kommer fra siderne, indtil man når til banens boss. På 2. level kører man en motercykel i høj fart. Inden spillet starter ser man den hovedfjende man skal kæmpe mod; En mand med et græskarlignende hoved, der sidder på en stol og taler. På hvér side har han en bodyguard.

2) Det er et traditionelt rum shoot'em up, som scroller horisontalt højre mod venstre. Man styrer en 'rum-kanin' der vidst også kan gå på overflader. Når man mister energi, kan man samle gulerødder op.
Når man ser oversigten over banerne, skal man vidst gennem en stor asteroide, for at komme frem til en planet.

Jeg kan ikke huske flere detaljer. - Nogen bud....?
The medium is the message.
KTCKTCSkrevet 04/09-03 15:04 
Jeg elsker de her "find et gammelt arcade-spil", for man får altid lyst til at spille dem igen :)

Desværre siger disse to spil mig ikke noget umiddelbart. Hvis du kunne komme på lidt mere, ville det måske hjælpe...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KTCKTCSkrevet 04/09-03 15:22 
Turrican: Der findes læssevis af Ikari Warriors-agtige spil, så vi bliver nok nødt til at have lide mere info. Styrer man 1 fast person, eller kan man vælge? Kan du huske noget fra introen?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 04/09-03 15:29 
Jeg har ikke spillet nogen af de to, men jeg kommer til at tænke på...

millennium >
1) Man styrer en kvinde (ligner lidt Wonder woman), som går fra venstre mod højre, med en by som baggrund.

Flashgal?

http://www.klov.com/game_detail.php?letter=F&game_id=7824

2) Det er et traditionelt rum shoot'em up, som scroller horisontalt højre mod venstre. Man styrer en 'rum-kanin'

Bucky O'Hare?

http://www.klov.com/game_detail.php?letter=B&game_id=7228
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 04/09-03 15:42 
Jeg kan vist godt bekræfte, at det er Flashgal, da alle oplysningerne passer.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
millenniummillenniumSkrevet 04/09-03 17:31, rettet 04/09-03 20:28 
RJK:

Flashgal. Bingo...! Det var præcist det jeg tænkte på. Thanx!

'Rum-kaninen' var dog ikke dét jeg tæntke på. Det spil jeg kan huske har vidst mere tilfældes med Atomic Robokid. Figuren man styrer er en flyvende robot med kanin-associationer. (those wicked game-produceres).

Ligner lidt dét, men er ældre...
The medium is the message.
MarcusMarcusSkrevet 17/09-03 18:07 
Hmm kunne det eventuelt være
"Rabbit Punch" også kaldet "Rabio Lepus"?
Det matcher nogenlunde din beskrivelse :)

Er der Iøvrigt nogen der har nogle gode forslag til køb af arkade spil? :) udover Bubble Bobble :)

Information og billeder af Rabbit Punch
MarcusMarcusSkrevet 18/09-03 07:59 
Har også selv et arkade spil jeg ikke kan huske hvad hedder. Det foregår vidst i USA i en western agtig setting. Det er et platform spil og man styrer en mand. I en af banerne skal man gå over et tog hvor der så er forskellige fjender på....synes også jeg kan huske noget med at de havde spader og kastede et eller andet efter en eller sådan noget :)

Ja det var ikke meget information :) Men spillede det i 90-95'erne :) ca.
DarklynoonDarklynoonSkrevet 18/09-03 08:04 
hvem kan hjælpe, jeg har siddet og kigget klov igennem i håb om at finde titlen på et spil. det er nok fra samme periode som psychik five.

det er et 2d spil.

set fra siden shooter, du styrer en rummand og skal arbejde dig mod højre, rummanden havde vist en form for rød amor på, og man starter med at vælge en planet, når man så har klaret shooter delen på planent , så forlader man den igen og skal så styre et rumskib og skyde astroier. når det er gennemført, så vælger man en ny planet(mener der er 4 eller 5 at vælge imellem, tror der var en rød, blå og grøn planet)
Mortal Kombat the mother of all fighting games
Le RoofLe RoofSkrevet 18/09-03 09:01 
Mysterious:

Sunset Riders?
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
KTCKTCSkrevet 18/09-03 12:00 
Pis, jeg kommer altid lige forsent ;)
Jeg ville også have foreslået Sunset Riders, hvor det nogle steder ligger river og spader, som man kan få i hovedet.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 18/09-03 13:20 
Der er da ikke meget platformspil over Sunset Riders...? Ellers kunne det også have været Iron Horse, men der er vist ikke lige spader med i og årstallet passer heller ikke.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 18/09-03 13:24 
I Sunset Riders har man da mulighed for at rende rundt på flere lag af platforme, så det holder vel meget godt? Det er jo ikke helt straight sidescrolling beat'em up...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
MarcusMarcusSkrevet 18/09-03 14:56 
Hmm tror desværre ikke det er nogen af dem :( Jeg spillede det i de årstal ca. men jeg tror spillet var noget ældre da grafikken vidst var rimelig simpel. Hukommelse er noget problematisk noget :)

Ærgeligt jeg ikke kan komme med så mange informationer for kan ikke huske så meget fra det....så må jeg jo bare prøve alle arkade spil og finde ud af hvilket det er :)

Tror dog der er en chance for det er Iron Horse....gad bare godt der lige var et tog billede på klov også :)
RJKRJKSkrevet 18/09-03 15:18 
Man starter på toget. Man kan vælge mellem enten at have en pisk (det er jo Konami ;)) eller en pistol. Der kommer en masse røvere, som går "lige ud" mod en i to planer. Nogle har en kærtelampe, som de kaster efter en, så der kommer en slags ildvæg. Man samler pengesække op.

Ring a bell?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 18/09-03 15:27 
Spillet er iøvrigt ret svært, og visse fjender kaster også en lasso, som de underligt nok ikke holder i den ene ende.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 18/09-03 16:04 


iron horse
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 18/09-03 17:29 
Nu havde han allerede set Iron Horse på klov, skrev han tidligere...

Forresten foregår alle billederne på toget :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
millenniummillenniumSkrevet 18/09-03 17:52 
Mysterios: Tak for mailen. Det kunne godt være Rabbit Punch. Jeg må hente det på Mame og se det an....
Men mame-siden er nede lige nu. Typisk.
The medium is the message.
MarcusMarcusSkrevet 18/09-03 19:07 
Det var så lidt Millenium :)

Hmmm ja....det begynder at virke lidt som om det er Iron Horse efter jeg læste din beskrivelse :) Måske kan jeg finde det på ebay på et tidspunkt :) Længe leve ebay :)
MarcusMarcusSkrevet 18/09-03 22:38, rettet 18/09-03 22:39 
KTC >
Nu havde han allerede set Iron Horse på klov, skrev han tidligere...

Forresten foregår alle billederne på toget :)

Ahhh det er et tog man ser indefra :) Havde jeg ikke lige set :) Kan man eventuelt komme op på taget? Det var faktisk det jeg tænkte på :) Er det et sjovt spil iøvrigt? :) Fed nok lasso effekt så :)

Efter hvad jeg kan huske kunne det fx. være nogen der skal smide kul på toget der vælger at kaste det den mod en i stedet eller lignende.....det er i hvert fald oven på toget :)
KTCKTCSkrevet 19/09-03 00:52 
Man kan godt komme op på taget, ja.
Umiddelbart virker spillet ikke vildt sjovt, men det er heller ikke totalt dårligt.
Det er ret svært, så forbered dig på at starte forfra en del gange.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
MarcusMarcusSkrevet 19/09-03 15:55 
ok :) jeg tror også muligvis spillet kunne være ældre :)
Hvor gamle er de ældste arkade spil egentlig? ca.?
RJKRJKSkrevet 19/09-03 16:11, rettet 19/09-03 16:12 
Så er det måske Western Express? Men så er det godt nok verdens langsommeste arcade, som du hang ud i ;p

Space Invaders er fra 1978 og startede arcadeboomet. Der er selvfølgelig flere tidligere.

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MarcusMarcusSkrevet 19/09-03 17:13 
Jeg tror faktisk det er det :) Fedt nok :) Må jeg ha' købt :)
Tak for hjælpen til jer alle :)
KTCKTCSkrevet 22/09-03 08:00 
RJK >
Så er det måske Western Express? Men så er det godt nok verdens langsommeste arcade, som du hang ud i ;p
Mange grillbarer havde nu virkelig gamle spil stående i ret lang tid...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
MarcusMarcusSkrevet 26/09-03 16:46 
Har lige et mere faktisk....dog kan jeg ikke fortælle meget fra det:

Et 2 Player Samurai Beat Em Up(Altså de 2 spillere er sammen mod diverse spillere) spil, i en fantasy/middelalder verden, efter hvad jeg kan huske kan man bruge magi eller transformere sig om til et eller andet....ikke power rangers nej :)
RJKRJKSkrevet 26/09-03 16:49 
Lyder som Sengoku 2 (1/3).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 26/09-03 17:14 
Yeps, Golden Axe er nok udelukket, for der kan man svjv ikke transformere sig men hidkalde 'hjælpere' (familiars?)...

Så har jeg lige en enkelt, men den er nok lidt kryptisk pga den brede genre. Men jeg har virkelig spekuleret over, hvad spillet hed i mange år, og har stadig ikke fundet ud af det.

Det er et svært over-top (vertikal) shoot'em up, hvor man kan vælge mellem 3-4 forskellige realistiske fly-typer. Selve settingen er U.S. millitaristisk, hvor man skal bekæmpe en fjendtlige race fra rummet. Når man blev ramt, styrtede flyet ned samtidig med at piloten udbrød et ret cool mayday-råb (dette råb hørte jeg mange gange :))...

Spillet stod ved siden af et 'Two Crude Buster'-kabinet i en gammel grillbar, som pludselig lukkede i min fødeby (en katastrofe!). Godt og vel 10-12 år siden. Det udkom vist nogenlunde i samme periode (1987-91?) som Raiden og et-spil-med-to-snemænd-hvor-man-skal-trille-snebolde-efter-fjenderne (har glemt titlen), der stod i samme arkade.

Totalt kikset forklaring, men jeg er også på vej ud af døren for at nå et tog... >;)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
MarcusMarcusSkrevet 26/09-03 17:46 
Tror desværre ikke det er det RJK, mener grafikken så noget sejere ud også :)

Skyblazer>> Kender det vidst ikke, men det værste er at der er så utroligt mange shooters at de er svære at kende forskel på, bortset fra klassikerne...det andet er nok Snow Bros.....
RJKRJKSkrevet 26/09-03 18:02 
Sikker? Lyder godt nok rigtig meget som Sengoku. I 2'eren (jeg har ikke spillet de andre) transfomerer man sig om til nogle hunde-agtige væsener. Der er magi, det er et 2 player beat 'em up, der er samurai-agtige ting og fantasy-agtig setting.

Men den slags kan der selvfølgelig være flere af... ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 26/09-03 18:06 
Mysterious >
Et 2 Player Samurai Beat Em Up(Altså de 2 spillere er sammen mod diverse spillere) spil, i en fantasy/middelalder verden, efter hvad jeg kan huske kan man bruge magi eller transformere sig om til et eller andet....ikke power rangers nej :)
Warriors of Fate?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
MarcusMarcusSkrevet 26/09-03 18:39 
Tror spillet er lidt nyere....og de ligner mere samurai'er.....mener de også har sådan nogle specielle samurai hjelme....
RJKRJKSkrevet 27/09-03 12:29 
Ja, så er det for en gangs skyld mig...

En gæst spurgte om noget i retning af;

"Et gammelt (1980-agtigt) spil, hvor man styrer en ubåd fra venstre mod højre gennem en række klippehuler. Man kan skyde og kaste med bomber."

Mit eget bud er Scramble, men der styrer man jo ikke en ubåd, men et rumskib. Folk kan jo huske detaljer forkert, men er der andre, der har et bud?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DizzyDizzySkrevet 29/09-03 19:48 
Kunne det ikke være hunt for red october..
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
RJKRJKSkrevet 29/09-03 20:53 
I så fald må du kende et arcadespil, som KLOV ikke kender...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DizzyDizzySkrevet 29/09-03 21:32 
Sorry bare et gæt..

Kunne det være Battle of Atlantis:
"Closely resembling Super Cobra, Battle of Atlantis is a side scrolling shooting game that takes place in the ocean. Maneuver your submarine through treacherous caverns, avoiding or destroying mines, furious fish, octopi, and depth charges. Your submarine, heavily armed with a front-mounted gun, fires straight and at twenty-degree angles up and down, depending on joystick positioning. Your submarin..."

Link...
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
DarklynoonDarklynoonSkrevet 30/09-03 10:31 
Darklynoon >
hvem kan hjælpe, jeg har siddet og kigget klov igennem i håb om at finde titlen på et spil. det er nok fra samme periode som psychik five.

det er et 2d spil.

set fra siden shooter, du styrer en rummand og skal arbejde dig mod højre, rummanden havde vist en form for rød amor på, og man starter med at vælge en planet, når man så har klaret shooter delen på planent , så forlader man den igen og skal så styre et rumskib og skyde astroier. når det er gennemført, så vælger man en ny planet(mener der er 4 eller 5 at vælge imellem, tror der var en rød, blå og grøn planet)

jeg quoter lige mig selv i håb at det denne gang vil give et bud på hvad dette spil kan hedde
Mortal Kombat the mother of all fighting games
RJKRJKSkrevet 30/09-03 11:40 
Nu kan jeg godt nok ikke huske om der er rumsekvenser i dem, men ellers kunne det lyde lidt som noget fra Capcoms trilogi bestående af Section Z, Side Arms og Forgotten Worlds.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarklynoonDarklynoonSkrevet 30/09-03 12:00, rettet 30/09-03 12:06 
det er ingen af dem, de virker rent grafik mæssigt som de er ældre end dette spil,(men det er nok hukommelsen der spiller ind her) mener det var at finde blandt flying sharks(taito) og psykik 5
Mortal Kombat the mother of all fighting games
RJKRJKSkrevet 30/09-03 12:03, rettet 30/09-03 12:04 
Jeg er ikke lige med... Flying Shark og Psychic 5 er begge fra 87. De tre jeg nævnte er fra 85, 86 og 88. Med andre ord fra omtrent samme periode.

Faktisk er Forgotten Worlds grafisk langt foran de andre, som et af de første CPS-spil.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
78 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig