X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Skies Of Arcadia


Svar
McPlayboyMcPlayboySkrevet 11/03-03 09:40 
Nogen der har det her spil, som kan fortælle mig om det vil være et godt køb?
MuH
NaieraNaieraSkrevet 11/03-03 09:46 
Det er helt sikkert et godt køb, og det er vi mange der har spillet Dreamcast versionen, der vil skrive under på. GC versionen skulle jo bare være forbedret i forhold til den version.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
McPlayboyMcPlayboySkrevet 11/03-03 09:47 
såå er det bare om jeg skal købe SOA, eller vente på Zelda
MuH
NaieraNaieraSkrevet 11/03-03 09:49 
Jeg ville vælge SOA, men det er jeg nok den eneste her der ville... Hvis du har penge nok, skal du selvfølgelig have dem begge, SOA er en rigtig god oplevelse.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 11/03-03 09:51, rettet 11/03-03 09:56 
Tja...
Eller køb dem begge! Skies er et dejligt spil. Det eneste problem i DC versionen var de evige kampe og lange loadetider forbundet dermed. Der skulle være langt færre random encounters i GCN versionen samt nogle ekstra sidequests. Grafisk er det ikke så flot på GCN standard, men spillet er godt.
SumezSumezSkrevet 11/03-03 10:03 
Tjaa, med SoA er du i hvert fald garanteret et genialt spil, godt udviddet i GC versionen.

..det er du selvfølgelig også med Zelda, men med SoA går du heller ikke galt i byen ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
McPlayboyMcPlayboySkrevet 11/03-03 11:14 
Jeg tror jeg skal have SOA, men jeg vil lige høre om der ikke er nogen der vil købe det for mig på therage.com da jeg ikke har et credit cart, i skal nok få en lille skilling for jeres besvære.
MuH
ValkyrieValkyrieSkrevet 11/03-03 11:32 
Ja...... Skies of Arcadia er virkelig en tittel der har fået gode reviews!

Men er der ikke noget med at Nintendo tog noget voldligt content ud??

Spørge bare fordi jeg er nysgerige:)
Well crucify the insincere tonight...
SaturinoXSaturinoXSkrevet 11/03-03 11:35 
ScReW, køb flere Xbox spil istedet for GC spil
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
SumezSumezSkrevet 11/03-03 11:40 
SaiYaJiN >
ScReW, køb flere Xbox spil istedet for GC spil

Ja, køb du Skies of Arcadia og Zelda til Xbox. Flot, Helle.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 11/03-03 12:19 
Gedens Farfar >
Ja...... Skies of Arcadia er virkelig en tittel der har fået gode reviews!

Men er der ikke noget med at Nintendo tog noget voldligt content ud??

Spørge bare fordi jeg er nysgerige:)

Der er ikke blevet fjernet mere end i US PAL DC udgavem svjv. Dog er der også blevet censureret i den japanske GCN udgave.
RJKRJKSkrevet 11/03-03 12:58 
Vælg klart Zelda fremfor Skies Of Arcadia. Sidstnævnte er skam udmærket, hvis man er til genren, men i hvert fald i Dreamcast-udgaven meget tålmodighedskrævende.

Nu har jeg selvfølgelig ikke spillet det nye Zelda endnu, men alt tegner til et bedre og mere lettilgængeligt spil.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
fumfumSkrevet 11/03-03 13:48 
Jeg vil have paper mario 2 på gamecube nu. Jeg vil have en underskriftindsamling for at få lavet paper mario 2. Så bliver nintendo bange og må gå igang.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
dRxLdRxLSkrevet 11/03-03 13:53 
fum >
Jeg vil have paper mario 2 på gamecube nu. Jeg vil have en underskriftindsamling for at få lavet paper mario 2. Så bliver nintendo bange og må gå igang.

Er du sikker på at du ikke meget hellere vil have et par stesolider til at sove på?

Jeg brød mig i øvrigt ikke ret meget om Skies. Især pga. kampsystemet men også historien der bekræftede mange af mine fordomme om RPG'er.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 11/03-03 14:11 
Der har været rygter om et samarbejde med Square om endnu et spil i Mario RPG/Paper Mario serien, meeeen, det er vist ekstremt løse rygter (jeg sætter i hvert fald ikke næsen op efter noget)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/03-03 00:50 
Jeg tvivler på at zelda bliver lige så godt som SoAL. personligt syntes jeg at det er det bedste RPG spil i verden! (også derfor der er et billede at Vyse til venste:))
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 17/03-03 14:36 
Ja, jeg synes f.eks. også at SoA er bedre end Super Mario Sunshine, der ellers BURDE være perfekt, når nu det er Mario. Det samme gælder Zelda, men nu er det ikke min stil at være skeptisk overfor nye kapitler i gamle serier (Det lader jeg Star Soldier om), så jeg går da ud fra at Zelda bliver helt genialt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/03-03 21:47, rettet 17/03-03 21:49 
Jeg er sikker på at du har ret. Zelda burde blive et genialt spil. Men jeg er bare blevet grebet af SoA gameplayet og den helt utroglige verden man befinder sig i.

EDIT: Jeg tør faktisk væde på at der ikke er nogen herinde der kan sige noget dårligt om SoA!
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 17/03-03 21:54, rettet 17/03-03 21:56 
Konsolkongen >
EDIT: Jeg tør faktisk væde på at der ikke er nogen herinde der kan sige noget dårligt om SoA!

Hvor meget vil du sætte på styr?

Figurerne er 2 dimmensionelle (hvis de da overhovedet har så meget dybde), historien er banal og clichéagtig og kampsystemet er det værste jeg har prøvet i noget RPG, især skibskampssystemet.

edit: nå ja, og så har man valget imellem en version der enten ikke understøtter RGB (NTSC versionerne) eller ikke understøtter VGA (PAL versionen).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 17/03-03 22:30, rettet 17/03-03 22:31 
Jeg er med dRxL her, omend jeg har flere kritikpunkter. Historien er langsom og spiloplevelsen ensformig. Mipmappingen er forfærdelig, teksturerne er i lav opløsning og teknisk set er det ikke overvældende. Stemmeføringen er muligvis den ringeste jeg nogensinde har hørt i et seriøst spil siden Resident Evil (heldigvis er der ikke så meget af den).

Klart det andenbedste RPG på Dreamcast jeg har spillet, men det siger mere om Segas konsol end om deres spil. Desværre...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 17/03-03 22:48 
dRxL >
Figurerne er 2 dimmensionelle

Er 2D en dårlig ting? Lyder især sært når det kommer fra dig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 17/03-03 22:51 
Pointen var jo nok, at det er dårlig (udetaljeret) 3d.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Per SPer SSkrevet 17/03-03 22:52 
SoA kan godt køre RGB i PAL. Den eneste opsætning jeg bruger til min Dreamcast.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
RJKRJKSkrevet 17/03-03 22:54 
Og så må Per vist lære at læse indlæggene lidt bedre ;)

Der blev sagt:

PAL: Ingen VGA
US: Ingen RGB

Begge dele er korrekt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Per SPer SSkrevet 17/03-03 23:44, rettet 17/03-03 23:49 
Sikke noget pladder jeg fik lukket ud der.. :)

Hmm, jeg mente ellers at man kunne tvinge spillet til at gå i VGA ved hjælp af det gode gamle switch trick inden DC'en booter op. Men nej, den gik ikke (har lige tjekket). Ergo: Ingen VGA i PAL.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
dRxLdRxLSkrevet 18/03-03 00:01 
Sumez >
Er 2D en dårlig ting? Lyder især sært når det kommer fra dig.

Det er et udtryk man bruger om fiktive personer der ikke rummer nogen særligt psykologisk dybde. Men det vidste du vel allerede godt?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 18/03-03 00:10 
Al den teknik-snak gør os bare ignorante... ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 18/03-03 00:20 
dRxL >
Det er et udtryk man bruger om fiktive personer der ikke rummer nogen særligt psykologisk dybde. Men det vidste du vel allerede godt?

Jaeh, det faldt mig bare ikke liiige ind i den sammenhæng (og jeg var vist ikke den eneste der missede pointen, kan jeg se ;P)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/03-03 18:14 
JA... i tar alle sammen fejl...
Spiller nu: Phantasy Star IV
MadsMadsSkrevet 18/03-03 18:30 
Konsolkongen >
JA... i tar alle sammen fejl...

Godt svar igen. Eller... :/
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/03-03 19:27 
HAHA (Dåselatter)
Ja jeg må jo sige at der er mange argumenter for at det er et mindre godt spil, men jeg tror dette skyldes at I ikke har spillet det nok. Personligt har jeg spillet det igennem 3 gange og jeg blir aldrig træt af det. Hvis i spiller det igennem 2-3 gange så tror jeg også at i forstår det bedre.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 18/03-03 19:51, rettet 18/03-03 19:52 
Nu er jeg selv generelt fortaler for at man skal gennemføre et spil, før man udtaler sig seriøst om det, men at man skal gennemføre et historiebaseret spil flere gange, for at få det fulde udbytte, er efter min mening latterligt (tag den, Eternal Darkness).

Jeg har ikke gennemført Skies Of Arcadia (men jeg ved dRxL har), men føler mig sikker i min vurdering.

Du mener altså at kampsystemet bliver mindre ensformigt med tiden? At den elendige mipmapping forsvinder? At teksturerne bliver i højere opløsning? Etc...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
flottenheimerflottenheimerSkrevet 18/03-03 20:02, rettet 18/03-03 20:03 
Lettere off-topic, sorry:
Jamen Rune dog, jeg troede ikke, at du gik op i mipmapping og tekstur opløsning
... du spiller jo spil for gameplayets skyld, ikke?

Citat:
"PlayRight, "At spille "rigtigt". Dermed mener vi at spille spil for gameplayet, historien, indholdet i spillet i stedet for de overfladiske ligegyldigheder som flashy grafik etc."
:-)
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
RJKRJKSkrevet 18/03-03 20:07 
Det er aldeles korrekt, men nu lød "opgaven":

Jeg tør faktisk væde på at der ikke er nogen herinde der kan sige noget dårligt om SoA!

At jeg sagtens kan abstrahere fra dårlig mipmapping i den samlede oplevelse betyder ikke, at den ikke stadigvæk er dårlig.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/03-03 21:14, rettet 18/03-03 21:15 
Jammen jeg mener da også at du helt klart kan udtale dig om et spil du ikke har "spillet", du har vel bare sat det i maskinen og konstateret; pga. dårlige textures at det var et lorte spil. (undskyld at jeg bander)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 18/03-03 21:32 
Det skal du nok ikke lige regne med...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/03-03 21:40 
Nej måske ikke men sådan lyder det...
Spiller nu: Phantasy Star IV
quadquadSkrevet 18/03-03 21:53, rettet 19/03-03 10:15 
Sådan lyder det ikke særlig meget :)

Hvorfor skal andre kunne lide spillet fordi du kan lide det?

Naiera m.f kan godt lide 2-D fightere, mens jeg aldrig kommer til at se noget positivt i den genre. Det er jo bare en forskellighed. Du kan vel glæde dig over at du synes spillet er fedt, så fedt at du har gennemført det 3 gange!
RJKRJKSkrevet 18/03-03 22:14, rettet 18/03-03 22:16 
Konsolkongen >
Jammen jeg mener da også at du helt klart kan udtale dig om et spil du ikke har "spillet", du har vel bare sat det i maskinen og konstateret; pga. dårlige textures at det var et lorte spil.

Ja, det er jo præcis sådan jeg plejer at gøre... Sigh.

Egentligt synes jeg det var en interessant diskussion, fordi jeg mener Skies Of Arcadia er et generelt overvurderet spil, men hvis det skal trækkes ned på det niveau, så gider jeg absolut ikke at spilde min tid på det.

Jeg vil opfordre dig, Konsolkongen, til at checke lidt mere op på folk, inden du udtaler dig på den måde.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/03-03 22:36, rettet 18/03-03 22:40 
Ja, det er jo præcis sådan jeg plejer at gøre... Sigh.

Egentligt synes jeg det var en interessant diskussion, fordi jeg mener Skies Of Arcadia er et generelt overvurderet spil, men hvis det skal trækkes ned på det niveau, så gider jeg absolut ikke at spilde min tid på det.

Jeg vil opfordre dig, Konsolkongen, til at checke lidt mere op på folk, inden du udtaler dig på den måde.

Lol det er jo dig selv der trækker det ned!?

EDIT: Jeg gider heller ikke læse alle dine gamle beskeder igennem, og jeg går sq ikke og holder øje med hvordan du syntes om de forskellige spil typer, jeg har faktisk et konsol-liv!
Spiller nu: Phantasy Star IV
MadsMadsSkrevet 18/03-03 22:47 
Wow, havde alligevel_lidt_højere tanker om Konsolkongen.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/03-03 22:49 
HA... det havde min mor sq også men se hvordan det er gået:D
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 06/06-06 15:17 
Tillader mig lige at sparke til en gammel tråd for at fortælle at Gamebits har fået Skies Of Arcadia Legends på lager til 375,-
Står godt nok til 275,- i deres nyhedsbrev, ved ikke lige hvilken pris der er den rigtige.

Gamebits.dk
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/06-06 15:44, rettet 06/06-06 15:52 
Nøj, det var da alligevel en flov omgang! Bemærk venligst hvor gammel tråden er.
Jeg håber jeg har ændret mig MEGET siden :/

Undskyld.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KilroyKilroySkrevet 06/06-06 16:02 
Det er nu bestil til Gamecube:3

Dejligt med et heads up!
Kilroy Was Here
la0sla0sSkrevet 06/06-06 16:33 
men til det bedre? :D
Hvad sker der?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig