X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvilket konsol?


Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 31/08-03 13:52 
Nu har jeg fulgt lidt med i debatten ang Pc-engine og luret lidt screens af fra nogle af spillene. Jeg synes da ikke at det er noget specielt. Det er måske bare mig. Hvorfor kan det være at den er så eftertragtet som den umiddelbart er?

Hvilket konsol vil i anbefale hvis man vil spille noget der ligner arcadespil? Grafikken skal helst matche så godt som muligt.

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 31/08-03 13:55 
Gennem generationerne hedder det vel: PC Engine, Saturn og Dreamcast.

PC Engine er mest for samlere og den slags folk der køber en Saturn for de japanske import-releases, da spiludvalget generelt er meget det samme, bare en generation ældre. Men det kommer jo også an på HVILKEN slags arkadespil, du vil spille.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 31/08-03 13:59 
Generelt er jeg mest til 2d shootere (r-type, 1942) og 2d platform. Beat'em ups er jeg stort set ligeglad med. Håber det er svar nok :-)

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 31/08-03 14:04 
Hvis du kan lide 2D shooters, er det netop de nævnte konsoller, du skal have fat i. Det er nok de tre konsoller, der står mest i "spidsen" inden for den genre, i de forskellige generationer. Hvis du vil have den pæneste grafik, er det selvfølgelig Dreamcast du skal gå efter, men der er jo også en masse klassikere på de ældre maskiner.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 31/08-03 14:10 
Dreamcast har jeg haft og var også meget glad for den. Dog synes jeg ikke at der var den samme oplevelse ved den som ved at spille R-type f.eks. Jeg har luret lidt på vgmuseum. Der fandt jeg noget jeg tror der kan bruges. NeoGeo. Men hold op det er dyrt. Metal Slug 2 (aes) sælges på ebay pt til 352 Euro og der er stadig en dag tilbage. Men kan der findes noget billigere NeoGeo, tror jeg at det er mig. Ærgeligt man ikke kan prøve før man køber.

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 31/08-03 14:14, rettet 31/08-03 14:16 
Sumez har selvfølgelig ret. Hvis det er 2D shooters man er til, så skal man have sig en PC Engine, en Saturn og en Dreamcast.

Hvis man vil have de nyeste shooters, så er det på PS2'en det sner. dodonpachi DAI-OU-JOU, Psyvariar Complete, Double Shienryu, Shikigami, Metal Slug 3 og Play It! serien med 1942 og 1949 udgivelsen...

Hvis man skal vælge én konsol, med en blanding af lidt "ny-hed" og "bedste shooters ever", er det en Saturn man skal gå efter, men man skal være villig til at smide 1500 dask for Radiant Silvergun, og 900 dask for Battle Garegga, ellers giver det ikke rigtig mening.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 31/08-03 14:15 
Juggernaut >
NeoGeo. Men hold op det er dyrt. Metal Slug 2 (aes) sælges på ebay pt til 352 Euro og der er stadig en dag tilbage. Men kan der findes noget billigere NeoGeo, tror jeg at det er mig. Ærgeligt man ikke kan prøve før man køber.

Neo Geo er overhovedet ikke løsningen på dit "problem". Af traditionelle shooters er der overhovedet ikke nok, og priserne er jo sindssyge. (2500,- mindst, og 4000,- til 5000,- for Pulstar og Blazing Star. Kun MS3 kan man få til omkring 2000,-)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 31/08-03 14:20 
Tak for svarene. Havde ellers svoret at jeg aldrig blev en PS2 ejer :-) Men hvordan er løsningen så, hvis jeg skal spille nogle af de titler du har nævnt? En lokalt købt maskine kan vel ikke afvikle dem eller hur? :)

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 31/08-03 14:21 
Ja, hvis man er til arkadespil, er NeoGeoen et godt valg, da det jo ER arkadespil, men er det 2D shooters du hælder til, så hold dig fra den. Saturn er, som Naiera siger, det bedste valg mht. klassiske 2D shooters. PC Engine er mest et samleobjekt for retro-freaken.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 31/08-03 14:23, rettet 31/08-03 14:23 
Juggernaut >
En lokalt købt maskine kan vel ikke afvikle dem eller hur? :)

Nej, du skal få dig en ny PS2, så du kan få sat en Magic 3.1 chip i hos f.eks. PCV, der stadigvæk har tilbud på det for 550,-. Chippen gør maskinen i stand til at køre spil fra alle regioner. (Og når du så begynder at kigge på det med PS2 chips, skal du vide at der IKKE er nogen Neo chips der kan køre import spil, de kan KUN køre kopier!).

Chippen gør dig så også i stand til at køre PSX import spil, og der kom jo også en del godt til...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 31/08-03 14:23 
At Saturnen er "bedste valg" er da ingen grund til at holde sig fra Neo Geo...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 31/08-03 14:25, rettet 31/08-03 14:27 
Nej, men det faktum at der ikke er nok 2D shooters på Neo Geo, er. Spil i stil med Battle Garegga, Souky og Shienryu findes jo (næsten) overhovedet ikke til formatet.

Og han formulerede det heller ikke, som du fik det til at lyde, RJK :)

Desuden er prisen på et enkelt Neo Geo spil også et fantastisk godt argument... Hvis du skal have en maskine, vel at mærke en der spytter god RGB ud, og f.eks. Blazing Star, er du jo hurtigt 10.000 dask i hullet. Av.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 31/08-03 14:29, rettet 31/08-03 14:30 
Well, nu var manden jo fan af R-Type og fx findes der jo da det (formentligt) bedste R-Type-agtige spil til Neo Geo (Pulstar).

Bare fordi "nogen" kun kan lide vertikale shootere, betyder det ikke at alle horisontale shootere er dårlige ;)

Priser tænker jeg ikke på... ;) Det må være op til folk selv at vurdere.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 31/08-03 14:32 
Men man kunne jo også evt. købe en konsol, der rent faktisk har R-Type spil ;)
Neo Geo HAR trodsalt ikke særlig meget at byde på i den genre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 31/08-03 14:38, rettet 31/08-03 14:39 
RJK >
Det må være op til folk selv at vurdere.

Måske, men det skal nævnes når manden ikke ved noget om Neo Geo. "Kan der findes billigere Neo Geo spil, tror jeg det er mig". Svaret er så "nej", hvis man vil have shooters, hvor kun Alpha Mission II findes til omkring en tusse.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 31/08-03 14:41 
Nu er det jo også muligt at købe CD-udgaverne, hvor der da er en små 15 2d-shootere.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 31/08-03 14:43 
CD-udgaverne er jo konsollernes svar på selvpineri ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 31/08-03 14:49, rettet 31/08-03 14:54 
Man kan jo ikke få det hele...

Det er jo heller ikke fordi de gode PCE-spil ligefrem er superbillige, vel...? ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 31/08-03 15:05 
Udover Sapphire og Dracula X er der faktisk rigtig mange af de gode der er til at få for menneskepenge.

Man kan starte med Gunhed serien...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 02/09-03 16:17, rettet 02/09-03 16:18 
Juggernaut:

Til at starte med kunne du nøjes med en helt normal PAL PS2, da vi gerne snart skulle få intet mindre end Psyvariar Complete på PAL, med 60Hz og acceptabel box-art, og det vil jo være intet mindre end perfekt at starte med. Prisen er i øvrigt under £15, men der er lidt kludder i det med releasedatoen indtil videre...

Xplosiv.net -> Psyvariar
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 02/09-03 16:27 
Det ser jo forrygende ud. Kunne jo godt minde lidt om Mars Matrix. Det er præcis noget i den stil jeg søger. Mindre vildt kan da også gøre det :-) Så er det bare at lede efter et godt tilbud på en Ps2. Tak for linket.

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 26/09-03 20:24 
Psyvariar er nu udkommet. Min kopi blev sendt i går :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig