X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

'readerrors'


Svar
crying outcrying outSkrevet 30/08-03 18:04 
Hej,
Har endelig faaet mig en DC med bla. et spritnyt nba 2k - som jeg jo glaeder mig som en gal til at spille... men ...

Spillet kan ikke laeses : faar enten 'insert gamedisc' - alternativt koerer det til og med introen og 50/0 hz selection, hvorefter den stopper.

Mine andre (3) spil koerer fint ...

Er der nogle der har proevet at rense laesehovedet - og i givet fald, med hvad ? Hjaelper det - eller er dette bare resultatet af en brugt DC ??
Jusqu'a ici tout va bien....
dRxLdRxLSkrevet 30/08-03 19:08 
Nu er jeg sød ved dig, og deler ud af min dreamcast viden.
Det der sporer mig ind på den mulige løsning er at du skriver at NBA spillet er spritnyt. Jeg har kureret helt nye spil der ikke ville boote ved at hælde kogende vand i en dyb talerken og så lægge den uvirksomme cd ovenpå vandet (overfladespændingen skulle gerne holde den flydende) i en 2-3 minutter. Tør den derefter forsigtigt og prøv den i maskinen.
Vores teori om problemet er at der er en eller anden belægning på overfladen af disken fra produktionen som ikke altid bliver fjernet ordentligt.
I værste fald kan det ikke blive værre.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
crying outcrying outSkrevet 30/08-03 20:20 
lol - om ikke andet, saa fik 'den bedre halvdel' et stille grin, da jeg satte el-kedlen over og fortalte om mine 'planer' ;)

Det virkede ikke ...

Har proevet - efter psx erfaring - at vende skidtet paa hovedet, hvilket den faktisk kommer laengst af - til trods for at det som sagt er en spritny cd (har selv pakket den ud idag!) ... et eller andet sted, maa det jo tages som tegn for, at det er laesehovedet, der er ved at vaere slidt - eller ?
Jusqu'a ici tout va bien....
Zzap!Zzap!Skrevet 31/08-03 00:54 
dRxL >
Jeg har kureret helt nye spil der ikke ville boote ved at hælde kogende vand i en dyb talerken og så lægge den uvirksomme cd ovenpå vandet (overfladespændingen skulle gerne holde den flydende) i en 2-3 minutter.

Kogende vand og plastik?! Mit bud er, at der er en god chance for at CDen "warper" af varmen og bliver fuldstændig ubrugelig... men selvfølgelig hvis alt andet har slået fejl, så som sidste udvej :S
Personligt ville jeg nu nok prøve med etanol alkohol først og så lade den tørre ved fordampning.
Born to kill space
dRxLdRxLSkrevet 31/08-03 01:29 
Det er fint nok at I er skeptiske, det var jeg også selv indtil jeg oplevede at det rent faktisk virkede med et par nye spil jeg havde problemer med.
Beklager at det ikke kunne hjælpe i det her tilfælde.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 31/08-03 03:31 
Har du prøvet med en rense-cd (til linsen)?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
crying outcrying outSkrevet 31/08-03 09:32 
Personligt ville jeg nu nok prøve med etanol alkohol først og så lade den tørre ved fordampning.

Det vil jeg saa proeve - alternativt finde lidt vaeske til min rense_CD.

mht. dRxL's forslag, saa har cd'en det faktisk ganske fint, efter de 2-3 min flydene paa kogende vand...
Jusqu'a ici tout va bien....
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/08-03 20:14 
Isopropyl-alkohol = rensevæske kan købes på apoteket.
regner med at man ikke behøver at have resept med :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 31/08-03 21:49 
Og så skal man nok også gøre dem opmærksomme på, at man ikke har tænkt sig at drikke det ;)

Har du mulighed for at prøve spillet i en anden DC?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KoludaKoludaSkrevet 31/08-03 22:15 
Konsolkongen >
Isopropyl-alkohol = rensevæske kan købes på apoteket.
regner med at man ikke behøver at have resept med :D

Mener også Matas har haft det....
KTCKTCSkrevet 31/08-03 22:18 
Bekræftet (jeg købte mit der)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
crying outcrying outSkrevet 01/09-03 17:17, rettet 01/09-03 17:18 
Negativt - efter rensning med rensecd og vatpind, er der ingen aendring... Den laeser stadig laengst "paa hovedet" ...

Hvor 'haard' maa man vaere med vatpinden ?

Har desvaerre ikke mulighed for at checke spillet andetsteds - desvaerre.

Et lille tillaegspoergsmaal .. naar DC'en laeser SWWS-2000 koerer drevet 'kraftigt' - kan det maaske ogsaa relateres til laesehovedet - eller er spillet bare saadant ?
Jusqu'a ici tout va bien....
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 01/09-03 17:23 
crying out >
Hvor 'haard' maa man vaere med vatpinden ?


tsk tsk.
Sælg mig en Xbox =)
crying outcrying outSkrevet 01/09-03 17:57 
tsk tsk ? Altid rart med svar man bliver klogere af !

Min psx kan taale ét - min foerste SONY discman noget andet - discman 2 noget helt 3e... DC'en garanteret noget helt 4e ... Maaske at nogle kunne relatere det til rensningen af en psx, bare for at skaere det ud i pap!
Jusqu'a ici tout va bien....
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 01/09-03 17:58 
Du har ikke overvejet bare at købe et nyt drev?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
crying outcrying outSkrevet 01/09-03 18:11 
ikke pt. Har lige koebt denne maskine, med 4 spil, hvoraf kun det ene ikke vil koere. Regner da med at koebe en del mere i loebet af de naeste par uger - er der saa flere, der ikke vil, maa jeg jo nok goere det...
Jusqu'a ici tout va bien....
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig