X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp søges ang. arcade-maskiner


Svar
WehnerWehnerSkrevet 30/08-03 14:29 
Hejsa

Findes der nogle gode hjemmesider, der giver information om køb, vedligeholdelse mv. af gamle arcade maskiner?

Jeg er ved at købe et Wonderboy II pcb og vil gerne vide hvilket kabinet sådan et passer i. Der er jo flere standarder. Og jeg ved næsten intet om det endnu, så jeg søger en side der giver information til rigtige n00bs.

Dette er i øvrigt min første post på PlayRight. Jeg håber i tager godt i mod mig.

mvh.
/Lasse
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 30/08-03 14:31 
Hmm, du kunne starte med at spørge RJK. Han har en lille samling, du kan se mere om her: www.arcademuseum.dk ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KoludaKoludaSkrevet 30/08-03 15:06 
Ja RJK er danmark største arcade-samler i danmark.

Han er altid flink til at hjælpe :)
RJKRJKSkrevet 30/08-03 15:07 
Der findes ikke noget "Wonder Boy II", så jeg går ud fra at det enten er "Wonder Boy In Monster Land" (fremragende!) eller "Wonder Boy III" (rimeligt trist).

Førstnævnte er et Sega System 8, det andet Sega System 16. De passer i teorien i alle kabinetter - sålænge skærmen er horisontal og der er et 4/8-way joystick og to knapper - men du skal have den rigtige converter.

Er det et JAMMA-kabinet skal du have en System 8/16 -> JAMMA-converter og så videre.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 30/08-03 16:15 
Jeps, jeg kender skam godt de originale titler, men dengang jeg brugte en usund del af min sommerferie på at mestre det, kaldte vi det Wonderboy II - ganske simpelt fordi det var det andet Wonderboyspil vi fik til Aalborg. Der er selvfølgelig tale om Monster Land og ikke Lair.

Mange tak for hjælpen - jeg fik formuleret mig lidt uklart ser jeg i bakspejlet. Jeg mente egentlig hvilken type indmad der skulle bruges i kabinettet. Der er jo flere standarder. Men det lyder som om du alligevel fangede den, for mon ikke svaret er Sega System 8. Så må jeg jo på udkig efter sådan et. Hvor man så end gør det...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KoludaKoludaSkrevet 30/08-03 16:17 
Du behøver ikke finde et sega System 8/16 , du kan bare bruge en jamma converter til det, den kan rune sikkert lave til dig ;)
Ellers kender jeg en der kan.

Du skal bare finde et jamma kabinet :)
RJKRJKSkrevet 30/08-03 17:07 
Som sagt er kabinettypen ligegyldig, så længe der er de fysiske ting (kontrol og skærm). Derfra er det, som sagt, blot et spørgsmål om at have den rigtige type converter. Det er så System 8 -> hvilket kabinettype du nu ender op med (JAMMA, JK, CompuGame eller andet).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 26/09-03 20:29 
RJK >
Der findes ikke noget "Wonder Boy II", så jeg går ud fra at det enten er "Wonder Boy In Monster Land" (fremragende!) eller "Wonder Boy III" (rimeligt trist).

Bare lige 'for the record' så hedder Wonder Boy Monster Land også Wonder Boy 2. Men man skal være god nok til spillet til at komme igennem, før man får det at se på end screen'en.

God træning Rune :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 26/09-03 20:54 
;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig