X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Spørgsmål til DVD afspilning med RGB


Svar
RaGeRaGeSkrevet 27/08-03 00:07, rettet 27/08-03 00:12 
Virker Datels Region X som den skal, hvis man vil se DVD med RGB kablet - altså fjerner den denne beskyttelse som giver et grønt billede. Og når man bruger Region X, kan man så nyde sine DVD film i Dolby Digital 5.1, da jeg kun kan høre dem i Dolby Pro Logic foreløbig pga. jeg ingen Region X har. Nu bliver jeg så nød til at undvære mit Euro AV kabel når jeg vil se film på min PS2, så jeg vil høre om jeg igennem Region X også får muligheden for at høre mine DVD'er i 5.1.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
NaieraNaieraSkrevet 27/08-03 00:09 
Ja, DVD Region X virker. Selvfølgelig fjerner den grøn skærm. Folk har jo ikke gået rundt og løjet om hvad den kan i de sidste to år...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RaGeRaGeSkrevet 27/08-03 00:13, rettet 27/08-03 00:15 
Jeg har lige tilføjet lidt ekstra i mit første indlæg, så jeg håber du kan svare på det sidste?

Hvor kan den iøvrigt købes billigt henne Datels Region X?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RJKRJKSkrevet 27/08-03 00:25 
Region X har ingen som helst indflydelse på lydsiden.

Den gør at man kan vælge region og fjerner det grønne filter. Ikke andet.

Du kan bruge 5.1 lyden både med og uden Region X...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RaGeRaGeSkrevet 27/08-03 00:39, rettet 27/08-03 00:40 
Det gi' r mening - tak for svaret! Havde jo puttet mit Euro AV kabel over i en anden scart-indgang, som ikke understøtter RGB, så derfor fik jeg nok kun lyden i Dolby Pro Logic.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RJKRJKSkrevet 27/08-03 00:42 
Du får kun 5.1 lyd ved at bruge et optisk kabel fra den optiske udgang...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RaGeRaGeSkrevet 27/08-03 00:45, rettet 27/08-03 00:45 
Det gør jeg også og har desuden sat optical til i PS2 menuen, så det burde virke.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RJKRJKSkrevet 27/08-03 00:55 
Så forstår jeg bare ikke, at du begynder at rode SCART og RGB ind i det ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RaGeRaGeSkrevet 27/08-03 01:03, rettet 27/08-03 01:06 
Jeg blev bare lidt forvirret og glemte helt, at min anden scart-indgang på fjernsynet (træls) ikke understøttede RGB. Er der egentlig stor lydforskel på Dolby Pro Logic II og Dolby Digital?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RaGeRaGeSkrevet 27/08-03 01:37, rettet 27/08-03 02:29 
Kan stadigvæk ikke høre filmene i Dolby Digital selvom jeg bruger optisk lydudgang og RGB scart-indgangen. Det hele virker ret forvirrende lige nu, så jeg ved sgu ikke helt hvad der foregår :\

EDIT:

Nu er jeg måske klar over hvad problemet åbenbart kan være. Jeg ville se Lord Of The Rings: The Two Towers i Dolby Digital og fandt ud af, at de lydformater filmen understøttede var Dolby Digital EX og Stereo 2.0, og EX understøtter PS2'en åbenbart ikke og kører derfor filmen i Dolby Pro Logic?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
D.B.M.D.B.M.Skrevet 27/08-03 11:38 
Om det er Dolby Digital eller Dolby Digital EX er ligegyldigt. EX står bare for en ekstra bagkanal.

Læs evt. mere om Dolby Digital EX på Dolby's hjemmeside. (se evt. nedenstående link)

Citat fra siden: "Of course, these DVDs can be played in conventional 5.1, without EX decoding and extra surround speakers."

Det er altså ikke nødvendigt at din DVD-afspiller (PS2'er) eller din surroundreceiver understytter dette lydformat for at få glæde af Dolby Digital 5.1 lydsporet.

Hvad har du af lydsystem sluttet til PS2'eren? Kan det være at det ikke er indstillet som det skal?

Link...
RaGeRaGeSkrevet 27/08-03 23:47 
Har tjekket hjemmesiden, men hvordan kan det være, at jeg ikke kan se mine film i Dolby Digital? Det hele er rigtig tilsluttet (det virker perfekt på Xboxen) og der bliver brugt et optisk kabel og et Euro AV kabel, som mit surroundsæt kræver for at nyde film i 5.1. Jeg bruger iøvrigt et Creative Inspire 5.1 Digital 5500.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RJKRJKSkrevet 28/08-03 00:01 
1. Hvorfor bliver du ved med at snakke om det SCART-kabel, når det ingen indflydelse har...?

2. Hvis kablet er sat rigtigt i og du har valgt den rigtige lyd option i PS2 hovedmenuen, så skulle det virke.

Eventuelt kan du prøve at tage PS2 DVD opsætnings menuen (pause i en DVD-film) og rode med de lydindstillinger der er dér.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
D.B.M.D.B.M.Skrevet 28/08-03 01:18, rettet 28/08-03 01:23 
Jeg tror også at RJK er inde på noget af det rigtige.

Du skal under afspilningen af en DVD-film trykke på "select" på din controller (kan ikke lige huske hvilken knap det er på fjernbetjeningen!) og gå ind under "Setup" og så ind under "Audio Setup" og her skal der udfor "DIGITAL OUT (OPTICAL)", "Dolby Digital" og "DTS" stå "ON".

Gør der det i din opsætning?

RaGe >
Der bliver brugt et optisk kabel og et Euro AV kabel, som mit surroundsæt kræver for at nyde film i 5.1.

Du har vel ikke også Euro AV kablet sluttet til dekoderen? Det skal jo kun i TV'et og det digitale lydsignal skal udelukkende gå igennem det optiske kabel fra PS2'eren til dekoderen.
RaGeRaGeSkrevet 28/08-03 02:18 
RJK >
1. Hvorfor bliver du ved med at snakke om det SCART-kabel, når det ingen indflydelse har...?

Fordi mit surroundsæt kræver at man bruger et Euro AV kabel og måske er mit kabel defekt?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RaGeRaGeSkrevet 28/08-03 02:20 
RaGe >
Der bliver brugt et optisk kabel og et Euro AV kabel, som mit surroundsæt kræver for at nyde film i 5.1.

Du har vel ikke også Euro AV kablet sluttet til dekoderen? Det skal jo kun i TV'et og det digitale lydsignal skal udelukkende gå igennem det optiske kabel fra PS2'eren til dekoderen.

Det hele er sat op på denne måde, men der kommer simpelthen ingen Dolby Digtital signal fra dekoderen.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RJKRJKSkrevet 28/08-03 02:20 
Hvordan kan surround sættet kræve dette!? Hvad skal det bruge herfra?

Jeg har aldrig hørt noget lignende...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RaGeRaGeSkrevet 28/08-03 02:27, rettet 28/08-03 02:35 
Så er de forkert på den hvad angår manualen til mit surroundsæt samt Gamebits.dk. Synes også det lyder underligt, da det gi' r mening med Advanced scart kablet til Xboxen, da den har optisk lydudgang, men Euro AV kablet ikke.

EDIT:

Det er sgu mig der har læst forkert, så det har ingen betydning med kablet til PS2'en som du sagde RJK *Doh*. Så vil jeg da igang med at rode lidt med det.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RJKRJKSkrevet 28/08-03 02:38 
;))
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig