X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Linserens


Svar
flottenheimerflottenheimerSkrevet 10/03-03 21:45, rettet 10/03-03 21:46 
Min DC har pludselig fået problemer med at læse 3 af mine DC PAL titler (Virtua Tennis, Powerstone 1 & Worms Armageddon). Alle CD'erne er i perfekt stand, ikke en ridse at se, og de har alle virket perfekt tidligere. Mine 103 øvrige DC spil (PAL/JAP/US) virker fint.

Hvordan renser man bedst linsen i en DC?

Er der nogle muligheder for at justere linsen?

Tricks / fif?
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
KoludaKoludaSkrevet 10/03-03 22:07 
Danny bruger en rense CD , og den skulle virke rigtigt godt, send ham evt. en mail for at hører hvilket mærke det et.

Ellers en Vatpind og propyl alkohol er nok det bedste bud herfra.

Det med at justere ved jeg ikke så meget om på DCén , men har da justeret en del på PSX, men dette er normalt kun når den er MEGET slidt at det er nødvendigt, at justerer styrken lidt op.

Hør evt. starsoldier han ved garanteret om det at justere en DC.
dRxLdRxLSkrevet 11/03-03 14:27 
Læse evt. her om at justere laseren: http://www.boob.co.uk/docs/devinfo.htm
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 11/03-03 14:35 
flottenheimer >
Hvordan renser man bedst linsen i en DC?

Er der nogle muligheder for at justere linsen?

Tricks / fif?

Som Koluda også siger mht rensning, så brug en vatpind og isopropylalkohol! Det er også det der bruges på værksteder.

Justering vil jeg fraråde dig, da du nemt kan komme til at justere laseren skævt og så bliver det straks meget sværere! Hvis ikke du har det rette udstyr til justering bør man ikke experimentere med det!
Og at stille på styrken på laseren er heller ikke klogt! Man kan have held med det, men det kan også give problemer!
Jeg arbejder som radiomekaniker og har renset flere cd-afspillere, og laseren stiller vi aldrig på! Hvis man absolut ikke kan få et godt resultat bare ved alm. justering, så er det tydelige tegn på at maskinen trænger til at nyt laserhoved!
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig