X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Amerikansk fodbold


Svar
olmeolmeSkrevet 26/08-03 12:11 
Nu nærmer den nye sæson sig i NFL og udgivelsen af Madden 2004. Jeg er da også gået igang med at øve mig i Madden 2003, for ikke at falde fuldstændigt igennem online. Mit problem er at jeg mangler en hjemmeside/bog der kan forklare mig spillets facetter i dybden. En søgning i google gav mig ikke noget resultat, så jeg ville gerne spørge om der er nogen der kan hjælpe?
SideshowSideshowSkrevet 26/08-03 15:11 
Undskyld at det ikke har så meget med sagen at gøre. Men kan du ikke lide Sega Sports NFL spil? Jeg synes personligt det er de bedste og der kan du allerede nu spille online i 2K3
>>There's only Juan Pablo Angel<<
JinkJinkSkrevet 26/08-03 16:07 
Men Blink 182 nye nummer "action" er med i madden :D
CronossCronossSkrevet 26/08-03 16:55 
Og viser det ikke bare en smule om spillets "kvaliteter"???
Ej seriøst, jeg kan da godt lide Madden, men 2K serien er overlegen på alle punkter.
la0sla0sSkrevet 26/08-03 17:02, rettet 26/08-03 17:04 
Jeg har netop fået madden2k4 og er ret tilfreds. Men Madden er ikke underlegen på alle punkter, det er for nemt at sige, og det har madden aldrig været på alle punkter. Eksempelvis er Madden langt bedre på sack området og kastespillet vil jeg mene er noget foran på madden, samt selve tempoet. Til gengæld er den måde man styrer forsvaret på bedre hos SEGA, især tacklingerne, plus den måde man styrer spillerne på og så animationerne. Udover det, er præsentationen i madden bedre. Jeg foretrak dog NFL2k3 fremfor madden sidste sæson, men jeg ville nok foretrække Madden2k4 fremfor NFL2k3, rent med spilmekanik. Desuden er kontrollen ved scrimmage dvs måden man manipulerer plays, audibles og hot routes i Madden den bedste, samt at stats og ratings er bedre i Madden, men ingen tvivl om at SEGA lavede det bedste spil sidste år, men så må vi jo se hvad de kommer frem til i år.

Hvilket hold holder i egentlig med (for lige at lyde som en n00b). :)

Burde nok tilføje: at Denver altid har været mit hold og det er helt tilbage fra dengang de spillede i orange og tabte de 3 superbowls.
Hvad sker der?
la0sla0sSkrevet 26/08-03 17:05 
olme >
Nu nærmer den nye sæson sig i NFL og udgivelsen af Madden 2004. Jeg er da også gået igang med at øve mig i Madden 2003, for ikke at falde fuldstændigt igennem online. Mit problem er at jeg mangler en hjemmeside/bog der kan forklare mig spillets facetter i dybden. En søgning i google gav mig ikke noget resultat, så jeg ville gerne spørge om der er nogen der kan hjælpe?

Hvis du har IGN insider har de en fin guide til spillet.. den er værd at prøve
Hvad sker der?
UnknownUnknownSkrevet 26/08-03 17:23 
la0s >
Hvilket hold holder i egentlig med (for lige at lyde som en n00b). :)

Green Bay er nok min favorit, som det har været i 3 år nu!
.: Post Danmark sucks :. Har nu mistet to pakker...!
la0sla0sSkrevet 26/08-03 18:15 
så behøver jeg ikke at minde dig om anden gang Brett Favre var i en super bowl? Og hvor John Mobley slog bolden ned i de sidste sekunder! :)

GB er nu alligevel et herligt hold at følge
Hvad sker der?
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 26/08-03 20:09 
man er vel buccaneers fan, og det har faktisk intet med sidste års superbowl at gøre. hvornår er det lige præcis sæsonen begynder? zulu dækker vel igen i år? ja jeg kunne da ikke forestille mig andet når de havde så meget succes med det sidste år!

/NM1
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
SideshowSideshowSkrevet 26/08-03 20:27 
Jeg har altid været Rams fan...

Desværre dog en skuffende sæson sidst. Men nu kommer de stærkt tilbage - er jeg sikker på!
>>There's only Juan Pablo Angel<<
CronossCronossSkrevet 26/08-03 21:41 
Philadelphia Eagles har altid været mit hold.
Dog spiller Brian Urlacher for Bears, og da jeg selv er Linebacker er han nok min yndlingsspiller.

laOs -> Personligt kan jeg langt bedre lide sack-spillet i NFL 2K3, men for dem der ikk var så vild med det skulle dette været ændret i den nye udgave. Og så får vi endelig muligheden for at challenge plays i denne serie også :)
Det skal lige siges at jeg ejer stort set alle udgaver af begge spil.
la0sla0sSkrevet 26/08-03 22:21 
Cronoss:
Challenge Play er en feature jeg ikke helt ved om jeg skal være glad for. det er vel realistisk på sin vis, men at spillet kan afhænge af at computeren laver fejl, det er lidt tvivlsomt... men men :)

Anyway det må være godt at være Bucs fan nu, men ok de har jo også haft et hårdt liv i mange mange mange år. Rams.. hmm... Kurt Warner skal vise at han kan kaste langt, indtil videre i Preseason har han kastet præcist, men ikke særlig langt. Bulger er jo så til gengæld en fantastisk backup, der nemt kunne starte. Og hehe ja det må ikke være nemt at være linebacker og Eagles fan når de har ladet Shawn Barber og Trotter gå her de sidste par år.. men men de ender jo nok 13-3 eller 14-2 alligevel. Det bliver jo nok en NFC kamp mellem Bucs og Eagles, medmindre Rams finder formen og nakker Bucs.. det har de jo gjort før i playoffs...
Hvad sker der?
la0sla0sSkrevet 26/08-03 22:23 
NowhereMan1 >
zulu dækker vel igen i år? ja jeg kunne da ikke forestille mig andet når de havde så meget succes med det sidste år!


ja.. det starter d. 7 September... med to kampe: 49ers mod !?? og Chargers mod Cheifs... sidstnævnte kamp bliver fantastisk... den med 49ers afløser Falcons mod Cowboys.. hvilket skyldes at Mike Vick (QB for Falcons er blevet skadet...)
Hvad sker der?
olmeolmeSkrevet 26/08-03 23:16 
la0s >
Hvis du har IGN insider har de en fin guide til spillet.. den er værd at prøve.

Jeg ledte mere efter en forklaring af fodbold. Hvad forskellen er mellem dime og nickel defence osv.

Sideshow >
Undskyld at det ikke har så meget med sagen at gøre. Men kan du ikke lide Sega Sports NFL spil? Jeg synes personligt det er de bedste og der kan du allerede nu spille online i 2K3

Jeg regner bare med at Madden sælger bedre, og der derfor er flere online. Det var jo det der skete sidste år.

Jeg holder desuden med pittsburgh Steelers, håber fandme de viser mere end deres kampe i slutspillet som sidste år. Er der desuden nogen der har prøvet superbowl parties? Jeg har været i DGI-byen de sidste 2 år, meget sjovere end at falde i søvn alene, først i 3. quoter.
la0sla0sSkrevet 27/08-03 10:07 
Et nickel forsvar bruges 3 Cornerbacks og kun 2 linebackers. Dvs. at en af linebackerne bliver ofret for en CB som er hurtigere og er bedre mod kast. En linebacker er mere en runstopper og måske en sackmaskine, men der findes ikke mange linebackers som og er dygtige i at dække op for kastespillet.

I dime forsvaret har man ofret endnu en linebacker, så man har fire Cornerbacks og kun en enkelt linebacker tilbage, til at dække op. Den forsvarsform bruges når man er sikker på, at der skal kastes. Quarter er en af art af denne, hvor man piller en Defensive tackle ud, og bytter ham ud med en saftie eller en cornerback.

Generelt er det at foretrække, at bruge 4-3 forsvaret til det der hedder 2WR-1TE-2RB eller 1WR-2TE-2RB. Det er som regel Iform, Strong, Weak og Pro form packages som indeholder disse spillere og her passer den fint, omend en Nickel også kan bruges her. Mod singleback formationer, bruger man enten Nickel eller Dime forsvar, mens man i Shotgun situationer altid vælger Dime eller Quarter.
Hvad sker der?
olmeolmeSkrevet 27/08-03 10:28 
Det er nøjagtigt sådan noget jeg er ude efter, kan du ikke lige forklare resten af spillets facetter med det samme ;-)
la0sla0sSkrevet 27/08-03 11:18 
hehehe... det orker jeg ikk, men er der nogle ting du gerne vil vide, så spørg løs :)
Hvad sker der?
RitesRitesSkrevet 27/08-03 16:03 
TimberWolves, yeaaa!
» a winner is you «
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 28/08-03 10:36 
nu er det NFL og ikke NBA vi snakker om...doh!

/NM1
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
MajorPMajorPSkrevet 28/08-03 13:58 
Vi kan da også snakke om NBA ;p

Men for at vende tilbage til emnet... Holder med Rams eller Patriots ;) Desværre leverede begge hold en skod sæson sidste sæson :(
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
RitesRitesSkrevet 28/08-03 19:17 
NowhereMan1 >
nu er det NFL og ikke NBA vi snakker om...doh!

/NM1

I know.
Got bored.
» a winner is you «
olmeolmeSkrevet 01/09-03 17:16 
Laos havde ret. Ign's guide er rigtig god, bedre end dem på "gamesfaq.com". Kan klart anbefales til andre nybegyndere.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 07/09-03 09:48 
så blev det endelig d.7. og det betyder masser af nfl på zulu i aften! glæder mig, det er jo et stykke tid siden man har set en kamp! andre end mig der skal se det?

/NM1
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
GuffyGuffySkrevet 07/09-03 11:03 
Skal da se alt det de har tænkt sig at sende, tror kun jeg gik glip af en af de kampe de sendte sidste sæson.
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."
olmeolmeSkrevet 07/09-03 15:03 
Da jeg arbejder, skal jeg se 49'ers mandag aften, sammen med nogle venner.
CronossCronossSkrevet 07/09-03 16:49 
Vi starter da op med en ordenlig omgang NFL og nogle kolde pilsnere :)

Kl. 08.00 skal jeg selv op og træne et hold i Amerikansk Foldbold hele dagen, så timingen er ikke helt skidt.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 07/09-03 19:26, rettet 08/09-03 08:24 
cronoss - er der da ikke idrætsdag på skolen i morgen? det er måske der du skal spille football?

/NM1
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig