X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ukendt spil titel


Svar
biggiesbiggiesSkrevet 25/08-03 02:27 
Jeg søger navnet på et spil, som jeg engang spillede til NES. Det er et jeg spillede for 10 år siden ca. så det er ved at være begrænset hvad jeg kan huske af detaljer.

Single player spil, hvor man styrer en ridder rundt i et platform spil. Han skal så samle nogle forskellige nøgler for at få adgang til nogle forskellige døre/porte. Jeg kan huske en af banerne forgår i en skov, hvor man så kan hoppe rundt i træerne til forskellige døre og samle magiske potions.

Jeg ved at det er lidt info, men bare kom med nogle forslag, til hvad det kunne være, så jeg kan finde det den vej.

på forhånd tak :)
One1One1Skrevet 25/08-03 03:11 
Det er nok "Wizards & Warriors".
StarmanStarmanSkrevet 25/08-03 07:07 
Du kan prøve at kikke på min side, der er der nogle video sekvenser af mange af mine spil.

Nes Samlingen
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 25/08-03 09:22 
Selv om "Wizards & Warriors" nok er et bedre bud, så kunne det også være "Faxanadu"... Det bragte godt nok minder frem at se videoen på Starman's side :)
tue hazukitue hazukiSkrevet 25/08-03 10:21, rettet 25/08-03 10:21 
Jeg tillader mig lige at bygge lidt videre på topic:

Jeg leder faktisk også efter et gammelt spil. Det var et
jeg spillede da jeg var lille, og jeg kan derfor ikke huske så meget om det...

Men here goes: Man fløj rundt i et fly (sådan platforms-agtigt, side-scrollende) under måske 2. verdenskrig. Og så skulle man ihvertfald bombe nogle bygninger og fjender.

Jeg ved godt at det ikke er meget at gå efter - men jeg kan sq ikke rigtig huske det - kun at det var hylende morsomt ;)
»You'll never walk alone«
psychomantispsychomantisSkrevet 25/08-03 10:37 
Det lyder lidt som et spil, jeg spillede en del på Amiga. Nemlig Wings of Fury.

Her
JmogJmogSkrevet 25/08-03 14:01 
biggies >
Single player spil, hvor man styrer en ridder rundt i et platform spil. Han skal så samle nogle forskellige nøgler for at få adgang til nogle forskellige døre/porte. Jeg kan huske en af banerne forgår i en skov, hvor man så kan hoppe rundt i træerne til forskellige døre og samle magiske potions.

Lyder som en ret god beskrivelse af Ghosts 'n Ghoblins
millenniummillenniumSkrevet 25/08-03 14:12, rettet 25/08-03 14:13 
tue hazuki >
Men here goes: Man fløj rundt i et fly (sådan platforms-agtigt, side-scrollende) under måske 2. verdenskrig. Og så skulle man ihvertfald bombe nogle bygninger og fjender.

Det kommer selvfølgelig an på hvilken platform det er, men det lyder lidt som en af mine gamle favoritter til CBM64; Blue Max. - bortset fra at dét nok foregår under 1. verdenskrig.

find det på c64.com
The medium is the message.
KTCKTCSkrevet 25/08-03 14:54 
Jmog >
Lyder som en ret god beskrivelse af Ghosts 'n Ghoblins
Der er da ikke døre og en masse nøgler i Ghosts'n Goblins? Der er godt nok nogle krukker med nye våben og sådan noget, meeeen...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
biggiesbiggiesSkrevet 25/08-03 21:51, rettet 25/08-03 21:51 
tak for hjælpen, det var det spil, Wizards & Warriors :D åhhh det bringer minder frem :P
Danny SallingDanny SallingSkrevet 26/08-03 01:11 
Wings of Fury er/var for fedt til Amiga. Der var en andet fly spil jeg kan huske til den også som foregik i 1 verdenskrig. Man skulle flyve i "næsten 3D" og skyde fjenden ned(selvfølgelig bagfra) i de fleste af banerne, mens andre foregik i alm. 2D set fra oven, og der skulle man skyde tropper eller smadre en mindre konvoj af lastbiler og/eller også bombe/skyde bygninger. Nogen der kan huske det spil så??
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
RJKRJKSkrevet 26/08-03 01:12 
Selvfølgelig. Det er Cinemawares Wings. En af de største klassikere til Amigaen.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
tue hazukitue hazukiSkrevet 26/08-03 17:05 
Hey tak for hjælpen! Det var Wings Of Fury jeg ku huske!

Damn det spil er fedt...
»You'll never walk alone«
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig