X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Capcom: Hvad går galt?


Svar
RJKRJKSkrevet 24/08-03 13:15, rettet 24/08-03 13:17 
Capcom er vel en af de udgivere/udviklere, som mange af os godt kan lide at elske. Blandt andet fordi de har en fremragende historie med mange milepæle indenfor spilmediet og fordi de historisk set har været gode til at give folk (ikke mindst de lidt mere hardcore), hvad de gerne vil have.

Men er vi ikke ved at være derhenne, hvis man ser på firmaets præstationer over de sidste par å... Se hele indlægget
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
59 emne(r).
1 2 > »

Svar
RJKRJKSkrevet 24/08-03 13:15, rettet 24/08-03 13:17 
Capcom er vel en af de udgivere/udviklere, som mange af os godt kan lide at elske. Blandt andet fordi de har en fremragende historie med mange milepæle indenfor spilmediet og fordi de historisk set har været gode til at give folk (ikke mindst de lidt mere hardcore), hvad de gerne vil have.

Men er vi ikke ved at være derhenne, hvis man ser på firmaets præstationer over de sidste par år, at Capcom ikke længere fortjener den status?

Vi har snakket om den "uheldige" udvikling som flere af deres ellers solide serier (Devil May Cry, Onimusha, Dino Crisis) har fået med de seneste afsnit. Historier der bliver mere og mere overdrevne og synes at tække det laveste publikum. Samtidig er deres hovedserie, Resident Evil, gået i stå. Gentagelser og gentagelser.

Men det der for alvor er ærgerligt, er de nye titler, som mange af os så frem til med spænding. Dem der så ud til at Capcom gik i lidt nye retninger og samtidig bevarede den høje Capcom-kvalitet. Jeg tænker på titler som Auto Modellista, P.N.03 og Chaos Legion, som der alle var store forventninger til, men som i følge de fleste skuffer med forfejlet og ensformigt gameplay.

Man begynder at tro, at de tilsvarende så interessante titler som Red Dead Revolver, Dead Phoenix og Capcom Fighting All Stars i virkeligheden blev droppet (hvis de er det i denne uge), fordi at de så ud til at følge samme tendens.

Derimellem udsender Capcom en række trivielle titler som fx Survivor-tingene, selvom alle spil i den serie har været dårlige. Hvorfor? Det synes kun at være få gange, at Capcom leverer gode spil som Maximo og Tekki - og selv de har deres åbenlyse svagheder.

Egentligt skal vi vel helt tilbage til Devil May Cry for et finde et decideret godt spil fra Capcoms hænder, som ikke allerede lignede utallige andre spil fra firmaet. Det næste der fortjener den hæder ser ud til at blive Viewtiful Joe.

Det giver så to klassespil på omkring to år. Er det godt nok for et spilfirma af den kaliber? Umiddelbart vurderet er det i hvert fald ikke i nærheden af, hvad fx Konami og Sega har præsteret i samme periode. Er Capcom bare ikke, hvad de var? Eller har nogen af os for høje forventninger til dem?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Star SoldierStar SoldierSkrevet 24/08-03 14:34 
Jeg kan kun give dig ret, det er gået meget ned af bakke for dem (men det har vi jo allerede snakket om), jeg har dog store forhåbninger til Killer 7, hvis der er gameplay til at backe stilen op, så er ikke alt lost.

Onimusha 3 osv. kan de godt skrotte for min skyld, jeg giiider ikke alt det mixede crap.

Killer 7 billeder
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 24/08-03 14:39 
Hvad med det sidste nye kapitel i Breath of Fire serien?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
jaesjaesSkrevet 24/08-03 17:18, rettet 24/08-03 20:33 
Jeg synes Capcom har leveret spil af meget blandet kvalitet siden midten af 90´erne.

Street Fighter, Resident Evil og Mega Man...
"Ny" version af Street Fighter, Resident Evil og Mega Man...
Endnu en "ny" version af Street Fighter, Resident Evil og Mega Man = *gab*

Hvis det bare var det. Men det er som regel småt med nyskabelsen i hver "ny" version.

Der er selvfølgelig enkelte perler (Viewtiful Joe etc.), men jeg betegner bestemt ikke Capcom som en topudvikler...

Håber også at Killer 7 bliver godt, og se så lige traileren (meget old news), hvis I ikke har set den :)

Trælor
AsseAsseSkrevet 24/08-03 18:23 
AV! Du ska da ikke gå og gi trælår uden at folk har gjort noget! :P

Jeg har ikke fuldt med i hvad Capcom har lavet de seneste år, men Resident evil (som jeg faktisk aldrig har spillet før) har imponeret mig på GC. Lige nu ser jeg mest af alt frem til Viewtiful Joe, hvilket jeg synes ser meget(!) godt ud!

Også Killer 7 glæder jeg mig til at få fingrene i, jeg tror det gør godt for den genre med den dystre celshading.

Apropro megaman, DAMN hvor er det svært! Sad lige og spillede 3'eren på NES'en i går, og det gik sq ik for godt:P

Men jeg synes at Capcom er sådan en "middel" udvikler, som kommer med nogle sande perler ind i mellem. Det generer mig ikke som de er i dag:)
la0sla0sSkrevet 24/08-03 18:25 
Capcom er ikke længere en stjerne der står højt på min himmel, det er sikkert. Jeg har endnu ikke prøvet Viewtiful endnu, men det er umiddelbart det eneste spil de har udgivet i lang tid der har været godt. Ja eller så skal vi tilbage til DMC, men i "konsol-tid" er det langt tid siden. Rent faktisk har Capcom kun lavet et eller to originale og gode spil og det er DMC og muligvis Onimusha, i tiden efter DC. Så er der GBA titlerne som har været rimelig og så lige Tekki, men på PS2 som må siges at være fokusmaskinen, så er to titler ikke nok, om Maximo er et godt spil eller? det ved jeg ikke, imponeret var jeg i hvert fald ikke.

Til gengæld er de jo gået amok i rereleases, så man bliver helt ør i hovedet og det koblet med, at man har lukket arkade afdelingen, er jo et tegn på at de gamle (og i denne sammenhæng faktisk også GODE) tider er forbi. Killer 7 ser godt ud, og hvis det er et hit så har Capcom opnået 2/3 hits på Cuben, med deres nye satsninger. Her tænker jeg på PN03, View.Joe og ja Kill7, det er jo en rimelig ratio.

Det mest mystiske det er, for mig, at Capcom leverede så mange herlige og yderst spilbare titler til Dreamcast, at det var helt utroligt, mens det derfra er gået frygteligt ned ad bakke. Måske har det noget med temaet at gøre? Det er lidt søgt, måske, men det falder mig ind DC spillene var i en betydeligt lettere og lysere kategori, mens det meste på PS2 har været mørkt og gritty, kun sporadisk har det fungeret på PS2, omend jeg vil vove pelsen og sige at DMC og Onimusha er spil der ikke holder i længden og fejler ved mere end en gennemspilning (heller ikke en god tendens). Jeg kan nemt eksemplificere, men jeg tror vi på forhånd kan blive enige om, at stilen fra RE og DMC har været reglen på PS2 fremfor undtagelsen på DC, hvor det har været mere Powerstone, Gigawing agtige sager vi har set.

Lige meget hvad er det trist. På PS2en er der ikke meget at se frem til, udover RE, de seneste Megaman titler til de voksne konsoller har enten fejlet eller ser ud til at fejle, og gennemgående ja er der ikke meget at råbe hurra for. Monster Hunter er et spil jeg ser frem til, Traileren overraskede mig positivt, men ellers ser jeg andre steder hen, Capcom er ikke længere et firma man kigger på efter gode spil, hvis man stadig gør, så er det vel næsten kun en vanesag.

btw. Om Red Dead bliver til noget er jo tvivlsomt, den er blevet samlet op igen, selvom Capcom alligevel siger at den er død... who knows, og en sådan underlig måde at informere på, fortæller lidt om firmaets problem. At det Capcom spil jeg måske ser mest frem til, ikke er fra dem men fra SNK, siger måske endnu mere.

ps. det skal dog siges at Øl Ånde 5 (breath of fire V) er noget jeg ikke har prøvet overhovedet, ejheller hørt tale om udover reviews, så det nævner jeg ikke, men det skulle jo være hæderligt.
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 24/08-03 18:47 
Born2Play >
Hvad med det sidste nye kapitel i Breath of Fire serien?

*Yawn*

Der er SÅ meget andet, der er bedre, man kan spille i stedet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 24/08-03 19:54 
Jeg vil mene at Capcom aldrig har været i stand til at lave efterfølgere der lever op til forgængerne, med undtagelse af Street Fighter og Mega Man (indtil X5 anyway)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
la0sla0sSkrevet 24/08-03 20:01 
Jeg ved ærlig talt ikke om du har ret sumez, hos mig står senere RE spil som Veronica som det bedste i serien og Breath of Fire blev også bedre med tiden, men BOF er jo hardly en "franchise-brand".
Hvad sker der?
ValkyrieValkyrieSkrevet 24/08-03 21:21 
Det er vel nok sandt. Dino Crisis 2 reviewsne til PC, er nogen af de dårligeste jeg nogensinde har set.

Men skal vi ikke også tage hatten af for dem?:) Jeg må altså tilstå at selvom Tekki havde mange mange problemer så ser det altså godt ud.

Det er så bare surt at online versionen Line of contact til Xbox Live vist også er blevet skrottet:(

Men efter hvad jeg har hørt så skulle RE Remake være rigtig godt. 9 i Edge, og 39 i Famitsu:O... Dog vil jeg da ikke nægte at alle disse andre typer spil i Gun survivor serien, dead aim osv er for meget!

Men er de de eneste? Jeg mener... Er det ikke det samme for f.eks. SEGA? Jeg ved ikke hvad der er værst, deres skuffende sequels til spil som Shinobi, Toejam and earl og Crazy Taxi 3, eller deres hurtige ports som PSO, Sonic adventure 2 battle og sonic adventure DX eller deres ny multiplatform kurs med Sonic Heros, Worms 3D eller måske bare deres skuffende nye spil, som Gungrave, Gunvalkyrie osv. Eller hvad?:) Ejj... Jeg kan godt lide SEGA. Spillede deres publishet tittel, Otogi her igår! Totalt overfedt, og som ham der fra Famitsu Xbox sagde, så har det, det epic feel som alle elskede Onimusha for!

Man kunne også være kritiske overfor andre! Puha for den lede Namco.... Gabb... Jeres nyeste Pacman spil er ikke ligefrem AAA, og jeres Dead to rights, er lidt for dårligt, og SC2 er lidt for meget som 1eren, og i er lige lidt for uinovative! Det er selvfølelig ikke fair at påstå det om Namco, men jeg tror også det kommer an på, hvordan du ser det.....

Japansk gaming er vel bizart på sin egen måde, og jeg tror ikke mange af os kan forstå deres hensigter med de spil de har gang i.... jeg mener... Der er jo slet ikke ligeså mange dating og heste sims her i vesten som derovre!

Men har det hele ikke noget at gøre med, japans faldende salg af spil? Det har jeg hørt noget om...
Well crucify the insincere tonight...
la0sla0sSkrevet 24/08-03 21:45 
Nej selvfølgelig er Capcom ikke de eneste der skuffer, det gør alle spilfirmaer fra tid til anden, jeg tror mere at det her handler om, at Capcom fejler så konsekvent som de gør. Det vil være et reach for nogen at sige det her, men for mig har de kun et godt originalt spil på PS2 og det er DMC.

Namco har vist en del flere, Xenosaga og Ace Combat4 f.eks., men det er jo så ligegyldigt. Klonoa 2 er et langt herligere spil, end noget Megaman Capcom på det seneste har sendt ud. Namco har måske også skuffet, men det er måden som Capcom har gjort det på. på Gamecube har RE1+0 jo været fremragende, men det er stadigvæk gamle spil i ny forklædning, og først nu sker der noget på den platform.. måske måske.. i hvert fald satses der noget mere. Onimusha, DMC og Chaos Legion stammer alle sammen rimelig åbenlyst fra RE. Det er jo klart at det er en udvikling, men for mig at se, er slægtslinien klar at se, og Onimusha var vel det eneste ægte "sats", hvorefter den actionprægede RE linien så er blevet malket i vildskab!?

Hvad med megaman? Gamecuben version har jeg fra flere hørt, skulle være utrolig svag, guldåren Network på GBA er vel også ved at være fortærsket, selvom amerikanske spilanmeldere generelt skal igennem 5 sequels før det det smitter voldsomt af på karakteren, at det er set før. OK Bnetwork er vel også en titel der kunne have været klaret uden Megaman. Hvordan MM kommer til at tage sig ud på PS2 er ikke til at sige, men jeg er ikke overbevist.

Mit capcom håb står og falder med to spil Killer 7 og Monster Hunter (som dog visuelt lider af det der udtværede og grainy PS2 look, med gråt i gråbrunt). Måske kan de redde sig fra at være (med Star Soldiers ord) Crapcom til Capcom igen, men det kræver mere end gamle spil i ny grafik og over konceptualiserede spil som Chaos Legion og PN03, som jo udover stilen øjensynligt ikke har alverden at byde på.

En anden fejl Capcom har gjort, er at de modsat firmaer som Square (jeg gider ikke skrive Square Enix om ældre spil), altid har udviklet de gamle succes'er bare lidt for at vedholde os. Indrømmet er der gået lidt for meget genudgivelse i Square, men i det mindste er det vel spil mange folk aldrig har haft chancen for at prøve. Square har altid ændret noget på FF og deres andre spil og har haft penge til at forsøge nyt hist og her såsom Vagrant Story og KHearts. begge er titler som har været rimelig anderledes i forhold til andre spil som Square lavede. Godt nok er Chaos Legion, Oni serien og DMC selv offsprings fra tidligere spil, og de er alle nye serier, men de minder stadigvæk så meget om hinanden, at der ikke kan være tale om nytænkning og vovemod.

Nu må det ikke misforstås, som om jeg har noget personligt mod Capcom, det er mere linien der er lagt som plager mig lidt. Anyway det er jo bare spil... men et er når noget sørgeligt sker og et firma må lukke i/ændre sig, som SEGA (som jo har haft det svært med deres nye rolle) hvor det var en gigant og en maskine der faldt.. for mig er der noget sørgeligt i deres demise (omend selvforskyldt), men hos Capcom er der ingen undskyldning.. de slår sig selv i hjel med underudviklede popspil og andet bras-bras.
Hvad sker der?
RJKRJKSkrevet 24/08-03 22:20, rettet 24/08-03 22:23 
Som la0s siger er der jo altid nogen der skuffer i mere eller mindre grad og personligt er jeg da også en tand skuffet over udviklingen hos fx Namco og Sega. Men immervæk har de lavet flere gode titler i tidsrummet (fx Klonoa 2, Super Monkey Ball, Rez, Soul Calibur 2, Virtua Fighter 4) og har ikke haft så mange svipsere. De har været bedre til at levere varen. Samtidig synes jeg at fx Square Enix og Konami gør det virkelig godt og generelt altid leverer varen.

Det er mere det, når man ser at Capcom har økonomiske problemer og så ser hvad de forsøger at gøre ved det - så hænger det ikke rigtigt sammen. Det er som om de tager de forkerte chancer og lægger energien de forkerte steder. Det er, som der vist bliver sagt, som om de glemmer også at lave spillene sjove, udover at lave det hele "ultra sejt".

Og jeg synes det er en hård pille at sluge, når man tænker på, hvad Capcom var engang (85-95-agtigt). De sad tungt på beat em up-, figher- og shooter-genrene - måske de tre vigtigste udover racerspil dengang og gjorde det jo også godt med fx platformere. Og de LAVEDE mange gode efterfølgere, Sumez. 1943 er bedre end 1942. Ghouls'n'Ghosts er bedre end Ghosts'n'Goblins. PowerStone 2 er bedre end PowerStone. Gigawing 2 er bedre end Gigawing.

Jeg tror måske mere - som la0s også er inde på - at Capcom har en tendens til at gro fast i de samme gameplay-mønstre og stirrer sig blind i deres svagheder. Jeg tror det er uden sidestykke i spilhistorien, at en serie som Resident Evil kan have så mange grundlæggende gameplaymæssige mangler efter så mange udgivelser...

Måske er det andet problem, at Capcom altid har været fokuseret på arcade- eller arcade-agtige spil. At tiden måske er løbet fra den tankegang (desværre). Og Capcom har ikke fundet den "forlængelse" af deres gameplay-idéer, som et moderne publikum er ude efter.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 24/08-03 22:41, rettet 24/08-03 22:49 
RJK >
Jeg tror det er uden sidestykke i spilhistorien, at en serie som Resident Evil kan have så mange grundlæggende gameplaymæssige mangler efter så mange udgivelser...

Enig (Tomb Raider serien er IMO en runner up :)
Desværre er det først fra Resident Evil 2 til GC og frem, at Resident Evil-serien (ikke gun-spillene) er begyndt at få desiderede dårlige anmeldelser, og det er endda genudgivelser.
Capcom har nok ladet sig friste til ikke at udvikle på serien i kræft af gode anmeldelser, og EDIT: gode salgstal (det er i hvertfald mit indtryk, at de til og med Resident Evil 0, har solgt godt).

Forhåbentlig har de forstået budskabet nu...

Måske er det andet problem, at Capcom altid har været fokuseret på arcade- eller arcade-agtige spil. At tiden måske er løbet fra den tankegang (desværre). Og Capcom har ikke fundet den "forlængelse" af deres gameplay-idéer, som et moderne publikum er ude efter.

Også lidt min tanke.
Arkade-agtige spil er dog ved at få en renaissance.
Det løser selvfølgelig ikke problemet, men hvis de folk der sidder hos Capcom, vitterlig har det bedst med den genre, kunne man håbe på udvikling og fornyelse i den retning.
KTCKTCSkrevet 25/08-03 00:39 
Valkyrie >
Det er vel nok sandt. Dino Crisis 2 reviewsne til PC, er nogen af de dårligeste jeg nogensinde har set.
Nu er jeg så en af de anmeldere, der gav den en (velfortjent) hård tur, og det bunder simpelthen i, at spillet er udgivet 2 år efter den oprindelige udgave, der var til PSX. Grafikken var ikke opdateret andet end mulighed for at øge opløsningen, men det gjorde kun sagen værre. De lavtopløselige baggrunde kunne bare ikke bære at komme på en PC-skærm, og spillet blev en meget tam omgang. Gameplay-mæssigt holdte det da nogenlunde på PSX...

Og så er det forresten Team17, der står for Worms-serien :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KTCKTCSkrevet 25/08-03 00:47 
RJK >
Måske er det andet problem, at Capcom altid har været fokuseret på arcade- eller arcade-agtige spil. At tiden måske er løbet fra den tankegang (desværre). Og Capcom har ikke fundet den "forlængelse" af deres gameplay-idéer, som et moderne publikum er ude efter.
Jeg tror lige præcis det er det, der er problemet. Da de koncentrerede sig mest om arcade var det da også tydeligt, at mange af deres spil var ret uinspirerede og lignende hinanden utroligt meget rent gameplay-mæssigt. Det holder bare bedre på arcade end det gør på en konsol.

Jeg synes dog, som du også kommer ind på, at det er lykkedes dem at lave nogle mere finpudsede efterfølgere, men det virker som om det ikke kommer let for dem, og idéerne til gameplaymæssig fornyelse dør hurtigt, og de prøver derfor at dække manglen ved at lave en endnu mere syret historie end i de tidligere spil...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ValkyrieValkyrieSkrevet 25/08-03 10:03 
Goe gamle KTC, tror du ikke jeg ved det?:D Jep, Team 17 står for Worms, men det er SEGA der publisher det! En klog investering! Endelig kommer denne Serie i rigtig 3D:) Det var også modigt af SEGA at give os Otogi, som også er helt fantastisk(altså de publishet det også)!

Men vejen til succes er vel at tage chancer! Tage chancer på at lave en efterfølger til et gammelt spil, at holde liv i gamle genere(SEGA = PDO, House of the dead).

Ja, alle kommer vel til at få nogen dårlige spil. Selv Nintendo, har da vel for tid til anden, udgivet et Mario Party eller sådan noget der ikke har holdt en meter! Ramero, vidste os at han ikke var gud med Daitakana(eller hvad det nu hed) og det samme gjorde Peter Molyneux med Black and white.

Der er også nogen der siger at f.eks. Rareware er på vej ned, hvor Starfox Adventure var starten på deres fald!

Måske om 10 år, så vil Square Enix lave de største craptittler, mens EA vil lave det bedste af det bedste!

Sonic er jo kommet på en Nintendo konsol! Everythings possible:)
Well crucify the insincere tonight...
SumezSumezSkrevet 25/08-03 10:09 
Valkyrie >
Men vejen til succes er vel at tage chancer! Tage chancer på at lave en efterfølger til et gammelt spil, at holde liv i gamle genere(SEGA = PDO, House of the dead).

Spørgsmålet er så om PDO og HotD3 er vildt succesfulde?
Jeg har førhen påpeget at især Konami er enormt gode til dette. Jeg må nævne Metal Gear, Castlevania og senest Constra serien som et godt eksempel på dette.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MadsMadsSkrevet 25/08-03 10:12 
Valkyrie >
Jep, Team 17 står for Worms, men det er SEGA der publisher det! En klog investering! Endelig kommer denne Serie i rigtig 3D:) Det var også modigt af SEGA at give os Otogi, som også er helt fantastisk(altså de publishet det også)!

Brug dog de danske ord, hvis man ikke er i stand til at bruge de engelske fornuftigt.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
SumezSumezSkrevet 25/08-03 10:14 
Valkyrie >
Ja, alle kommer vel til at få nogen dårlige spil. Selv Nintendo, har da vel for tid til anden, udgivet et Mario Party eller sådan noget der ikke har holdt en meter! Romero, vidste os at han ikke var gud med Daikatana og det samme gjorde Peter Molyneux med Black and white.

Mario Party bliver lavet af Hudson Soft, og der er faktisk mange, der kan lide de spil (selvom jeg ikke kan).

Romero havde røven lidt for højt i vejret da han lavede Daikatana. Han har aldrig kunnet noget.. Doom's succes skyldes udelukkende John Carmack's revolutionerende 3D engine, ikke Remero's kedelige og temmelig uoriginale design.

Og Black & White. Spillet er jo sådan set ret genialt, og skuffer på sin vis ikke, det holder bare ikke særlig godt i længden... Et eller andet sted er det fuldt ud et Peter Molyneux spil i klasse, det blev bare ikke nogen stor succes.

Du har ret i det du siger, men det er nogle sølle eksempler ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 25/08-03 10:15 
Valkyrie >
... og det samme gjorde Peter Molyneux med Black and white.

Nu må jeg lige udtrykke min undren [/uvidenhed] her.
Hvilket spil der kom før Black & White gjorde Molyneux til en gud?

Det er min klare opfattelse at netop var B&W, der på trods af kæmpe fejl ved udgivelsen, fik massernes øjne op for manden, med sin IMO geniale kombination og videreudvikling af RTS og sim-genrene.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
olmeolmeSkrevet 25/08-03 10:33 
Jeg husker ihvertfald Populous som et rigtig godt spil, og det var vel også ganske populært.
SumezSumezSkrevet 25/08-03 10:43 
Jeg synes B&W er bedre en populous og theme park. Dungeon Keeper er nok mere underholdende, men B&W giver, i min bog, mere "gudestatus" til manden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 25/08-03 11:22 
Peter Molyneux havde hos mange "gudestatus" for Populous (især 2'eren var god) og Powermonger - sidstnævnte måske et lidt overset spil, men revolutionerende for sin tid. Det var vel nærmere Magic Carpet, der var kikset fra hans hånd?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 25/08-03 11:59 
Powermonger sagde mig ikke noget, men Populous kan stadig fange mig. Magic Carpet var okay, men jeg fik det nok prøvet lidt for sent, og grafikken afskræmte mig lidt...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
jaesjaesSkrevet 25/08-03 14:59 
SeventhSun >
Nu må jeg lige udtrykke min undren [/uvidenhed] her.
Hvilket spil der kom før Black & White gjorde Molyneux til en gud?

Populous og Dungeon Keeper.
Theme Hospital, Syndicate og Magic Carpet, har dog været med til at skabe hans gode ry.
ValkyrieValkyrieSkrevet 25/08-03 20:08 
Teki >
Valkyrie >
Jep, Team 17 står for Worms, men det er SEGA der publisher det! En klog investering! Endelig kommer denne Serie i rigtig 3D:) Det var også modigt af SEGA at give os Otogi, som også er helt fantastisk(altså de publishet det også)!

Brug dog de danske ord, hvis man ikke er i stand til at bruge de engelske fornuftigt.

Huh? Siden hvornår blev flaming en del af det her forum? Fordi nogen staver noget forkert på engelsk:)? Og undskyld min mongolske hjerne, men hvad var det jeg stavede forkert på engelsk?:D Er Publisher og Published ikke stavet sådan? Når jeg taster det ind på Google er der ihvert fald mange links med de ord!:)~


Spørgsmålet er så om PDO og HotD3 er vildt succesfulde?
Jeg har førhen påpeget at især Konami er enormt gode til dette. Jeg må nævne Metal Gear, Castlevania og senest Constra serien som et godt eksempel på dette.

Tja. HOTD til DC blev da populært? Jeg kan huske det fik rigtig gode reviews til DC og har set mange spille det ved arkademaskiner(Tivoli, professor olsens spilleland etc) Og Panzer Dragoon, var vel også en meget rost serie? Men du har da ret(mht Konami). Nintendo har også været gode med Zelda:)

Jeg mener bare at alle ser et spil der fejler på mange punkter! ´Kig på Bungie f.eks. Dette amerikanske Mac/PC firma havde to gode serie! Marathon var alt for fedt! Mac's Doom(selvom 2eren kom til PC)! Og Myth serien var en mængde gode strategispil, men da først Oni ringede på døren til PC og PS2, begyndte flaget at falde vel. Før eller senere må alle jo gå igennem det! Om så det er et spil, eller mange i en periode!
Jeg har hørt om folk der slet slet ikke kan lide Pikmin! Hvordan kunne en guru som Miyamoto lave sådan et lamt lemmings i 3D med strategielementer? Sammenlignet med Westwood(C&C) og Sid M's Civ3 Hvor godt er pikmin så fra et strategisk synspunkt? Det er jo en unfair sammenligning, men jeg tror en faktor er at huske på, at shigsy, ikke har samme kendskab som pc udviklierne der har udviklet det i hundredevis af år!

Prøv lige at se den lille film fra E3 hvor Peter M, fortæller lidt om fable og BC; http://www.xbox.com/xboxtv/Default.htm?t=4064&v=76724&bw=hi<n=f

Det er vel sådan! Som han siger til sidst! At der er en stor risiko for at de kan fejle, men det bliver man nød til i disse dage. Når man jo tager store chancer kommer faldet også, og det er det jeg tror Peter m, Shigeru og andre har været påvirket af.

Jeg har intet imod pikmin eller black and white, men mange har! Er Cores Lara Croft historie ikke også sørgelig? Ligesom med resident evil.... "Jaaaa.. Vi er igang med at lave et nyt revolutionerende spil hvor 4 kan gå sammen online! det bliver så fedt! Når, ja og 4eren bliver flottere end alle de andre og i fuld 3D" Kommer det vel fra Capcom når de skal promomere dem, men Shinji Makiam(har glemt hans navn), altså ham der lavede Resi, var vist ingen speciel før det første Resi, som fik super succes! Det er vel fra et vis synspunkt, hans fald for et kvalitets....s..synspunkt altså!

Nogen hader Blizzard fordi de mener at Warcraft 3 var ét tilbage skridt for serien! Nogen syntes Vice City var for lamt, til at kaldes en sequel, og der er massere af sådanne eksempler! Der sidder sikkert mange mennesker derude der er sindsygt sindsygt, glade for disse capcom spil! Måske er det bare os?
Well crucify the insincere tonight...
SephirothSephirothSkrevet 25/08-03 20:55 
Huh? Siden hvornår blev flaming en del af det her forum? Fordi nogen staver noget forkert på engelsk:)? Og undskyld min mongolske hjerne, men hvad var det jeg stavede forkert på engelsk?:D

De er ikke stave forkert. Det lyder bare åndsvagt!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
la0sla0sSkrevet 25/08-03 21:35 
Valkyrie >
Jeg mener bare at alle ser et spil der fejler på mange punkter! ´Kig på Bungie f.eks. Dette amerikanske Mac/PC firma havde to gode serie! Marathon var alt for fedt! Mac's Doom(selvom 2eren kom til PC)! Og Myth serien var en mængde gode strategispil, men da først Oni ringede på døren til PC og PS2, begyndte flaget at falde vel. Før eller senere må alle jo gå igennem det! Om så det er et spil, eller mange i en periode!

Øhh der er altså galakser til forskel fra, hvad Bungie gjorde med Oni i forhold til hitten marathon (som kun er så god fordi det var det eneste mac ejere kunne spille og derfor hype i vildskab... min bedste ven havde mac og spillet var middelmådigt.. HØJST! Jeg har dog intet mod Mac som maskine), og hvad Capcom har gjort. For Capcom er det ikke bare en lille periode, men nærmere en tendens, som du slet ikke kan sammenligne med Bungie som blev opkøbt slet og ret på potentialet i Halo. Hvilket de hittede med, i din bog lavede de et dårligt spil, Oni, så kom Halo.. klarer de sig dårligt?


Valkyrie >
Prøv lige at se den lille film fra E3 hvor Peter M, fortæller lidt om fable og BC; http://www.xbox.com/xboxtv/Default.htm?t=4064&v=76724&bw=hi<n=f

Det er vel sådan! Som han siger til sidst! At der er en stor risiko for at de kan fejle, men det bliver man nød til i disse dage. Når man jo tager store chancer kommer faldet også, og det er det jeg tror Peter m, Shigeru og andre har været påvirket af.

Iøvrigt så forstår jeg ikke hvorfor Peter og Lionhead bliver trukket ind her, de laver et spil som generelt set vel er genialt og forud for sin tid, men som ikke alle kan spille (jeg nød det ikke), og så taler man om at det går ned ad bakke for dem? Jeg Kan ikke forstå, hvor sammenligningen mellem dem og capcom opstår...

Valkyrie >
Jeg har intet imod pikmin eller black and white, men mange har! Er Cores Lara Croft historie ikke også sørgelig? Ligesom med resident evil.... "Jaaaa.. Vi er igang med at lave et nyt revolutionerende spil hvor 4 kan gå sammen online! det bliver så fedt! Når, ja og 4eren bliver flottere end alle de andre og i fuld 3D" Kommer det vel fra Capcom når de skal promomere dem, men Shinji Makiam(har glemt hans navn), altså ham der lavede Resi, var vist ingen speciel før det første Resi, som fik super succes! Det er vel fra et vis synspunkt, hans fald for et kvalitets....s..synspunkt altså!

Nogen hader Blizzard fordi de mener at Warcraft 3 var ét tilbage skridt for serien! Nogen syntes Vice City var for lamt, til at kaldes en sequel, og der er massere af sådanne eksempler! Der sidder sikkert mange mennesker derude der er sindsygt sindsygt, glade for disse capcom spil! Måske er det bare os?

Jeg forstår dig slet slet ikke, det er som om du braser igennem med dine synspunkter uden at læse hvad vi skriver om. Ikke for at slå dig i hovedet og slet ikke for, at få et semifjollet og fra din side helt sikker udsyret svar, som vel nogle steder er smart, men læs nu, hvad vi skrev i starten. Det skred som vi snakker om der sker med capcom, sammenholder du nu med B&Ws tvivlsomme ry hos visse gamere og andre gameres had til Pikmin. Fair nok, men det ville svare til at jeg sagde Square Enix er på vej ned ad bakke, fordi FX-2 er ikke et hit, ohh grufuldt.. skibet synker. Vi snakker ikke om enkelt eksempler der mere viser undtagelser end regler. Jeg er ikke glad for Vice City, men har nemt ved at se hvorfor folk nyder det, men det bør være åbenlyst at Capcom i lang tid har lavet fiaskoer, som ikke bare kan henlægges med, at vi er en speciel gruppe gamere.
Hvad sker der?
ValkyrieValkyrieSkrevet 25/08-03 22:04 
Øhh der er altså galakser til forskel fra, hvad Bungie gjorde med Oni i forhold til hitten marathon (som kun er så god fordi det var det eneste mac ejere kunne spille og derfor hype i vildskab... min bedste ven havde mac og spillet var middelmådigt.. HØJST! Jeg har dog intet mod Mac som maskine), og hvad Capcom har gjort. For Capcom er det ikke bare en lille periode, men nærmere en tendens, som du slet ikke kan sammenligne med Bungie som blev opkøbt slet og ret på potentialet i Halo. Hvilket de hittede med, i din bog lavede de et dårligt spil, Oni, så kom Halo.. klarer de sig dårligt?

*En lille tåre triller ned af min kind*:D Hvordan kan du sige det om Marathon?... Hulk:) Det var altså herre fedt!:)
Nej! Jeg sammnenligner heller ikke, jeg prøver bare at sige at alle for problemer, nogen store og andre små. Og som du selv siger, i mine øjne var Oni et dårligt spil. Er Dino Crisis 3, Resident Evil Dead aim etc dårlige i andres øjne? I andre spilgruppers? Når et spil bare er dårligt som Starwars obi-wan eller shrek, så er der ingen vej, udenom! Jeg taler også fra et økonomisk standpunkt. Jeg har læst at Bungie var så meget ude på dybt vand, at Halo måske ikke ville blive færdigt! Det hele startede jo med Halo projektet, som en ny engine til en sequel til Myth, bare med fem programmøre, og da det blev vist første gang på macworld i 99, så havde det allerede gennemgået store forandringer. Jeg hørte at de simpelthen ikke ville kunne have råd til at fortsætte, og at de boede i sindsyg små lokaler i Chicago, og det var derfor de valgte at gå the microsoft way. Altså, ligesom Capcom var de på dybt vand økonomisk!


Iøvrigt så forstår jeg ikke hvorfor Peter og Lionhead bliver trukket ind her, de laver et spil som generelt set vel er genialt og forud for sin tid, men som ikke alle kan spille (jeg nød det ikke), og så taler man om at det går ned ad bakke for dem? Jeg Kan ikke forstå, hvor sammenligningen mellem dem og capcom opstår...

Det var ikke ment fra et økonomisk standpunkt! Bare at deres popularitet faldt drastisk! B&W var et rigtig fedt spil, men peter begravede den også selv da han sagde det ville blive det bedste spil nogensinde, og fik så mange til at købe det med sin hype. Fordi, det lød jo også som på jer, at i heller ikke kunne lide Capcom, for deres kvalitet i deres spil heller! Troede vi talte både kvalitet af spil og økonomisk?:)


Ang. Det andet så undskylder jeg, og prøver at tage mig sammen!
Well crucify the insincere tonight...
la0sla0sSkrevet 25/08-03 22:08 
jeg ved ikke hvordan jeg kan sige det om Marathon.. jeg må være ond dybt i sjælen... :)
men det kunne have været meget bedre.. :)
Hvad sker der?
ValkyrieValkyrieSkrevet 26/08-03 00:19 
Buuuuuhhhhh.... *Begynder at slå mig selv i hovdet af frygt for disse sindsyge, personlige og ødelæggende holdninger* Jeg har kun prøvet 2eren der jo kom ud i 96, og det kan godt være at folk ævler om hvor meget bedre Quake, Dark forces 2, Doom 2, Duke nukem og alle dem, var, men jeg synes det var rigtig unikt. Det havde en syg historie, som lever via nogen easter eggs videre i Halo....:)
Well crucify the insincere tonight...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 26/08-03 07:57 
Off-topic:
Havde du ikke "trukket dig tilbage" Val?

Eller besluttede du dig for at beholde Xboxen?

Men jeg kan se, du stadig har jobbet som Bungies PR mand ;-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Bede-xBede-xSkrevet 26/08-03 15:50 
RJK >
Er Capcom bare ikke, hvad de var? Eller har nogen af os for høje forventninger til dem?

Jeg har tænkt det samme. Men det er vel ikke kun Capcom. Også Sega, Konami, Namco og Squareenix har set bedre tider efter min mening.

I øjeblikket er det som om, at japanerne ikke revolutionerer i andet end niche produkter. Deres andet output er simple sequels, som kræver lidt at lave.

Kigger man på spilserier Resident Evil, Soul Calibur, Final Fantasy(11'eren undtaget), Virtua Fighter, eller Onimusha er de alle ramt af det samme syndrom. De er simple at lave hvis man arbejder med det rette budget.

Må lige sige at jeg med mine lidt hårde udtalelser, ikke prøver at sige at ikke-japanske udviklere er bedre, eller at de overstående spilserier ikke er gode. Prøver blot at lede opmærksomheden hen på hvor fantasiløse de overstående spil er.

Japanerne er eksperter i at lave hurtige sequels og få et rimeligt resultat ud at det. Det kunne andre muligvis lære af.

Omvendt kunne jeg godt tænke mig, at se nogle mere ambitiøse japanske titler idag. Ikke niche produkter, men kæmpe produktioner som lover mere end bare flot FMV.

Kunne Morrowind blive lavet idag af en af de overstående japanske udviklere? Hvad med kommende spil som Fable eller Half-life 2?

Det slog mig på dette års E3, at for første gang nogensinde, så jeg mere frem til et PC spil(HL2) end et konsolspil. Et tydeligt tegn om at de japanske udviklere trænger til at skabe nye kæmpeprodukter. Og ikke kun salgsmæssige kæmpeprodukter.

Zelda(OoT), Mario 64, Street Fighter 2 o.lign. er alle spil af den type jeg gerne vil se på de nuværende konsoller. Vel at mærke så store idag, som de var dengang.

Mario Sunshine er godt. Men sammenlignligt med Half-life 2 i ambition? Næppe. Også selvom HL2 ikke skulle blive særligt godt. I det mindste har Valve forsøgt.

Det er det jeg savner fra de store japanske udviklere idag. De skal forsøge at skabe noget stort. Bare forsøge...

Nu ved jeg godt, at kritikken sikkert vil hamle ned over mig herinde, da de fleste Playright brugere elsker japanske spil. Tag ikke fejl, det gør jeg også. Jeg savner bare mere vision fra de japanske udviklere. De laver mange små fantastiske spil, men hvor er de store blevet af?

Det er måske også lidt unfair at rive Sega ind sammen med de andre, da de har gennemgået en drastisk udvikling i løbet af de sidste år og faktisk klaret sig rimeligt. Shenmue var da et forsøg...Men kigger man på deres nuværende line-up, så ser det unægteligt lidt skuffende ud. Derfor er de med sammen med de andre.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
la0sla0sSkrevet 26/08-03 16:54 
Bede-x jeg kan sagtens forstå dit synspunkt, men for mig at se skærer du det lidt enkelt ud. At tage en titel som Halflife2 eller Morrowind, titler som begge har været/var undervejs i lang tid, og så stille dem op mog sequels er jo let. Jeg kunne jo omvendt fremstille det sådan:
"Hvad sker der på PC? Intet! Prøv at se på The Sims serien, eller de endeløse updates og addons til Medal Of Honor og den slags, plus alle spillene som Vietcong og Soldier of Fortune. På konsol får vi f.eks. Metroid og GTA3 (ved godt det er konverteret), vi får Final Fantasy XI. Der sker intet på PC."
Det er nemt at konstruere den slags eksempler, så det passer i ens kram. Men jeg er ikke decideret uenig med at der ikke sker alverden på konsolmarkedet, og det taler vel nærmere for konsolmarkedet generelt, at du sjældent glæder dig til et PC spil mest, men der er et stykke mellem det også at konsolmarkedet er totalt i krise.
Hvad sker der?
Bede-xBede-xSkrevet 26/08-03 17:17 
la0s >
På konsol får vi f.eks. Metroid og GTA3 (ved godt det er konverteret), vi får Final Fantasy XI.

Nu undtog jeg jo FF11.

GTA er et ikke japansk spil, og Metroid er fra et andet firma end dem jeg nævner. Måske kan det også ses som et ikke japansk spil. Måske kan det ses som ikke ambitiøst. Måske...

Min pointe var måske ikke klar nok. RJK havde et problem med CAPCOM. Så mente jeg at det samme problem har mange japanske firmaer.

Indenfor ting som dynamik og AI er japanske firmaer ved at være bagefter. Det, og så det at deres spil tit er lette at lave(omend gode), er min pointe.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 26/08-03 17:22 
Jeg tror at du misforstod pointen.

Jeg sagde ikke at alle andre japanske udviklere end Capcom laver ene originale og geniale spil.

Men hvis man ser på de andres størrelse, hvor mange spil de udsender og hvor mange gode spil de udsender, så mener jeg - subjektivt og objektivt - at Capcom klarer sig suverænt dårligst.

De andre laver bedre opfølgere og bedre originale titler.

Med mindre selvfølgelig man mener Resident Evil-serien er på toppen. Det mener jeg ikke.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 26/08-03 17:24 
la0s >
det taler vel nærmere for konsolmarkedet generelt, at du sjældent glæder dig til et PC spil mest, men der er et stykke mellem det også at konsolmarkedet er totalt i krise.

Ja, konsollerne mangler en kæmpetitel. Det er længe siden der har været en. Jeg klagede over det sidste jul i en tråd. Mente at de store spil var for simple(Splinter Cell, Vice City, Starfox Adventures). Der manglede et stor spil.

Men min kritik i denne tråd, går ikke kun på den generelle skuffelse over industrien i øjeblikket, men specifikt på japanske firmaer. Man kunne tage mange andre op og være skuffede over, men mit problem er måske også at japanerne tit slipper let fra at være uambitiøse.

Kig på Soul Calibur 2(som jeg ikke har spillet, men alligevel...). Rost til skyerne flere steder. Efter min mening en simpel sequel. Regner med at det kun bliver en 7/10 titlel for mig.

Den er for let at lave for Namco.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 26/08-03 17:25 
RJK >
Jeg tror at du misforstod pointen.

Jeg sagde ikke at alle andre japanske udviklere end Capcom laver ene originale og geniale spil.


Slet ikke. Jeg er med :)

Mener bare at Capcom ikke er den eneste skyldige...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 26/08-03 17:29 
bede-x >
Den er for let at lave for Namco.

Hvordan forbedrer man et perfekt spil?

Meget, meget svært i mine øjne... ;)

(Og, ja, jeg har spillet dem meget)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 26/08-03 17:35, rettet 26/08-03 17:36 
RJK >
Hvordan forbedrer man et perfekt spil?

Jeg mener ikke at SC er perfekt.

Mener at der er flere ting der kunne forbedres. Input systemet er forældet, fysikker er uinspirende. Her taler jeg selvfølgelig ikke om SC2, da jeg ikke har spillet det.

Der er meget der kunne forbedres i SC og ud fra hvad jeg har set er intet forbedret.

Kampspil er ikke gået væsentligt frem siden VF3...

SC2 er for mig ikke anderledes end FFX, Tekken, eller Resident Evil 0. Fine spil, ikke super top spil, men gode sequels der har krævet meget lidt fra udviklerne(udover penge)...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 26/08-03 17:41 
RJK >
Men hvis man ser på de andres størrelse, hvor mange spil de udsender og hvor mange gode spil de udsender, så mener jeg - subjektivt og objektivt - at Capcom klarer sig suverænt dårligst.

Det tror jeg ikke, at jeg er enig i, men jeg skal lige tænke lidt over det...

Hvad der irriterer mig er at Capcoms spil, bliver ved med at få gode anmeldelser.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 26/08-03 18:09 
.....Gør de da det!? Prøv lige at tjekke de seneste anmeldelser af Capcom spil ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 26/08-03 18:12 
bede-x >
Kig på Soul Calibur 2(som jeg ikke har spillet, men alligevel...). Rost til skyerne flere steder. Efter min mening en simpel sequel. Regner med at det kun bliver en 7/10 titlel for mig.

Næh du, spil det nu lige først. Du siger selv du ikke har spillet det, og så burde den sætning have stoppet der...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 26/08-03 18:17, rettet 26/08-03 18:20 
bede-x >
la0s >
På konsol får vi f.eks. Metroid og GTA3 (ved godt det er konverteret), vi får Final Fantasy XI.

Nu undtog jeg jo FF11.

GTA er et ikke japansk spil, og Metroid er fra et andet firma end dem jeg nævner. Måske kan det også ses som et ikke japansk spil. Måske kan det ses som ikke ambitiøst. Måske...

Min pointe var måske ikke klar nok. RJK havde et problem med CAPCOM. Så mente jeg at det samme problem har mange japanske firmaer.

Indenfor ting som dynamik og AI er japanske firmaer ved at være bagefter. Det, og så det at deres spil tit er lette at lave(omend gode), er min pointe.

jeg ved godt du undtog FFXI og at GTA3 ikke er japansk.. men det modbeviser stadigvæk ikke at dit eksempel er nemt at konstruere til dit formål og at jeg kan konstruere eksempler der passer i mit kram.. det var mit eneste formål

EDIT: desuden så tror jeg du er ude på dybt vand med SC2 tingen. Og iøvrigt var Splinter Cell vel også et hit spil til PC?
Hvad sker der?
Star SoldierStar SoldierSkrevet 29/08-03 08:55 
Capcom is considering releasing Resident Evil Outbreak for PS2 in Europe without online support, the game may be presented with only offline modes. The reason is due to technical problems on the difference between the network systems used in Europe and the other two territories.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
RaGeRaGeSkrevet 29/08-03 10:26 
Så kan de godt beholde deres RE online for dem selv, hvis vi ingen online mulighed får herhjemme.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 29/08-03 11:14 
bede-x >
Prøver blot at lede opmærksomheden hen på hvor fantasiløse de overstående spil er.

Er det ikke et generelt problem i spilindustrien? Er vi ikke ved at kede os ihjel i "been there, done that" titler?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
OmenOmenSkrevet 29/08-03 11:38, rettet 29/08-03 11:41 
bede-x >
Kig på Soul Calibur 2(som jeg ikke har spillet, men alligevel...). Rost til skyerne flere steder. Efter min mening en simpel sequel. Regner med at det kun bliver en 7/10 titlel for mig.

Hvordan du overhovedet kan komme med en sådanne udtalelse UDEN at have prøvet spillet (endda allerede givet det en personlig karakter) forkommer mig helt ufatteligt.

SCII er ikke en simpel opfølger, men en kraftig fintuning af hvad der for mange allerede var der perfekte spil.
Vote Ficus!
Bede-xBede-xSkrevet 03/09-03 12:02 
Til dem der undrer sig over min SC2 udtalelse:

Læs nu lige hvad jeg skriver. Jeg har ikke vuderet spillet endnu. Jeg regner med hvordan min holdning bliver til spillet. Det kan da være, at jeg bliver overrasket.

Bedømt ud fra det første spil, vil jeg tillade mig at tvivle. Også selvom jeg ikke har spilet toeren.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 03/09-03 12:04 
Sumez >
.....Gør de da det!? Prøv lige at tjekke de seneste anmeldelser af Capcom spil ;)

Ja. Spil som Viewtiful Joe, Onimusha 2, Resident Evil o.lign. har fået glimrende anmeldelser.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
59 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig