X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

MSN-angreb i aften


Svar
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 22/08-03 18:07 
Fra MSN-rygter:

Kl. 19:00 vil msblast angribe msn, så vær offline mellem kl. 19:00-20:00. Send dette videre til alle som er inde på msn! :\

- Så er I advaret! ;)
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 22/08-03 18:17 
Hvordan ved men det er den? alså kan man se det o.s.v?
Sælg mig en Xbox =)
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 22/08-03 18:20 
Skal jeg ikke ku' svare på, men ville bare lige advare jer, HVIS nu det alligevel passer! :)
SephirothSephirothSkrevet 22/08-03 18:22 
-

Aaaargh!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 22/08-03 18:23 
Well... er det ikke noget med at en bestemt port skal være ubeskyttet for at den kan komme ind? I så fald skal min firewall nok tage sig kærligt af den:) Hvis den bare slagter sig vej igennem messengers netkode uden at man skal acceptere en indgående overførsel, så er der særiøst noget galt med sikkereden i det program.

Tror du ikke bare at den angriber msn serveren, så den går ned?
I win, you loose
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 22/08-03 18:27 
Har hørt om flere, der er blevet angrebet af virusen via MSN, også herinde fra.
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 22/08-03 18:33 
Ok, klamt
I win, you loose
Homer00Homer00Skrevet 22/08-03 18:33 
Jeg er lige blevet angrebet...
IGEN
Must eat - So cheap...
dpldplSkrevet 22/08-03 18:37, rettet 22/08-03 18:42 
Jeg vil ikke tro det er Blaster, men derimod Sobig.F. som Sephiroth giver link om.

Da blaster kun var lavet til 2 ting, angribe en åben port i alle NT styresystemer(NT,2000 og XP). Og så var den lavet til at angribe MS update side, så folk ikke kunne beskytte sig imod den. (Men det med MS update side lykkes ikke for blaster, da MS var hurtiger)

Og Sobig.F er sgu nogte for sig selv. Da den også går efter Netbanke. Jeg tro af en eller anden grund, at de 2 orme har noget med hinanden at gøre. Da alt det der passer ¨å godt sammen. Og begge 2 er genialt lavet
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
MajorPMajorPSkrevet 22/08-03 18:41 
OMG, ARGH, PANIK!!! HVAD GØR VI??? ;p

Nej, men for at være seriøs, hvad skal vi så gøre? Jeg har firewall, så er jeg en tryg mand? :O
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
KTCKTCSkrevet 22/08-03 18:41, rettet 22/08-03 18:43 
Lad mig lige understrege, at der på intet tidspunkt har været tale om Messenger som i MSN Messenger, men et internt beskedsystem i NT-kernen, som havde nogle seriøse sikkerhedshuller...

Desuden er MS.Blaster programmeret til at angribe Microsofts servere til opdatering af Windows (Windows Update), ikke jeres computere. Denne virus angriber blot fra jeres computere, hvis I ikke har fået den ud...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
kooikkooikSkrevet 22/08-03 18:42 
Jeg er blevet meget forvirret. Jeg har firewall, men kan jeg roligt bruge min Outlook mail eller er den også inden for fare zonen?????
dpldplSkrevet 22/08-03 18:45 
KTC: du mener vel ikke det som de tit bruger til at sende en spam reklame med, som bare pop´up på en PC???
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 22/08-03 18:45, rettet 22/08-03 18:46 
Kooik--->
Din firewall kan ikke beskytte dig mod virus i emails, men det kan en virus scanner.
I win, you loose
KTCKTCSkrevet 22/08-03 18:46, rettet 22/08-03 18:49 
dpl >
KTC: du mener vel ikke det som de tit bruger til at sende en spam reklame med, som bare pop´up på en PC???

Jo, præcis den. RPC, som den bruger, har en åben port (135), som kan misbruges til at hacke sig ind på computeren.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dpldplSkrevet 22/08-03 18:51 
Så vis man lukker for det "lorte" besked system. Så skulle den jo logisk ikke kunne gøre en noget (og så slipper man får de pop´ups)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
ChronoChronoSkrevet 22/08-03 18:52 
Hvis den skal angribe Microsoft så bare lad jeres computere køre :D
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig