X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Grimmeste spilcover


Svar
OkottaOkottaSkrevet 22/08-03 11:53, rettet 22/08-03 11:56 
Hvis vi kan ha' pæneste spilcover, så kan vi osse ha' de grimmeste.

Quantum Redshift indtager førstepladsen hos mig.

Gennemført grimt og helt igennem forkert og kikset.

Brute Force er heller ikke særlig kønt.

De fleste Xbox covers, mener jeg er temmelig grimme - det er som om mange af dem, er tegnet af mennesker som helt mangler fornemmelse for selve spillet; Enten det, eller så er de folk bare vant til at farvelægge havregryns-pakker.

Gamecuben har stadig nogle af de pæneste spilcovers jeg har set.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
StriferStriferSkrevet 22/08-03 11:59, rettet 22/08-03 12:00 
Mange vil nok syntes at det her lyder dumt men, jeg syntes at Zelda: TWW (PAL) coveret er klamt!
Men derimod US/JPN versionerne er for fede!
XBL Gamertag: ZeNtiX
millenniummillenniumSkrevet 22/08-03 12:07 
Hér kan man også prøve at gå ind på Lemon64.com og se deres cover-samling. Ved mange af dem, må grafikeren da have haft et kæmpe hul i hovedet.

Check evt Beyond The Forbidden Forrest, Barbarian, Cabal, Robin of Sherwood eller Fight Night - to name but a few.

Big time ugly covers!
The medium is the message.
MrCaseMrCaseSkrevet 22/08-03 12:22, rettet 22/08-03 12:23 
Der må jeg sgu støte Okotta. Quantum Redshift coveret er så usigeligt grimt og kikset!

Når man tænker på moderen af al lækker-stil (Wipeout) så er det der da lige til at tude over...
Have you considered sucking less?
RJKRJKSkrevet 22/08-03 12:27, rettet 22/08-03 12:55 
Hvis man siger at Xbox-covers generelt er grimme (og det er min mening, at japanerne generelt har de klart flotteste covers, så en lille smule er der da om snakken), så kan man ikke have været med så længe...

Sega Master System PAL.

De covers er generelt så grimme, at man tror det er løgn. Black Belt, Pro Wrestling, The Ninja, My Hero, Bank Panic etc.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/08-03 12:47 
Super Mario Sunshine (hvorfor er plastikken lilla?)
Spiller nu: Phantasy Star IV
tastasSkrevet 22/08-03 12:48 
Ja det var ikke covers Master System spil solgte på :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
KTCKTCSkrevet 22/08-03 15:04, rettet 22/08-03 16:09 
Okotta >
De fleste Xbox covers, mener jeg er temmelig grimme

Her må du så snakke om Xbox only titlerne, da alle multiformatspil, jeg har set, har haft samme cover.

Og med Quantum Redshift vil jeg sige, at det er set MEGET værre. Ja vist, er det ikke kønt, men at kalde det det grimmeste...

Prøv at læse manualen, for den er nok det værste, jeg nogensinde har set. Ikke så meget på tryksiden, men indholdet. Det er totalt useriøst og virker som om det er skrevet af en 10-årig knægt, der kun læser Anders And og Tjeck-blade...
Jeg kan eventuelt komme med nogle uddrag, når jeg kommer hjem på mandag.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SephirothSephirothSkrevet 22/08-03 15:52 
REZ PS2-coveret! Yuck! Og det amerikanske ICO-cover er sku heller ikke for lækkert...
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SumezSumezSkrevet 22/08-03 18:08 
RJK >
De covers er generelt så grimme, at man tror det er løgn. Black Belt, Pro Wrestling, The Ninja, My Hero, Bank Panic etc.

My Hero er da sejt XD
Jeg vil også gerne nominere Transbot til samme maskine. Den lille grimme robot slår alt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Wired NickyWired NickySkrevet 22/08-03 18:49 
RJK >
De covers er generelt så grimme, at man tror det er løgn. Black Belt, Pro Wrestling, The Ninja, My Hero, Bank Panic etc.

Det er jeg så uenig i – jeg synes den første generation af MS covers er retro, og på den fede måde. Selvfølgelige er de minimalistisk, men jeg synes de er pæne, også fordi de ikke forsøger at ligne mere moderne spil emballage.
Og det er forhindrede mig heller ikke, i at købe dem den gang.
Lunch is for wimps.
millenniummillenniumSkrevet 23/08-03 09:03 
Egentlig syntes jeg alt for mange af de nutidige covers er kedelige, monotome og ekstremt fantasiløse. Ok, de er farverige, detaljerede og flot tegnet, men fantasien rækker ikke så langt. Alt for ofte er det bare en person med favnen fuld og skydevåben, og eksplosioner i baggrunden.
Størstedelen er ikke værd at have hængende på væggen derhjemme.

Det er ganske få firmaer der kan finde ud af at lave deres covers lidt anderledes (eksempelvis Jedi Outcast). Det er måske et område der ikke er så meget prestige i (endnu).
The medium is the message.
RitesRitesSkrevet 23/08-03 09:33 
Capcom vs SNK 2 EO til Xbox og Ikaruga... Yuck!
» a winner is you «
King ChaosKing ChaosSkrevet 23/08-03 09:51 
Den japanske udgave af Ikaruga (GC) er ret okay.
SumezSumezSkrevet 23/08-03 10:14 
Jeg har ikke set GC's covers til Ikaruga, men det jeg har til DC er da fedt nok. Ikke vildt, men flot.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 23/08-03 11:23 
King Chaos >
Den japanske udgave af Ikaruga (GC) er ret okay.

Du mener da seriøst ikke at det her cover er "ret okay"??

US coveret er fedt nok...

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RitesRitesSkrevet 23/08-03 11:38 
KC mente US cover.
» a winner is you «
ComradeComradeSkrevet 23/08-03 11:46 
XGRA er da grimmere end Quantum Redshift .. :)

Link..
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
Zzap!Zzap!Skrevet 24/08-03 16:22, rettet 24/08-03 20:10 
Jeg har nu meget kraftigt på fornemmelsen, at Q.R. coveret er et helt bevidst forsøg ud i camp/kitschens svære kunst, det uheldige er så bare, at de fleste mennesker ikke forstår den fine antydning, men skal have hamret alle pointer ind i hovedet med en mukkert.
Se bare på den klagesang der var på mange fora, for et år siden over den amerikanske Mario Sunshine reklame, der forsøgte at lave en parodi på en 70er miljø kampagne.
Det gik fuldstændig hen over hovedet på langt de fleste at det ikke var ment seriøst (Indrømmet, selv hvis man ser den med ironiske briller er den ikke særligt vellykket). :(

Jeg giver RJK ret i at Japanske spilcovers overvejende er meget flottere end de vestlige versioner, hvilket fører til spørgsmålet, hvorfor skal de overhovedet ændres, når de nu er af så åbenlyst meget højere kvalitet? Er det fordi det er for godt til os? Er det fordi æstetik går hen over hovedet på gennemsnitlige vesterlændinge?

Men værste cover nogensinde? Muligvis US NES Bomberman coveret.
Jeg har desværre ikke noget link til et pic., men det er virkelig storslemt, specielt i betragtning af at det originalt har kostet over 500kr.
Tegneren har taget spillet alt for seriøst og samtidig ikke seriøst nok. Forstået på den måde, at han har forsøgt at tegne noget der ligner en forside til et 50er SF. blad, med "realistiske" mænd i rumdragter, men læg mærke til at jeg siger "forsøgt", fordi man undrer sig over hvordan det er muligt at tegne SÅ akavet og gumpetungt. :D
Born to kill space
King ChaosKing ChaosSkrevet 24/08-03 17:17 
Rites >
KC mente US cover.

Ja, jeg gjorde... sorry
SumezSumezSkrevet 24/08-03 19:51 
De vestlige udgaver af NES Mega Man spillenes covers er også umådeligt grimme. Jo ældre de er, jo grimmere er de.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
la0sla0sSkrevet 24/08-03 20:05, rettet 24/08-03 20:05 
semiofftopic: men det er her er bar none det grimmeste cover til noget som helst:

helte kurt
Hvad sker der?
RJKRJKSkrevet 24/08-03 21:01 
Snake Plissken har da aldrig set bedre ud... ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig